Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 14:06
Diageo
Diageo is offline
Hallo,

ik had ff een vraagje over HOE je het beste kunt leren, dus niet op een plek waar je niet wordt afgeleid enzo. Maar hoe pak je het leren aan, dus doe je alleen de stof doorlezen en samenvattingen maken of hoe kun je het leren het beste aanpakken?

Ik zelf maak altijd samenvattingen en lees de stof vaak door (lees het hardop op) en zonodig schrijf ik nog het een en ander op. Alleen op het einde van de dag als ik dan nog eens terug denk 'wat' ik geleerd heb lijkt het wel alsof ik het allemaal niet meer zo goed weet Graat wat tips over hoe jullie het doen en hoe je het het beste kunt doen.

Bedankt
Advertentie
Oud 15-05-2007, 14:15
Wanisha
Avatar van Wanisha
Wanisha is offline
Meestal lees ik het een keer door en dan ken ik het wel. Bij economie en wiskunde oefen ik nog wel een paar sommetjes. Dan haal ik altijd wel een 6je.
Oud 15-05-2007, 14:23
Verwijderd
Dat verschilt per persoon en per moment. Sommige mensen kunnen heel goed leren van alleen lezen, andere mensen moeten wat actiever bezig zijn en moeten bv. aantekeningen maken, of een nette samenvattig. Met de stof werken helpt vaak ook; dus oefeningen maken.
Oud 15-05-2007, 14:25
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
Het ligt er erg aan welk vak ik leer, maar bijvoorbeeld met aardrijkskunde en geschiedenis maak ik een word bestand en daar zet ik per paragraaf de dingetjes die ik echt uit mijn hoofd moet leren, zodat het uiteindelijk een soort schematische samenvatting wordt. Maar bij economie bijvoorbeeld maak ik puur alleen examensommen, en als ik dan iets niet wist dan zet ik het ook weer in een wordbestand.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Centraal examen natuurkunde
Imn
4 22-01-2012 21:18
Algemene schoolzaken Enquête Mediawijsheid
So0ofje
8 30-11-2009 19:27
Algemene schoolzaken Onder welke omstandigheden leer jij het beste/meestal?
duivelaartje
15 08-11-2008 16:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe kun je het examen Grieks het beste voorbereiden?
Punt.
8 17-05-2006 16:54
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie M&O, hoe kun je dit als beste leren?
Diageo
12 08-04-2006 20:52
Algemene schoolzaken leren enz.
Verwijderd
15 29-08-2005 20:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.