Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 19:23
Mara
Mara is offline
Ik kies voor het Natuur en Gezondheidsprofiel. Ik wil graag de dierengeneeskunde in, en anders vind ik chirurg ook wel wat. In ieder geval medisch dus.
Nu moet ik dus 1 van de 4 groepen kiezen. 1 valt af, want daar zit geen bio bij. Nu kan ik kiezen uit:
- biologie en economie
- biologie en aardrijkskunde
- alleen biologie

Ik wil eigenlijk wel economie of aardrijkskunde, maar weet niet welke te kiezen. Ik ben in beide even goed, en heb niet echt een voorkeur. Nu vroeg ik me dus af welke het beste en handigst voor mijn vervolgopleiding is.

Iemand hier suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 19:24
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
je meot zowieso bio hebben weet ik wel zeker.. verder heb je aan aardrijkskunde niks maar het si wel een onwijs makkelijk vak. economie is echt heel moeilijk maar je hebt dr ook wel een beetje aan. maar nog steeds neit veel
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:31
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik volg je niet helemaal geloof ik. In N&G zit toch standaard Bio1&2 (heel vak) bij?
Dus je moet nog een extra vak bij kiezen. Ik zou dat ene vak kiezen dat jou t leukst lijkt en waar je (volgens jou) echt iets aan hebt. Mij lijkt eco nuttiger, maar AK leuker (ik heb ze geen van beide).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:57
Arathorn
Arathorn is offline
K zou als je voor diversiteit gaat voor eco I erbij gaan. Als je dit helemaal niet ligt en echt geneeskunde wil gaan doen zou ik filosofie erbij nemen: plus punt bij de decentrale selectie bij geneeskunde (als ze dat geven bij je op school uiteraard). Als je zo weinig mogelijk wil doen moet je WB2 kiezen.


Succes


Aragorn, son of Arathorn
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:21
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
N&G is toch een vast profiel? Te weten met Bio1,2 Natuurkunde 1, Wisk b1 en Scheikunde 1??

Ik heb gewoon geschiedenis gekozen, als afwisseling. Maar als ik jou bericht zo zie kan je dat niet kiezen. Dan zou ik voor economie gaan. Snap je ook wat er in het nieuws wordt verteld over Ahold enzo. Tis tenminste een btje actueel. Maar ak is natuurlijk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:52
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ikzelf heb, in een ander profiel weliswaar ak erbij. Maar je moet je niet in ak vergissen, ik was er vorig jaar erg goed in (niet capsones bedoeld verder) maar dit jaar is het een stuk minder. Het is niet meer domweg in je kop stampen, je moet het kunnen toepassen. Je krijgt tijdens een proefwerk bijvoorbeeld een atlas voor je neus en ze zeggen (bijv): bekijk bron c op atlaspagina 69 - vertel wat je opvalt - waarom valt het je op - hoe is dit logisch te verklaren - als je dit moet oplossen, hoe zou je dat dan doen? Snapje... het is heel anders dan eerst. Ik haal er nog steeds wel voldoendes mee (sta een 6,7) maar vorig jaar stond ik een 8,4... toch wel een klein () verschil.... mja, je moet het zelf bepalen... ik vind eco saai
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:55
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Economie! Een heel belangrijk vak, dat bovendien bij veel opleidingen (mocht je nog een andere kant op willen) gevraagd wordt. Het is niet voor niets de basis van 2 profielen!
__________________
(geen signature)

Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:01
wissie
wissie is offline
Citaat:
Denise84 schreef:
Economie! Naar mijn idee een heel belangrijk vak, dat bovendien bij veel opleidingen (mocht je nog een andere kant op willen) gevraagd wordt. Het is niet voor niets de basis van 2 profielen.
Het is toch de basis van één profiel, economie en maatschappij?
Ik heb cultuur en maatschappij, en bij ons is economie niet verplicht.

Verder ben ik het met je eens, met economie kun je meer dan met aardrijkskunde.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Economie heb ik gekozen. Iig moet je bio hebben en ik denk dat je meer aan economie hebt dan aan aardrijkskunde.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:51
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
ik zou geen economie kiezen,want dat heeft niks te maken met dierengeneeskunde. kan je dus liever alleen biologie , minder vakken trouwens .

Ik wil straaljager piloot worden dus: Natuur en Techniek, WB12, NA12, SK, en IT , te makkelijk
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 22:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou economie 1 erbij kiezen, dat wordt nog wel eens al toelatingseis bij NG gevraagd maar aardrijkskunde heb je echt nergens voor nodig. Met eco1 erbij heb je een heel gevarieerd pakket. Ik heb zelf NG met m&o en dat is ook heel erg gewenst en een breed pakket, bevalt me prima
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:31
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
je meot zowieso bio hebben weet ik wel zeker.. verder heb je aan aardrijkskunde niks maar het si wel een onwijs makkelijk vak. economie is echt heel moeilijk maar je hebt dr ook wel een beetje aan. maar nog steeds neit veel
Biologie is volgens mij niet verplicht voor diergeneeskunde, hoor
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:35
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Ik kies voor het Natuur en Gezondheidsprofiel. Ik wil graag de dierengeneeskunde in, en anders vind ik chirurg ook wel wat. In ieder geval medisch dus.
Nu moet ik dus 1 van de 4 groepen kiezen. 1 valt af, want daar zit geen bio bij. Nu kan ik kiezen uit:
- biologie en economie
- biologie en aardrijkskunde
- alleen biologie

Ik wil eigenlijk wel economie of aardrijkskunde, maar weet niet welke te kiezen. Ik ben in beide even goed, en heb niet echt een voorkeur. Nu vroeg ik me dus af welke het beste en handigst voor mijn vervolgopleiding is.

Iemand hier suggesties?
Ik heb zelf N&G met ec1 (en Latijn) Bj mij zit bi1,2 gewoon in het profiel, als ik jou was zou ik ec1 er bij kiezen, of eventueel ec2, heb je meer aan dan aan ak. Als je later een eigen dierenartsenpraktijk wilt oprichten ofzo, is het handig als je ec gehad hebt. Maar als je ak veel leuker vindt, zou ik dat eerder nemen, ik weet uit eigen ervaring dat economie erg vervelend kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:25
rasta_rochelli
Avatar van rasta_rochelli
rasta_rochelli is offline
Ik heb ook natuur en gezondheid, en ik heb er tekenen bij gekozen. Lekker gemakkelijk!

Als ik jou was zou ik voor aardrijkskunde gaan, is nogal simpel! Verder klaagt iedereen altijd over economie (veel te moelijk! ) Je hebt aan allebei nix als je geneeskunde ofzo wilt gaan doen. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
__________________
Why do we kill people to show them that killing people is wrong?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:56
Mariebel
Mariebel is offline
Aardrijkskunde is echt supersaai en er worden bij ons niet echt hoge cijfers op gehaald, het gaat alleen maar over landschappen enz, niets over culturen, juist hetgene wat ik zo leuk vond aan aardrijkskunde in de onderbouw. Economie is iets interessanter en er worden hogere cijfers op gehaald. Economie lijkt mij ook handiger voor een vervolgopleiding, omdat je dan nog iets meer keus hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:50
Verwijderd
Ik snap het ook nie helemaal, want ik heb bij Natuur&Gezondheid 4 vakken in mn pakket namelijk:

-Wiskunde B1
-Natuurkunde 1
-Scheikunde 1
-Biologie 1&2

en moest ik dus nog een extra vak kiezen voor mn vrije deel en ik heb toen voor economie gekozen, das dus heel makkelijk en je hebt dr best wat aan als je bijvoorbeeld je eigen dierenpraktijk wilt, en of het nou nodig is om de geografische ligging van de praktijk te kunnen bepalen, weet ik zo net nie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.