Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 14:58
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Want ik ben vaker dingen aan het doen om het leren te ontkomen dan dat ik echt leer.

Ik eet al zo gezond mogelijk en ik sport dagelijks, en ik ga op tijd naar bed. Wat kan je nog meer doen?
__________________
Life is too important to be taken seriously
Advertentie
Oud 08-05-2007, 15:03
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik probeer op tijd naar bed te gaan en vroeg in de ochtend te beginnen met oefenexamens/leren want ik merk dat ik na 2en eigenlijk al niet zo'n zin meer heb en me niet meer kan concentreren. Oh, en ik doe maar 1 examen op een dag en als ik dan nog zin/tijd/concentratie heb doe ik er nog 1 maar vaak heb ik dat niet.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 08-05-2007, 15:32
chilloh
chilloh is offline
nou het oudste truucje uit de boek is een drop eten dat want sommige zeggen dat helpt tegen de zenuwen.
Oud 08-05-2007, 15:50
Verwijderd
Noten ed schijnen ook goed te zijn en bananen. Maar ja of dat helpt?

Je bent al een heel eind. Ik herken je probleem wel: als ik moet gaan leren duurt het uren voor ik eindelijk zit en dan vind ik het eigenlijk niet eens zo erg.
Oud 08-05-2007, 16:59
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik doe een halve dag erover tot ik ervoor ga zitten. En als ik er dan voor zit werk ik een half uur en dan lopen mijn gedachten weer weg. Heel vroeg leren is opzich wel een goed idee. Maar dan moet ik ook echt de computer, muziek, tv en alles uitlaten enzo en daar gaat het vaak al fout
__________________
Life is too important to be taken seriously
Oud 10-05-2007, 14:00
fluf
fluf is offline
ja het schijnt inderdaad dat je 's ochtends het beste kunt leren en heel laat op de avond juist niet. Verder als je pauze neemt.. ook echt pauze nemen en niet aan je huiswerk denken.
En genoeg drinken en af en toe even naar buiten voor 'een frisse neus'
__________________
wachtend op de sneeuw
Oud 10-05-2007, 14:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
Jezelf belonen werkt ook goed elke dag iets lekkers/leuks voor jezelf kopen of 1 of 2 uur in een leuk boek lezen of even tv kijken, of iets anders wat je erg leuk vindt. Daardoor maak je het, naar mijn idee, iig wat leuker en minder zwaar voor jezelf.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 10-05-2007, 15:46
koosje123
Avatar van koosje123
koosje123 is offline
facatultief les gaat niet door op onze school.. dus zit sochtends gewoon op school.
Ben dan ongeveer om 3 uur thuis, en dan nog een examen maken..
savonds altijd een stukje door lezen uit samengevat..
Om mijn concentratie erbij te houden..

THEE !!
en euh.. ja beetje denken van wow best wel makkelijk en het is eigenlijk best wel leuk om die vragen te beantwoorden!
beetje motiveren..
en gewoon rustig doen. gezellig maken kamer opgeruimd geurkaarsje aan ..
meestal doe ik ook mijn pyjama aan als ik ga leren
Oud 10-05-2007, 15:48
koosje123
Avatar van koosje123
koosje123 is offline
en wat ook belangrijk is..



wees af en toe heel erg chaggarijnig
Oud 14-05-2007, 22:33
Sawyer
Sawyer is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 08-05-2007 @ 17:59 :
Ik doe een halve dag erover tot ik ervoor ga zitten. En als ik er dan voor zit werk ik een half uur en dan lopen mijn gedachten weer weg. Heel vroeg leren is opzich wel een goed idee. Maar dan moet ik ook echt de computer, muziek, tv en alles uitlaten enzo en daar gaat het vaak al fout
Ik heb eigenlijk hetzelfde. Ik zet de wekker 's ochtends maar druk die dan eerst 10 keer uit, waardoor ik uiteindelijk niet voor 12 uur op sta. Dan ontbijten douchen etc. en dan eerst nog tv kijken, computeren enzo. Ga meestal pas na 3 uur zitten om te leren en na maximaal een uur heb ik het echt wel weer gehad.

Wou dat ik langer kon leren maar ben redelijk op tijd begonnen dus hopelijk komt het goed.
Oud 15-05-2007, 16:44
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
fluf schreef op 10-05-2007 @ 15:00 :
ja het schijnt inderdaad dat je 's ochtends het beste kunt leren en heel laat op de avond juist niet. Verder als je pauze neemt.. ook echt pauze nemen en niet aan je huiswerk denken.
En genoeg drinken en af en toe even naar buiten voor 'een frisse neus'
S'avonds kun je juist beter wel leren.
Oud 16-05-2007, 09:27
koom
koom is offline
Je kan oordopjes meenemen.

Zo hoor je het gezucht van je buurman, het hoesten van iemand achter je, het ritselen van de blaadjes etc minder.

Het schijnt goed te helpen.
Ik neem ze in ieder geval voor de zekerheid mee.

ze zijn gewoon te halen bij de drogist.

Groetjes en succes!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Enquête over leesgedrag
Jolyne
26 18-03-2006 17:04
Verhalen & Gedichten Achter de grote, gele deur.
Eend
500 30-01-2005 19:32
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Lieverdjes
Ieke
0 08-04-2004 20:00
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.