Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2012, 11:50
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
Hallo mensen,

Ik heb eigenlijk al een beetje nagedacht over volgend schooljaar. Ik zit nu in 3 Gt (Mavo) en ik vraag me af of het mogelijk is om 3 havo te gaan doen volgend jaar. Dus de 3rde klas overdoen. Ik sta en er redelijk goed voor. We hebben 12 vakken en gemiddeld sta ik een 7,2 ongeveer op alles. Dus eigenlijk denk ik dat ik wel goed genoeg ben voor havo. Ik doe ook helemaal niks dit schooljaar. Dus dan vind ik een 7,2 goed. En ik sta nergens onvoldoende op. Dus mijn vraag is: Kan je overstappen naar 3 havo volgend jaar?

Mvg

Astro
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2012, 11:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dat kan bij vrijwel alle scholen indien je aan bepaalde eisen voldoet. Deze eisen staan in de overgangsregeling van je school. Deze kun je vaak vinden in de schoolgids, het leerlingenstatuut, of op de website van je school. Je kunt het ook aan je mentor of afdelingshoofd vragen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 12:26
Spexter
Spexter is offline
Ik zou liever eerst 4T afronden en daarna doorstromen naar 4H!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 12:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik zou liever eerst 4T afronden en daarna doorstromen naar 4H!
Dat is ook een optie. Voordeel is dat je in ieder geval (zeer waarschijnlijk ) een diploma hebt, mocht het toch niet lukken op de Havo.

Aandachtspunten doorstroom 4T naar 4H:
-Veel scholen eisen voor deze doorstroom minimaal een 6,8 tot een 7,0 als gemiddeld eindexamencijfer in 4T.
-Vaak moet bovendien een meerderheid van je docenten in 4T voor jouw doorstroom naar 4H stemmen tijdens een docentenvergadering.