Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2011, 16:19
Akkeee
Akkeee is offline
Hoi hoi,
Ik heb een nederlands debat. Zouden jullie me kunnen helpen met argumenten bedenken? Dit is de stelling:

Leerlingen moeten dagelijks van 8.00 tot 17.00 uur aanwezig zijn om onderwijs te volgen en lesstof te verwerken.

VOOR of TEGEN?

Waarom wel of waarom niet?



Alvast bedankt voor je reactie!

Laatst gewijzigd op 02-02-2011 om 15:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2011, 16:33
Verwijderd
Tegen:
- met alle andere schoolzaken(denk aan Mas of sectorwerkstuk) erbij wordt het veels teveel, en ook als leerlingen dan nog naar een sportclub etc willen is het niet te doen. daar komt bij dat het rond 5 uur veel te druk is op de weg en dat is ook niet fijn om dan naar huis te moeten fietsen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 16:48
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Als je van 8 tot vijf tot school zit alle dagen van de week lijkt het me dat je verder geen huiswerk hebt. Al denk ik niet dat het goed gaat werken, want bij ons waren de achtste uren(15.10 - 16.00) meestal de minst productieve.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:27
Verwijderd
Andere argumenten tegen zijn dat leerlingen dan niet leren om zelfstandig hun huiswerk te plannen, waardoor ze daar geen vaardigheid in hebben tegen de tijd dat ze aan hun vervolgopleiding beginnen, en dat er nu al te weinig docenten zijn voor het aantal uren dat leerlingen hebben, waardoor het alleen maar meer ophok-uren zullen worden.

Het enige voordeel is dat leerlingen dan vaker hun huiswerk af zullen hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:34
Verwijderd
Voor Als dat betekent dat je dan thuis geen huiswerk hebt, dan zullen de leerprestaties misschien ook wel omhoog gaan omdat je dan eigenlijk gedwongen wordt je huiswerk te maken. Alleen leren voor een groot pw/so kan dan een probleemworden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 20:50
Verwijderd
@batave, dat is idd zo, ben alleen benieuwd hoe dat bij mijn vervolgopleiding zal gaan heb dan vijf dagen school waarvan 4 tot half vijf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands debat 'Schooldagen van 8.00 tot 17.00 uur'
Akkeee
4 02-02-2011 13:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.