Hey allemaal!
Ik doe landsexamen op 1 van de Caribische eilanden. Het examenbureau geeft maar beperkt informatie op papieren vanaf December. Heb je verdere vragen daarna dan moet je ergens anders gaan vragen, bibliotheek ofzo of opn voortegzet ondewijs eventjes inbreken bij de leraren in de pauze. Ik koos om hier mijn vraag te stellen sinds ik eventjes helemaal in de war ben.
Vraagje:
Ik heb 3 Biologie boeken:
- BIOLOGIE voor jou A
- BIOLOGIE voor jou B deel 1
- BIOLOGIE voor jou B deel 2
Dit jaar bestaat het examenprogramma uit de volgende domeinen:
* Domein A Vaardigeden;
* Domen B Factoren in ecosystemen;
* Domein C Voortplanting en erfelijkheid;
* Domein D Stofwisseling;
* Domein E Stabiliteit en verandering.
*********** (1) Mijn eerste vraag is, WELK DOMEIN VALT IN WELK BOEK? Het is mij niet duidlijk.************************************************************* ***
******* (2) Neem BIOLOGIE voor Jou A, Is Thema 1, Inleiding in de Biologie een deel van een Domein? Wat over de subdomeinen dan?******************************************************
Volgend maand heb ik ook mondeling Biologi examen.
Domeinen c.q. subdomeinen waarover op het centraal schrijftelijk examen in 2008 GEEN vragen worden gesteld:
- subdomein B3 Cellen vanplanten en dieren (eindtermen 15 t/m 20)
- subdomein C2 Voortplanting, groei en ontwikkeling van de mens
(eindtermen 34 t/m 4
- subdomein C3 Deling groei en ontwikkeling van de cellen (eindtermen
49 t/m 56)
- subdomein E5 Regeling van lichaamsfuncties bij de mens (eindtermen
140 t/m 157)
********* (3) Voor bete duidelijkeid kan iemand mij, per boek, met bladzijdes nummers verwijzen welk subdomein NIET geleerd hoeft te worden?*************************************************
******** (4) Wat wordt bedoeld met EINDTERMEN 15 t/m 20 bijvoorbeeld? Wat is een eindterm en wat worden er met die getallen aangeduid?*************************************************
Aub, help mij eventjes met deze vragen zo snel mogelijk als het kan.
Hartstikke bedankt bij voorbaat!!!
Jay
|