Oud 26-01-2011, 22:58
studentuser
studentuser is offline
Ik heb een klein probleem. Tijdens stage heb ik een nieuwe jongen ontmoet waarmee ik samen moet werken, ik vind het goed. Ik ken hem sinds vandaag hij is een nieuweling bij ons. Even later, tegen sluitingstijd aan, zei hij tegen mij: Ik ga sieraden stelen van een meisje. Dus ik zei tegen hem niet doen is zielig. En ik ken dat meisje. Hij heeft het gestolen en hij is weggegaan. Maar ik heb niet gezien toen hij aan haar tas zat. Morgen gaan ze zeker mij vies aankijken en mij gelijk verdachten. Ik zei tegen die gozer ik weet van niks als er iets gebeurd, dus ja. Wat kan ik het beste doen. Ik durf het ook niet te zeggen. Anders gaan ze morgen zeggen je bent te laat met zeggen, je moest het meteen zeggen. Maar ik wil dat die gozer daar niet achter komt. Ik wil hem wel bekend maken. Het probleem is dan dat hij erachter komt dat ik heb gepraat. Ik wil het op een slimme en tactische manier doen. Maar hoe? Of zal ik gewoon helemaal niks zeggen en laten ze maar onderzoeken wie de dader is. Hij kan ook mij morgen de schuld geven voor niets wat k heb gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2011, 23:00
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
in deze situatie gaat hij zoiezo weten dat jij hebt gepraat zorg er anders voor dat zei het bij hem ontdekt maar ik zie hier geen uitweg op dan je bek houden
sorry niks anders
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 23:05
studentuser
studentuser is offline
Hij was eerder dan mij weg, dus ik ging mijn spullen pakken om het gebouw te verlaten. Ik ging later naar buiten dan hem. Ze kunnen misschien alleen verdachten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 20:26
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
dit is een moeilijke situatie en ik denk dat je hiervoor echt moet nadenken als jij zelf/je baan geen risico lopen en dan misschien wel vertellen of niet het is een moeilijke keuze...
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 08:15
Verwijderd
Ik zou het gewoon vertellen. Je bent niet de eerste waarbij je je baan/stage kwijt raakt door zoiets. Waarschijnlijk gaat hij jou nu de schuld geven. En hoe ga je je jezelf er dan proberen uit te praten terwijl je heel goed weet dat hij het gedaan heeft?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 21:01
Fowl36
Avatar van Fowl36
Fowl36 is offline
Ik zou het in ieder geval vertellen aan iemand die zoiets niet doorverteld en er wel wat op weet. Niet praten is in elk geval niet verstandig, anders kunnen ze jou idd de schuld geven.. En als ze je eenmaal beschuldigen en jij zegt dat hij het gedaan heeft, klinkt het als een slechte uitweg.
Maar aan de andere kant kan je zoiets ook verzinnen en dat zal waarschijnlijk ook in hun opkomen... Het is echt moeilijk, ik weet niet hoe oud je bent en zo maar heb je iemand met wie je echt goed kan praten??
In elk geval niet negeren, iemand die niet praat acht men meestal net zo erg schuldig als de dader..
__________________
I am not afraid of the dark, I am afraid of the NINJAS hiding in the dark
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 13:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Waarom zou je dat verzwijgen? Hij is een dief. Als hij er een probleem mee heeft dat jij laffe criminelen niet kunt tolereren, moet hij dat maar lekker hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 17:59
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
opbiechten anders ben jij nog wel medeplichtig want je wist ervan. En als je een dief bent moet je gepakt worden. Niemand geeft je het recht aan andermans spullen te zitten.
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 19:16
Verwijderd
Zoals ik het uit je verhaal begrijpt zit het als volgt: Jij dénkt dat hij het heeft gestolen, maar je hebt het niet daadwerkelijk gezien. Ik zou gewoon naar de leiding stappen, zeggen: Ik weet dat er iets is gestolen, en ik heb gister dit en dit gesprek gehad. Ik heb niet daadwerkelijk iets gezien, maar ik denk wel dat het ermee te maken heeft. Dan moeten ze zelf maar beslissen, jij hebt niemand beschuldigd. Je hebt alleen gezegd wat iemand tegen jou zei .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 22:57
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ik zou het niet geheim houden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 23:08
RiRi95
Avatar van RiRi95
RiRi95 is offline
Beter laat dan nooit toch?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 13:40
Straight 007
Straight 007 is offline
ik zeg liever nooit dan TE laat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht help help helllllp!
chantyyy
20 28-08-2007 23:51
Films, TV & Radio Films downloaden, diefstal of niet?
starslayer
48 22-02-2005 18:20
Werk, Geld & Recht beschuldigt van diefstal op het werk
Michael_oud
7 21-12-2004 09:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voorkom diefstal!
voorkomdiefstal
2 14-07-2003 19:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.