Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2005, 12:33
Studentje007
Studentje007 is offline
Hoi
IK heb een vraagje.
IK ben nu 19 jaar en na 3 havo had ik wat anders gedaan ,nu begin ik morgen met volwassenonderwijs VAVO. Dus ik ga nu 4 en 5 havo doen in zadkine te Capelle.

Maar ik kan niet kiezen uit CKV en M&O.
Me profiel is Cultuur& maatschapijk.

Ik moet zegge dat ik tekenen enzo me niet interesseert en ik ben erg slecht in cijfertjes,dus is een moeilijke keuze voor me.

En nog een vraagje,ik zie in me rooster dat ik tussen de lessen door wel soms 2.5uur vrij heb, is dit door die 'tweede fase systeem''?
En moet je dan op school blijven of kan je dan ook gewoon even naar huis. om je huiswerk ofzo te maken?


Ik hoor graag en snel van jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 12:34
Wawl
Wawl is offline
Kies Management & Organisatie.

Enneh, in tussenuren kan je natuurlijk naar huis gaan.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:36
anterx
anterx is offline
Ik raad je aan M&O te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:38
Studentje007
Studentje007 is offline
Hoi

kunnen jullie dan alsjeblieft voor en nadelen noemen van CKV. Heb al voor CKV gekozen maar ik mocht tot morgen ruilen

wat zijn de nadelen van CKV en M&O??

dankje
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou CKV3 kiezen als je slecht bent in cijfers. Want al kost het soms wel wat tijd; vrijwel iedereen kan een voldoende halen voor tekenen. Terwijl je dat met M&O niet kan zeggen.

Maar waarom mag je kiezen tussen CKV3 en M&O? CKV3 zit toch in je profieldeel bij C&M terwijl M&O een vak is uit je vrije deel?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:41
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik heb geen M&O gehad en wel CKV

Dat stelt op mijn school niet zo veel voor. Je moet theatervoorstelingen bezoeken, films kijken, boeken lezen, dansvoorstellingen, concerten e.d.

en daar moet je een soort van verslag van maken. Ik heb er niet echt veel van geleerd, en ik bezoek die culturele dingen toch wel... maar twas weinig moeite en volgens mij is M&O een redelijk loos vak (waar je meer voor moet doen, lijkt mij)
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:42
Studentje007
Studentje007 is offline
Hoi Balance

Dat weet ik eigenlijk niet,ik vind zo erg die systeem van Vavo maar ik moet het nou eenmaal doen.

Ik denk omdat CKV 1 al in me profieldeel zit en ik dus moet kiezen uit M&O of CKV2/3

Want wat is het verschil tussen CKV 1 en CKV 2/3?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:42
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-09-2005 @ 13:39 :
Ik zou CKV3 kiezen als je slecht bent in cijfers. Want al kost het soms wel wat tijd; vrijwel iedereen kan een voldoende halen voor tekenen. Terwijl je dat met M&O niet kan zeggen.

Maar waarom mag je kiezen tussen CKV3 en M&O? CKV3 zit toch in je profieldeel bij C&M terwijl M&O een vak is uit je vrije deel?
waarom noem je t ckv3?

is dat tekenen op die school? bij mij is t muziek... en ckv2 is kunstgeschiedenis

ik had t trouwens hierboven over ckv1
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voordeel CKV: als je d'r maar genoeg tijd in pompt kan je makkelijk een voldoende halen. Ook als je slecht bent in tekenen.
Daarnaast is het prettig om een vak als tekenen tussendoor te hebben, als je daarnaast alleen maar vakken hebt waarbij je je erg moet concentreren enzo.

Nadeel CKV: kost veel tijd. Tig schetsen maken en vervolgens nog een eindwerkstuk maken. En als je niet van tekenen houdt kan dat dus best rot zijn.

Voordeel M&O: je hebt er meer aan, dan aan tekenen. (Hoewel ik vaak hoor dat dat ook nog wel meevalt, want als je het echt nodig hebt bij een vervolgopleiding leggen ze het daar allemaal alsnog uit).

Nadeel M&O: Voor mensen die slecht zijn met cijfers is het een moeilijk vak en het is ook vrij veel leerwerk.

Tot zo ver wat ik er van weet. Misschien dat anderen het nog kunnen aanvullen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:44
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
tis wel handig als je weet over welk vak t nou eigenlijk gaat

culturele kunstzinnige vorming
beeldende vorming
kunstgeschiedenis
of muziek
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-09-2005 @ 13:42 :
waarom noem je t ckv3?

is dat tekenen op die school? bij mij is t muziek... en ckv2 is kunstgeschiedenis

ik had t trouwens hierboven over ckv1
ckv1: wat in je algemene deel zit. Dus wat jij beschreef.
ckv2: kunstgeschiedenis
ckv3: tekenen/handvaardigheid/drama/muziek etc. Maar omdat de TS het al over tekenen had, ging ik er vanuit dat ckv3 bij hem tekenen is.

@TS: ckv1 kan niet in je profieldeel zitten. Dat zit in je vrije deel. En als het goed is zit CKV2 en CKV3 in je profieldeel bij C&M. Dus ik vind het erg raar dat je daaruit moet kiezen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:46
Studentje007
Studentje007 is offline
Nou ja.
Ze heeft het me echt slecht uitgelegd. het is voor mij al best lang geleden havo dus ben zelf ook al een beetje in de war.


Maar dus ik kan het beste voor CKV kiezen als ik moet kiezen?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:47
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@balance Dat is bij iedereen anders, op mijn school heeft iedereen ckv1 in zijn profiel

en hoef je niet percee ckv 2/3 te kiezen (en t kan in je vrije deel)

dus...
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:51
Nyawa
Met M&O kun je meer dan met CKV2,3, maar als jij slecht in cijfertjes bent kun je idd beter voor CKV kiezen. Je zou ze uiteraard ook allebei kunnen kiezen en het vak laten vallen dat je het minste bevalt, maar ik weet niet hoeveel extra vakken je nog meer hebt.

Maar als je C&M doet, waarom zit tekenen dan niet gewoon in je profieldeel?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-09-2005 @ 13:47 :
@balance Dat is bij iedereen anders, op mijn school heeft iedereen ckv1 in zijn profiel

en hoef je niet percee ckv 2/3 te kiezen (en t kan in je vrije deel)

dus...
pff, dat van ckv1 vind ik echt raar. ik dacht dat dat overal verplicht was en dus in het algemene deel zat.

Dat van ckv2/3 heb ik al wel vaker gehoord, maar ik vind het heel raar, want toen ik m'n profiel moest kiezen zat dat er verplicht in en ook in omliggende scholen zou ik overal verplicht ckv2/3 moeten nemen. Blijkbaar zijn ze daar dan steeds makkelijker in geworden..

Citaat:
Studentje007 schreef:
Maar dus ik kan het beste voor CKV kiezen als ik moet kiezen?
je moet niet zomaar doen wat wij zeggen. Wij geven meer aan wat wij er van denken en jij moet afwegen wat jij het belangrijkste vindt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:58
Verwijderd
Culturele en Kunstzinnige Vorming. Management en Organisatie.

Waar denk je dat de maatschappij en jouw portemonnee later meer aan zal hebben?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:59
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Wat wil je eigenlijk na de vavo gaan doen? Want ik denk dat je ook daar naar moet kijken. Als je iets in de richting van kunst wilt doen kun je beter CKV kiezen, als het meer richting economie is kun je beter M&O kiezen.
Als je echt moeite met cijfertjes hebt kun je het beste CKV kiezen. Maar in de praktijk is M&O het handigste
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:04
Studentje007
Studentje007 is offline
Hoi

Ik doe Vavo alleen omdat ik Naar HBO wil en dit is dan de snelste manier zeg maar is wel rot gezegd maar dit is nou bij mij het geval.
en ik wil dus daarom het makkelijkste profiel,als ik maar me Havo diploma heb,daarna wil ik HBO RECHT gaan doen.


Is echt moeilijk,dit allemaal.
Ik ben al die vrije uurtjes ook niet gewend.

heb iedere dag wel 2 to 3 uur vrij tussendoor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2005, 13:07
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Studentje007 schreef op 18-09-2005 @ 14:04 :
Hoi

Ik doe Vavo alleen omdat ik Naar HBO wil en dit is dan de snelste manier zeg maar is wel rot gezegd maar dit is nou bij mij het geval.
en ik wil dus daarom het makkelijkste profiel,als ik maar me Havo diploma heb,daarna wil ik HBO RECHT gaan doen.
Als je HBO Recht gaat doen heb je denk ik meer aan M&O dan aan CKV.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 13:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zou MO kiezen, hoewel ckv wel een leuk vak kan zijn. over die tussenuren : zijn de meeste vavo's dan op zo'n lekker kinderachtige 'lesuren'-methode ingedeeld ? ik had 1 dagdeel per vak, dus dan bv van 9 tot 12 wis en smiddags van 1 tot 4 een ander vak. niet dat je de hele tijd aanwezig hoefde te zijn (hey ik ben de helft van de tijd niet op komen dagen en heb t toch gehaald, dat maakte niet uit), maar officieel had ik dan niet 3 tussenuren of zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:03
Verwijderd
voor hbo recht is m&o denk ik soms wel handig. CKV3 niet, dat moet je alleen kiezen als je het leuk vindt of als je een artistieke opleiding wil gaan doen.

In tussenuren mag je meestal wel naar huis; ik vond het altijd wel handig om dan m'n huiswerk te maken zodat dat thuis niet meer hoefde (ik had in de 5e en 6e vrijwel altijd mijn huiswerk af terwijl ik thuis bijna nooit iets deed, heerlijk)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:11
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ik zou voor M&O gaan, daar heb je meer aan dan aan CKV
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:22
Studentje007
Studentje007 is offline
Hoi,
ja ik denk dat ik er wel meer aan heb,maar ik ben nou even niet zo veel huiswerk gewend na moeilijke jaren,ik denk dat het me teveel word als ik ineens allemaal leer werk heb,dus ik denk zelf dat ik beter CKV kan kiezen,wnt daar hoef ik volgend jaar ook geen centr ecamen voor te doen, toch?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:07
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Tja je moet het zelf weten natuurlijk maar aan CKV3 heb je echt helemaal niks. Je kan nu wel zeggen dat je niet gewend bent zoveel te leren maar je moet het toch kunnen als je HBO recht wilt gaan doen en misschien is dit dan een goede oefening (na een tijdje valt het allemaal wel mee). M&O is trouwens niet alleen maar leerwerk, het is zoiets als economie en je moet dan ook sommetjes kunnen maken (dus niet zoiets als geschiedenis waarbij er alleen maar theorie is).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Studentje007 schreef op 18-09-2005 @ 15:22 :
Hoi,
ja ik denk dat ik er wel meer aan heb,maar ik ben nou even niet zo veel huiswerk gewend na moeilijke jaren,ik denk dat het me teveel word als ik ineens allemaal leer werk heb,dus ik denk zelf dat ik beter CKV kan kiezen,wnt daar hoef ik volgend jaar ook geen centr ecamen voor te doen, toch?
Wat denk jij dat je moet doen voor ckv3 dan? Tekenen dus... Pff, daar ben je iedere week echt wel een paar uur mee zoet hoor. Dat is mijn ervaring althans.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 22:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ik zou m&O kiezen het is wat moeilijker misschien maar je hebt er in de toekomst veel meer aan.
Mensne die geen M&O kozen bij de profielen C&M en E&M zeggen nu dat ze er spijt van hebben omdat het nu terug komt terwijl ik er juist veel aan heb
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:57
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Ik heb ook VAVO gedaan en had eerst M&O gekozen. Maar de eerste les kwam ik erachter dat het echt onwijs veel werk was en toen heb ik alsnog voor CKV gekozen. Ik zou dus CKV kiezen als ik jou was.
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 23:00
Studentje007
Studentje007 is offline
Hoi

hoe vond je de havo,
en kan je eerder je diploma halen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 07:30
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-09-2005 @ 23:50 :
ik zou m&O kiezen het is wat moeilijker misschien maar je hebt er in de toekomst veel meer aan.
Mensne die geen M&O kozen bij de profielen C&M en E&M zeggen nu dat ze er spijt van hebben omdat het nu terug komt terwijl ik er juist veel aan heb
Idd ik heb het profiel N&G en ik heb er nog veel aan. Aan CKV heb je echt niets later, dan zou je het nu kiezen omdat het minder werk is maar als je zo al je vakken uitkiest vind ik dat een slechte zaak
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 09:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
of je wat aan ckv of mo hebt hangt natuurlijk sterk af van de carriere die je kiest.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 09:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-09-2005 @ 23:50 :
ik zou m&O kiezen het is wat moeilijker misschien maar je hebt er in de toekomst veel meer aan.
Mensne die geen M&O kozen bij de profielen C&M en E&M zeggen nu dat ze er spijt van hebben omdat het nu terug komt terwijl ik er juist veel aan heb
Bij ons had juist het meerendeel van de mensen dat wél M&O had gekozen spijt van die keuze.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 11:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-09-2005 @ 10:45 :
Bij ons had juist het meerendeel van de mensen dat wél M&O had gekozen spijt van die keuze.
Jah toendertijd hadden veel hier spijt van toen we in havo 4 en 5 zaten Maar toen er aan de vervolg studie werd begonnen bleek dat ze toch blij waren M&O te hebben gekozen want ze hadden opeens een voorsprong op mensen die het niet hadden.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 12:22
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Nou, als je je zorgen maakt over te veel werk, dan zou ik het HBO maar laten hangen als ik jou was.

Trouwens, je zegt zelf dat je soms 2,5 uur tijd tussen de lessen hebt. Leuke huiswerktijd

Welk profiel heb je nu? C&M? Sluit dat het beste aan dan???
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:44
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon doen wat je het leukste vind.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.