Oud 25-11-2003, 18:29
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Ik was even benieuwt welke creatieve onderwerpen hier worden gekozen voor het PWS, Zelf doe ik het over Jeanne d'Arc, het vak geschiedenis dat spreekt voozich
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 18:37
8m&m85
8m&m85 is offline
Vorig jaar gemaakt, ben inmiddels geslaagd, over Cryptografie (met de nadruk op RSA) en de achterliggende wiskundige principes voor Wiskunde b12.
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:54
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
De weg die een boek maakt voordat het een boek is.
Vak: Nederlands/literatuur (omdat C&M niet veel keus had in profielvakken)
Vorig jaar gedaan trouwens, en geslaagd.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Openbaar bijzonder onderwijs (Montessori & Dalton in dit geval).
Vakken: Ma2 en Levo
Maar m'n onderzoeksvragen en alles zijn nog niet goed gekeurd (na 4 keer ) dus het kan nog veranderen...

en het moet over 2 maanden af zijn
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:32
desiree1986
desiree1986 is offline
Het leven van de Inca's en de Azteken en de verovering door de Spanjaarden
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:37
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik doe het over buitenreclame.. De titel: Outdoor advertising: de kunst van het verleiden.
En dan de vakken.. ckv 2, geschiedenis beetje, maatschappijleer, economie.. heb niet echt vakken opgegeven ofzo.. kunnen zoveel.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 20:59
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
de invloed van voeding op je stemming

voor biologie.

Boeiend, maar er is nog niet zo heel veel over bekend....
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:04
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Wij (met z'n 3en in totaal) gaan een Zeppelin bouwen.
Voor natuurkunde (ook wel logisch).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:50
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Ik bouw een Google-achtige zoekmachine voor Freenet (anoniem www-achtig netwerk).
Het moest helaas onder wiskunde vallen, omdat informatica geen profielvak is.
Donderdag presentatie.
__________________
so young but so cold
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:53
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 25-11-2003 @ 20:59:
de invloed van voeding op je stemming

voor biologie.

Boeiend, maar er is nog niet zo heel veel over bekend....
Vreemd, ik mocht stemming of psyche niet gebruiken bij mijn onderwerp..

Maargoed, ik doe invloed van sport op afvallen, ook Biologie
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 23:47
Verwijderd
Ik doe samen met een goeie vriendin Noord- en Zuid-Korea, en dan met nadruk op het communisme en de verschillen tussen die landen. We mochten het gelukkig samen maken bij mij op school
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:44
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik heb het gedaan over de Drosophila Melanogastor (fruitvliegjes), en daar de erfelijkheid bij onderzocht....!

'k heb het alleen gemaakt, omdat je dan niet zo afhankelijk van anderen bent, en ik had toch altijd het idee met werkstukken dat ik toch veel beter was dan anderen (niet arrogant ofzo, maar gewoon, als je het zelf maakt gebeurd het precies hoe jij het wil, hoef je geen rekening te houden met anderen...)

Nouja, het resultaat mocht er zijn: 55/56 punten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:46
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 25-11-2003 @ 19:15:
Maar m'n onderzoeksvragen en alles zijn nog niet goed gekeurd (na 4 keer ) dus het kan nog veranderen
Wat is er nu weer niet goed aan...?
Kunnen ze je dan niet eens een beetje helpen ofzo?


Ik heb geen pws hoeven maken...heb oude stijl gedaan... (vind ik )

M'n zusje heeft het met een vriendin over Esscher gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:52
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-11-2003 @ 22:53:
Vreemd, ik mocht stemming of psyche niet gebruiken bij mijn onderwerp..

Het heeft uitendelijk weinig met psychologie te maken, het gaat toch allemaal om chemische stofjes. Maarja, het zal wel per school verschillen...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 15:55
sabrinaaa1987
sabrinaaa1987 is offline
Citaat:
never mind schreef op 25-11-2003 @ 18:29:
Ik was even benieuwt welke creatieve onderwerpen hier worden gekozen voor het PWS, Zelf doe ik het over Jeanne d'Arc, het vak geschiedenis dat spreekt voozich
Ik heb het over DNA gehouden en het was heel leuk! we zijn ook naar de Universiteit van Wageningen geweest om DNA van onze honden te onderzoeken...helaas niet gelukt... Maar het was super !!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-11-2003 @ 09:46:
Wat is er nu weer niet goed aan...?
Kunnen ze je dan niet eens een beetje helpen ofzo?

Nou, in theorie heb ik 2 begeleiders, maar één daarvan is een wiskundedocent (jaja, met mijn onderwerp ) dus onderling is geregeld dat ik alleen de maatschappijleerdocent nog maar als begeleider heb. En hij vindt dat maatschappijleer teveel aanwezig is en te weinig levo (althans, dat was z'n commentaar bij opzet nr. 4 (het moet bij ons over 2 vakken gaan)).
Woensdag wilde ik opzet nr. 5 aan hem geven tijdens de profielwerkstukdag, maar toen kwam die *** niet opdagen.
Nou heb ik dus al een heel uitgebreide opzet, met waar ik informatie kan vinden en wat ik d'r in ga zetten en alles, alleen is het nog altijd niet goedgekeurd en kan ik dus nog niet beginnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe mijn pws over genetica bij katten voor het vak biologie
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 18:03
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 25-11-2003 @ 23:47:
We mochten het gelukkig samen maken bij mij op school
Wij móeten het samen doen, met zijn tweeen. Éen iemand doet het alleen, maar dat komt doordat niemand met haar wil samenwerken (en zij ook met niemand)

Ik doe het over de invloed van alcohol op de slaap.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2003, 19:34
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 28-11-2003 @ 18:03:
Wij móeten het samen doen, met zijn tweeen. Éen iemand doet het alleen, maar dat komt doordat niemand met haar wil samenwerken (en zij ook met niemand)

Ik doe het over de invloed van alcohol op de slaap.
ik vind samenmaken juist kut lukt mij nooit dat samen plannen enzo, het komt er altijd op neer dat we dan langs elkaar heen werken...
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 16:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 28-11-2003 @ 18:03:
Wij móeten het samen doen, met zijn tweeen. Éen iemand doet het alleen, maar dat komt doordat niemand met haar wil samenwerken (en zij ook met niemand)

Ik doe het over de invloed van alcohol op de slaap.
lijkt me echt irritant, verplicht moeten samenwerken.

Ik ben op zich niet slecht in samenwerken, maar je moet wel altijd rekening houden met de ander.
Ten eerste ben je dus verplicht iemand van het zelfde profiel te nemen met dezelfde vakken (ik doe het over ma2 en lv en ma2 hebben bij ons maar 12 mensen) en daarnaast heb je nooit dezelfde interesses dus heb je waarschijnlijk een onderwerp dat je totaal niet leuk vindt...
En dan dus nog rekening houden met het rooster van de ander, het werk van de ander enz.

Nee, ben echt blij dat ik hem alleen doe.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 19:49
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
linda85 schreef op 29-11-2003 @ 16:28:
lijkt me echt irritant, verplicht moeten samenwerken.

Ik ben op zich niet slecht in samenwerken, maar je moet wel altijd rekening houden met de ander.
Ten eerste ben je dus verplicht iemand van het zelfde profiel te nemen met dezelfde vakken (ik doe het over ma2 en lv en ma2 hebben bij ons maar 12 mensen) en daarnaast heb je nooit dezelfde interesses dus heb je waarschijnlijk een onderwerp dat je totaal niet leuk vindt...
En dan dus nog rekening houden met het rooster van de ander, het werk van de ander enz.

Nee, ben echt blij dat ik hem alleen doe.
Je bent niet verplicht het met iemand samen te doen die hetzelfde profiel heeft, je moet minstens 2 dezelfde vakken hebben. N&G/N&T en C&M/E&M kunnen dus makkelijk samen, andere combinaties worden lastig.
Aan de ene kant lijkt het mij ook wel makkelijker om het alleen te doen, dan kun je er gewoon aan werken wanneer jij dat wilt en je hoeft geen rekening met iemand anders te maken. Maar met zijn tweeen is het wel gezelliger, je kunt de taken verdelen, samen heb je meer ideeen en je hoeft je presentatie niet alleen te doen (gelukkig).
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 19:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 29-11-2003 @ 19:49:
Je bent niet verplicht het met iemand samen te doen die hetzelfde profiel heeft, je moet minstens 2 dezelfde vakken hebben. N&G/N&T en C&M/E&M kunnen dus makkelijk samen, andere combinaties worden lastig.
Aan de ene kant lijkt het mij ook wel makkelijker om het alleen te doen, dan kun je er gewoon aan werken wanneer jij dat wilt en je hoeft geen rekening met iemand anders te maken. Maar met zijn tweeen is het wel gezelliger, je kunt de taken verdelen, samen heb je meer ideeen en je hoeft je presentatie niet alleen te doen (gelukkig).
nou ja, in mijn geval zou ik dan een andere c&m'er moeten kiezen (ik heb geen economie en aardrijkskunde en de meeste e&m'ers hebben geen talen en/of ckv2,3)
en wij hoeven geen presentatie te doen. Althans; je mag je pws presenteren hoe jij dat wil (dus schriftelijk, een website, een mondelinge presentatie, een werkstuk of wat je maar wil).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 02:10
Verwijderd
Wij moesten een van de behandelde onderwerpen kiezen die we op profielwerkweek hebben besproken (wel zelf hoofdvraag en deelvraag bedenken). Ik doe het, samen met iemand anders, over de opkomst en ondergang van de steenkoolindustrie. Hierbij vooral aardrijkskundige en economische aspecten
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 12:21
The0
The0 is offline
Windenergie, met als onderzoeksvraag: hoe krijg je een optimaal rendement?
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 13:56
Starry
Avatar van Starry
Starry is offline
Ik lever mn pws morgen in en de titel is 'dementie onderzocht' voor biologie uiteraard .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2003, 14:06
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Mijn profielwerkstuk vorig jaar ging over John F. Kennedy. (Voor het vak Geschiedenis 2)
Toen ik het voor de eerste keer inleverde was het niet goed genoeg . Dat was best irritant, want je had al zoveel stress met het leren voor het eindexamen, en dan moet je je ook nog eens met dat werkstuk (alweer) gaan bezighouden.
Gelukkig werd het bij de tweede keer wel goedgekeurd (gelukkig) .
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 14:25
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ik denk erover om voor mijn pws een partijprogramma te maken. Dit lijkt me wel leuk. Dit is dan uiteraard voor het vak ma2.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:37
Verwijderd
tja onze school heeft niet zoveel keuze vakken als ckv 1totenmet9 of ma2....

vind ik ook niet erg. Ik heb lekker toch mijn psychologie gekregen via biologie!!!!
het gaat namelijk over het geheugen en hoe je je leerprestaties kan verhogen.
mijn 'partner' wil geneeskunde studeren dus zij doet alles dat met neuronen (yuk!) enzo te maken heeft en ik meer het pyschologische

we hebben gewoon wat vraagjes en we willen nog een onderzoekje doen (met proefpersonen ) en als presentatie een brochure met tips (natuurlijk ook wel een verslagje met opgedane kennis) en een presentatie voor bijvoorbeeld docenten om hun tips te geven over het aanbieden van de lesstof en het vragen stellen op een toets...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:35
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-11-2003 @ 16:38:
Ik doe mijn pws over genetica bij katten voor het vak biologie
Wat leuk! Wat wil je precies onderzoeken?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 30-11-2003 @ 17:35:
Wat leuk! Wat wil je precies onderzoeken?
Ik heb een heel groot deel theorie (oa welke genen zorgen voor welke kleuren, welke erfelijke ziektes er zijn enz.) Als practicum ga ik haren van verschillende kleuren bekijken onder de microscoop, het genotype bepalen van onze eigen katten en van de katten van mn tante, proberen om een hele stamboom uit te schrijven met alle genotypes van alle katten daarop en ik ga een dagje naar een kattenshow en misschien bij een fokker kijken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:05
Verwijderd
ik heb Hoorn door de jaren heen onderzocht. *dus de stad*
*daar woon ik nml naast*

best leuk, alleen t liep allemaal niet van een leien dakje.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:57
heavinly
heavinly is offline
Ons pws gaat over de invloed van media op mensen, met als hoofdvraag: "Hoe kunnen de media je sturen?" Hij klopt niet, moet eigenlijk nog aangepast worden, maar 't is gewoon de 'werktitel' ofzo.

Wel interessant trouwens. Een van de deelvragen gaat ook over de invloed van de paparazzi bij de dood van prinses Diana.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp Duits verhaal over PWS voor mondeling
Lee Swagger
1 29-12-2015 20:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen PWS LOTR/Tolkien/Hobbit Engels, iemand?!
Dagz
3 22-04-2015 21:54
Huiswerkvragen: Exacte vakken [PWS] Reactievergelijking!DRINGEND!
*naso*
0 19-12-2005 19:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Onderzoek PWS "huis kopen"
Melig-Meissiej
9 27-03-2005 18:53
Algemene schoolzaken wat is t verschil tussen PWS en PO
Kurogane
11 08-09-2004 10:19
Algemene schoolzaken [PWS] Robbie wel, Mark Owen niet?
efixer
6 16-05-2004 01:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.