Oud 16-07-2006, 21:12
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Ik heb nu al ruim een jaar (sinds begin mei 2005) een Sagem My C5-2 met prepaid van Telfort.
Aangezien hij nu ruim ene jaar in mijn bezit is, zou ik hem gratis (en snel) SIM-lockvrij moeten kunnen (laten) maken. Inderdaad, zou moeten kunnen.
Want daar ligt het probleem: ik heb al meerdere pogingen gedaan, maar niets lukt.

Ik wil een SIM-only abonnement (wie weet van Telfort) nemen, maar dat kan niet zolang er een SIM-lock op m'n telefoon zit.

Allereerst (half mei) heb ik het geprobeerd met Mijn Telfort, waar je de codes normaal gesproken eenvoudig op kan vragen. Alleen dat lukte niet, en kreeg ik deze melding:
Citaat:
Helaas zijn je sim-unlockcode en de gid-unlockcode op dit moment niet beschikbaar.
Daarna kreeg ik ook nog een smsje dat ze me doorverwezen naar de klantenservice of naar www.telfort.nl.

Een dag later heb ik de klantenservice gebeld, maar de mevrouw aan de lijn vertelde me dat de telefoon al SIM-lock vrij was, wat dus helemaal niet waar is.
De volgende dag het nog een keer geprobeerd, toen werd me verteld werd dat zij de codes ook niet konden opvragen.

Later heb ik het probleem uitgelegd via mail en gevraagd of ze de codes konden achterhalen en opsturen. Ik kreeg een mailtje terug dat de technische dienst binnen twee weken contact met me zou opnemen. Als dat niet gebeurde, moest ik zelf weer contact opnemen. Je raadt het al, niks van gehoord.

Een maand later heb ik het bij de Telfort Shop in Arnhem geprobeerd, maar ook zij konden niets voor me doen. 'Het ligt aan Sagem. Blijf maar proberen de codes op te vragen via Mijn Telfort.' Dit heb ik gedaan, maar nog steeds 'tijdelijk' niet beschikbaar.


Wat kan ik doen? Hebben jullie tips of andere aanbevelingen? Want ik heb na een jaar toch 'recht' op een simlockvrije mobiel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2006, 22:56
Verwijderd
Ja, klopt, daar heb je inderdaad recht op. Het probleem wat met sagem vaak is, is dat de mobiele providers de codes niet op voorraad hebben maar op moeten vragen bij de fabriek. Sagem gaat hier nogal laks mee om, waardoor mensen soms tot een half jaar moeten wachten op de codes. Dat is heel erg vervelend natuurlijk en eigenlijk niet toelaatbaar, maar (in de meeste gevallen) is de provider dus afhankelijk van Sagem en van wanneer Sagem die codes eens toezendt.
Of dit in dit geval ook zo is weet ik uiteraard niet. Ik weet niet hoe telfort omgaat met het opvragen van de simunlockcodes. In principe moeten ze met je IMEInr en je soort toestel die gegevens of in hun bestand kunnen vinden of kunnen opvragen bij de fabrikant.
Bij sommige providers moet het schriftelijk. Je kan eventueel overwegen om een klachtenbrief te schrijven. Deze worden bij de meeste providers(ik heb weinig ervaring met telfort) erg serieus genomen. Misschien dat ze dan wel iets voor je kunnen doen.
Succes!

[edit]
Je kan de simlock natuurlijk ook illegaal laten verwijderen. Alleen vervalt dan de eventuele garantie die je nog hebt(maar die is meestal na een jaar toch niet meer aanwezig).
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 00:26
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
als je telfort simonly wilt dan hoeft die simlock er niet af hoor
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 12:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
leekah schreef op 16-07-2006 @ 22:56 :

Je kan de simlock natuurlijk ook illegaal laten verwijderen. Alleen vervalt dan de eventuele garantie die je nog hebt(maar die is meestal na een jaar toch niet meer aanwezig).
Niet alleen je garantie vervalt, maar bij het illegaal verwijderen van de simlock loop je ook het risico dat de interne (firmware software) schade oploopt, zodat bepaalde funkties op het toestel niet meer goed kunnen werken.

Wat een mazzel dat mijn (inmiddels antieke) Motorola V3690 altijd simlockvrij is geweest.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 17-07-2006 @ 12:43 :
Niet alleen je garantie vervalt, maar bij het illegaal verwijderen van de simlock loop je ook het risico dat de interne (firmware software) schade oploopt, zodat bepaalde funkties op het toestel niet meer goed kunnen werken.

Wat een mazzel dat mijn (inmiddels antieke) Motorola V3690 altijd simlockvrij is geweest.
Inderdaad.
Maar het is een risico dat veel mensen wel nemen. Ik zou het zelf ook niet doen.

@Gilbert
Ik wil je trouwens aanraden om telfort te wijzen op de plicht die ze hebben om de unlockcodes te verstrekken. Ookal kan er tijd overheen gaan. Op het moment dat telfort de codes niet op voorraad heeft zijn zij verplicht om ze op te vragen bij de fabrikant, dat is niet iets wat jij hoeft te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:42
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Bij vodafone duurde het ook een eeuwigheid, ben na een week gewoon naar zo'n shop gegaan in Roermond.
Die zullen in Wageningen ook heus wel te vinden zijn.
Voor 14 euro was ik klaar .
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:49
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Daar heb ik eerlijkgezegd weinig trek in, vooral uit principe eigenlijk. Ik vind gewoon dat Telfort dit moet kunnen regelen, gratis en snel.

Er is zojuist een boos mailtje weg .

Het is trouwens wel zo dat er een abonnement van Telfort in kan, wat normaal niet moet kunnen. Maar toch wil ik m'n telefoon SIM-lockvrij hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Gilbert schreef op 18-07-2006 @ 21:49 :
Daar heb ik eerlijkgezegd weinig trek in, vooral uit principe eigenlijk. Ik vind gewoon dat Telfort dit moet kunnen regelen, gratis en snel.

Er is zojuist een boos mailtje weg .

Het is trouwens wel zo dat er een abonnement van Telfort in kan, wat normaal niet moet kunnen. Maar toch wil ik m'n telefoon SIM-lockvrij hebben.
Ja, dat kan ik me voorstellen.

Een abonnement moet wel lukken. Vroeger zat er op veel toestellen een productlock(wat inhoudt dat er of alleen prepaid of alleen abonnement van die provider inkan). Bij de nieuwere toestellen(ong. afgelopen anderhalf à twee jaar) is dat niet meer zo bij de meeste providers. Dus dat moet geen probleem zijn. Maar het is gewoon fijn als je toestel simlockvrij is, dan kan je altijd overstappen naar een andere provider. Mochten ze de code na dit mailtje nog niet willen verstrekken zou ik nogmaals een mailtje sturen maar dan als officiële klacht. Ookal kan het wat langer duren, ze dienen ze in ieder geval aan te vragen want dat zijn ze verplicht.
Laat even weten wat de uitkomst is van je mailtje!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:07
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Citaat:
leekah schreef op 18-07-2006 @ 21:56 :
Maar het is gewoon fijn als je toestel simlockvrij is, dan kan je altijd overstappen naar een andere provider.
Pre-cies.
Citaat:
Laat even weten wat de uitkomst is van je mailtje!
Doe ik!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:12
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Voor 5 euro in de stad maken ze 'm simlock vrij voor je. Niet zo moeilijk doen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 19-07-2006 @ 22:12 :
Voor 5 euro in de stad maken ze 'm simlock vrij voor je. Niet zo moeilijk doen.
Zoals al eerder werd gezegd. Al je eventuele garanties vervallen dan en daarnaast kunnen er software-fouten ontstaan waardoor het toestel helemaal niet meer bruikbaar is.
Geen risico dat ik zou willen nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:16
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Het is gefixt, mobiel is SIM-lockvrij.
Een boos mailtje doet blijkbaar wonderen.

Hun reactie:

Citaat:
Onlangs heeft u een mail gestuurd aan onze klantenservice.
Hieronder vindt u onze reactie.

Onderwerp
---------------------------------------------------------------
[SIM-lock verwijderen]: nog steeds niet gebeurd


Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (eva) - 21/07/2006 12:23 PM
Beste heer *,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Telfort heeft de codes aangevraagd waarmee u het SIM-slot van uw toestel kunt verwijderen.

De SIM unlock-code is: * GID-lock code is:* Op de Telfort-website staan voor veel toestellen de unlock-procedure vermeld. Kijk hiervoor op:http://telfort-prepay.custhelp.com/c...p?p_faqid=3614

Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hebt u verder nog vragen en/of suggesties, dan kunt u natuurlijk een reactie sturen op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Gilbert schreef op 21-07-2006 @ 17:16 :
Het is gefixt, mobiel is SIM-lockvrij.
Een boos mailtje doet blijkbaar wonderen.

Hun reactie:
Geweldig
Ja, bij sommige providers wordt je helaas pas geholpen als je een klacht indient .
Gelukkig dat het in orde is. Succes met het uitkiezen van een abonnement. Als je nog informatie nodig hebt over verschillende abonnementen/providers, van sommige dingen weet ik vrij veel dus je mag me altijd pm'en
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [provider] tele2
LamMuH_EiKoL
13 28-10-2004 02:47
Software & Hardware Simlock erafhalen..
Verwijderd
30 11-07-2002 00:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.