Oud 21-03-2003, 10:33
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
De Turken zijn misschien van plan om Noord-Irak binnen te trekken, om daar een opstand van de Koerden te breken. Ik denk dat het verkeerd zou zijn, gezien de situatie tussen Turkije en de Koerden. Op die manier wordt de situatie in Noord-Irak alleen maar gecompliceerder. Ondertussen heeft Nederland patriots gestuurd naar Turkije. Moet Nederland Turkije op deze manier wel steunen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 10:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 10:33:
De Turken zijn misschien van plan om Noord-Irak binnen te trekken, om daar een opstand van de Koerden te breken. Ik denk dat het verkeerd zou zijn, gezien de situatie tussen Turkije en de Koerden. Op die manier wordt de situatie in Noord-Irak alleen maar gecompliceerder. Ondertussen heeft Nederland patriots gestuurd naar Turkije. Moet Nederland Turkije op deze manier wel steunen?
Had je eerder moeten bedenken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:05
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Patriots zijn puur defensief, ze houden luchtaanvallen tegen.

Natuurlijk moeten we, als NAVO-leden, elkaar blijven verdedigen. Zeker omdat burgers getroffen kunnen worden bij een luchtaanval.

Bovendien zie ik de Turken zo snel geen rare fratsen uithalen gezien de druk die er op ze zal staan als ze dat wel doen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:06
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-03-2003 @ 10:36:
Had je eerder moeten bedenken
Ik ben vooralsnog een voorstander van een oorlog, maar de Turken met hun vuile spelletjes, moeten van de Koerden afblijven. Het was eerder nog niet duidelijk wat ze precies van plan waren.

Ze zijn bang dat de Koerden een eigen staat op willen richten. Nou, laat die Koerden dat toch doen. De landen in het midden-oosten zijn zomaar door een paar willekeurige lijnen bij elkaar gezet. Ik denk dat het een stuk zou schelen als de verschillende bevolkingsgroepen zelf hun staatsgrenzen mogen herbepalen. Bijvoorbeeld Zuid-Irak apart of samenvoegen met Iran of Saudi. Noord-Irak samen met Zuid-Turkije een onafhankelijk Koerdistan etc.

Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:09
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 21-03-2003 @ 11:05:
Patriots zijn puur defensief, ze houden luchtaanvallen tegen.
Ook al zijn ze defensief, ze kunnen als pressiemiddel ingezet worden tegen de Turken, zodat zij Noord-Irak met rust zullen laten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:06:
Ik ben vooralsnog een voorstander van een oorlog, maar de Turken met hun vuile spelletjes, moeten van de Koerden afblijven. Het was eerder nog niet duidelijk wat ze precies van plan waren.


Had ik (en dan ben ik geen expert) al voor gewaarschuwd
Turken willen niet dat Koerden gaan strijden voor eigen staat.
Koerden zullen alles doen om die eigen staat te krijgen.
Gevolg: escalatie dankzij die oorlog.

(dat zei ik )

Citaat:

Ze zijn bang dat de Koerden een eigen staat op willen richten. Nou, laat die Koerden dat toch doen. De landen in het midden-oosten zijn zomaar door een paar willekeurige lijnen bij elkaar gezet. Ik denk dat het een stuk zou schelen als de verschillende bevolkingsgroepen zelf hun staatsgrenzen mogen herbepalen. Bijvoorbeeld Zuid-Irak apart of samenvoegen met Iran of Saudi. Noord-Irak samen met Zuid-Turkije een onafhankelijk Koerdistan etc.
Hoe bedoel je lijnen bij elkaar gezet? er zit wel wat meer een natuurlijke historische ontwikkeling achter en niet zoals in Zuid-Afrika waar een paar kolonisten even met een lineaal wat rechte lijnen tekenden (recht door stammen heen).
(dacht ik zo)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:24
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-03-2003 @ 11:22:


Had ik (en dan ben ik geen expert) al voor gewaarschuwd
Turken willen niet dat Koerden gaan strijden voor eigen staat.
Koerden zullen alles doen om die eigen staat te krijgen.
Gevolg: escalatie dankzij die oorlog.

(dat zei ik )



Hoe bedoel je lijnen bij elkaar gezet? er zit wel wat meer een natuurlijke historische ontwikkeling achter en niet zoals in Zuid-Afrika waar een paar kolonisten even met een lineaal wat rechte lijnen tekenden (recht door stammen heen).
(dacht ik zo) [/B]
Wat voor historische achtergronden precies? Ik hoorde gisteren op het nieuws namelijk dat er na de koloniale tijd willekeurig lijnen waren getrokken, waardoor er verschillende bevolkingsgroepen naast elkaar moeten leven.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:47
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:06:
Ze zijn bang dat de Koerden een eigen staat op willen richten. Nou, laat die Koerden dat toch doen. De landen in het midden-oosten zijn zomaar door een paar willekeurige lijnen bij elkaar gezet. Ik denk dat het een stuk zou schelen als de verschillende bevolkingsgroepen zelf hun staatsgrenzen mogen herbepalen. Bijvoorbeeld Zuid-Irak apart of samenvoegen met Iran of Saudi. Noord-Irak samen met Zuid-Turkije een onafhankelijk Koerdistan etc.
Ik denk dat er dan nog veel meer ruzie gemaakt gaat worden, omdat verschillende bevolkingsgroepen waarschijnlijk aanspraak maken op hetzelfde stuk land.

Wat betreft de Patriots ben ik het met Unexplained eens.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:06:
Ik ben vooralsnog een voorstander van een oorlog, maar de Turken met hun vuile spelletjes, moeten van de Koerden afblijven. Het was eerder nog niet duidelijk wat ze precies van plan waren.

Ze zijn bang dat de Koerden een eigen staat op willen richten. Nou, laat die Koerden dat toch doen. De landen in het midden-oosten zijn zomaar door een paar willekeurige lijnen bij elkaar gezet. Ik denk dat het een stuk zou schelen als de verschillende bevolkingsgroepen zelf hun staatsgrenzen mogen herbepalen. Bijvoorbeeld Zuid-Irak apart of samenvoegen met Iran of Saudi. Noord-Irak samen met Zuid-Turkije een onafhankelijk Koerdistan etc.
Sukkel, dan verliest Turkije een groot waardevol stuk grond wat van Turkije is!
Wat zou Den Haag zeggen als de Friezen een apart land willen?

Laat die grenzen eens zitten. Alsof t dan niet ingewikkelder wordt

Jij hebt er dus echt toaal geen verstand van he. Alsof dingen zo simpel zijn
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:09:
Ook al zijn ze defensief, ze kunnen als pressiemiddel ingezet worden tegen de Turken, zodat zij Noord-Irak met rust zullen laten.
OMG.

Ze vallen Noord-irak niet aan.
Ze stellen zich alleen op aan de grenzen zodat er niet weer zoveel honderduizend vluchtelingen Turkije binnenkomen aangezien de situatie in t oosten van Turkije al niet zo best is.

Enig idee wat voor schade de Golfoorlog in 1991 aangericht heeft in Turkije?
Zo te zien niet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:24:
Wat voor historische achtergronden precies? Ik hoorde gisteren op het nieuws namelijk dat er na de koloniale tijd willekeurig lijnen waren getrokken, waardoor er verschillende bevolkingsgroepen naast elkaar moeten leven.

Onzin.
Iig niet bij Turkije.

ps. welk journaal kijk je?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 21-03-2003 @ 11:05:
Patriots zijn puur defensief, ze houden luchtaanvallen tegen.

Natuurlijk moeten we, als NAVO-leden, elkaar blijven verdedigen. Zeker omdat burgers getroffen kunnen worden bij een luchtaanval.

Bovendien zie ik de Turken zo snel geen rare fratsen uithalen gezien de druk die er op ze zal staan als ze dat wel doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:38
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:06:
Ik ben vooralsnog een voorstander van een oorlog, maar de Turken met hun vuile spelletjes, moeten van de Koerden afblijven. Het was eerder nog niet duidelijk wat ze precies van plan waren.

Ze zijn bang dat de Koerden een eigen staat op willen richten. Nou, laat die Koerden dat toch doen. De landen in het midden-oosten zijn zomaar door een paar willekeurige lijnen bij elkaar gezet. Ik denk dat het een stuk zou schelen als de verschillende bevolkingsgroepen zelf hun staatsgrenzen mogen herbepalen. Bijvoorbeeld Zuid-Irak apart of samenvoegen met Iran of Saudi. Noord-Irak samen met Zuid-Turkije een onafhankelijk Koerdistan etc.
Helemaal met je ONEENS, waar halen die Koerden het lef vandaan om een stukje van Turkije op te eisen. Ze hebben al genoeg van Turkije afgepakt (niet de koerden, de Britten),

Wat zou jij (een Nederlander dus) ervan vinden als de Friezen een stukje van Nederland opeist? Iedereen praat makkelijk. De Amerikanen mogen helemaal niet praten, geef een WAARDEVOL stuk land aan de Indianen en praat dan meneer Amerika!

En oh ja, alles van dit komt door de Britten, zij hebben het beloofd dat de Koerden een eigen staat zouden krijgen, laat hun het maar oplossen met hun EIGEN land (Ze waren ook mede-verantwoordelijk voor de val van de Osmaanse Rijk). Alsof Amerika, Nederland en Groot-Britannie zo schattig waren geweest! Van mij mag Turkije zelfs heel Irak innemen (vrij moeilijk, onze grote "vriend" Amerika wilt de olie daar, maar toch)
De Koerden hebben nooit recht gehad op een stukje van Turkije, waarom zouden ze het nu krijgen!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 23:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 21-03-2003 @ 18:38:
De Koerden hebben nooit recht gehad op een stukje van Turkije, waarom zouden ze het nu krijgen!
geen idee, misschien vanwege het recht van elk volk volgens de verklaring van de rechten van de mens op zelfbeschikking? geen idee.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 00:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-03-2003 @ 23:59:
geen idee, misschien vanwege het recht van elk volk volgens de verklaring van de rechten van de mens op zelfbeschikking? geen idee.

dan hoeft dat toch geen deel van Turkije te zijn
Wist je dat koerden eigenlijk van oorsprong gewoon turken zijn?


voor de rest ben ik t met AK-47 eens. T klopt wat hij zegt.


Insane Juggalo heeft er totaal geen verstand van
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 00:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 00:42:
dan hoeft dat toch geen deel van Turkije te zijn
Wist je dat koerden eigenlijk van oorsprong gewoon turken zijn?


voor de rest ben ik t met AK-47 eens. T klopt wat hij zegt.


Insane Juggalo heeft er totaal geen verstand van
Koerden hebben toch eigen taal, cultuur, en willen onafhankelijk worden?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 01:52
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-03-2003 @ 00:44:
Koerden hebben toch eigen taal, cultuur, en willen onafhankelijk worden?

95% vd koerden spreekt turks en koerdisch lijkt op turks

koerdisch is gewoon net zoiets als fries ofzo zeg maar

en ze willen nu zegmaar van Friesland een apart land maken.
zo kan je t echt vergelijken.
dat zou NL toch nooit toestaan? Nou Turkije ook niet.

En ze hebben geen eigen cultuur. Er zijn niet alleen turkse koerden, maar vele anderen. T is gewoon een aparte beweging, er bestaat niet zoiets als een echte Koerd.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 02:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 01:52:
95% vd koerden spreekt turks en koerdisch lijkt op turks

koerdisch is gewoon net zoiets als fries ofzo zeg maar

en ze willen nu zegmaar van Friesland een apart land maken.
zo kan je t echt vergelijken.
dat zou NL toch nooit toestaan? Nou Turkije ook niet.

En ze hebben geen eigen cultuur. Er zijn niet alleen turkse koerden, maar vele anderen. T is gewoon een aparte beweging, er bestaat niet zoiets als een echte Koerd.
Ik zie niet in wat er mis mee is om friesland onafhankelijk te maken als ze dat willen, nee. Verder:

The Kurds have developed a common identity over the past 2,000 years. Most of them probably descend from Indo-European tribes which settled, as far back as 4,000 years ago, among the original inhabitants in the mountains on the frontier of what is now Iraq, Iran and Turkey. They were presumably mountain people who had come into conflict with the Mesopotamian empires of Sumer, Babylon and Assyria. The Kurds themselves maintain that they are descendants of the Medes, but this claim lacks linguistic support. At the beginning of the Arab period in the 7th century, the ethnic term ‘Kurd’ was used to designate a mixture of Iranian or Iranified tribes as well as some Semitic and possibly some Armenian communities.

http://www.prio.no/html/osce-kurds.asp
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 22-03-2003 om 02:31.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2003, 02:29
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:06:
Bijvoorbeeld Zuid-Irak apart of samenvoegen met Iran of Saudi.
Saudi? KSA bestaat uit ongeveer 99% soenieten, en Zuid-Irak uit ongeveer 99% shiieten...samenvoegen met Iran kan wel, maar helemaal niet met Saoedi Arabië. (eigenlijk niet met Iran, Arabisch/Perzisch verschilt sterk van elkaar)

Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 01:52:
95% vd koerden spreekt turks en koerdisch lijkt op turks

koerdisch is gewoon net zoiets als fries ofzo zeg maar

en ze willen nu zegmaar van Friesland een apart land maken.
zo kan je t echt vergelijken.
dat zou NL toch nooit toestaan? Nou Turkije ook niet.

En ze hebben geen eigen cultuur. Er zijn niet alleen turkse koerden, maar vele anderen. T is gewoon een aparte beweging, er bestaat niet zoiets als een echte Koerd.
- 95%? Waar haal je dat vandaan? Je bedoelt zeker 95% van de Koerden die in Turkije wonen.
De Koerden in Iran, Irak & Syrië spreken helemaal niet Turks.
- Koerdisch is helemaal niet zoiets als Fries
- Je kan het niet met 'Friesland' vergelijken. Noord-Irak, Noord-West-Iran + een deel van Turkije moet het nieuwe Koerdistan worden en dus niet alleen maar een deel van Turkije. (dus je kan het niet met Friesland vergelijken)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 02:34
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Geschiedenis Koerden
http://www.nrc.nl/encyclopedie/1023434883795.html
"West-Aziatisch volk van Indo-Europese oorsprong."
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 02:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DR-ONLINE schreef op 22-03-2003 @ 02:34:
Geschiedenis Koerden
http://www.nrc.nl/encyclopedie/1023434883795.html
"West-Aziatisch volk van Indo-Europese oorsprong."
''In de loop van de jaren tachtig radicaliseerde het verzet van de Koerden in Turkije. De linkse Koerdische Arbeiderspartij PKK onder leiding van Abdullah Ocalan begon in Zuidoost-Turkije een guerrillaoorlog, waarbij veel slachtoffers vielen. Eind juli 1992 maakte de PKK handel tussen Turkije en het Koerdische gebied in Noord-Irak onmogelijk. Turkse troepen ondernamen nadien acties tegen PKK-bases, soms geholpen door Iraaks-Koerdische troepen. ''
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 02:51:
''In de loop van de jaren tachtig radicaliseerde het verzet van de Koerden in Turkije. De linkse Koerdische Arbeiderspartij PKK onder leiding van Abdullah Ocalan begon in Zuidoost-Turkije een guerrillaoorlog, waarbij veel slachtoffers vielen. Eind juli 1992 maakte de PKK handel tussen Turkije en het Koerdische gebied in Noord-Irak onmogelijk. Turkse troepen ondernamen nadien acties tegen PKK-bases, soms geholpen door Iraaks-Koerdische troepen. ''
Ja, en daarom moeten de koerden nooit onafhankelijk worden zeker
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:15
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Hmm...

Ik lees net dat de Turken Noord-Irak zijn binnengetrokken.
(bron)

Waar het dus om gaat is dat ze de oliebronnen bewaken, zodat de Koerden deze niet in kunnen nemen om daar rijk van te worden.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:30
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Hebben jullie dit niet gemerkt? Als wij al het met elkaar oneens zijn, dan zullen de Koerden en Turken nooit met elkaar eens zijn, kijk maar eens hoe verdeelt de meningen zijn!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 22-03-2003 @ 10:30:
Hebben jullie dit niet gemerkt? Als wij al het met elkaar oneens zijn, dan zullen de Koerden en Turken nooit met elkaar eens zijn, kijk maar eens hoe verdeelt de meningen zijn!
Je kon mijn gedachten wel lezen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2003, 10:52
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 11:06:
Ik ben vooralsnog een voorstander van een oorlog, maar de Turken met hun vuile spelletjes, moeten van de Koerden afblijven. Het was eerder nog niet duidelijk wat ze precies van plan waren.

Ze zijn bang dat de Koerden een eigen staat op willen richten. Nou, laat die Koerden dat toch doen. De landen in het midden-oosten zijn zomaar door een paar willekeurige lijnen bij elkaar gezet. Ik denk dat het een stuk zou schelen als de verschillende bevolkingsgroepen zelf hun staatsgrenzen mogen herbepalen. Bijvoorbeeld Zuid-Irak apart of samenvoegen met Iran of Saudi. Noord-Irak samen met Zuid-Turkije een onafhankelijk Koerdistan etc.
ja mee eens
ik mag jou wel

xeen koerdische
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:56
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:



- 95%? Waar haal je dat vandaan? Je bedoelt zeker 95% van de Koerden die in Turkije wonen.
De Koerden in Iran, Irak & Syrië spreken helemaal niet Turks.
- Koerdisch is helemaal niet zoiets als Fries
- Je kan het niet met 'Friesland' vergelijken. Noord-Irak, Noord-West-Iran + een deel van Turkije moet het nieuwe Koerdistan worden en dus niet alleen maar een deel van Turkije. (dus je kan het niet met Friesland vergelijken) [/B]
ja + daar komt bij dat er 40 miljoen Koerden zijn in totaal, niks geen vergelijking met Friezen maken dus

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 22-03-2003 @ 10:56:
ja + daar komt bij dat er 40 miljoen Koerden zijn in totaal, niks geen vergelijking met Friezen maken dus

xdelal
Het gaat er niet om dat onafhankelijk mogen wordne. Dat kan best, dat boeit me niet.
Het gaat erom dat een land niet zomaar een heel groot gebied weggeeft.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 22-03-2003 @ 10:15:
Hmm...

Ik lees net dat de Turken Noord-Irak zijn binnengetrokken.
(bron)

Waar het dus om gaat is dat ze de oliebronnen bewaken, zodat de Koerden deze niet in kunnen nemen om daar rijk van te worden.
cnn


Het is gebeurd om geen vluchtelingen Turkije binnen te laten.
In 1991 kwamen in 2 dagen honderden duizenden vluchtelingen binnen omdat ze de grenzen niet bewaakt hadden en daardoor is t 10 jaar onveilig in dat gebied. Dit moet niet weer gebeuren.

Denk je nou echt dat ze die oliebronnen kunnen pakken? Misscien een paar, maja t is oorlog en dan moet je voorjezelf zorgen en zien dat je profiteert.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-03-2003 @ 10:13:
Ja, en daarom moeten de koerden nooit onafhankelijk worden zeker

Dat zeg ik niet. Ik toon alleen maar aan wat de gevolgen van 1991 zijn toen de grenzen van turkije NIET bewaakt werden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-03-2003 @ 02:29:
Ik zie niet in wat er mis mee is om friesland onafhankelijk te maken als ze dat willen, nee. Verder:
Jij als persoon niet, maar de regering wel.

Denk je nou echt dat Den Haag Friesland zou weggeven ofzo
Dan ben je wel erg gek.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DR-ONLINE schreef op 22-03-2003 @ 02:29:
Saudi? KSA bestaat uit ongeveer 99% soenieten, en Zuid-Irak uit ongeveer 99% shiieten...samenvoegen met Iran kan wel, maar helemaal niet met Saoedi Arabië. (eigenlijk niet met Iran, Arabisch/Perzisch verschilt sterk van elkaar)



- 95%? Waar haal je dat vandaan? Je bedoelt zeker 95% van de Koerden die in Turkije wonen.
De Koerden in Iran, Irak & Syrië spreken helemaal niet Turks.
- Koerdisch is helemaal niet zoiets als Fries
- Je kan het niet met 'Friesland' vergelijken. Noord-Irak, Noord-West-Iran + een deel van Turkije moet het nieuwe Koerdistan worden en dus niet alleen maar een deel van Turkije. (dus je kan het niet met Friesland vergelijken)

Met 95% wil ik zeggen een groot deel.
Denk je nou echt dat de regering van Turkije, Iran en Irak zomaar een groot deel van zijn land weggeeft?

Het gaat mij om Turkije in dit geval. Je moet toch erg gek zijn om als regering zomaar een deel van je land op te geven.

Zie je t al voor je dat t kabinet Friesland ofzo maar ff weggeeft?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:31
Atje85
Atje85 is offline
En ik heb verder nix tegen Koerden. Niet tegen de gewone burgers. Maar waar t nu in dit geval omgaat zijn extremistische (koerden) in t noorden vna Irak en nog een klein deel in Turkije en dan moet je jezelf als land wel verdedigen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 13:33
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 12:27:
cnn


Het is gebeurd om geen vluchtelingen Turkije binnen te laten.
In 1991 kwamen in 2 dagen honderden duizenden vluchtelingen binnen omdat ze de grenzen niet bewaakt hadden en daardoor is t 10 jaar onveilig in dat gebied. Dit moet niet weer gebeuren.

ahum heb jij t over de koerden die Turkije naar binnen gekomen?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:06
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 12:30:
Met 95% wil ik zeggen een groot deel.
Denk je nou echt dat de regering van Turkije, Iran en Irak zomaar een groot deel van zijn land weggeeft?
Het noorden van Irak is al ingenomen door de Koerden, en ik denk niet dat de Koerden nog weggaan!
Ze hebben al een soort 'regering' gevormd daar mbv de V.S
De regering van Irak heeft nu niets meer te zeggen in het noorden, en in de toekomst al helemaal niet meer
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:09
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 12:31:
En ik heb verder nix tegen Koerden. Niet tegen de gewone burgers. Maar waar t nu in dit geval omgaat zijn extremistische (koerden) in t noorden vna Irak en nog een klein deel in Turkije en dan moet je jezelf als land wel verdedigen lijkt me
Grootste deel van de extremisten waren geloof ik in Turkije en niet in Noord-Irak.
De Koerdische leger in Noord-Irak heeft zelfs mbv de Turkse regering tegen de extremisten gevochten!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2003, 17:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DR-ONLINE schreef op 22-03-2003 @ 14:06:
Het noorden van Irak is al ingenomen door de Koerden, en ik denk niet dat de Koerden nog weggaan!
Ze hebben al een soort 'regering' gevormd daar mbv de V.S
De regering van Irak heeft nu niets meer te zeggen in het noorden, en in de toekomst al helemaal niet meer
Klopt.
Moet dat dan maar overal gebeuren? Er is al vanaf 1991 oorlog in dat gebied. Het is niet vorige week begonnen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DR-ONLINE schreef op 22-03-2003 @ 14:09:
Grootste deel van de extremisten waren geloof ik in Turkije en niet in Noord-Irak.
De Koerdische leger in Noord-Irak heeft zelfs mbv de Turkse regering tegen de extremisten gevochten!
Ik heb t niet over t leger

Ik heb t dus tegen die extremisten, die idd voor een groot deel in Turkije zitten. En weet je waarom? Omdat in 1991 Turkije niet met zijn militairen de eigen landsgrenzen heeft beschermd. Je gaat niet 2x dezelfde fout maken. Als turkije dit niet doet, den kje dan echt dat de VS turkije beschermen? Die verovren Irak, zetten daar hun mannetjes en laten de Koerden en de Turken tegen elkaar vechten. Dat is wat er gaat gebeuren als Turkije nu niet dr landsgrenzsen met extra militairen beschermd.

De oorlog is al 12 jaar aan de gang, t is niet vorige week begonnen. Nu komt t alleen in t nieuws door die hele oorlog, maar t is allang aan de gang.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 22-03-2003 @ 13:33:
ahum heb jij t over de koerden die Turkije naar binnen gekomen?

Ik heb t over 800 000 vluchtelingen die Turkije in 1 week binnen zijn gevlucht, vooral Koerden ja, maar das nou eenmaal zo.
Dit is gebeurt omdat de VS toen Turkije hadden beloofd dat dit niet zal gebeuren, maar ze hebben t nagelaten(zoals de VS wel vaker beloftes niet nakomt)
Daarom neemt Turkije nu t zekere voor t onzekere om niet weer zoiets mee te maken.

Heus niet alle vluchtelingen zijn erg, heus niet alle Koerden, maar dat kleine extremistische groepje verpest t wel voor de rest.

Er zijn de laaste 10 jaar meer dan 40 000 doden in OostTurkije gevallen door gevechten tussen extremistische (vooral) Koerden en Turkse militairen. Is dat niet zonde?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:40
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 21-03-2003 @ 10:33:
De Turken zijn misschien van plan om Noord-Irak binnen te trekken, om daar een opstand van de Koerden te breken. Ik denk dat het verkeerd zou zijn, gezien de situatie tussen Turkije en de Koerden. Op die manier wordt de situatie in Noord-Irak alleen maar gecompliceerder. Ondertussen heeft Nederland patriots gestuurd naar Turkije. Moet Nederland Turkije op deze manier wel steunen?
Ik vind van niet, ik vind dat Nederland helemaal geen partij moet kiezen binnen deze oorlog en zich helemaal afzijdig moet houden.
Ook niet in het kader van de navo-bondgenoten. De navo lijkt alleen maar door iedereen misbruikt te worden.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 19:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
atje, kerel, hoe kun je een volk nou onafhankelijk laten worden zonder het gebied waarin ze wonen af te staan?

duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 20:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-03-2003 @ 19:51:
atje, kerel, hoe kun je een volk nou onafhankelijk laten worden zonder het gebied waarin ze wonen af te staan?

duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
niet.
(het is officieel gezien helemaal geen volk trouwens)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 01:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 20:15:
niet.
(het is officieel gezien helemaal geen volk trouwens)
nog een keer:

The Kurds have developed a common identity over the past 2,000 years. Most of them probably descend from Indo-European tribes which settled, as far back as 4,000 years ago, among the original inhabitants in the mountains on the frontier of what is now Iraq, Iran and Turkey. They were presumably mountain people who had come into conflict with the Mesopotamian empires of Sumer, Babylon and Assyria. The Kurds themselves maintain that they are descendants of the Medes, but this claim lacks linguistic support. At the beginning of the Arab period in the 7th century, the ethnic term ‘Kurd’ was used to designate a mixture of Iranian or Iranified tribes as well as some Semitic and possibly some Armenian communities.

En dit is dus geen volk? Het is dus hetzelfde volkals de turken die omstreeks 1000 ofzo vanuit centraal azie daar bij mongolie klein azie binnendrongen? Doe niet zo mal.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 01:40:
[B] Het is dus hetzelfde volkals de turken B]
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:23
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 12:25:
Het gaat er niet om dat onafhankelijk mogen wordne. Dat kan best, dat boeit me niet.
Het gaat erom dat een land niet zomaar een heel groot gebied weggeeft.
en wat nou als ze daar al zoveel eeuwen wonen dan?

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:24
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 20:15:
niet.
(het is officieel gezien helemaal geen volk trouwens)
oh nee?? dacht t dus wel anders werd dat niet gezegd, weet je al hoe vaak dat is gezegd???

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:24:
oh nee?? dacht t dus wel anders werd dat niet gezegd, weet je al hoe vaak dat is gezegd???

xdelal

Gezien de geschiedenis idd wel.
Maar op papier van weetikveel hoe die organistaies heten, wordt t niet als 1 apart volk gezien, maar als een soort afstamming van oa de turken.


Trouwens, jij hebt een turkse achternaam?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:28
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 17:32:
Ik heb t over 800 000 vluchtelingen die Turkije in 1 week binnen zijn gevlucht, vooral Koerden ja, maar das nou eenmaal zo. . JA DAAR KUN JE NIKS AAN DOEN


Dit is gebeurt omdat de VS toen Turkije hadden beloofd dat dit niet zal gebeuren, maar ze hebben t nagelaten(zoals de VS wel vaker beloftes niet nakomt) DAS OOK WAAR.

Daarom neemt Turkije nu t zekere voor t onzekere om niet weer zoiets mee te maken. AHUM, EN DAN FF LEKKER EGO DOEN EN DIE MENSEN DAAR DOOD LATEN GAAN? LEKKER IS DAT.....

Heus niet alle vluchtelingen zijn erg, heus niet alle Koerden, maar dat kleine extremistische groepje verpest t wel voor de rest.
WELK EXTREMISTISCH GROEPJE? IK DENK DAT JE EERST FF DE TURKEN MOET GAAN NACHECKEN, WANT ZIJ ZIJN DE ENIGE DIE HIER FOUT ZITTEN.

Er zijn de laaste 10 jaar meer dan 40 000 doden in OostTurkije gevallen door gevechten tussen extremistische (vooral) Koerden en Turkse militairen. Is dat niet zonde?
JA ZONDE, MAAR HADDEN DE TURKEN DE KOERDEN MAAR NIET MOETEN MISHANDELEN, EN ZOVEEL JAREN ONDERDRUKKEN, DAN KUN JE DIT SOORT DINGEN GEWOON VERWACHTEN.
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:23:
en wat nou als ze daar al zoveel eeuwen wonen dan?

xdelal

O, dus OMDAT ze daar zo lang wonen moet Turkije maar zeggen van: hier, jij mag 1/10e van mijn land zomaar hebben, lekker gratis, hou maar.

Lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:30
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 13:28:
Gezien de geschiedenis idd wel.
Maar op papier van weetikveel hoe die organistaies heten, wordt t niet als 1 apart volk gezien, maar als een soort afstamming van oa de turken.


Trouwens, jij hebt een turkse achternaam?

de koerden komen oorspronkelijk uit scandinavie, waar haal jij t vandaan dat zij van de turken afstammen?

ja dus? er zijn wel meer koerden met turkse achternaam...

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.