Oud 02-11-2013, 01:41
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Jij hebt toch al lang een keer een spel gespeeld? Het is het standaardadvies aan nieuwe spelers, om gevoel te krijgen hoe het er ongeveer aan toe gaat. Natuurlijk hoef je niet alles tot in detail te lezen. Maar 'ik wist het niet' inzetten tijdens een spel, is gewoon geen optie. Het spel wordt op hoog niveau gespeeld en als sómmige spelers altijd nog de noobkaart achter de hand hebben is dat oneerlijk ten opzichte van anderen die pertinent inhoudelijk worden afgerekend op hun spelgedrag. Oftewel: Lees je in, je doet mee - of niet. Vanaf nu vat ik alle 'oei ik had het niet door' op als 'ik ben een slechterik en zoek een plausibele verklaring voor mijn gedrag'. Natuurlijk zijn er genoeg oprechte noobs maar vanaf nú vind ik dat geen enkele reden meer voor raar spelgedrag. 'Ik ben niet helemaal helder' zelfde verhaal.
Ik heb vroeger hier vaak gespeeld ja, maar dat is jaren geleden. Ik heb daarna vaak gespeeld op een ander forum waar het spel heel anders ging dan hier, dus ik ben deze spelwijze niet echt meer gewend en die andere wel. Dit is nu dus weer aftasten voor mij. Waarbij ik mezelf trouwens geen noob vind. En ik ben het ook niet eens met het noob-argument, ik vind het wel interessant om te lezen wie daarmee op de proppen komt en wie niet, dat geeft mij weer informatie over het perspectief waaruit een persoon speelt
Tot nu toe komt het namelijk op mij over alsof we de wolven alleen maar vinden door stemlijstjes uit te pluizen.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Advertentie
Oud 02-11-2013, 01:46
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

Ik weet het even niet meer, misschien is het ook handig als we ons eerst focussen op de geliefden? En als de wolven dat ook doen, dan kunnen we daarna elkaar weer lekker dood maken.
haha dit vind ik echt een heel rare opmerking. Het focus is de wolven en niet de geliefden. Die kunnen ook prima 2 dorpelingen zijn.

Edit: oh wacht, ik lees nu pas in de spelregels dat de geliefden altijd winnen als of de wolven of de dorpelingen dood zijn. In dat geval is het misschien wel handig om die geliefden eerst op te ruimen.

Pfff, zo ervaren met dit spel als ik ben vind ik het toch weer ingewikkeld. Ik denk morgen wel weer verder als ik niet meer moe ben
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl

Laatst gewijzigd op 02-11-2013 om 01:51.
Oud 02-11-2013, 02:16
Verwijderd
Als je de wolven uitschakelt en de geliefden leven nog, verlies je alsnog. Phoebe's opmerking is dus helemaal niet zo raar, alleen wat onhaalbaar. Probeer maar eens twee users eruit te plukken die los van functie good/evil bij elkaar horen, terwijl ze elkaars naam waarschijnlijk nog niet eens hebben genoemd. Laat staan dat ze elkaar al hebben verdedigd. Ik zou dus gewoon kijken naar álles wat opvalt. Nerveus gedrag, manipulatie, smoesjes, of al aanwijzingen van de ziener. Maar ja he, wishful thinking.
Oud 02-11-2013, 03:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik weet dat het moeilijk is, maar daarom kunnen we maar beter allemaal tijdelijk samenwerken, zover dat natuurlijk kan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 08:44
Verwijderd
Ok, ik heb vandaag een heel erg lange repetitiedag, waarbij ik niet weet of ik nog online kan zijn voor 7 uur. Ik geef dus nu vast een stem door. Wat mij betreft gaat het tussen Tina en Lieveheersbeest, bij gebrek aan beter. Maar zij hebben allebei in elk geval iets opvallends gedaan dat verdacht kan zijn. Omdat LP nu ook over de geliefden begint (aandacht van Tina afleiden?) en omdat Lusi's reactie op Tina's rare switch eigenlijk wel hout snijdt (dat ze haar medewolf LP voor later veilig wil stellen), gaat mijn stem nu naar....
Tina.
Oud 02-11-2013, 09:04
Verwijderd
Heks weg , nu zijn we de leerling kwijt, ja, maar het is niet alsof er al zoveel is gebeurd dat dat zwaar door gaat wegen. Oefenronde, later in het spel de leerling alsnog naar de evilkant verliezen lijkt me veel erger.

Anyway. Ik vind het opvallend dat Margot niet eens de moeite doet om een fatsoenlijk excuus op tafel te gooien. 3 korte (rare) replies, waaronder eentje over dat ze te laat was met stemmen en daarbij niet eens op wie ze gestemd zou hebben. Beetje nutteloos.
Volgend daarop vind ik het ook opvallend dat Lusi zich wel vastbijt in de 'noobactie' van Lieveheersbeest en de reactie van Aila, maar die 'stilteactie' van Margot volkomen negeert. Niet belangrijk genoeg of iemand waar ze geen aandacht op wil vestigen? Ik vind de actie van Margot twijfelachtiger dan die van Lieveheersbeest. De rare switch van Tina heeft dan wel weer een reactie gekregen.
Oud 02-11-2013, 09:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat bedoel je? Dat we de geliefden eruit moeten werken? Omdat die moeilijker te vinden zijn. En als het een (of twee) wolf(/wolven) is(/zijn), is het zo gebeurd natuurlijk.
Ik wil best de geliefden eruit werken maar ik heb geen flauw idee wie een geliefde zou kunnen zijn? jij wel?

Andere margot doen doen?

Zet ik mijn stem voorlopig daarop.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-11-2013, 09:43
Verwijderd
Ik weet ook niet goed wat ik van Margot moet denken. Aan de ene kant vind ik het raar dat ze normaal gesproken uitgebreid(er) post en nu zich zo afzijdig houdt, aan de andere kant vind ik het raar dat ze zich op zo'n manier in de kijker wil spelen.
Oud 02-11-2013, 09:45
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Tina
Absinthe (1)

Margot
arPos (2)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-11-2013, 09:45
Verwijderd
@Mutant: ik denk omdat lieveheersbeest heeft aangegeven dat ze op tiara gestemd had, wat het rijtje onder Arpos minder verdacht maakte (en misschien een aantal spelers dus wel heel goed uitkwam). Dat is concreter dan het vage gedrag van Margot, waar ik me ook aan erger, maar waar ik nog niet veel concreet verdachts in zie.
Oud 02-11-2013, 09:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
@Mutant: ik denk omdat lieveheersbeest heeft aangegeven dat ze op tiara gestemd had, wat het rijtje onder Arpos minder verdacht maakte. Dat is concreter dan het vage gedrag van Margot, waar ik me ook aan erger, maar waar ik nog niet veel concreet verdachts in zie.
ja het is allebei vaag, maar niet echt doorslaggevend, wil strax nog best switchen als dat nodig is, ik vind LP ook vaag, sure is het een legitieme opmerking maar wel op een compleet nutteloos moment...
of LP moet iets gelezen hebben wat ik gemist heb maar ik zou niet weten waar te beginnen ermee, wat mij betreft is nu een geliefde 'pakken' dan ook puur geluk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-11-2013, 10:02
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Hmmmm heks eruit en nu dus leerlingheks.

En waarom kiezen wolven röps? Jullie roepen nu lieveheersbeest, maar hij zei ook:
Citaat:
Ik vind late stemmers die alleen zijn gaan staan ook wel opvallend, lekker veilig.
Zagen de wolven daar een gevaar in? Of gewoon omdat ze dachten dat hij wel een burger was? Lastig!

Vandaag willen we wél een gelijkspel op papier neem ik aan. En dan bijvoorbeeld drie gelijke rijtjes (wel een beetje ambitieus blijven he!)? Of is dan de kans op een echt gelijkspel te groot?
Oud 02-11-2013, 10:09
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
D'r zijn niet echt mensen die laat op een eenling hebben gestemd geloof ik. Behalve Quintiano/Lusi misschien, maar dat was naar aanleiding van mutants gedrag, met reden (voor haar) dus.

Ik denk wel echt dat de actie van lieveheersbeest een nOObactie kan zijn geweest. Nou is het inderdaad makkelijk (en irritant) om je daarachter te verschuilen, maar je kunt ook problemen maken die er niet zijn. Waar ik altijd speel geven we bijvoorbeeld lang niet altijd vooraf aan waar je op stemt, alleen achteraf.

En die stem van Tina: ze had inderdaad beter nog een rijtje van drie kunnen maken, maar is dat gewoon dommigheid of een wolvenactie?

Ben geneigd om deze twee acties gewoon domme acties te vinden. Dan vind ik Margot raarder, geen bijdrage leveren kan soms wel erg goed uitkomen als wolf.

Edit: ik stem voorlopig wel op Margot, maar wil wel wijzigen als dat beter uitkomt voor rijtjes.

Tina
Absinthe (1)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Oud 02-11-2013, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Heks weg , nu zijn we de leerling kwijt, ja, maar het is niet alsof er al zoveel is gebeurd dat dat zwaar door gaat wegen. Oefenronde, later in het spel de leerling alsnog naar de evilkant verliezen lijkt me veel erger.

Anyway. Ik vind het opvallend dat Margot niet eens de moeite doet om een fatsoenlijk excuus op tafel te gooien. 3 korte (rare) replies, waaronder eentje over dat ze te laat was met stemmen en daarbij niet eens op wie ze gestemd zou hebben. Beetje nutteloos.
Volgend daarop vind ik het ook opvallend dat Lusi zich wel vastbijt in de 'noobactie' van Lieveheersbeest en de reactie van Aila, maar die 'stilteactie' van Margot volkomen negeert. Niet belangrijk genoeg of iemand waar ze geen aandacht op wil vestigen? Ik vind de actie van Margot twijfelachtiger dan die van Lieveheersbeest. De rare switch van Tina heeft dan wel weer een reactie gekregen.
Ik zeg dingen die ertoe doen. Die nog niet gezegd zijn, voornamelijk. Iedereen kan posten 'hoeraaa heks dood ja maar leerlingbegeleiding ja maar beter nu dan straks ', ook een wolf. Natuurlijk lees ik mee bij andere posts, maar ik had niks toe te voegen en dan maak ik ook geen loze posts.

Ik vind Margot's inactiviteit storend (maar ja he we zijn anderhalve dag bezig dus hoe snel wil je dat het je stoort?) en wil graag op haar stemmen deze ronde.

Merkwaardig dat je zoveel zoekt bij mijn posts, Mutant. Zit het je dwars dat ik je irritant noemde?
Oud 02-11-2013, 10:30
Verwijderd
Ik ga zo de deur uit en weet niet of ik vanavond op tijd terug ben, dus geef nu alvast mijn stem door. Ik ga ook voor Margot, ik vind haar inactiviteit niet bij haar passen. Maar mogelijk zoek ik er te veel achter. Ik realiseer me dat de verdeling nu wel erg scheef trekt, maar mensen die nog willen wisselen hebben tenminste tijd genoeg.
Lusi, ik zet jouw ook in het stemlijstje erbij, goed?

Tina
Absinthe (1)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
Oud 02-11-2013, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg dingen die ertoe doen. Die nog niet gezegd zijn, voornamelijk. Iedereen kan posten 'hoeraaa heks dood ja maar leerlingbegeleiding ja maar beter nu dan straks ', ook een wolf. Natuurlijk lees ik mee bij andere posts, maar ik had niks toe te voegen en dan maak ik ook geen loze posts.

Ik vind Margot's inactiviteit storend (maar ja he we zijn anderhalve dag bezig dus hoe snel wil je dat het je stoort?) en wil graag op haar stemmen deze ronde.

Merkwaardig dat je zoveel zoekt bij mijn posts, Mutant. Zit het je dwars dat ik je irritant noemde?
Ik doe niet anders dan jij, dingen benoemen die me opvallen en nog niet zijn gezegd. En dat jij geen loze posts maakt over leerlingverlies, weet ik, maar ik had het over je zwijgen bij Margot, niet over dat je niks over de uitkomst van de eetronde zegt. Dat je wel bij anderen dieper in ging op uitleggen waarom het niet kan, zo'n noobactie, maar Margot niet op de rooster legde (of tenminste probeerde of had je iets van dat het bij voorbaat zinloos zou zijn?).
Ik zoek dus niet zoveel bij de posts die je gedaan hebt, maar juist bij die wat je niet hebt gedaan. Maar gezien je nu op Margot wil stemmen, is dat natuurlijk niet meer van toepassing.

Ik vind Margot vreemd, Lusi vond ik bij die actie opvallend (stil dus), maar Tina haar actie was ook behoorlijk raar. Als we voor gelijkspel op papier willen gaan, dan zal ik mijn stem naar Tina laten gaan, daar kan ik me ook goed in vinden omdat die switch nergens op sloeg.
Oud 02-11-2013, 11:16
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Voor mij zijn lieveheersbeest en Tina allebei wel verdachter dan Margot. Margot vind ik voornamelijk irritant op dit moment, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het concreet verdacht vind. Tina en lievehersbeest hebben dat allebei wel gedaan. En als het tussen die twee gaat, ga ik voor Tina. Verder geeft 1 lang lijstje met veel stemmers ook niet echt informatie op latere termijn, dus dat geeft mij een extra reden.

Tina
Absinthe (1)
Neko (6)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 02-11-2013, 11:50
Verwijderd
Ik ga voor Margot. Naast haar rare inactiviteit maakte Röps haar ook verdacht, dus het lijkt me dat we voor haar de meeste houtsneidende argumenten kunnen bedenken.
Oud 02-11-2013, 11:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ok, ik heb vandaag een heel erg lange repetitiedag, waarbij ik niet weet of ik nog online kan zijn voor 7 uur. Ik geef dus nu vast een stem door. Wat mij betreft gaat het tussen Tina en Lieveheersbeest, bij gebrek aan beter. Maar zij hebben allebei in elk geval iets opvallends gedaan dat verdacht kan zijn. Omdat LP nu ook over de geliefden begint (aandacht van Tina afleiden?) en omdat Lusi's reactie op Tina's rare switch eigenlijk wel hout snijdt (dat ze haar medewolf LP voor later veilig wil stellen), gaat mijn stem nu naar....
Tina.
Mutant begon ook over de geliefden, OH NOES, misschien zijn Muut en ik wel geliefden!!1!one!
Slecht argument en dat weet je zelf ook wel in dit spel. Geliefden moeten er gewoon zsm uit. Het is niet zo dat de eerste die ze noemt, eentje is, dat geldt voor alle functies.

Ik zie ook niet in hoe ik vaag ben met mijn toch wel legitieme opmerking Arpos, de geliefden zijn net bekend, die kunnen gelijk aan de slag om iedereen tegen elkaar op te zetten, niks geen nutteloos moment. Dat jij zo zit te pushen om níet de geliefden te gaan zoeken, zit me dwars.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 12:19
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik zie ook niet in hoe ik vaag ben met mijn toch wel legitieme opmerking Arpos, de geliefden zijn net bekend, die kunnen gelijk aan de slag om iedereen tegen elkaar op te zetten, niks geen nutteloos moment. Dat jij zo zit te pushen om níet de geliefden te gaan zoeken, zit me dwars.
In tegendeel ik wil met zeker wel geliefden zoeken je geeft in je post alleen geen suggesties wie dat dan zou moeten zijn, ik heb nog geen enkel iets gezien wat erop zou duiden ik vraag dus af wat jij wel gezien hebt, maar blijkbaar ook niets...
Of was het gewoon een matter-of-fact stating-the-obvious opmerking van je om maar wat te zeggen te hebben.

Het is m.i. dus een legitieme opmerking (namelijk we moeten vooral de geliefden niet vergeten) op een nutteloos moment (we hebben geen indicatie naar wie de geliefden zijn op het moment)

Citaat:
lieveheersbeest schreef:
Ik realiseer me dat de verdeling nu wel erg scheef trekt
En dat staat genoteerd... dat is 2 uit voor je.

Tina
Absinthe (1)
Neko (6)
Mutant (7)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
Sigmund (8)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-11-2013, 12:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als de geliefden slim genoeg zijn (en met deze cupido is het maar gokken wie dat zijn), krijgen we waarschijnlijk helemaal geen indicatie. Als ik iets had gelezen, had ik dat natuurlijk wel gemeld.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 12:42
Verwijderd
Dit kan wel eens mijn laatste post voor deze hangronde zijn, dus ik ga alles wat ik wil zeggen in één keer zeggen. Dat is dus even uitleggen waarom ik geswitcht ben en iets zeggen over Margot, Arpos en andere verdachten.

Ten eerste: mijn switch. Ja, natuurlijk was het niet heul zinnig om naar Phoebe te switchen. Maar op Rups blijven staan was net zo zinloos, zelfs nog zinlozer. Ik dacht dat Elin3 ook al drie stemmen had (dom, ja, maar mobiel en mijn scherm geeft een soort van bubbels waardoor ik het niet goed had gezien), dus dat er al een papieren gelijkspel tussen drie was. Ik besloot er gewoon een rijtje van twee bij te maken, voor het geval dat later, als heel veel stemmen nep zouden blijken te zijn, daar nog iets zinnigs over gezegd zou kunnen worden. Ik weet ook wel dat die kans niet zo groot is, maar op Röps blijven staan had natuurlijk sowieso nul informatie opgeleverd.

En ik wilde dit nog zeggen:

Citaat:
Ik dacht al: heeft LP überhaupt stemmen? Lijkt me iets wat je eenvoudig kan roepen zonder merkbaar effect in uitslag, maar wel zelf kan inzetten als 'ja maar ik was in ronde 1 al tegen Phoebe'. Onderling evil veilig stellen. Een ander voordeel zie ik niet.
Ja, vast. Want als over drie rondes Phoebe evil blijkt (stel) en ik verdacht word, dan denken jullie vast 'o maar Tina is onschuldig, want die heeft in ronde 1 op Phoebe gestemd, weten jullie nog!?!?!?'.

Meer valt er niet over te zeggen, want dit was mijn enige reden. Misschien niet zo'n goede reden, maar goed, wie heeft er nou echt een goede reden voor een stem in de eerste ronde?

Dan Margot. Ik vind haar denk ik niet heel erg verdacht - ik bedoel, als ze een stille wolf was geweest, had ze niet zó weinig (zeg maar niks) gepost dat ze op ging vallen door haar inactiviteit. Bovendien hadden haar medewolven haar dan vast wel wat harder aangespoord.
Wel is het heel irritant dat ze maar drie posts heeft, namelijk deze, deze en deze. Echt, speel dan niet mee ofzo.

Mijn hoofdverdachte is eigenlijk Argos. Hij doet de hele tijd al bijzonder rare dingen:
- Eerst beschuldigt hij Absinthe van 'vaag doen' omdat ze even wacht met stemmen omdat er 'misschien nog een geldige reden komt'. Hoe is dat 'vaag doen'? Beetje stemmingmakerij.
- Daarna verwijdert hij een post.
- Daarna zet hij ergens de verkeerde naam bij een quote.
Al die dingen apart vind ik niet direct wolvenacties, maar alles samen... tsja. Ik heb niet echt een goed gevoel bij hem.

Lieveheersbeest vind ik moeilijk te peilen. Dat met die stem is natuurlijk heel verdacht. Verder vind ik het raar dat mijn switch voor veel mensen blijkbaar wel reden is op me te stemmen, terwijl niemand echt een goede reden kan verzinnen voor een slechterik om zo te switchen, maar Lieveheersbeest heeft nog nul stemmen. Heel apart.

Al met al zou ik het liefst op Arpos stemmen. Als genoeg anderen dat ook doen, wil ik daar alsnog in meegaan (als ik het op tijd zie - ik moet zometeen weg, en ik weet niet of er wifi in de trein is). Maar vooralsnog stem ik op Margot uit lijfsbehoud en omdat ze gewoon gruwelijk irritant is nu.

Sorry voor de lange post.
Oud 02-11-2013, 12:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil best met je op Arpos stemmen. Waarom heb ik net al aangegeven, hij wil te graag niet de geliefden zoeken en richt veel liever de aandacht op mensen die wat opperen. Daarbij komen inderdaad de dingen die jij noemt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 12:54
Verwijderd
Arpos verwijdert en edit wel heel erg veel inderdaad, maar dat lijkt me nogal een gewoonte te zijn, over het hele forum.
Oud 02-11-2013, 12:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het gaat ook om zijn gedrag in het algemeen, aanpassen en verwijderen is niet eens zo erg. Tenzij er natuurlijk essentiële informatie in staat en de post iets weg zou geven over zijn functie (en hij dat met nalezen pas ziet), maar dat weet ik niet, dus nou.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Als de geliefden slim genoeg zijn (en met deze cupido is het maar gokken wie dat zijn), krijgen we waarschijnlijk helemaal geen indicatie. Als ik iets had gelezen, had ik dat natuurlijk wel gemeld.
Nu doe je me aan iets denken, slimme geliefden gaan zichzelf niet zomaar blootgeven, maar de zieners? In mijn hoofd zit ergens dat er bij een oud spel gezegd werd dat zieners de geliefden niet zouden kunnen zien omdat dat geen normale functie ofzo was? Ik weet niet hoe het nu zit, ik zie het niet staan, dus dan neem ik aan dat ze dat wel kunnen. Dat maakt dat iemand er uiteindelijk wel achter zou kunnen komen, tenzij net de 2 zieners gekoppeld zouden zijn.
Oud 02-11-2013, 13:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als de geliefden slim genoeg zijn (en met deze cupido is het maar gokken wie dat zijn), krijgen we waarschijnlijk helemaal geen indicatie. Als ik iets had gelezen, had ik dat natuurlijk wel gemeld.
Dus je opmerking was nutteloos.

Citaat:
Ik dacht dat Elin3 ook al drie stemmen had (dom, ja, maar mobiel en mijn scherm geeft een soort van bubbels waardoor ik het niet goed had gezien), dus dat er al een papieren gelijkspel tussen drie was.
hmmm

Citaat:
Mijn hoofdverdachte is eigenlijk Argos. Hij doet de hele tijd al bijzonder rare dingen:
- Eerst beschuldigt hij Absinthe van 'vaag doen' omdat ze even wacht met stemmen omdat er 'misschien nog een geldige reden komt'. Hoe is dat 'vaag doen'? Beetje stemmingmakerij.
- Daarna verwijdert hij een post.
- Daarna zet hij ergens de verkeerde naam bij een quote.
Al die dingen apart vind ik niet direct wolvenacties, maar alles samen... tsja. Ik heb niet echt een goed gevoel bij hem.
Ja dat doe ik zodat ik extra opval want dat is exact wat ik als badguy wil.

Absinthe is voor mij niet meer een verdachte dan de rest waar geen reden voor is, er was namelijk geen papieren gelijkspel.

"gevoel" is altijd wel een mooie kaart om op te spelen.

Het is overigens lastig dat je me af en toe argos noemt.

Citaat:
Lieveheersbeest vind ik moeilijk te peilen. Dat met die stem is natuurlijk heel verdacht. Verder vind ik het raar dat mijn switch voor veel mensen blijkbaar wel reden is op me te stemmen, terwijl niemand echt een goede reden kan verzinnen voor een slechterik om zo te switchen, maar Lieveheersbeest heeft nog nul stemmen. Heel apart.
staat hoog op de lijst maar itt wat jij beweert zijn 3 gelijke lijstjes eigenlijk iets wat je moet vermijden als je 2 gelijke rijtjes kan maken.
en dan kies je ook nog het verkeerde rijtje want bubbels op je mobiel.

LB heeft bij mij de voorkeur boven margot maar marginaal dat vind ik dan omdat 'niet stemmen' nog wel eens voorkomt, dit terwijl het wel weten maar info achterhouden voor medegoeierikken wel opvalt, vooral als daarna blijkt dat het wel heel toevallig de lijstjes weer ingelijk maakt, das handig.
ook gaf LB aan het express zo gedaan te hebben alsof ze liever géen informatie deelt en dat is m.i. wel erg bad-guyerig

Citaat:
Ik wil best met je op Arpos stemmen. Waarom heb ik net al aangegeven, hij wil te graag niet de geliefden zoeken en richt veel liever de aandacht op mensen die wat opperen. Daarbij komen inderdaad de dingen die jij noemt.
Niet waar je hebt het nu 2 keer gevraagd ik wil met alle liefde geliefden zoeken je geeft alleen geen enkele reden om iemand te verdenken van geliefde zijn, hoe kan je iemand van geliefde beschuldigen terwijl je nog niet meer indicatie hebt dan een niet-stem, een switch e.d. zaken.

Citaat:
Arpos verwijdert en edit wel heel erg veel inderdaad, maar dat lijkt me nogal een gewoonte te zijn, over het hele forum.
Ja en een slechte gewoonte.

Citaat:
Nu doe je me aan iets denken, slimme geliefden gaan zichzelf niet zomaar blootgeven, maar de zieners? In mijn hoofd zit ergens dat er bij een oud spel gezegd werd dat zieners de geliefden niet zouden kunnen zien omdat dat geen normale functie ofzo was? Ik weet niet hoe het nu zit, ik zie het niet staan, dus dan neem ik aan dat ze dat wel kunnen. Dat maakt dat iemand er uiteindelijk wel achter zou kunnen komen, tenzij net de 2 zieners gekoppeld zouden zijn.
klopt de zieners krijgen de 'functie' geliefde niet te weten me dunkt.
edit: hmm blijkbaar wel idd.

Spelleider?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 02-11-2013 om 13:39.
Oud 02-11-2013, 13:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
in staat en de post iets weg zou geven over zijn functie (en hij dat met nalezen pas ziet)
Dat is überhaupt verboden om al in je post te zetten, nee het zou erg onwijs zijn om er meer in te zien dan mijn onhandige gebrek aan forumvaardigheden, ik sla wel eens een woord over of zie een spellingsfout, of wil ook nog reageren wat op iemand anders erna heeft gezegd.

(hier bv stond ondandige ipv. onhandige)

arPos
Tina (9)
Little Phoebe (10)

Tina
Absinthe (1)
Neko (6)
Mutant (7)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
Sigmund (8)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 02-11-2013 om 13:41.
Oud 02-11-2013, 13:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Volgens mij krijgen de zieners niet te zien wie de geliefden zijn, althans, dat is altijd zo geweest. Ik vind het grappig dat je de indicatie geeft dat ik ziener zou zijn, het zou je zeker prima uitkomen als ik gegeten word.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 13:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Volgens mij krijgen de zieners niet te zien wie de geliefden zijn, althans, dat is altijd zo geweest. Ik vind het grappig dat je de indicatie geeft dat ik ziener zou zijn, het zou je zeker prima uitkomen als ik gegeten word.
Mens die indicatie geef ik niet, ik geef antwoord op Mutant dat ik dat ook zo dacht
Citaat:
Volgens mij krijgen de zieners niet te zien wie de geliefden zij
maar dat dat niet expliciet in de spelregels staat, zoals Mutant zegt.

Doe lekker paniekvoetbal LP

Net zoals met die geliefden van je welke indicatie heb ik in hemelsnaam om wie dan ook voor ziener uit te maken, ik ben nog niet verder dan "een vage switch" een "niet stem" en "geen informatie delen"
en daar komt nu rapido LPs aanvallende humeur bij
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 02-11-2013, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Arpos verwijdert en edit wel heel erg veel inderdaad, maar dat lijkt me nogal een gewoonte te zijn, over het hele forum.
Eerlijkgezegd vind ik het wel een beetje stom dat twee plussen hier een voordeel in hebben tov de rest. Ik snap dat jullie er weinig aan kunnen doen, maar toch.
Oud 02-11-2013, 14:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wij hebben een aantal spellen geleden al afgesproken dat we geen aanpassingen of verwijderde posts gingen bekijken (toen deden er heel veel fb's mee). Ik zie inderdaad wel als er een post verwijderd is, maar dat is het enige 'voordeel' dat ik heb.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 14:15
Verwijderd
Ja, zoiets dacht ik al wel maar ook verwijderde posts zijn belangrijk.

Kan er ingesteld worden dat verwijderde posts blijven staan met alleen - of *?
Oud 02-11-2013, 14:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, wij zien dit:

Gebruikersnaam
Dit bericht is verwijderd door Gebruikersnaam.

Dan kun je openklikken of niet. Je moet ons maar gewoon vertrouwen. Als persoon bedoel ik dan, want in het wws kun je natuurlijk niemand vertrouwen!!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 14:25
Verwijderd
De edits zien jullie wel vermeld toch? En ik heb het verwijderen gemeld toen ik het werkelijk heb zien gebeuren. Voor de rest is het wat Phoebe zegt, vertrouwen dat we ze niet openklikken, als persoon.
Oud 02-11-2013, 14:25
Verwijderd
Ja ik vertrouw jullie ook wel (ik suggereer niet dat jullie ze toch openen) maar ik vraag dus of deelnemers geen posts meer willen verwijderen maar gewoon leeg willen laten staan. Dat neemt het laatste verschil ook weg.
Oud 02-11-2013, 14:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh zo. Op zich zou dat wel een idee zijn ja.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 14:30
Verwijderd
Arpos, ik heb op Margot gestemd?
Oud 02-11-2013, 14:41
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik ga voor Margot. Naast haar rare inactiviteit maakte Röps haar ook verdacht, dus het lijkt me dat we voor haar de meeste houtsneidende argumenten kunnen bedenken.
Maar de argumenten van Rops vind ik nou niet de meest betrouwbare graadmeter
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 02-11-2013, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Maar de argumenten van Rops vind ik nou niet de meest betrouwbare graadmeter
Waarom niet? Hij weet niet wie de wolven zijn, dus hij kan het zomaar bij het rechte eind hebben.
Oud 02-11-2013, 15:10
Verwijderd
De drie met stemmen zijn ook voor mij de drie die het meest verdacht zijn, aangevuld met Lieveheersbeest.
Voor alle vier kan je wel iets zeggen, dus ik vind het moeilijk om tussen hen te kiezen op basis van verdacht gedrag. Als je dan niet alleen naar het verdacht zijn kijkt, is het gedrag van Margot gewoon het irritantste. Voorlopig stem ik dus op haar, tenzij iemand nog mee stemt op Tina want dan hebben we een gelijkspel op papier.


arPos
Tina (9)
Little Phoebe (10)

Tina
Absinthe (1)
Neko (6)
Mutant (7)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
Sigmund (8)
TCO (11)


Citaat:
Arpos, ik heb op Margot gestemd?
Ik lees nu je reactie pas. Ik neem aan dat het stemlijstje er dan zo moet uitzien?

arPos
Little Phoebe (10)

Tina
Absinthe (1)
Neko (6)
Mutant (7)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
Sigmund (8)
Tina (9)
TCO (11)
Oud 02-11-2013, 15:13
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Dat is überhaupt verboden om al in je post te zetten, nee het zou erg onwijs zijn om er meer in te zien dan mijn onhandige gebrek aan forumvaardigheden, ik sla wel eens een woord over of zie een spellingsfout, of wil ook nog reageren wat op iemand anders erna heeft gezegd.

(hier bv stond ondandige ipv. onhandige)

arPos
Tina (9)
Little Phoebe (10)

Tina
Absinthe (1)
Neko (6)
Mutant (7)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
Sigmund (8)
Tina zegt net dat ze haar stem op Margot heeft staan. Zaai je nu een beetje verwarring met je stemlijstje dat niet correct is?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 02-11-2013, 15:17
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Waarom niet? Hij weet niet wie de wolven zijn, dus hij kan het zomaar bij het rechte eind hebben.
Dat klopt, maar hij speelde nog steeds vanuit het perspectief slechterik.
Ik denk dat Rops dit namelijk niet zo plain zou zeggen als hij diep vanbinnen werkelijk dacht dat Margot een wolf is.

Ik zou Margot dus zelfs daarvoor een positief puntje geven in mijn gedachten
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 02-11-2013, 15:19
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Ik gooi mijn stem trouwens bij het rijtje van Tina. Ik heb namelijk nog geen persoon die ik zo verdacht vind dat ik daar een stem voor zou uitdelen (alleen vage vermoedens)

Dus stem ik op Tina en dan hebben we er nog maar 2 nodig om een papieren gelijkspel te maken. (Ja, dat is een uitnodiging haha)
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 02-11-2013, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ik gooi mijn stem trouwens bij het rijtje van Tina. Ik heb namelijk nog geen persoon die ik zo verdacht vind dat ik daar een stem voor zou uitdelen (alleen vage vermoedens)

Dus stem ik op Tina en dan hebben we er nog maar 2 nodig om een papieren gelijkspel te maken. (Ja, dat is een uitnodiging haha)
Als we nog iemand vinden doe ik mee, een papieren gelijkspel is altijd interessant. Maar zolang dat niet het geval is, blijft mijn stem nog even op Margot staan.
Oud 02-11-2013, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Als we nog iemand vinden doe ik mee, een papieren gelijkspel is altijd interessant. Maar zolang dat niet het geval is, blijft mijn stem nog even op Margot staan.
Je hebt hopelijk door dat -1 bij Margot en +1 bij tina een effect van 2 maakt?
Oud 02-11-2013, 15:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als Tina niet op Arpos stemt, ga ik daar niet zinloos in mijn eentje staan, maar zij zou op Arpos stemmen als ze niet in haar eentje onder haar zou staan. Ik ga dus misschien nog wijzigen, maar dat laat ik dan nog wel weten. Zoals het er nu uit ziet, wordt dat dan op Tina, om gelijkspel uit te lokken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 02-11-2013, 15:40
Verwijderd
Tina zei op Margot te stemmen, toch, Arpos had haar onder zichzelf gezet.
Oud 02-11-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Je hebt hopelijk door dat -1 bij Margot en +1 bij tina een effect van 2 maakt?
arPos
Little Phoebe (10)

Tina
Absinthe (1)
Neko (6)
Mutant (7)
Aila (12)

Margot
arPos (2)
Ietje5 (3)
Lusi (4)
Lieveheersbeest (5)
Sigmund (8)
Tina (9)
TCO (11)

Tina heeft er 4, Margot 7. Als ik verander wordt het 5 tegen 6, en hebben we nog één iemand nodig. Als er een fout in het stemlijstje zit, verbeter mij dan maar
Oud 02-11-2013, 15:41
Verwijderd
Of bedoel je hem ipv haar, want dan snap ik je post wel
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #94 topic #2
Spelleider
333 12-11-2013 19:46
De Kantine Weerwolfspel #94: openingstopic
fizzle-fluffy
197 05-11-2013 00:14
De Kantine Weerwolfspel #89
Verwijderd
500 13-11-2011 00:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.