Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2002, 06:27
PBF
PBF is offline
Er stond laatst in de krant: De 2e fase wordt minder zwaar gemaakt vanaf 2005. Ik vind dat de huidige leerlingen die verlichting ook al moeten krijgen. Zijn jullie het hier mee eens?
__________________
Leve de paperclips!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2002, 07:47
Marc S
Marc S is offline
Ik vind die hele verlichting onzin... wat heb je aan een hogere opleiding als deze steeds verlicht wordt?

Door verlichting zorg je er enkel voor dat die papiertjes steeds minder waard zijn lijkt me
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 12:48
Floef
Floef is offline
Ik zal het wel eens ff regelen...
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 15:04
Verwijderd
Ik zit in vwo6 en ik vind dat de tweede fase ook voor ons verlicht moet worden. Ik vind het een beetje lullig, want ik heb namelijk al één vak met een onvoldoende afgesloten. Frans namelijk Frans is namelijk één van de vakken die ze niet meer willen verplichten.
Als ik strax door frans zak, dan vind ik dat best oneerlijk...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:45
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Tweede fase is echt allesbehalve te zwaar, misschien op de Practische Opdrachten na dan... Maar voor de rest: ik heb de laatste 2,5 jaar vrij weinig tot niks uitgevoerd en ben zo naar de 6e doorgestroomd!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:49
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Tweede fase is echt allesbehalve te zwaar, misschien op de Practische Opdrachten na dan... Maar voor de rest: ik heb de laatste 2,5 jaar vrij weinig tot niks uitgevoerd en ben zo naar de 6e doorgestroomd!

Heb jij even geluk.. nu het 6e nog

__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:23
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Hehe inderdaad... Maar dat ligt meer aan mij als ik het niet haal, want het is natuurlijk niet vreemd als je bijna niets uitvoert als je zou zakken (was het niet van plan maar goed)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:34
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Hehe inderdaad... Maar dat ligt meer aan mij als ik het niet haal, want het is natuurlijk niet vreemd als je bijna niets uitvoert als je zou zakken (was het niet van plan maar goed)
Mja zo gaat het hier ook, ik vind de tweede fase niet echt zwaar ofzo, alleen die po's die zijn veel werk en wat krijg je ervoor, een kruisje dat het voldoende afgemaakt is.

Ik kan me wel voor stellen dat het voor andere wel zwaar is, maar dat komt ook door dingen als het leraren tekort, waardoor leerlingen vaak ook onmogelijke roosters hebben en dus minder tijd om echt te leren
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:46
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
De tweede fase wordt steeds maar verlicht... dan is het toch logisch dat het hele systeem flopt?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:54
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik vind die hele verlichting onzin... wat heb je aan een hogere opleiding als deze steeds verlicht wordt?

Door verlichting zorg je er enkel voor dat die papiertjes steeds minder waard zijn lijkt me



door de tweede fase is VWO een stuk moeilijker geworden voor veel mensen. Het si dus meer terug-verlichting

Ja, ik vind de verlichting wel goed opzich alleen hoop ik dat het er ook voor zorgt dat mavo en havo leerlingen weer een normale kans krijgen om door te stromen naar vwo als ze dat willen. Dat is nu practisch onmogelijk. Ja, Havo -> vwo kan wel maar kost veel moeite en mavo -> havo is voor een normaal mens geen optie. Helaas.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 18:59
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
drama schreef:


door de tweede fase is VWO een stuk moeilijker geworden voor veel mensen. Het si dus meer terug-verlichting
Wat heb je aan een VWO als bijna iedereen ze kan doen?

Hierboven zie je al aan enkele replies dat de VWO nog niet eens *zo* moeilijk is. Laat dingen dan zoals ze zijn. Er is misschien behoefte aan hoger-opgeleide mensen, maar wat heb je eraan als er niets achter zit?

Verschil moet er zijn

Trouwens kun je met de HAVO alsnog een respectabele opleiding volgen. Ik heb zelf ook de HAVO gedaan en volg nu een HBO opleiding tot Software Engineer. En het is best simpel (maar wel veel)

Ik vind dat VWO / Universiteit weer een hogere status behoort te verkrijgen en vanuit dat oogpunt vind ik het alles behalve verstandig om de 2e fase te verlichten.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:50
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:

Ik kan me wel voor stellen dat het voor andere wel zwaar is, maar dat komt ook door dingen als het leraren tekort, waardoor leerlingen vaak ook onmogelijke roosters hebben en dus minder tijd om echt te leren
Volgens mij ligt het niet daaraan. Soms werkt het studiehuis niet. Vooral op scholen die alle tientallen jaren bestaan en waar de leraren al oud zijn. Die scholen zijn niet in voor zo'n grote vernieuwing als de tweede fase. Veel leraren praten een hele les vol, terwijl leerlingen dan nog thuis al hun huiswerk moeten maken, zoals po's en handelingsdelen...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:56
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Die situatie komt me zeeeeeer bekend voor, zit jij soms bij mij op school?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:10
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Wat heb je aan een VWO als bijna iedereen ze kan doen?

Hierboven zie je al aan enkele replies dat de VWO nog niet eens *zo* moeilijk is. Laat dingen dan zoals ze zijn. Er is misschien behoefte aan hoger-opgeleide mensen, maar wat heb je eraan als er niets achter zit?

Verschil moet er zijn

Trouwens kun je met de HAVO alsnog een respectabele opleiding volgen. Ik heb zelf ook de HAVO gedaan en volg nu een HBO opleiding tot Software Engineer. En het is best simpel (maar wel veel)

Ik vind dat VWO / Universiteit weer een hogere status behoort te verkrijgen en vanuit dat oogpunt vind ik het alles behalve verstandig om de 2e fase te verlichten.



Als je er zo over denkt.. waarom haal je niet gewoon extreem hoge cijfers om je alsnog af te zetten van de gewone VWO-ertjes?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:23
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
M n M schreef:
Als je er zo over denkt.. waarom haal je niet gewoon extreem hoge cijfers om je alsnog af te zetten van de gewone VWO-ertjes?
Nou, vroeger was er sprake van numerus-clausus (schrijf je dat zo?) bij universiteiten. Dit hield in dat je tenminste gemiddeld een 8 voor alle vakken moest staan om toegelaten te worden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:21
tacidvs
tacidvs is offline
Die hele tweede fase is een grap. Je hoeft bijna niets te doen, alle vakken (frans1, duits1, engels, anw, ckv1, lo) stellen niets voor of worden zodanig verlicht dat zelfs een ~~**~~ ze nog zou kunnen halen. Als er dan een keer een SE fout gaat wordt de beoordeling bijgesteld, zodat iedereen met een 3 een 6 heeft, iedereen met een 9 een 9 houdt. DAT is oneerlijk: al die domme luiaards die gewoon met een zwaar onvoldoende lijst dmv opwaardering=slijmen bij inspectie een diploma halen.

(Niet persoonlijk tegen de persoon die net vertelde van z'n onvoldoende voor Frans.)

groeten,
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 10:52
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik vind die hele verlichting onzin... wat heb je aan een hogere opleiding als deze steeds verlicht wordt?

Door verlichting zorg je er enkel voor dat die papiertjes steeds minder waard zijn lijkt me

dit zou je niet zeggen als je zelf de 2e fase niet meegemaakt hebt, want vergeleken met het oude onderwijssysteem is de 2e fase veel en veel zwaarder (m'n ma is lerares (ja,is triest ja) en die kan de vergelijking goed maken, heb het dus uit eerste hand, hoewel elke leraar dat roept...), zelfs als het verlicht zou worden is het vwo zwaarder dan dat het was, dus zo'n uitspraak als van jou is driedubbele onzin....

__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 12:10
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Wat heb je aan een VWO als bijna iedereen ze kan doen?

Hierboven zie je al aan enkele replies dat de VWO nog niet eens *zo* moeilijk is. Laat dingen dan zoals ze zijn. Er is misschien behoefte aan hoger-opgeleide mensen, maar wat heb je eraan als er niets achter zit?

Verschil moet er zijn

Trouwens kun je met de HAVO alsnog een respectabele opleiding volgen. Ik heb zelf ook de HAVO gedaan en volg nu een HBO opleiding tot Software Engineer. En het is best simpel (maar wel veel)

Ik vind dat VWO / Universiteit weer een hogere status behoort te verkrijgen en vanuit dat oogpunt vind ik het alles behalve verstandig om de 2e fase te verlichten.


Nee, vwo mag wel mopeilijk zijn, anders ist geen vwo maar de tweede fase zorgt ervoor dat leerlingen die hogerop willen klimmen, naar d euniversiteit willen, niet meer de kans hebben om hogerop te komen. Dat heeft verder niks te maken met de moeilijkheidsgraad maar puur met de hoeveelheid stof/vakken in de 2e fase; die zijn niet op te halen als je van bijvoorbeeld mavo komt en naar havo wilt...

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2002, 12:15
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Dj Pjotr schreef:
(m'n ma is lerares (ja,is triest ja)
Lekker tiep ben jij, wat is er nou weer triest aan, lerares...

Verder wel me eens hoor. Ik heb het oude vwo meegemaakt, en de tweede fase...en er is nogal een verschil. De zelfwerkzaamheid en hoeveelheid werk is zoveel groter. Dat maakt het een stuk moeilijker; de stof zelf is niet moeilijker ofzo...in veel gevallen tamelijk oppervlakkig vind ik.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 12:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Die hele tweede fase is een grap. Je hoeft bijna niets te doen, alle vakken (frans1, duits1, engels, anw, ckv1, lo) stellen niets voor of worden zodanig verlicht dat zelfs een ~~**~~ ze nog zou kunnen halen. Als er dan een keer een SE fout gaat wordt de beoordeling bijgesteld, zodat iedereen met een 3 een 6 heeft, iedereen met een 9 een 9 houdt. DAT is oneerlijk: al die domme luiaards die gewoon met een zwaar onvoldoende lijst dmv opwaardering=slijmen bij inspectie een diploma halen.
Ik weet niet op wat voor school jij zit, maar bij ons is praktisch het omgekeerde het geval. Bij economie, eerste periode, waren er 3 voldoendes en het gemiddelde cijfer een 3,5 geloof ik. Bij AK, 2e periode, waren er 4 voldoendes. Bij latijn is het gemiddelde cijfer een 4, en ga zo maar door...

Ligt dat nu alleen aan onze school of hoe zit dat?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:27
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ligt dat nu alleen aan onze school of hoe zit dat?
Ik denk dat hij overdreef, maar er zijn zeker wel verschillen tussen de scholen. Zelf heb ik HAVO gedaan en vond het best simpel, maar toch viel bij mij in de 4e de helft (!) van de leerlingen af, waarvan de meerderheid naar het MBO ging en de overigen het jaar opnieuw probeerden.

In een andere school, maar 15 kilometer verderop, ging driekwart van de mensen gewoon over. Ligt het dan aan de selectieprocedures van de voorgaande jaren (strictheid versus te veel aanpassingen) of dat de ene school gewoon moeilijker is dan de andere?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 21:54
kipfilet
kipfilet is offline
Zucht... Wees alsjeblieft blij dat je nog op de middelbare school zit in de tweede fase. Ik was zo'n proefkonijn van het eerste jaar van de tweede fase. Na dat jaar bleek het ineens allemaal te zwaar te zijn en werden een paar vakken of onderdelen van vakken geschrapt. Nu zit ik op een hbo opleiding en vind ik het allemaal zoooo kinderachtig, dat gezeur dat het te zwaar is. Die tweede fase is in theorie best aardig, maar de praktijk levert helemaal niks op. Ik heb op de havo twee jaar lang helemaal niks uitgevreten. Het hbo is heel wat zwaarder dan die hele tweede fase, en wij zitten toch ook niet te zeuren of het alsjeblieft wat minder mag?
Denk toch na inplaats van met iedereen mee te papegaaien dat het zo zwaar is.
__________________
Ben weer vrijgezehehel!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 23:18
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
mogen de mensen die zijn blijven zitten dankzij de 2e fase een schadevergoeding? Ze hebben dankzij dat te moeilijke systeem heel veel mensen laten zitten...en dat kost weer meer schoolgeld enzo...
is dit geen goed idee?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 23:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
D@mien schreef:
mogen de mensen die zijn blijven zitten dankzij de 2e fase een schadevergoeding? Ze hebben dankzij dat te moeilijke systeem heel veel mensen laten zitten...en dat kost weer meer schoolgeld enzo...
is dit geen goed idee?
Je kunt t proberen. Of je een zaak hebt betwijfel ik, aangezien wetten zelden of nooit met terugwerkende kracht werken.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2005 Waarom laten ze bij (sommige) examens stof weg?
Verwijderd
41 18-04-2005 08:31
Algemene schoolzaken de tweede fase een mislukking?
Loesje
11 13-02-2002 19:53
Algemene schoolzaken tweede fase
dinguz
17 01-02-2002 18:47
ARTistiek mun 1ste stukje voor de skoolkrant (reacties?)
ikalto
4 21-01-2002 19:59
Algemene schoolzaken derde aanpassing studiehuis
de abt van sion
7 15-01-2002 17:27
Algemene schoolzaken staking 16 januari tegen 2e fase
Sweetkisss
23 17-12-2001 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.