Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2004, 23:40
Raakvlak
Raakvlak is offline
Hoi,


ik heb zin om een stelling te lanceren, waarop jullie vervolgens kunnen reageren.

Stelling: 'Letteren' is een erg mooi forum, maar het gemiddelde niveau van het forum groeit niet mee met de talenten die het forum rijk is, waardoor de talenten minder werk steken in Letteren en uiteindelijk geheel zullen verdwijnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2004, 00:04
-=TsA=- Silence
Avatar van -=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Uhm, wie weet maar ik ben het hier niet mee eens, want als de trent dat talenten wegtrekken uit het forum intreed zal er aan waarschijnlijk veel aan worden gedaan om de talenten to houden.
__________________
~* I Am, I Die, I Will Be Again*~
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 00:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
-=TsA=- Silence schreef op 09-08-2004 @ 01:04 :
Uhm, wie weet maar ik ben het hier niet mee eens, want als de trent dat talenten wegtrekken uit het forum intreed zal er aan waarschijnlijk veel aan worden gedaan om de talenten to houden.
als dit niveau de trend is, dan is de stelling juist.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 09:01
Raakvlak
Raakvlak is offline
Hm, ik snap je argument niet echt. Wie zal er wat aan doen als de talenten wegtrekken?
Volgens mij onderscheidt de helft hier niet eens de talenten van de mindere talenten.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:35
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Als jij veel waarde hecht aan het talent van deze verhalen moet je misschien ergens anders zijn..

Er lopen hier slechts een paar rond die écht kunnen schrijven

Lijkt het je niet volstrekt logisch dat anderen daar in niet mee kunnen gaan omdat ze anders al eerder brilliante, talentvolle stukken op de site hadden gezet!?
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 12:30
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ja, eens, het niveau is hier niet al te hoog en voor de mensen die wel echt kunnen schrijven is de kritiek misschien niet altijd bruikbaar. Maar dat geeft niet; zo is het een toegankelijk forum. Ten slotte is het bedoeld voor scholieren.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:17
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
ik kijk vandaag voor het eerst op dit forum. Ik heb een paar tekstjes gelezen en die vond ik voor het grootste deel echt wel goed. Maar volgens mij heb je behoorlijk wat geluk nodig om echt nuttige opmerken te krijgen .
Ik heb trouwens zelf ook maar meteen het begin van een verhaal gepost, waar ik al lang geleden aan begonnen ben. Maar over de kwaliteit daarvan zal ik anderen laten oordelen... En ik probeer een beetje nuttige aanwijzingen te geven aan de schrijvers. Maar dan krijg je meteen weer van die lappen tekst (zoals deze) en die vallen een beetje uit de toon tussen al die korte opmerkingen.

Ik ben het helaas met de stelling eens.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:17
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Kristoph schreef op 11-08-2004 @ 22:17 :
ik kijk vandaag voor het eerst op dit forum. Ik heb een paar tekstjes gelezen en die vond ik voor het grootste deel echt wel goed. Maar volgens mij heb je behoorlijk wat geluk nodig om echt nuttige opmerken te krijgen .
Ik heb trouwens zelf ook maar meteen het begin van een verhaal gepost, waar ik al lang geleden aan begonnen ben. Maar over de kwaliteit daarvan zal ik anderen laten oordelen... En ik probeer een beetje nuttige aanwijzingen te geven aan de schrijvers. Maar dan krijg je meteen weer van die lappen tekst (zoals deze) en die vallen een beetje uit de toon tussen al die korte opmerkingen.

Ik ben het helaas met de stelling eens.
In het zeldzame geval dat ik wat post dat ik heb geschreven, heb ik liever een lap tekst als reactie dan een enkel woord als reactie. En velen met mij, vermoedelijk. Ga zo door, dus.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:07
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Er is inderdaad meer kwantiteit dan kwaliteit.
Ik kan me voorstellen dat 'het echte talent' daardoor wegtrekt en dat is erg jammer (dus de stelling is wel waar), maar het gaat er natuurlijk ook maar om wat je van Letteren verwacht.
Ik lees zelf ook liever goede verhalen, maar ook zeker goede commentaren (voegt een 'vervolg!' of 'ja leuk' of 'oh wat mooi' echt iets toe? ik zie liever een mooie (lange) argumentatie. proberen kan altijd, ik ben er ook nooit even sterk in)

Charlotte
(zo'n introductie lopen is nog best vermoeiend)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 21:32
Hamkaastostie
Avatar van Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
ik vind niet dat de talenten verdwijnen want die groeien door en zien we later terug op de boeken markt!, en de talenten die weg gaan worden ook weer opgevolgd! ( zo gaat t ook in t leven )
__________________
Het is niet af maar er komt geen vervolg.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:28
Verwijderd
Nou nou, het begint hier teveel op DoP te lijken.
Het gaat hier over 15jarige amateurschrijvers, niet over de Rosenbooms en Mulischen. Het is niet dat wij, het gepeupel, wakkerliggen als 'het talent' besluit een week niet te publiceren. Niemand hier is goed genoeg -alhoewel de verhalen van LUH wel héél erg sterk zijn, maar dat terzijde- om te teren op een reputatie. In dat licht gezien kan je niet spreken van een overduidelijk verschil in kwaliteit en dus ook zeker niet van 'een gemis' als 'het talent' besluit weg te gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 21-08-2004 @ 23:28 :
Nou nou, het begint hier teveel op DoP te lijken.
Dat vind ik ook al een hele tijd, maar ik heb er geen echte oplossing voor. (Voor dop trouwens ook niet, het is erg moelijk om er iets aan te doen) In het verleden toen Vlooienband hier nog fb was hadden we het al over dit probleem. Daar zit ook een van de redenen om de boekbesprekingen te organiseren. Helaas lopen die eigenlijk niet meer en ik heb zelf echt de tijd niet om dat er ook nog bij te gaan doen.
Ik heb met de forumbazen van beide forums gesproken en we hebben gewoon geen echte oplossing. Dus als iemand een goed idee heeft, graag.
Toch vind ik wel dat iedereen zijn of haar werk mag plaatsten als hij opbouwende kritiek wil hebben. Ik wil voor het plaatsen van dingen geen drempel opleggen. Ik vind artistieke vrijheid belangrijk, op alle artistieke forums hier en ik hoop dat we zoveel mogelijk goed werk krijgen te zien.

Tja, ik merk ook aan mezelf dat ik bijna niet meer op verhalen reageer. Als ik dat goed wil doen kost me dat veel tijd en dat heb ik gewoon niet en daarbij worden er veel verhalen geplaatst die niet van hele goede kwaliteit zijn. Ook vind je iedere keer dezelfde onderwerpen terug, wat het op den duur ook saai maakt. Daarbij wil ik eigenlijk ook niet reageren met een alleen maar dat het mooi is of niet mooi is. Daar heeft iemand imo helemaal niks aan. Maar op leuke boekentopics reageer ik altijd, helaas komen die steeds minder.
Ik vind mijn eigen schrijfsels niet goed genoeg om te publiceren, dus doe ik het niet. Ook schrijf ik ze op papier, dus als ik er iets mee zou willen zou ik ze eerst uit moeten typen en daar ben ik toch wel te lui voor.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 09:09
Verwijderd
Ik ben het maar deels eens met de stelling.

Ik denk dat het echte talent, een handjevol mensen, gewoon niet meer te zien zijn tussen alle andere verhalen van minder goede schrijvers. Een tijdje terug kwam Letteren op mij voor als een bijna-dood forum. Er was maar weinig activiteit, maar de die-hards zijn (of waren) wel top schrijvers. Daarna leefde het ineens op, een stuk of tien 'nieuwe' mensen gingen verhaaltjes posten, wachtend op commentaar. Ik zal Soapsie maar even quoten, uit de Noah thread van Riantje.

Citaat:
Soapsie schreef op 20-06-2004 @ 13:48 :
Heeeey wijfie!

Jij hebt je verhaal dus ook al hier staan! Ik hoorde het namelijk vannochtend van Darling, dat je hier veel betere reacties kon krijgen. Reacties waar je echt wat aan hebt. Dus ik heb mijn verhaal: "Lizelotte" er ook op gezet! En meteen die reacties hoe ik het moest veranderen! Echt zooo chill!

Maargoed....Noa is echt te gek!!!! Vind um echt superrrr gaaf!!! -x-x-x- Soapsie (soof --> op fancy)
Toen kwamen er veel nieuwe mensen, maar de gemiddelde kwaliteit ging omlaag. Op het begin hield ik het nog vol, foutjes zoeken en zo. Lijstje tips erbij zetten ging dan ook nog wel. Maar nu komt er steeds meer en dat kost m.i. teveel tijd om overal op te reageren.

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 09:14
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-08-2004 @ 23:42 :
Tja, ik merk ook aan mezelf dat ik bijna niet meer op verhalen reageer. Als ik dat goed wil doen kost me dat veel tijd en dat heb ik gewoon niet en daarbij worden er veel verhalen geplaatst die niet van hele goede kwaliteit zijn. Ook vind je iedere keer dezelfde onderwerpen terug, wat het op den duur ook saai maakt. Daarbij wil ik eigenlijk ook niet reageren met een alleen maar dat het mooi is of niet mooi is. Daar heeft iemand imo helemaal niks aan. Maar op leuke boekentopics reageer ik altijd, helaas komen die steeds minder.
Ik vind mijn eigen schrijfsels niet goed genoeg om te publiceren, dus doe ik het niet. Ook schrijf ik ze op papier, dus als ik er iets mee zou willen zou ik ze eerst uit moeten typen en daar ben ik toch wel te lui voor.
inderdaad!

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:07
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grim schreef op 22-08-2004 @ 10:09 :
Ik ben het maar deels eens met de stelling.

Ik denk dat het echte talent, een handjevol mensen, gewoon niet meer te zien zijn tussen alle andere verhalen van minder goede schrijvers. Een tijdje terug kwam Letteren op mij voor als een bijna-dood forum. Er was maar weinig activiteit, maar de die-hards zijn (of waren) wel top schrijvers. Daarna leefde het ineens op, een stuk of tien 'nieuwe' mensen gingen verhaaltjes posten, wachtend op commentaar. Ik zal Soapsie maar even quoten, uit de Noah thread van Riantje.

Toen kwamen er veel nieuwe mensen, maar de gemiddelde kwaliteit ging omlaag. Op het begin hield ik het nog vol, foutjes zoeken en zo. Lijstje tips erbij zetten ging dan ook nog wel. Maar nu komt er steeds meer en dat kost m.i. teveel tijd om overal op te reageren.

Grim
Precies...

Ik denk dat ik het met de stelling eens ben. Toen ik hier meer dan een half jaar geleden kwam was de kwaliteit hoog! Niet veel trouwe Letteraars, maar degene die er waren, waren goed en ok.
Sinds een maand of 2/3 kwam er een nieuwe club... Simpele verhaaltjes, foutjes, slechte opbouw, cliche, enz.
In het begin leuk om te verbeteren, want je leert er zelf ook van! Maar na een tijd is dat niet leuk meer, je wilt ook complimenteren.

Zoals de meeste hier zeggen, er zijn maar weinig die echt goed zijn. (noem geen namen...) Verhalen met kwaliteit, weinig fouten, echte verhalen! Heerlijk om te lezen, jammer dat het schaars is.

Misschien zal Letteren ooit zijn kwaliteit verliezen, maar die beginnelingetjes zullen langzaam ook groeien en ook echt goede verhalen produceren.

Ok, eerst wel Letteren wel redelijk saai, weinig mensen, weinig contact tussen de schrijvers. Sinds die nieuwe 'invasie' is er wel weer wat leven in Letteren geblazen, alleen dan wel een leven met meer kwantiteit met kwaliteit...

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:06
nijs
Avatar van nijs
nijs is offline
Met die nieuwe lading zijn er ook mensen bijgekomen die wel verhalen van hoog niveau hebben. De mensen met verhalen van iets lager niveau haken waarschijnlijk vanzelf af, maar het andere deel van die lading kan het niveau van letteren alleen maar goed doen.

Ik denk trouwens dat letteren niet alleen verhalen lezen en daar commentaar op geven is, maar ook discussieren over boeken, schrijvers etc. Die topics komen niet zoveel meer voor (behalve dan misschien het grote 'welk boek lees je nu' topic), maar misschien is daar wel belangstelling voor. Ook onder de nieuwe lading?

Janneke
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:13
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
onder welk deel van die nieuwe lading schaar jij je dan?

Charlotte
Spoiler
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:16
nijs
Avatar van nijs
nijs is offline
Ten eerste ben ik niet meer zo nieuw. Ik post niet zo vaak dingen, omdat ik daar de noodzaak vaak niet van in zie (alles is al gezegd, of gewoon geen zin). Ten tweede post ik ook geen verhalen waar ik commentaar op wil. Verder zie ik mezelf niet als een fancyforummertje (niet kwetsend bedoeld ). Ik denk/ hoop dat ik toch wel wat meer niveau heb. Ik zou bv. graag meer topics over boeken zien, maar ik ben zelf niet de persoon die te openen.

Janneke
Ben gewoon mezelf hoor

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 14:19.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2004, 14:24
Verwijderd
Natuurlijk zijn de kwalitatief minder verhaaltjes leuk, voor een paar dagen. Je leert er zelf veel van, je kan verbeteren etc. Maar zoals Duivelaar al zegt, je wilt ook complimenteren. Verder, ik heb liever dat mijn verhalen tot de grond toe afgebroken worden door de betere schrijvers (LUH, ik heb nog steeds nachtmerries... ) dan dat ik overladen word door complimenten door de mindere schrijvers. Ik wil natuurlijk ook dat ik fouten maak (in de zin dat ze dus gezien worden) zodat ik was leer!

Grim - Mijn blokkentoren moet heel hoog worden!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:24
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Jannekuhhh schreef op 22-08-2004 @ 15:16 :
Ben gewoon mezelf hoor
ik noemde ook geen namen. bedoelde niet jou in het bijzonder, het kwam gewoon in mij op. ik zou laf zijn als ik het dan niet meteen tegen je had durven zeggen. wat versta jij dan onder nieuw? net 2 dagen? hoe lang hang jij hier al rond dan? toch ook pas een ruime maand, misschien 2?
Tsja, ach, het doet er ook eigenlijk totaal niet toe.
Maar, ik vind wel dat als jij ergens behoefte aan hebt je er zelf ook maar een topic voor moet openen en niet alleen maar mag roepen dat je het zo jammer vindt dat er niets is, aangezien je er zeer makkelijk zelf wat aan kunt doen.

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:27
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jannekuhhh schreef op 22-08-2004 @ 15:06 :
Ik denk trouwens dat letteren niet alleen verhalen lezen en daar commentaar op geven is, maar ook discussieren over boeken, schrijvers etc. Die topics komen niet zoveel meer voor (behalve dan misschien het grote 'welk boek lees je nu' topic), maar misschien is daar wel belangstelling voor. Ook onder de nieuwe lading?
Het lijkt me duidelijk dat letteren ook voor de andere dingen is. Als je mijn reply leest heb ik het daar ook over. Sinds die nieuwe groep er is lijken die topics steeds minder te worden. Jammer, maar ik heb er geen oplossing voor.

Wat ook wel opvallent is is dat de nieuwe groep die hier nu komt vaak een stuk jonger is. Zo'n 14, 15 jaar. Niks mis mee hoor, maar ik denk dat dat ook wel een beetje verschil maakt. Daarvoor (vooral in de tijd dat vlooienband nog fb was) hadden we meer mensen die wat ouder zijn. De mensen die er nu zitten zijn nog gewoon jonger en je kan ook niet verwachten dat ze hetzelfde niveau hebben als de wat oudere groep. Maar ik hoop dat dat nog gaat komen.

En Iekje gaat zo op intro tot vrijdag
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:29
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-08-2004 @ 15:27 :
En Iekje gaat zo op intro tot vrijdag
heel veel plezier! *is jaloers*
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:31
nijs
Avatar van nijs
nijs is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 22-08-2004 @ 15:24 :
ik noemde ook geen namen. bedoelde niet jou in het bijzonder, het kwam gewoon in mij op. ik zou laf zijn als ik het dan niet meteen tegen je had durven zeggen. wat versta jij dan onder nieuw? net 2 dagen? hoe lang hang jij hier al rond dan? toch ook pas een ruime maand, misschien 2?
Tsja, ach, het doet er ook eigenlijk totaal niet toe.
Maar, ik vind wel dat als jij ergens behoefte aan hebt je er zelf ook maar een topic voor moet openen en niet alleen maar mag roepen dat je het zo jammer vindt dat er niets is, aangezien je er zeer makkelijk zelf wat aan kunt doen.

Charlotte
Ongeveer vijf maanden denk ik (staat wel in mn profiel). Ik lees vooral veel op het forum, en soms ben ik in een schrijfbui (vandaag dus). Ik zou het leuk vinden om topics te lezen over boeken en soms zou ik zelf ook wel posten, maar om nu zelf een topic te openen...

Ach ja.. waarom ook niet Zal proberen eens iets leuks te bedenken.

Janneke - voelt zich nu toch wel schuldig, vanwege commentaar op iets geven zonder zelf wat actiever te doen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:33
nijs
Avatar van nijs
nijs is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-08-2004 @ 15:27 :


Wat ook wel opvallent is is dat de nieuwe groep die hier nu komt vaak een stuk jonger is. Zo'n 14, 15 jaar. Niks mis mee hoor, maar ik denk dat dat ook wel een beetje verschil maakt. Daarvoor (vooral in de tijd dat vlooienband nog fb was) hadden we meer mensen die wat ouder zijn. De mensen die er nu zitten zijn nog gewoon jonger en je kan ook niet verwachten dat ze hetzelfde niveau hebben als de wat oudere groep. Maar ik hoop dat dat nog gaat komen.

En Iekje gaat zo op intro tot vrijdag
Scholieren zijn gemiddeld toch zo'n 14, 15 , 16 jaar oud?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 22-08-2004 @ 15:29 :
heel veel plezier! *is jaloers*
Zal wel lukken. Heb er in ieder geval wel zin in en 4 dagen is wel te overleven. Maar toch ben ik bang dat de intro vorig jaar in Nijmegen leuker was. Ik moet maar niet teveel gaan vergelijken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2004, 14:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jannekuhhh schreef op 22-08-2004 @ 15:33 :
Scholieren zijn gemiddeld toch zo'n 14, 15 , 16 jaar oud?
Natuurlijk, maar de gemiddelde leeftijd op letteren lag altijd hoger. Veel mensen van 18/19 en dat maakt uit. Ik zeg toch ook niet dat het erg is? Ik vind het juist wel fijn dat er nu meer vaste letterenbezoekers zijn. We hebben vanalles zitten bedenken om meer vaste leden te krijgen en het heeft zich uiteindelijk vanzelf opgelost. Mij zal je daar echt niet over horen klagen hoor.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grim schreef op 22-08-2004 @ 15:34 :
en Leonoor, die vroeger gewoon 38 was

jaja, zo lang ben ik er al
Dat valt wel mee, ik zit er bijna twee keer zo lang. (als jij hier twee jaar zit in het najaar zit ik er al vier )

@Jannekuhhh: Als je gewoon eens ergens over wil praten moet je gewoon een topic openen. Ik zou het leuk vinden als je wat topics opent over boeken
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:45
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-08-2004 @ 15:33 :
Zal wel lukken. Heb er in ieder geval wel zin in en 4 dagen is wel te overleven. Maar toch ben ik bang dat de intro vorig jaar in Nijmegen leuker was. Ik moet maar niet teveel gaan vergelijken.
o, als je nog langs een standje van de Jonge Democraten komt wil je ze dan de groetjes van me doen of als je langs een standje van Dispuut de Gong (van Carolus Magnus) komt, doe je dan ook even de groetjes aan de preases daar?

@Janneke: ik vroeg me eigenlijk meer af hoe lang je al op letteren komt. want 'lid' zijn van scholieren staat natuurlijk niet gelijk aan de aantal maanden dat je al op letteren komt

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 22-08-2004 @ 15:38 :
Dat valt wel mee, ik zit er bijna twee keer zo lang. (als jij hier twee jaar zit in het najaar zit ik er al vier )
Op mijn 10e, 11e en 12e zat ik nog op de basisschool en had ik weinig behoefte aan een scholierenforum
Maar ik wil wel lang blijven, dit is echt een fantastische plaats.

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 22-08-2004 @ 15:45 :
o, als je nog langs een standje van de Jonge Democraten komt wil je ze dan de groetjes van me doen of als je langs een standje van Dispuut de Gong (van Carolus Magnus) komt, doe je dan ook even de groetjes aan de preases daar?
Als ik me goed herrinner zit Carolus Magnus toch in Nijmegen? In ieder geval kom ik daar alleen nog terug op mijn Propedeuse op te halen, dus ik denk niet dat ik ze meer zie. Ik ga nu naar Rotterdam

Citaat:
Grim schreef op 22-08-2004 @ 15:48 :
Op mijn 10e, 11e en 12e zat ik nog op de basisschool en had ik weinig behoefte aan een scholierenforum
Maar ik wil wel lang blijven, dit is echt een fantastische plaats.

Grim
Das waar Ik was ook 15 toen ik lid werd. Toen bestond er nog helemaal niks voor de boekenwurmen.
Ben het met je eens, ik wil hier ook nog lang blijven. Dus jullie zijn me als forumbaas hier ook nog lang niet kwijt
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:04
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben ook 14...

Vroeger was ik lid onder iemand anders (toen ik in de 1e zat), maar toen kwam ik er niet meer en ben die hele naam vergeten. Dus weer opnieuw!

Maar idd, veel jongeren van rond de 14, 15... Ik snap wat je bedoeld Ieke (en de rest). Het gemiddeld op het forum zal rond de 15/16 liggen denk ik. Op Letteren een stukje hoger...

Duivelaartje -
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 22-08-2004 @ 15:53 :

Das waar Ik was ook 15 toen ik lid werd. Toen bestond er nog helemaal niks voor de boekenwurmen.
Ben het met je eens, ik wil hier ook nog lang blijven. Dus jullie zijn me als forumbaas hier ook nog lang niet kwijt
Hoezo ook? Ik was 13

Maar, om weer ontopic te gaan, ik was hier gekomen om te leren, en ik heb hier ontzettend veel geleerd. Ik wil die kans ook aan andere mensen geven. Ik kan nou redelijk wat schrijven, bovengemiddeld aan de normale mens, maar ik zit geloof ik nog aardig ver onder de gemiddelde kwaliteit. Ik zie ook mensen waarvan ik denk dat het nog erger gesteld is dan bij mij en die wil ik ook best helpen, maar niet zoveel tegelijk.

Aldus,

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:34
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-08-2004 @ 15:53 :
Als ik me goed herrinner zit Carolus Magnus toch in Nijmegen? In ieder geval kom ik daar alleen nog terug op mijn Propedeuse op te halen, dus ik denk niet dat ik ze meer zie. Ik ga nu naar Rotterdam
ow, oeps, was het vergeten. kwam omdat ik hier in een post nog Nijmegen had zien staan sorry! maar goed, de JD zal vast wel in Rotterdam staan haha. oke, tsja.
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:50
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ik ben 14 en misschien nu 4 maandjes lid, hier zo'n 2 maandjes.
Ik zat eerst altijd op fancy-forum.
En zodra ik deze bovenstaande zin neertyp moet je de reacties eens zien. Zodra je insinueert dat je daar ook maar even hebt rondgekeken word je hier al afgeschreven.

Echt, uit jullie reacties (niet alleen in dit topic) heb ik soms sterk het gevoel dat jullie zó erg neerkijken op mensen die niet zo vreselijk goed kunnen schrijven of die misschien een lager niveau doen of geen literatuur lezen.

Ik mag dan wel niet zo heel slim zijn, maar ik vind dat iedereen het recht heeft, ook als ze van fancy komen of onder jullie geweldige niveau liggen om hier te schrijven en reacties te krijgen, en ja, ook als ze hier niet al 5 jaar rondhangen zoals sommigen. Hoe kun je anders ooit tussen deze club komen?
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:07
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ja, ik zal hier wel weer eens de jongste zijn dan.. Want ik ben 13.. 13? Ja, 13.

En ik moet toch zeggen, dat ik de laatste tijd wel het gevoel had dat het niveau van Letteren stukken naar beneden -pardon- sodemieterde. Maar, waarschijnlijk kwam dat door de vakantie, dan gaat je IQ ook tijdelijk 20% achteruit, dus dan is het logisch dat er soms bagger uitkomt .. Maar, ik zie nu toch weer in het niveau terug komen hoor, klasse mensen! En dan bedoel ik heus niet alleen de doorgewinterde letteraars, maar ook de 'nieuwe' mensen..

Trouwens, een tijd geleden hing ik eigenlijk alleen maar rond op het psychologie stukje. Tot ik eens écht ging rondkijken, en toen kwam ik hier. Ik snap niet waar je het over hebt Bloemenpoes, want ik ben nog nooit ergens zo makkelijk 'in de groep opgenomen.' Want ik kan je vertellen, dat er een aantal andere deelfora's zijn waar ze je meteen afschrijven. En dat is hier absoluut niet het geval.

Btw, als we over de fancy gaan beginnen heb ik nog een leuke voor jullie; Ik ben lid van de fancy, en trouwens ook van de Cosmogirl!...Waarom zou ik me daarvoor schamen? Dat je daar lid van bent, of dat je daar op die sites komt, wil toch niet meteen zeggen dat je een dommerd bent? Of wel dan?

Nijn*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben waarschijnlijk in de 'gunstige' periode Letteren binnengedrongen. Niemand die op me lette, ik zal het zo maar zeggen, ik gleed er gewoon in. Nu is Letteren wat 'populairder' en misschien wat moeilijker om ongemerkt de groep binnen te komen. Nieuwelingen vallen meteen op. Als je er eenmaal bent, zit je in de groep.
Op Lifestyle en dat soort fora is dat veel moeilijk. Je moet in de smaak vallen bij de 'oudjes' van het forum. Zo niet, dan wordt je weer uitspuugt en bijna de huid volgescholden.

Maar ok, dat terzijde...

Duivelaartje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2004, 16:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 22-08-2004 @ 16:50 :
Ik ben 14 en misschien nu 4 maandjes lid, hier zo'n 2 maandjes.
Ik zat eerst altijd op fancy-forum.
En zodra ik deze bovenstaande zin neertyp moet je de reacties eens zien. Zodra je insinueert dat je daar ook maar even hebt rondgekeken word je hier al afgeschreven.

Echt, uit jullie reacties (niet alleen in dit topic) heb ik soms sterk het gevoel dat jullie zó erg neerkijken op mensen die niet zo vreselijk goed kunnen schrijven of die misschien een lager niveau doen of geen literatuur lezen.
Daar moet imo dan wat aan gebeuren. Ik vind dat iedereen zich hier thuis moet kunnen voelen en berichten wil plaatsen.
Het gaat er niet om dat ik het erg vind dat er jongere mensen zitten die niet zo goed zijn. Mij gaat het erom dat er een beter evenwicht moet komen tussen geschreven verhalen en boekentopics. Of die boekentopics dan over mulisch gaan of over een boek van carry slee maakt mij niks uit, ik wil alles hier wel hebben.
Dat je van het fancyforum komt maakt ook niks uit. Ik kan alleen maar zeggen welkom hier en ik hoop dat je het naar je zin hebt hier

En opzich ligt op letteren het niveau veel hoger dan op een aantal andere forums hier, dus veel mag ik eigenlijk niet klagen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:19
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
@ Nijn*


Volgens míj niet nee. Maar dat denken veel anderen wel hier.
Als je met niet al te dure woorden praat en geen correct nederlands in je replys ben je gelijk een domme breezerdoos. Om maar even het voorbeeld én de reactie van soapsie te nemen. Jullie hebben geen idee wat zo'n meisje heeft meegemaakt maar branden gelijk haar persoon af omdat ze geen perfect opgebouwde reply heeft geplaatst.



Ik ben blij voor je Nijn* dat jij dat gevoel had. Maar ik vind niet eens dat er zoiets hóórt te zijn. Dit verdomde deelfora is van niemand, nee, ook niet van jullie almachtige forabazen. En ook niet van de o zo gerespecteerde letteraars zoals Grim. Ik kan je wel vertellen dat ik voor mensen hier geen respect heb omdat ze toevallig mooi schrijven maar voor het persoon hierachter.
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:24
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
gelukkig heb je er slechts een abonnement op en ben je er niet lid van
Zoals er hier wel eens de term 'fancy' gebruikt wordt, zul je meer moeten vergelijken met 'gay' of zoiets dergelijks (tenminste, als ik het goed van LUH begrepen heb hoe dat woord gebruikt wordt.) Ik zeg voor de grap ook wel eens tegen iemand, 'ah joh, doe niet zo nichterig' of 'homo'. maar dat is allemaal maar semi-serieus.
Het is toch prima als mensen een fancy lezen of carry slee of, of...
Ik heb ook ooit een half jaar lang de fancy gelezen hoor. (eens denken, heb nu al 3 jaar de viva, daarvoor 2 jaar de yes, dus al meer dan 5 jaar geleden. ja, dat klopt) en toen ik echt nog jong was las ik de donald duck en ik schijn vroeger rampzalige kinderboeken geweldig te hebben gevonden (niet dat ik me dat nog kan herinneren)
begrijp je wat ik bedoel? we praten slechts in hokjes, het gaat niet om werkelijkheid. Misschien heeft dit hele forum wel een hekel aan me, durven ze dat alleen niet te zeggen omdat ik hier zo vaak rondhang. who knows? en trouwens, wie zegt er dat ik intelligent ben?
ik zou niet eens weten of mensen hier ook echt weten wat ik gedaan heb, doe, ga doen etc.
Er zijn nou eenmaal ooit mensen geweest die hier verhalen hebben geplaatst met een bepaald sfeertje/stijl/kwaliteit etc. die bekenden eerst op fancy hun verhalen geplaatst te hebben. Sinds dien worden verhalen die die richting op gaan als 'fancy' betitelt.
Ach, de wereld is hard, suckt soms, maar we zullen er mee moeten leren leven, toch?

Charlotte
(sorry voor het ontbrekende gebruik van chronologie, alinea's etc.)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:26
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 22-08-2004 @ 17:19 :
Volgens míj niet nee. Maar dat denken veel anderen wel hier.
Als je met niet al te dure woorden praat en geen correct nederlands in je replys ben je gelijk een domme breezerdoos. Om maar even het voorbeeld én de reactie van soapsie te nemen. Jullie hebben geen idee wat zo'n meisje heeft meegemaakt maar branden gelijk haar persoon af omdat ze geen perfect opgebouwde reply heeft geplaatst.



Ik ben blij voor je Nijn* dat jij dat gevoel had. Maar ik vind niet eens dat er zoiets hóórt te zijn. Dit verdomde deelfora is van niemand, nee, ook niet van jullie almachtige forabazen. En ook niet van de o zo gerespecteerde letteraars zoals Grim. Ik kan je wel vertellen dat ik voor mensen hier geen respect heb omdat ze toevallig mooi schrijven maar voor het persoon hierachter.
Ik vind dat je wel een beetje heel erg over de top gaat nu. Je hoeft geen goede opbouwende reply te geven, maar voor mezelf (dus alleen voor mij) stel ik die eis wel. Ik wil zelf niet reageren met een het is leuk reactie.
En ja, breezahtaal is irritand. Die moet je dus niet gebruiken. Hij is naar mijn mening gewoon niet te lezen en het roept alleen maar irritatie's op.
Dure woorden maken me niet uit, je doet maar wat je wilt, zolang je gewoon nederlands schrijft. Fouten in Reply's is ook geen probleem. Daardoor ben je echt geen breezahdoos.

Als je problemen hebt met mij of mijn collega zou het fijn zijn als je ons daar gewoon op aanspreekt en niet op de manier die je nu doet. Dat wekt ook irritatie op. Ik heb ook nooit gezegt dat dit mijn forum is, dus waar je het vandaanhaald is me een raadsel. Ik voel me wel verbonden met letteren, maardat lijkt me logisch. Ik zit hier al sinds dat letteren bestaat en al heel lang als fb. (en nog langer lid van s.com) Niet gek dus.
Maar als je vind dat ik niet goed doe wil ik daar graag op een normale manier over praten (maar dat wordt pas vrijdag omdat ik vanaf zometeen op introductie ben)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:29
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ik heb geen problemen met jou óf je collega.
Ik heb vooral een groot probleem met mezelf.
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 22-08-2004 @ 17:21 :
Ja, precies..die deelfora's bedoelde ik, maar ik dacht ik laat de namen wel achterwege anders krijg ik meteen gezeur aan mijn kop.. Maar ach, nu jij het hebt gezegt..samen staan we sterk hè!
Maar dan moet je er hier op letteren niet over klagen. Hier kunnen we er niks mee. Je zou het op Beleidszaken moeten proberen, daar kan het wel
Ik hoop dat je het hier op letteren in ieder geval naar je zin hebt. Ik kan zelf alleen wat doen aan de forums waar ik forumbaas ben en de forums die in de catagorie kunst en cultuur vallen (daarover ben ik namelijk groepsforumbaas).
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:30
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ik kan niet onder woorden brengen wat ik precies bedoel dus valt het voor de zoveelste keer verkeerd.

Let maar niet op mij
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:30
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 22-08-2004 @ 17:23 :
Op díe fora telt vooral hoeveel merkkleding je hebt in je kast.
Niet genoeg diesel en loop je met iets van vorig jaar ben je als mens afgeschreven. Tja, die mensen nemen zichzelf ook maar veel te serieus..
ik heb ook Ralph Lauren in mijn kast liggen hoor, of ehh Jackpot. Dat is allemaal merkkleding, maar ja of ik daar dan zo blij mee moet zijn
(en mensen zijn, ook hier, pas 'breezersletjes' wanneer ze onleesbare post plaatsen. met gebruik van cijfers, te veel sms-taal, dat soort dingetjes, op tik en spelfouten worden mensen hier nooit afgerekend hoor! (hoe vaak ik hier dan wel niet weggepest zou moeten zijn!)
en verhalen worden nog altijd beoordeeld op het verhaal en niet op het idee erachter.
dat is dan weer de reden waarom ik hier wel eens mijn schrijfsels plaats, omdat ik wil weten hoe het door een ander gezien wordt, aangezien zij er met een andere (of zonder) gedachte naar kijken dan ik.

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 22-08-2004 @ 17:21 :
Ja, precies..die deelfora's bedoelde ik, maar ik dacht ik laat de namen wel achterwege anders krijg ik meteen gezeur aan mijn kop.. Maar ach, nu jij het hebt gezegt..samen staan we sterk hè!
Waarom zou ik het niet zeggen? Ik heb minstens eens per week 'ruzie' met een van die 'alles-weters' op Lifestyle. Ik kan ze niet uitstaan, domme dozen. Dus ik schaam me er niet voor hun te noemen...

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:32
Verwijderd
@ Bloemenpoes.

Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar namen Bloemenpoes... Ik weet niet of Letteren het enige deelforum is waar je op rondthangt, maar ik zou zeggen, neem es een kijkje op lifestyle, dáár wordt je echt snel afgekraakt als je niet bij "de lifestylers" hoort. Ik zit daar zelf ook veel, en ben inmiddels geintregeerd in the gang.

Naar van je dat je alleen Grim zijn naam erin zet. Echt een beetje lullig vind ik dat, als je hem niet mag, oke, maar houd dat lekker voor jezelf, nu doe je zelf ook mee aan het afzeikproces.

Ik vind het hier (meestal) erg gezellig en ik vind ook niet dat er dingen echt heel erg de grond ingeboord worden. Mijn stukje "Eva." was ook niet al te best, maar niemand die dat met grove woorden en een grote bek zegt.

Om kort te zijn, ik vind dat je een beetje overdrijft, sorry.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 22-08-2004 @ 17:32 :
Ieke! Hihi, ik moest even de mierenneuker in mij boven laten komen

En ik weet dat ik op beleidszaken moet gaan zeiken, maar het was wel even lekker hier
Ieke is dyslectisch. Ze had wel meer foutjes in haar post, maar dat geeft niet. Ik vind dat ze echt goede posts heeft, dus die foutjes daardoor maakt helemaal niets uit!

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:36
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 22-08-2004 @ 17:32 :
Ik vind het hier (meestal) erg gezellig en ik vind ook niet dat er dingen echt heel erg de grond ingeboord worden. Mijn stukje "Eva." was ook niet al te best, maar niemand die dat met grove woorden en een grote bek zegt.
o, maar dat kan alsnog wel, als je dat graag wilt
alleen is dan de vraag of je me wel serieus zult nemen aangezien ik het dan niet serieus zal bedoelen....

Charlotte
wat een snelheid
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:41
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Grim schreef op 22-08-2004 @ 17:36 :
ierenneuken op foutjes die zo overduidelijk erin staan dat ze duz egt faut sijn?
Grimmie toch.
Ik wil niet mierenneuken hoor, maar het blijft natuurlijk wel:
mierenneuken ......dus echt fout zijn
hehe

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:46
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Vind letteren eigenlijk wel een leuk forum. Al schrijf ik zelf nooit geen verhalen.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Stellingen
suzana
2 11-05-2008 15:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen stellingen
gothicje
1 25-06-2007 10:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun
Relief
115 19-02-2007 10:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Liefde & Relatie hoe stel je je op
Verwijderd
22 16-08-2002 00:27
Verhalen & Gedichten Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :(
Joyce-b
7 07-01-2002 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.