Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2008, 08:18
hopla16
hopla16 is offline
Hallo iedereen
,

Ik heb iets, maar ik weet niet wat, en ik weet niet of het wel ‘iets’ is.
Ik zal beginnen met een paar voorbeelden van situaties:

Een paar weken geleden eerste werkdag in een restaurant. Ik had leuke collega’s, stelde me aan ze voor maakte een kort praatje met sommige van hen enzovoort. Na een kwartiertje bedienen ging mijn humeur ineens zonder enkele reden extreem omlaag. Ik was opeens in een zeer on-spraakzame bui en was hartstikke down. Ik ben na een uurtje al ontslagen, omdat ik “te veel frons en de klanten wegjaag als je zo kijkt” Toen ik na 5 minuten weer op de fiets zat, was mijn humeur weer helemaal in orde.

Gisteravond tijdens het uitgaan. Ik had van te voren erge zin. Het is een erg leuke groep, en het is altijd erg gezellig. Om 11 uur zijn we het café ingegaan, om 11.15 ging mijn humeur weer plotseling omlaag, zonder enige reden. Ik voelde me echt extreem down en on-spraakzaam. Echter, om 12.15 ongeveer was mijn humeur opeens extreem goed, zonder enige reden en heb ik zelfs verschillende onbekende mensen aangesproken en mee gepraat en gelachen enzo. Ik drink zeer weinig, ik rook niet en gebruik geen drugs.

Ik werk nu sinds 3 dagen in een ander restaurant. In het begin genoot ik erg van de interacties met de gasten, de 2e dag werd ik er juist depri van, en vroegen sommige gasten me of ik ‘het werk niet zo leuk vind’ of dat ik ‘naar huis wil’.

Ik heb gedurende mijn schoolcarrière ook vaak meerdere keren per dag onverklaarbare humeurwisselingen gehad. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik gewoon mijn karakter is, maar nu ik er beter over nadenk, en ook met mensen over gepraat heb, ben ik steeds meer gaan denken dat dit iets is wat niet normaal is.
Het is niet zo dat ik opeens heel agressief kan worden ofzo, maar het is wel zo dat ik opees down en depri kan worden, zonder enkele reden en zelfs als ik het eigenlijk erg naar mijn zin heb.
Het is wel zo dat deze stemmingswisselingen bijna altijd plaats vinden in een sociale situatie. Ik heb hier in de loop van de tijd echt een hekel aan gekregen want deze 'afwijking' belemmert mij ervan nieuwe mensen te ontmoeten.

Ik weet echt niet wat dit is en wat er tegen de doen is, er valt geen touw meer aan vast te knopen, vandaar dat ik dithier neerzet.

Ik hoop dat een van jullie me kan vertellen wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn en of het verstandig zou zijn om naar de dokter te gaan hiermee.

Bjorn, 19 jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2008, 11:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zou sowieso even langs de huisarts gaan, want je voelt je er niet goed onder. Misschien kan hij wat voor je doen.

Liefs,

Eend
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 20:13
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Stemmingswisselingen kunnen er door de meest verschillende dingen komen, maar ik raad je aan gewoon naar de dokter te gaan en niet zelf opzoek te gaan naar een diagnose Zijn er geen dingen waarmee je je stemming weer om kan draaien? Ik heb er zelf ook wel last van, maar kan dmv een warme douche of bepaalde muziek mijn hoofd weer helder krijgen en mijn stemming weer wat opfleuren. Dit zijn natuurlijk geen voorbeelden waar jij iets aan hebt in deze situatie, maar misschien kan je voor jezelf ook wel iets vinden. Daarnaast komen stemmingswisselingen er niet voor niets, ze hebben altijd een oorzaak. Daar kan je ook naar opzoek gaan.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 10:16
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Dat heb ik ook wel eens, tis beetje vervelend maar mensen die me kennen weten wat er is. Ik kan er ook echt niets aan doen, beetje hulpeloos gevoel is dat

Ik leef ermee en het gaat goed Je weet toch dat het na een dipje weer goed is? Daar houd ik me aan vast iig

Ik drink soms teveel, ik rook niet en gebruik ook geen drugs.

Kingofthemall, 20 jaar (misschien is het de leeftijd? )
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.