Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wordt Michael Schumacher wereldkampioen op Spa?
Ja 18 85.71%
Nee 3 14.29%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2004, 15:39
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Door al het gedoe van het voetbal en de Olympische Spelen vergeten we volgens mij een topic te openen over Formule 1. Nou dan bij deze. Nota bene de Grand Prix waar Michael Schumacher misschien wel wereldkampioen gaat worden, voor de zevende keer en dit is nog nooit gepresteerd! En dat dus in de 700e Grand Prix van Ferrari op misschien wel het mooiste race circuit van de wereld: dat van Spa Francoshamps in de Ardennen. Na 2 jaar weer terug op de Formule 1 kalander (hulde! ) en altijd een plaats waar mooie races gereden kunnen worden, met name door de wisselende weersomstandigheden.

Vanmiddag is al weer de kwalificatietraining gereden. Was een mooie kwalificatie, waar Michael Schumacher de pole leek te gaan pakken, maar in het laatste stuk toch nog veel moest inleveren, waardoor toch wel verrassend de laatste weken tegenvallende Jarno Trulli zijn tweede pole position van het seizoen pakte. In Monaco pakte hij zijn eerste pole en die won die. Zou het een voorteken zijn? Niet zeker, omdat Spa iets anders is dan Monaco uiteraard. Verder miste Barrichello helemaal de busstop chicane op het laatste waardoor hij niet op de eerste startrij staat. Verder vielen Raikkonen, de Williamsen en de BAR's tegen en zien we toch wat opvallende namen op de eerste 5 startrijen: Webber, Panis, Massa en Fisichella. Panis' teamgenootje Ricardo Zonta deed het veel en veel slechter, hij trainde als langzaamste, voor Pantano van Jordan. Dat betekent dat beide Minardi's eens niet een keer op de laatste startrij staan. Gemakshalve ff de uitslag van de kwalificatietraining:

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Points
1 7 Jarno Trulli Renault 1:56.232
2 1 Michael Schumacher Ferrari 1:56.304
3 8 Fernando Alonso Renault 1:56.686
4 5 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:57.990
5 11 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas 1:58.040
6 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:58.175
7 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:58.729
8 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:59.008
9 17 Olivier Panis Toyota 1:59.552
10 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:59.635
11 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:59.681
12 9 Jenson Button BAR-Honda 2:00.237
13 15 Christian Klien Jaguar-Cosworth 2:01.246
14 4 Antonio Pizzonia Williams-BMW 2:01.447
15 10 Takuma Sato BAR-Honda 2:01.813
16 18 Nick Heidfeld Jordan-Ford 2:02.645
17 20 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth 2:02.651
18 21 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth 2:03.303
19 19 Giorgio Pantano Jordan-Ford 2:03.833
20 16 Ricardo Zonta Toyota 2:03.895

Michael Schumacher wordt wereldkampioen als hij deze wedstrijd wint, ongeacht wat de nummer 2 in het wereldbekerklassement, teamgenoot Rubens Barrichello, doet. Want wanneer Schumacher wint en Rubinho tweede wordt is het verschil tussen beiden 40 punten. Met nog 4 races te gaan is Schumi dan zeker van zijn wereldtitel. Mocht Rubinho alle vier resterende de races winnen en Schumi alle vier de races uitvallen (deze kans is echt bijna 0,0 ), komen ze in punten gelijk in het wereldkampioenschap, maar wordt Schumacher toch wereldkampioen omdat hij meer races heeft gewonnen dan Rubenho. Dus: Schumi moet morgen "gewoon" winnen, dan is hij wereldkampioen.

Nu de vraag: wat verwachten jullie van de race? Wat is jullie voorspelling? En misschien de belangrijkste vraag (daarom ook deze poll): wordt Michael Schumacher dit weekend wereldkampioen?

Ik voorspel, met het oog ook op de gedane kwalificatie, op de volgende eindstand van de race:
1. Schumi --> kampioen
2. Trulli
3. Alonso
4. Rubinho
5. Fisico
6. Button
7. Webber
8. JPM

En wat denken jullie?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2004, 15:53
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik volg het formule 1 niet echt maar toch heb ik zo een raar gevoel dat ik al weet wie wereldkampioen wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:55
Methuus
Avatar van Methuus
Methuus is offline
De twee Renaults 1 en 2.
Schumi 3 en Rubens 5.
4 Coulthard.
6 Button.


De rest: i dunno, i don't care.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 16:41
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-08-2004 @ 16:39 :

Michael Schumacher wordt wereldkampioen als hij deze wedstrijd wint, ongeacht wat de nummer 2 in het wereldbekerklassement, teamgenoot Rubens Barrichello, doet. Want wanneer Schumacher wint en Rubinho tweede wordt is het verschil tussen beiden 40 punten. Met nog 4 races te gaan is Schumi dan zeker van zijn wereldtitel. Mocht Rubinho alle vier resterende de races winnen en Schumi alle vier de races uitvallen (deze kans is echt bijna 0,0 ), komen ze in punten gelijk in het wereldkampioenschap, maar wordt Schumacher toch wereldkampioen omdat hij meer races heeft gewonnen dan Rubenho. Dus: Schumi moet morgen "gewoon" winnen, dan is hij wereldkampioen.
schumacher moet gewoon 2 punten meer dan barrichello halen, zo simpel is het.

dus

schumi 1>>barrichello 2 of lager
schumi 2>>barrichello 3 of lager
schumi 3>>barrichello 5 of lager
enz.
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:38
Verwijderd
Schumi wint vast gewoon, want de F1 is echt saai nu
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Moonshine schreef op 28-08-2004 @ 18:38 :
Schumi wint vast gewoon, want de F1 is echt saai nu
En Schumacher gaat waarschijnlijk door tot 2006, dus dat worden nog 2 saaie seizoenen.

Trulli
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 18:23
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
bootz schreef op 28-08-2004 @ 19:10 :
En Schumacher gaat waarschijnlijk door tot 2006, dus dat worden nog 2 saaie seizoenen.
Tot 2006 betekend dat ie alleen in 2005 nog gaat rijden... Dus nog 1 seizoen nix anders dan saaie wedstrijden.

Jammer dat Schumi niet de ballen durft te tonen als dat Rossi heeft gedaan in de MotoGP. Die wilde aan de hele wereld laten zien dat hij de beste rijder is door over te stappen van Honda naar Yamaha... Op die manier bracht hij de spanning weer terug in de MotoGP en is het seizoen tot nu toe een van de spannendste van de afgelopen jaren.
Ik hoop op een vergelijkbare actie van Schumi, maar ik denk dat deze niet het risico durft te lopen enkele wedstrijden te verliezen. Schumi en Ferrari denken alleen aan zichzelf en niet aan de sport.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 19:56
Verwijderd
wat een leuk koosnaampje: Schumi...

hij is toch al kampioen, want Barrichello mag geen kampioen worden.

We kunnen het helaas niet ontkennen, hij is de beste coureur en zit in de beste auto maar dat is niet zo geweest. Hij is voor heel veld geld weliswaar, naar het toen niet zo goede team van Ferrari te gaan. Benetton was destijds de top.

Spa is wel hét circuit. Eau rouge, vol gas, wow

Hopen dat Sato en Button het goed doen, of Trulli
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 20:05
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 28-08-2004 @ 20:56 :
wat een leuk koosnaampje: Schumi...

De halve wereld noemt hem zo, wat is je probleem?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 20:44
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Schumi wint weer, zeker in de regen is hij onverslaanbaar, beste auto, beste banden, beste team, beste coureur.
wat word je dan, juist, met 16 overwinningen in 17 grandprix's wereldkampioen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:03
Verwijderd
1schumacher
2alonso
3barrichello
4Coulthard
5Button
6Trulli

zoiets
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:59
$omeone
$omeone is offline
je blijft altijd de hoop houden dat ie uitvalt
maar ik heb toch maar op Ja gestemd
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 11:39
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Mitros schreef op 28-08-2004 @ 21:44 :
Schumi wint weer, zeker in de regen is hij onverslaanbaar, beste auto, beste banden, beste team, beste coureur.
wat word je dan, juist, met 16 overwinningen in 17 grandprix's wereldkampioen
Das nie meer te evenaren dan man..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:53
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Wat een prachtige race, die startcrash was briljant en daarna al die ontploffende motoren en banden
Raikkonen reed echt goed, en won terrecht, Schumi wereldkampioen

1 negatief punt: David Coulthard
Wat een ongelovelijke brokkenpiloot is dat, elk jaar maakt die wel een paar van die acties, nu weer een stuurfout waarmee die dan Christian klien vol raakt
Ze rijden op dat punt 330 km per uur en dan zo'n actie, ik hoop echt dat niemand volgend seizoen hem een stoeltje bied
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:18
Verwijderd
Zijn actie gaat onderzocht worden denk ik. Niet dat daar veel gaat uitkomen maar toch.
Ik vond het eerlijk gezegd een kutrace.
Leuk dat Schumacher niet won, maar té veel wagens uitgevallen. Nadat Button geramd werd heb ik het maar opgegeven.
Sterk dat Barrichello toch nog 3de werd trouwens.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:28
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Als ik dat zo hoor moet ik de start van de race in de herhaling kijken dus?
NOS zal het wel niet uitzenden, zend SBS6 een herhaling of samenvatting uit?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:32
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Spare schreef op 29-08-2004 @ 16:18 :
Zijn actie gaat onderzocht worden denk ik. Niet dat daar veel gaat uitkomen maar toch.
Ik vond het eerlijk gezegd een kutrace.
Leuk dat Schumacher niet won, maar té veel wagens uitgevallen. Nadat Button geramd werd heb ik het maar opgegeven.
Sterk dat Barrichello toch nog 3de werd trouwens.
Door wie werd Button dan geramd?

Ik vond het de eerste race van het seizoen die het aanzien waard was. Eindelijk was Schumacher duidelijk niet het snelste van het stel... Al kreeg hij bijna die overwinning weer in zijn schoot geworpen door de vele uitvallers en fouten aan de kop van het veld.
Toch jammer dat Schumi weer niet echt een verliezer was in deze race, hij pakte immers zijn 7e wereldtitel.

Banden van Michelin zagen er niet bepaald betrouwbaar uit...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:35
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-08-2004 @ 16:28 :
Als ik dat zo hoor moet ik de start van de race in de herhaling kijken dus?
NOS zal het wel niet uitzenden, zend SBS6 een herhaling of samenvatting uit?
Vrijdag avond om iets van 22:20 op Veronica geloof ik...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2004, 15:54
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Ik snap niet dat mensen dit geen leuke race vonden..

Dit was een van de weinigen races waar ook echt gereest werd. Hier zat echt van alles in, een mooie start met een crash Daarna de inhaalacties van vooral Montoya, de lekke banden, nog een paar crashes en de herstarts achter de seefty car waardoor het podium tot op het laatst onbeslist bleef... Buitendat is het de 1e race van het seizoen waarbij Schumi racend verslagen is.

Ik heb dus best wel genoten van de race en hoop dat er nog vele van dit soort mogen volgen
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:57
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 29-08-2004 @ 16:35 :
Vrijdag avond om iets van 22:20 op Veronica geloof ik...
Dat ben ik dan alweer vergeten.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 29-08-2004 @ 16:32 :
Door wie werd Button dan geramd?
Baumgartner toch?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mooiste race tot nu toe vind ik
heerlijke crashes, mooie inhaalacties, gave ploffen
T had alles wat een F1 race moest hebben
en zelfs mn meoder vond t een leuke race
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:16
Rec_It
Rec_It is offline
Citaat:
Spare schreef op 29-08-2004 @ 16:58 :
Baumgartner toch?
door niemand, ze eigen band plofte
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:17
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Spare schreef op 29-08-2004 @ 16:58 :
Baumgartner toch?
Het was andersom Button ramde Baumgartner nadat hij een lekke band op het rechte stuk kreeg.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:25
Verwijderd
he een spannende race
jammer dat schumacher nu al heeft gewonnen
en een overwinning voor kimi raikkonen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 20:14
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 29-08-2004 @ 16:35 :
Vrijdag avond om iets van 22:20 op Veronica geloof ik...
toch ook altijd op de race-avond zelf?
www.tvgids.nl ofzo zal het wel op staan


edit: 22.00-22.30 op sbs dus
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:31
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
bootz schreef op 28-08-2004 @ 19:10 :
En Schumacher gaat waarschijnlijk door tot 2006, dus dat worden nog 2 saaie seizoenen.

Trulli
Schumi gaat door tot hijde titel niet meer wint
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:47
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Op de weg terug toch maar even gekeken of er niet stiekem Michelin banden onder de auto van mijn pappie zaten
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:51
Verwijderd
Was zeker wel een leuke race (de leukste na Monaco). Eindelijk wint Schumacher een keer niet. Wel jammer van Trulli, Pizzonia en Zonta.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 22:02
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Samen met Amerika de leukste race tot nu toe.
Ik vind het ontzettend leuk voor Kimi, die jongen heeft al zo veel pech gehad dit seizoen. En daarbij komt nog dat Ferrari na die paar SC-situaties niet bij machte was de McLaren bij te houden.
Schumacher tweede, Barrichello derde --> Schumacher wereldkampioen. Nu nog het aantal pole positions en dan heeft hij volgens mij alle records in handen
Geweldige race zo veel mooie momenten: Al het gedoe in de eerste ronde, kapotte Michelin banden, Zonta die opklimt van de 20e naar de 4e plaats en dan zijn motor opblaast, Alonso die twee keer na elkaar spint doordat een vloeistof uit de wagen kwam, de touché tussen Trulli en JPM, JPM die het 5 ronden voor het einde voor gezien houdt, Klien met zijn eerste puntjes, Baumgartner die zijn teamgenoot elimineert en diezelfde Baumgartner die vervolgens het slachtoffer is van een kapotte band van Button.

Etc. etc. etc.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:50
$omeone
$omeone is offline
godver, niet gekeken ik sliep
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
$omeone schreef op 30-08-2004 @ 00:50 :
godver, niet gekeken ik sliep
Vrijdag op Veronica om half elf ofzo, is de herhaling.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 22:34
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
bootz schreef op 30-08-2004 @ 21:39 :
Vrijdag op Veronica om half elf ofzo, is de herhaling.
Yep tussen 10 en 11 begint dat altijd.
En anders op de wedstrijddag 's avonds op SBS6, om 10 uur komt altijd een samenvatting van de race. Maja, das al voorbij, heb je dus nix meer aan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.