Oud 23-10-2020, 10:54
ESer
ESer is offline
Ik zou graag een maatje willen. Een huisdier waar af ook wel meegeknuffeld en gespeeld kan worden en één die het liefst ook nog wel een tijdje mee kan.
Zelf zat ik dus te denken aan een kat of hond.
Wanneer ik online rondzoek naar welk huisdier bij een student zou passen kom ik vooral artikelen tegen over huisdieren voor studentenhuizen.
Maar ik woon op mijzelf in een studio van 22m2.
In die artikelen werden honden en katten afgeraden, want die zouden dan of op een klein kamertje zitten of in zo een smerig studenthuis moeten wonen met 10 verschillende mensen.
Voor mij is dat dus niet van toepassing.

Wat denken jullie?
Zelf twijfel ik nog wel of 22m2 wel voldoende ruimte is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2020, 11:49
Verwijderd
Een huisdier zoals een kat of een hond is heel erg leuk. Wetenschappelijk onderzoek wijst keer na keer uit dat honden- en kattenbezitters gelukkiger zijn en langer leven dan niet-bezitters (let op, correlatie is niet per definitie causaliteit natuurlijk).

Dat gezegd hebbende zitten er wat nadelen aan een studiootje van slechts 22m2. Mijn vriendin heeft jarenlang op een studio van 35m2 gewoond met een kat. Realiseer je wel dat die kat dus altijd bij je is als je thuis bent. Ook 's nachts. Zij werd vrijwel iedere nacht wakker gemaakt door haar kat die wilde spelen, knuffelen, gewoon aandacht wilde. Er was geen andere kamer om de kat even neer te zetten - er was een piepklein halletje en een kleine keuken, maar als je die al zou afsluiten, dan hoorde je de kat de hele nacht janken en krabben.

Op een dergelijk kleine ruimte, zeker als het ergens op een hogere verdieping is waar de kat niet naar buiten kan kijken - of beter gezegd, weinig ziet bij het naar buiten kijken - is niet ideaal voor de kat. Zorg voor veel speeltjes, krabpalen, dingen waar de kat op kan klimmen. Een kat moet altijd mogelijkheden hebben om lekker op zichzelf te zijn.

Ook moet je iedere keer als je een weekendje weg gaat of zo regelen dat de kat verzorgd wordt.

Los van al die zaken vond en vindt mijn vriendin het fantastisch om met haar kat samen te leven (en ik ook), we wonen nu alweer jaren in een veel grotere woning en dat vindt de kat ook heerlijk. Het is bij mijn vriendin allemaal goed gegaan. Maar dat vereist wel echt moeite van jouw kant! En met 22m2 zit je op een nog veel kleiner oppervlak dan mijn vriendin destijds.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2020, 14:35
ESer
ESer is offline
Dankje voor reactie Jan.

Mijn studio zit wel op de begane grond, dus er is voldoende te zien uit het raam.
Zelf maak ik niet echt gebruik van een flink stuk van mijn kamer waar voldoende plek voor zo een klimstel voor een kat.
Of dus een plekje voor een hond(je) als dat een optie is.
Het zou dan denk ik wel een klein tot klein middelgrote hond moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2020, 15:18
Verwijderd
Ik zou eerder denken aan kleinere dieren - twee ratten, een konijn, cavia's, dat soort beestjes. Ik vind 22m2 echt veel te klein voor een hond of een kat. Een hond is veel werk, je moet 'm trainen en, afhankelijk van de behoeften van de hond, minstens 3 keer per dag uitlaten. Al helemaal als je zo klein woont en geen tuin hebt waar hij rond kan rennen. HEt risico van een kat houden op zo'n kleine ruimte is dattie zich gaat vervelen en dingen stuk gaat maken etc. Ik zou serieus overwegen om een stel knagers in huis te halen!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2020, 15:36
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik ben van mening dat 22m² onvoldoende is voor een kat of hond, ongeacht ras. Daar komt bij dat een hond ook nog eens toewijding vereist, in volstrekt andere orde van grootte dan een kat.

Begin niet aan een hond of een kat. Ik sluit me aan bij Dakduif.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-10-2020, 21:17
Verwijderd
Ik zou een goudvis doen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2021, 18:14
MikeLief
Avatar van MikeLief
MikeLief is offline
Ik zou een kat doen die passen zich overal aan en de meeste mensen vinden katten ook lief
Met citaat reageren
Oud 02-03-2021, 14:49
bertjanverhoev
bertjanverhoev is offline
ik zou geen groot dier nemen in zo'n kleine ruimte. denk ook eens aan kleinere dieren zoals bijvoorbeeld een cavia of een hamster, een konijn misschien?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2021, 15:42
paardebloem54
paardebloem54 is offline
Schildpadden zijn ook heel leuk, alternatief op vissen en hebben naast een goed terrarium met water ook niet veel meer nodig
Met citaat reageren
Oud 01-03-2022, 20:45
JoBro7204
JoBro7204 is offline
nouja,het is niet veel ruimte nee maar men laat je daar als mens tegen forse prijzen ook gewoon in leven? En ik ben echt wel 10 keer groter dan mijn poes.

Iemand opperde de goudvis, is dat niet echt zielig dan? In de bak met 30 of 40 liter stoppen voor de rest van zijn leven?

Of een vogel levenslang opsluiten in een kooi voor persoonlijk vermaak?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.