Oud 22-02-2004, 11:14
Verwijderd
Beste medeleerlingen, docenten en teamleider(s) 5 VWO,

Met ingang van dit jaar is het 9e lesuur van 16.00 uur tot 16.50 uur ingevoerd. Veel leerlingen en zelfs docenten hebben hierover hun bezwaar laten weten. De schooldagen worden te lang, de vermoeidheid neemt toe en ongetwijfeld hebben de prestaties van veel leerlingen eronder geleden.

De meeste leerlingen in 5 VWO hebben nu ongeveer 30 tot 35 lesuren per week. Het aantal tussenuren ligt tussen 3 en 9. In een gebruikelijke situatie is het aantal uren dat een leerling vastgeketend is aan school in een worst case scenario 44 (les)uren. Natuurlijk zijn er voor tussenuren diverse gelegenheden om die uren nuttig te maken, waar veel meer gebruik van gemaakt zou kunnen worden, maar dat is meestal niet het geval. 50 minuten (als je niet al 5 minuten in de rij staat om zowel je schoolpas op te halen als je schoolpas terug te vragen voor als men in de studieruimte wil werken) is niet genoeg om voldoende aan één stuk te werken voor maximale efficiëntie. Zoiets dat een leerling thuis zou hebben gedaan als die niet zo laat vrij van school was.

Zoals ik bij veel vacatures heb gezien wordt er meestal van een gemiddelde arbeider minstens 12 tot 32 uren per week gevraagd. Dat is minder dan en soms de helft van wat scholieren moeten bieden. Daarmee is nog niet de tijd die aan het huiswerk besteed wordt betrokken, als die er nog is. Door het 9e uur komt de scholier thuis wanneer het al bijna tijd is om te eten. Meestal, na het eten, is er vrij weinig tijd over om nog aan huiswerk te besteden, want al het werk dat gedaan moet worden, krijgt de scholier niet in elke les af. Het wordt al donker, de scholier is al vermoeid door een lange dag met een rugzak sjouwen en het geconcentreerd luisteren naar de leraar en het maken van de opdrachten.

Last minute aan school werken is daar dus niet bij. Als de onverhoopte scholier dan alsnog geforceerd gaat werken, mist hij of zij de nodige nachtrust om klaar te zijn voor de volgende drukke en vooral lange schooldag. Dat is niet alleen vervelend voor de scholier, maar ook voor de prestaties van de scholier. Gebrek aan nachtrust of een overmaat van stress is niet goed voor de gezondheid en werkt daardoor mee aan het slinken van de vrije energie om aan leren en werken te besteden.
In dit hele verhaal heb ik nog niet eens eventuele bijbaantjes in het weekeinde of ’s avonds (als iemand nog moedig genoeg is om die te behouden), of eventuele sporten of hobby’s na school betrokken.

Een bijlage met handtekeningen van individuen die het ermee eens zijn dat het 9e uur zou moeten verdwijnen is toegevoegd. Hopelijk kunnen wij, de scholieren (en docenten) tot een overeenkomst met u als lid van de directie komen. Vriendelijk dank voor uw aandacht.

De tegenstanders van het 9e lesuur.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2004, 11:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Erg goed!!
Paar kleine dingetjes:

Citaat:
Kenjirro schreef op 22-02-2004 @ 11:14:
Beste medeleerlingen, docenten en teamleider(s) 5 VWO,

Met ingang van dit jaar is het 9e lesuur van 16.00 uur tot 16.50 uur ingevoerd. Veel leerlingen en zelfs docenten hebben hierover hun bezwaar laten weten. De schooldagen worden te lang, de vermoeidheid neemt toe en ongetwijfeld hebben de prestaties van veel leerlingen eronder geleden.

De meeste leerlingen in 5 VWO hebben nu ongeveer 30 tot 35 lesuren per week. Het aantal tussenuren ligt tussen 3 en 9. In een gebruikelijke situatie is het aantal uren dat een leerling vastgeketend is aan school in een worst case scenario 44 (les)uren. Natuurlijk zijn er voor tussenuren diverse gelegenheden om die uren nuttig te maken, waar veel meer gebruik van gemaakt zou kunnen worden, maar dat is meestal niet het geval. 50 minuten (als je niet al 5 minuten in de rij staat om zowel je schoolpas op te halen als je schoolpas terug te vragen voor als men in de studieruimte wil werken) is niet genoeg om voldoende aan één stuk te werken voor maximale efficiëntie. Iets wat een leerling thuis zou hebben gedaan als hij of zij niet zo laat vrij van school was.

Zoals ik bij veel vacatures heb gezien wordt er meestal van een gemiddelde arbeider minstens 12 tot 32 uren per week gevraagd. Dat is minder dan en soms de helft van wat scholieren moeten bieden. Daarmee is nog niet de tijd die aan het huiswerk besteed wordt betrokken, als die er nog is. Door het 9e uur komt de scholier thuis wanneer het al bijna tijd is om te eten. Meestal, na het eten, is er vrij weinig tijd over om nog aan huiswerk te besteden, want al het werk dat gedaan moet worden, krijgt de scholier niet in elke les af. Dit moet je even anders zeggen. je zegt nu: er is weinig tijd voor huiswerk na het eten, want de leerling krijgt het werk in de les niet af. Niet echt een logisch oorzaak-gevolgredenatie, dus maak daar even wat anders van. Het wordt al donker, de scholier is al vermoeid door een lange dag met een rugzak sjouwen en het geconcentreerd luisteren naar de leraar en het maken van de opdrachten.

Last minute aan school werken is daar dus niet bij. Als de onverhoopte scholier dan alsnog geforceerd gaat werken, mist hij of zij de nodige nachtrust om klaar te zijn voor de volgende drukke en vooral lange schooldag. Dat is niet alleen vervelend voor de scholier, maar ook voor de prestaties van de scholier. Gebrek aan nachtrust of een overmaat van stress is niet goed voor de gezondheid en werkt daardoor mee aan het slinken van de vrije energie om aan leren en werken te besteden.
In dit hele verhaal heb ik nog niet eens eventuele bijbaantjes in het weekeinde of ’s avonds (als iemand nog moedig genoeg is om die te behouden), of eventuele sporten of hobby’s na school betrokken.

Een bijlage met handtekeningen van individuen die het ermee eens zijn dat het 9e uur zou moeten verdwijnen is toegevoegd. Hopelijk kunnen wij, de scholieren (en docenten) tot een overeenkomst met u als lid van de directie komen. Vriendelijk dank voor uw aandacht.

De tegenstanders van het 9e lesuur.
Eventueel zou je nog met een suggestie kunnen komen hoe het 9e uur vermeden kan worden (ik neem aan dat het 9e uur is ingevoerd omdat het anders roostertechnisch niet lukt om iedereen en elke les goed in te voeren. Maar ik weet niet of jullie een alternatief hebben. Zo niet, dan zou ik het zo laten. Mooi geschreven!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 11:29
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Ik vind hem goed genoeg om op te sturen naar school (decaan, mentor?).
Recht op de man af en laat duidelijk zien wat jullie willen etc..
Ik zou hem opsturen.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Beste medeleerlingen, docenten en teamleider(s) 5 VWO,

Met ingang van dit jaar is het 9e lesuur van 16.00 uur tot 16.50 uur ingevoerd. Veel leerlingen en zelfs docenten hebben hierover hun bezwaar kenbaar gemaakt. De schooldagen worden te lang, de vermoeidheid neemt toe en ongetwijfeld hebben de prestaties van veel leerlingen eronder geleden.

De meeste leerlingen in 5 VWO hebben nu ongeveer 30 tot 35 lesuren per week. Het aantal tussenuren ligt tussen 3 en 9. In een gebruikelijke situatie is het aantal uren dat een leerling vastgeketend is (vind ik niet zo mooi, beetje te popie-jopie taalgebruik, WB) aan school in een worst case scenario 44 (les)uren. Natuurlijk zijn er voor tussenuren diverse gelegenheden om die uren nuttig te maken, waar veel meer gebruik van gemaakt zou kunnen worden, maar dat is meestal niet het geval. 50 minuten (als je niet al 5 minuten in de rij staat om zowel je schoolpas op te halen als je schoolpas terug te vragen voor als men in de studieruimte wil werken) is niet genoeg om voldoende aan één stuk te werken met maximale efficiëntie. Zoiets dat een leerling thuis zou hebben gedaan als die niet zo laat vrij van school was.

Zoals ik bij veel vacatures heb gezien wordt er meestal van een gemiddelde arbeider minstens 12 tot 32 uren per week gevraagd. Dat is minder dan en soms de helft van wat scholieren aan uren maken. Daarmee is nog niet de tijd die aan het huiswerk besteed wordt betrokken, als die er nog is. Door het 9e uur komt de scholier thuis wanneer het al bijna tijd is om te eten. Meestal, na het eten, is er vrij weinig tijd over om nog aan huiswerk te besteden, want al het werk dat gedaan moet worden, krijgt de scholier niet in elke les af. Het wordt al donker, de scholier is al vermoeid door een lange dag met een rugzak sjouwen en het geconcentreerd luisteren naar de leraar en het maken van de opdrachten.

's Avonds aan school werken is daar dus niet bij. Als de onverhoopte scholier dan alsnog geforceerd gaat werken, mist hij of zij de nodige nachtrust om klaar te zijn voor de volgende drukke en vooral lange schooldag. Dat is niet alleen vervelend voor de scholier, maar ook voor zijn prestaties. Gebrek aan nachtrust en stress zijn niet goed voor de gezondheid en werken daardoor mee aan het slinken van de vrije energie om aan leren en werken te besteden.
In dit hele verhaal heb ik nog niet eens eventuele bijbaantjes in het weekeinde of ’s avonds (als iemand nog moedig genoeg is om die te behouden), of eventuele sporten of hobby’s na school betrokken.

Een bijlage met handtekeningen van leerlingen die het ermee eens zijn dat het 9e uur zou moeten verdwijnen is toegevoegd. Hopelijk kunnen wij, de scholieren (en docenten) tot een overeenkomst met u als lid van de directie komen.

Met vriendelijke groet,

De tegenstanders van het 9e lesuur.
Probeer niet te lange zinnen te maken. Ik zie enorme lappen tekst met bijzinnen en tussenvoegsels die helemaal niet nodig zijn. Een brief moet duidelijk zijn. Probeer ook al te populair taalgebruik te vermijden. Geen Engelse uitdrukkingen waar dat niet nodig is, niet overdrijven (geen woorden als verschrikkelijk, enorm, etc.). Een brief moet duidelijk en makkelijk leesbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 14:56
Verwijderd
Hartelijk bedankt voor jullie reactes/verbeteringen. Hier kan ik veel mee Ga het meteen veranderen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 15:02
hi
hi is offline
Mooie brief, het is duidelijk dat je wat wil veranderen, waarom je het wil veranderen en er is steun van mensen op een breed vlak binnen de school!

Toch vind ik het apart dat je nog vaak aanwezig bent hier op scholieren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 15:43
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 15:57
Studeren Hogeschool Utrecht - IBL
onbekend12345
1 09-03-2008 16:05
Werk, Geld & Recht Mobiele telefoon: SIM-lock verwijderen
Gilbert
12 21-07-2006 19:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.