Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit herken ik wel een btje, paar jaar trug, toen ik 7 was(nu benik 16) overleed mn vader aan kanker. Natuurlijk wel heel anders, aangezien wij het wel aan zagen komen. Als ik je ergens mee kan helpen, zeg et maar
![]()
||
Ik herken dit wel.. heel goed zelfs.
Wil alleen zeggen dat je niet de enige bent, en hier vooral niet in je eentje mee moet blijven zitten.. Praat erover, ook irl.. (als je dat nog niet doet) Citaat:
Probeer met je familieleden te praten, zij zullen het ook heel moeilijk vinden denk ik.. Zo kunnen jullie elkaar steunen enzo.. Hoop ik. Dunno what to say, wens je iig heel veel sterkte toe..!
|
Verwijderd
|
meis,
doe lekker rustig aan vandaag, doe waar jij behoefte aan hebt. ik heb zelf wel familie verloren maar niet zó ontzettend dichtbij... niet te veel nadenken over hoe je je moet gedragen, gewoon doen... misschien helpt het om iets creatiefs te gaan doen, tekenen, knutselen. zoek een beetje afleiding.... heeel veel sterkte mir |
![]() |
|
![]() |
Heej meissie,
Ik wens je veel sterkte vandaag, ik weet hoe moeilijk zo'n dag kan zijn, mijn moeder is 2,5 jaar geleden overleden! Het lijkt me helemaal erg dat het zo plotseling was, wij konden ons nog enigzins voorbereiden. Het verschilt bij iedereen wat ze op zo'n dag gaan doen, ik ga meestal op de dag dat mijn moeder is overleden een stuk wandelen, foto's bekijken maar ook gwoon dingen doen die je altijd doet en die niet zozeer daar mee te maken hebben..Nogmaals sterkte vandaag! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hallo, Karin,
Ik heb zojuist je verhaal over de dood van je vader gelezen. Ik kan me goed voorstellen dat je het er, precies 1 jaar later, weer moeite mee hebt, zeker omdat je vaders dood voor jou en je andere familieleden totaal onverwacht kwam. Ik heb zelf op 19 maart 1994 een soortgelijke situatie meegemaakt toen mijn moeder aan een inwendige bloeding overleed. Ze was nog maar 53 toen ze stierf. Ik denk dat het op zich wel goed is dat je hier je verhaal vertelt. Ik heb er zelf indertijd met mijn penvrienden en -vriendinnen over geschreven. Wat dat betreft maakt het niet zo veel uit hoe je het verwerkt. Hoofdzaak is dat je het verwerkt en dat anderen jou ook de gelegenheid bieden om dat te kunnen doen. Ik sluit me aan bij het advies van me blackrose om voor jezelf wat afleiding te zoeken. Ik hoop dat je er in slaagt om anderen te vinden die net als jij een ouder op een jonge leeftijd hebben verloren zodat jullie elkaar een beetje kunnen steunen en wens je veel sterkte toe.
|
Heej,
Het is gisterewn wel goed gegaan. D'r waren namelijk best veel mensen om ons heen 'fam'. Uhm.. gisteren dus 1 maart, lag ik in bed met mijn vriend.. ennuh toen wou ik me drinken pakken, die naast de tv stond, en op een gegeven moment begon de roos die ik van mijn vriend had gehad voor valentijn, rondjes te draaien, net alsof hij eraf zou vallen.. maar is niet gebeurd. Ik schrok hiervan want VOLGENS mij heb ik het tafeltje niet aangestoten.. 'En dan ben ik weer zo'n doos die gaat denken dat m'n vader hem misschien wel aanstoten' Maarjah dat zal wel niet. Iniedergeval bedankt voor het reageren Dikke Kusz..!!
||
![]() |
Citaat:
In ieder geval veel sterkte.....een jaar gaat snel heej........ dikke knuffel
|
Heej...
Ik wilde nog even reageren op je verhaaltje... Je schreef namelijk dat je bang bent om te slapen, om te dromen. Maar weet je... volgens mij zijn je dromen de mooiste momenten van je dag, want er is geen ander moment waarop je je vader dichter bij kan voelen dan in je droom. Je kan hem dan weer even aanraken, met hem praten... of alleen maar naar hem kijken. Het maakt niet uit wat... het kan allemaal gebeuren in je droom. Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je er heel de dag naar uit kijkt om te gaan slapen, maar misschien helpt het je een beetje zodat je wat minder bang wordt... Liefs Noa
|
Heel veel sterkte meis! En probeer maar een beetje te genieten van die dromen...
Ik heb zelf geen ouders verloren, maar wel andere familie-leden, waar ik bij sommige ontzettend veel verdriet had en heb. Uiteindelijk heb ik er mee om leren gaan. Maar een jaar is nog maar kort meis. Gun jezelf wat tijd... Sterkte! Dashja
|
Mijn vader heeft twee jaar geleden ook een hartstilstand gehad(ook cholesterol), ik was daar zelf bij, reanimate, ambulance, ziekenhuis, opereren etc. toen ik je verhaal las kwam het allemaal even terug. mijn vader heeft het toen net overleefd. als ik zie wat dit voor onvloed heeft gehad op mijn leven, dan zal het voor jou helemaal zwaar zijn.
Ik wens je heel veel sterkte, en probeer je verhaal aan mensen die je vertrouwt te vertellen, bijvoorbeeld een vriendin of tante of je zus, het lucht op. |
![]() |
|
Ik ben mijn opa en oma in 5 dagen tijd verloren...Mijn oma is gestorven wegens haar ruggewervel die kapot was...Is ze langzaam in 2 weken gestorven
Opa heeft 5 dagen nadien zichzelf opgehangen...Het vreemde is dat ik er nooit om getreurd heb...Ik begrijp eigenlijk mezelf niet...Ik was een van de weinige mensen die hun graag had, mijn moeder had geen zo een goede relatie met hun als schoonouders...ze vond ze onhygienisch en achterbaks... Mijn vader is er een jaar depressief om geweest, begrijpelijk Soms heb ik het gevoel dat in mij een tweede ik zit, die treurt, maar ik het niet kan voelen... Af en toe heb ik vreemde dromen over ze: mijn gelukkige opa op een ziekenhuisbed, en een exacte kopie van hem die depressief naast hem zit Mijn oma in een witte japon in het ziekenhuis die ontwaakt uit een diepe slaap en iedereen goeiedag zegt met een kus en een hand te geven...Heel vreemd, volgens mij heb ik het nog niet verwerkt na vijf jaar De oma aan mijn moeders kant is overleden, minder lang geleden...Het deed veel pijn om haar te zien liggen op haar sterfbed, ik verkleurde helemaal en moest de kamer verlaten Maar haar dood heb ik ondertussen voor het grootste deel kunnen verwerken...Waarschijnlijk omdat het minder plots was Net als in jou geval, is jou vader, zoals mijn grootouders aan mijn vaders kant plots overleden...Ik begrijp het deels en wens je veel sterkte...Durf te denken aan je pa op een goeie manier, maar overhaast je niet...Forceer niets om het zo vlug mogelijk te verwerken
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vrijgezel?/Verliefd?/Verkering?/Lange(re) relatie > 1 jaar?/Getrouwd/Wat anders? blueeyes_jochie | 151 | 23-04-2005 18:57 | |
Psychologie |
Hoe kijk je terug op hoe je leven een paar jaar geleden was? Somebody Special | 50 | 04-04-2005 21:01 | |
Liefde & Relatie |
Vrijgezel?/Verliefd?/Verkering?/Lange(re) relatie > 1 jaar?/Getrouwd/Wat anders? Spray rebel | 146 | 08-11-2004 16:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vrijheid Ieke | 0 | 13-04-2004 10:33 | |
Psychologie |
1 jaar later, helemaal terug de oude!! Wasteland | 8 | 01-08-2003 10:27 | |
Psychologie |
bijna 2 jaar geleden :( Kamilla | 6 | 28-03-2002 02:34 |