Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2012, 11:50
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
Hallo mensen,

Ik heb eigenlijk al een beetje nagedacht over volgend schooljaar. Ik zit nu in 3 Gt (Mavo) en ik vraag me af of het mogelijk is om 3 havo te gaan doen volgend jaar. Dus de 3rde klas overdoen. Ik sta en er redelijk goed voor. We hebben 12 vakken en gemiddeld sta ik een 7,2 ongeveer op alles. Dus eigenlijk denk ik dat ik wel goed genoeg ben voor havo. Ik doe ook helemaal niks dit schooljaar. Dus dan vind ik een 7,2 goed. En ik sta nergens onvoldoende op. Dus mijn vraag is: Kan je overstappen naar 3 havo volgend jaar?

Mvg

Astro
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2012, 11:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dat kan bij vrijwel alle scholen indien je aan bepaalde eisen voldoet. Deze eisen staan in de overgangsregeling van je school. Deze kun je vaak vinden in de schoolgids, het leerlingenstatuut, of op de website van je school. Je kunt het ook aan je mentor of afdelingshoofd vragen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 12:26
Spexter
Spexter is offline
Ik zou liever eerst 4T afronden en daarna doorstromen naar 4H!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 12:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik zou liever eerst 4T afronden en daarna doorstromen naar 4H!
Dat is ook een optie. Voordeel is dat je in ieder geval (zeer waarschijnlijk ) een diploma hebt, mocht het toch niet lukken op de Havo.

Aandachtspunten doorstroom 4T naar 4H:
-Veel scholen eisen voor deze doorstroom minimaal een 6,8 tot een 7,0 als gemiddeld eindexamencijfer in 4T.
-Vaak moet bovendien een meerderheid van je docenten in 4T voor jouw doorstroom naar 4H stemmen tijdens een docentenvergadering.
-Soms geldt er als je van 4T naar 4H doorstroomt een verbod op zitten blijven in 4H. Lukt het in 4H niet, dan moet je van school af.
-Er moet meestal een motivatiegesprek met de leerling worden gevoerd, maar dit mag niet van doorslaggevende betekenis zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 14:50
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
zou een 7,2 genoeg zijn denk je? voor 3 havo? Het is ruim genoeg om over te gaan naar 4 mavo dat sowieso
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 15:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
zou een 7,2 genoeg zijn denk je? voor 3 havo? Het is ruim genoeg om over te gaan naar 4 mavo dat sowieso
Of je school dat genoeg vindt, weet ik niet

Persoonlijk denk ik dat het wel moet kunnen. Van 4T naar 4H wordt algemeen minimaal een 6,8 geadviseerd. Van 3T naar 3H, moet dan ook wel lukken met een 7,2.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 18:35
xKim94
xKim94 is offline
ik zou toch eerst je diploma halen en daarna naar havo gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 19:20
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
Het is eigenlijk dat ik me helemaal dood verveel op mavo. ik sta dus een 7,2 zonder er moeite voor te doen. Op de havo is het wel een uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 19:28
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik zou snel een afspraak maken met je mentor om alle mogelijkheden te bespreken
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 08:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik denk ook dat het een slimmere keuze is om eerst GT volledig af te ronden, en vervolgens pas de overstap te maken naar 4H, omdat je dan toch al een diploma bezit en eventueel verder kunt gaan met MBO 4 (en vandaar instroom in het HBO) wanneer 4H toch net wat te hoog gegrepen voor je is.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 12:15
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
Maar ik heb ook gelezen op een mbo school dat de toelatingseisen: -MAVO Diploma
-Overgangsbewijs 4Havo
-VMBO k/b/gl
Enzovoort. Dus als ik 3 havo afrond en 4 havo in vervolgens niet zou lukken. Kan ik toch naar het mbo toch?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 12:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar ik heb ook gelezen op een mbo school dat de toelatingseisen: -MAVO Diploma
-Overgangsbewijs 4Havo
-VMBO k/b/gl
Enzovoort. Dus als ik 3 havo afrond en 4 havo in vervolgens niet zou lukken. Kan ik toch naar het mbo toch?
Dat klopt, het is maar een klein voordeel dat je een diploma hebt i.p.v. alleen maar een overgangsbewijs.

Maar dan moet het natuurlijk wel in 3 Havo lukken!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 20:50
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
Dat is waar maar daar ga ik echt wat aan doen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 21:56
astro-rock79
Avatar van astro-rock79
astro-rock79 is offline
en het is ook zo, dat ik het graag wil doen omdat ik meer bereik (vind ik) ookal duurt 4gt even lang maarja, ik wil graag wel een uitdaging hebben. En veel vrienden van mij (die nu in 3 havo zitten) blijven zitten , dus daar kom ik ook bij
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:58
piraat013
piraat013 is offline
Ik ben zelf van 4 mavo naar 4 havo gegaan (inmiddels zit ik in de vijfde binnenkort examens ) maar dat was zeker niet vlekkeloos ik stond gemiddeld in de derde een 5.6 in de vierde ben ik van een 5,6 naar een 6,9125 gegaan net geen 7,0 en dat moest je hebben anders mocht je niet naar Havo, dus ik moest het bewijzen op het examen haalde uiteindelijk 5 achten een 6 en een 7 zevens en ik mocht naar Havo Ik had ook een twijfel advies ,dus mijn weg naar Havo was zeker niet vlekkeloos veel obstakels maar ik heb het toch gehaald.

Als ik jou was zou ik 4 mavo gaan doen en je diploma halen en daarna havo doen .Is het te moeilijk heb je altijd nog een diploma waar je op terug kan vallen en pas op he de Havo word steeds moeilijker de eisen op het examen worden steeds strenger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.