Oud 01-04-2008, 14:12
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Hoeveel schoolexamens hebben jullie in totaal ( 4e + 5e + 6e klas ) mogen herkansen?

Ik heb 2 SE's mogen herkansen, maar een vriend van mij mocht in de 5e klas 2 SE's herkansen. ( Vakken die hij dat jaar afsloot met SE ).. En in de 6e mocht hij er ook weer 2 herkansen

Terwijl ik in totaal maar 2 heb kunnen herkansen 3e SE week mogen we NIETS herkansen . O en ik doe VWO

Hoe zit dat bij jullie?
Advertentie
Oud 01-04-2008, 14:16
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik doe ook VWO. In de 4de mochten we er 1ntje herkansen, vorig jaar mochten we er ook 1ntje herkansen. En dit jaar mogen we over alle perioden in totaal er 3 herkansen (als je meer dan 15 herkansbare toetsen hebt).

Hebben jullie dan herkansingen per SE-week?
Oud 01-04-2008, 14:25
Morri
Morri is offline
Ook VWO. Ik mag 1/5 deel van mijn dossiertoetsen herkansen, erg veel. In het nieuwe systeem bij mij op school mag een leerling 2 dossiertoetsen per jaar herkansen, maar alleen als hij door het jaar heen aangetoond heeft hard genoeg te werken (dmv een portfolio).
Oud 01-04-2008, 15:57
Villain
Avatar van Villain
Villain is offline
Ik mag we elke SE week twee herkansingen gebruiken (mits alle handelingen in orde zijn), maar niet meer dan twee van hetzelfde vak per jaar, op HAVO. Maar bij VWO is dat hetzelfde. Vrij veel herkansingen dus
__________________
Konichiwa, bitches.
Oud 01-04-2008, 16:06
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Wij mogen (op het VWO) 25% van onze totale aantal SE's herkansen (maar maximaal 5). Ik zou dus met 24 SE's die ik heb 6 herkansingen in totaal hebben maar mag er dus maar 5 doen.. behoorlijk veel dus, maar ik ben er wel blij mee Het is wel zo dat je per vak maar één herkansing mag doen, dus niet twee voor Duits ofzo. In de 4e en de 5e hadden wij maar twee herkansingen geloof ik.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 01-04-2008, 16:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
4 herkansingen voor alle SE's in de gehele Tweede Fase, ongeacht hoeveel SE's je hebt. Extra regel: max. 2 herkansingen mag je gebruiken in 4 VWO en 4 Havo + max. 2 herkansingen mag je gebruiken in 5 VWO.

In totaal had ik iets van 70 SE's ofzo
Oud 01-04-2008, 16:28
damsco
damsco is offline
ik zit ook op het VWO, en mag 2 vakken herkansen. bij sommige vakken herkans je 60% van je SE-cijfer, bij sommige dan weer alles volgens mij.
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Oud 01-04-2008, 16:43
joram
joram is offline
Ik doe VWO..
Wij mogen in totaal 5 herkansingen doen 1 in de vierde klas, 1 in de vijfde klas en 3 in de zesde klas.
Ik vind het toch wel raar dat het zoveel verschilt per school, is eigenlijk niet echt eerlijk.
Oud 01-04-2008, 17:00
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
idd.. Wij maar twee voor alle SE's in de hele Tweede Fase , ongeacht het aantal SE's dat we krijgen.. En zo weinig SE's hadden wij dus echt NIET

Ik zou bijna zeggen dat ik beter op een andere school VWO had kunnen doen, meer herkansingen = hogere cijfers (+ meer kans op slagen, niet dat ik er slecht voor sta ^^ )
Oud 01-04-2008, 18:25
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik mag alleen één Commissie-examen (IB-groep) en één centraal examen herkansen. Dat was 't wel
Oud 01-04-2008, 18:26
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik weet niet meer hoeveel het op mijn oude school was, ik geloof aan het eind van elk jaar drie, maar ik mag er dit jaar vijf herkansen. (:
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 01-04-2008, 19:28
Verwijderd
Ik had geen aparte herkansingen voor SE's en voortgangstoetsen je mocht gewoon een bepaald aantal herkansen en meestal deed je dat voor SE's.

Ik had in de vierde: 2 herkansingen per trimester = 6 per jaar
in de vijfde: 2 herkansingen per trimester = 6 per jaar
in de zesde: 3 herkansingen per jaar

Bij ons was het wel zo dat als je ziek was er een herkansingsmogelijkheid vanaf ging.
Oud 01-04-2008, 20:00
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
1 uit vier VWO
2 op vijf VWO
2 op zes VWO

En dat is dan nog weinig, als ik sommige scholen hoor dan...
Oud 01-04-2008, 20:52
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Bij ons mocht alles herkanst worden.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Oud 01-04-2008, 21:32
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Elke toetsweek een toets herkansen, onafhankelijk van hoeveel toetsen je hebt (kan varieren van 3/4 tot 8 of zelfs meer soms) en of het SE's zijn of gewoon toetsen voor alleen een cijfer voor of je over gaat. En in je examenjaar nog een niet-CEvak herkansen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 01-04-2008, 21:45
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Bij ons mocht alles herkanst worden.
Op mn oude school ook inderdaad. Vind ik veel beter dan 1 of 2 toetsen per trimester.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 02-04-2008, 13:47
Verwijderd
ik zit op het volwassenonderwijs.
het maximum aantal herkansingen is 4, dus ook als je 4 vakken hebt of 10 vakken.
ik heb mijn herkansingen nog niet nodig gehad, en zit nu in de laatste toetsweek.
ik denk dat ik er wel een aantal ga gebruiken, ik bedoel.. ik heb ze toch en het hoogste cijfer telt.
Oud 02-04-2008, 14:13
eef88
eef88 is offline
bij ons op school hebben we de waardeloze regel dat als je een voldoende herkanst, die voldoende vervalt en je nieuwe cijfer zowiezo telt..
Begin dit jaar heb ik dus geriskeerd om een 5.8 te herkansen en dat werd een 4.8, 'jammer!' 4.8 bleef staan
deze laatste SE week heb ik dus nog 2 herkansingen over.. maar durf ze niet te gebruiken omdat ik het niet opnieuw wil riskeren (heb nl. alleen voldoendes gehaald al denk ik dat ik sommige wel zou kunnen verbeteren)

toch jammer voor die loting van geneeskunde.. durf dat risico niet te nemen dat ik uiteindelijk lager uitkom dan nu

Ontopic: wij mochten per SE week 2 herkansen --> 2x2 = 4 in 6V
in 5V geloof ik ook 4.. en in 4V heb ik nooit gezeten want ik heb HAVO eerst gedaan
Ads door Google
Oud 02-04-2008, 14:57
Verwijderd
Wij mogen per SE-week één toets herkansen, ongeacht of het een SE-toets of overgangstoets is. Dus dat komt neer op 4 toetsen per jaar, 12 in totaal. En het láátste cijfer telt. Als je dus inderdaad van een 3.8 naar een 3.2 gaat heb je pech.
Oud 02-04-2008, 17:56
Verwijderd
Doe Havo, mag 1 herkansing per SE-week, heb dit jaar 3 SE-weken, ik zit nu in mijn derde. En tot nu toe geen herkansingen nodig gehad dit jaar.
Oud 02-04-2008, 18:08
turtlez
turtlez is offline
3 herkansingen per jaar (maar maximaal 1 per toetsweek, waarvan er 6 per jaar zijn), en dan wel zo dat het hoogste cijfer telt, en je mag ook gewoon voldoendes herkansen.
Ik denk dat het bij mensen die heel veel dingen mogen herkansen niet zo is dat het hoogste cijfer telt, of wel?
Oud 02-04-2008, 19:59
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Doe Havo, mag 1 herkansing per SE-week, heb dit jaar 3 SE-weken, ik zit nu in mijn derde.
Idem.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 02-04-2008, 20:30
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ eef88: dat is bij ons ook zo, dat als je een voldoende herkanst, het cijfer van de herkansing telt. Ook als het lager is.
Ik herkanste een 5.9 en toen kreeg ik een 5.6 terug. Mijn leraar had zelfs nog over zijn hart gestreken; het was eigenlijk iets van een 5
Oud 02-04-2008, 22:50
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hebben jullie al herkansingen gehad dan?

Wij zitten t/m vrijdag in onze laatste SE-week, dan een week niks. De woensdag daarna beginnen onze herkansingen..
Oud 03-04-2008, 13:20
eef88
eef88 is offline
bij ons zijn maandag en dinsdag en woensdag herkansingen.. maar ik heb geen herkansingen dus ben al klaar en weet al mn cijfers al
Advertentie
Oud 05-04-2008, 20:37
Verwijderd
VWO en ik mag best veel herkansen. 1 per week, van alle weken (3 x 4, 12 herkansingen dus). Je kunt ook sparen, dan kun je komen aan 2 per week (dat is wel de max!). Dat sparen is wel aan te raden, in de vierde herkansen is/was eigenlijk niet nodig.

oh en nu is het veranderd, nu is het 6 herkansingen over 3 jaar. De helft dus en hoewel je het daarmee ook makkelijk kunt halen vind ik het toch wel weinig.
Oud 06-04-2008, 11:23
Verwijderd
Ik mocht, jemig, 3x per jaar een SE herkansen, dus 12 herkansingen. En aan het einde van de 6e een willekeurig SE om je cijfer omhoog te halen. Dus 13.
En ik kan me herinneren dat we ook nog wel eens na een extreem drukke SE week een extra herkansing kregen. Dus wss mocht ik 14 of 15 herkansingen doen over 3 jaar.

(maar onze slagingspercentages waren ook erg laag. )
Oud 06-04-2008, 18:54
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wij mogen bij elke toetsweek 1 toets herkansen. Wij hebben in totaal 5 toetsweken, dus 5 herkansingen. Hier geldt echter wel dat je per vak maar 2 toetsen mag herkansen over al die 3 jaren uitgespreid (4,5,6). Dan mogen we nu ook nog SE ckv2 herkansen, wat volgend jaar tot een CE wordt gemaakt. Ook hebben we citoluistertoetsen gehad, waar we er zelfs 2 van mochten herkansen.
Volop mogelijkheden dus.

Ik heb er niet veel gebruik van gemaakt. Sinds kort herkans ik pas hier en daar wat. Heb een 6 naar een 9 opgehaald en een 5,3 naar een 7,5 is niet verkeerd dus
Oud 06-04-2008, 20:11
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
In de vierde weet ik niet, heb ik geen gebruik van gemaakt, in de vijfde één en nu in de zesde van de eerste tentamenweek een, tweede twee, derder een. En het maakt niet uit waarvoor, heb nu al twee keer wiskunde herkanst.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Oud 11-04-2008, 11:49
kassamiep90
kassamiep90 is offline
havo 4: 4 (maximaal 2 per periode, met 3 periodes)
havo 5: idem xD
Oud 12-04-2008, 16:14
Verwijderd
Wij mochten op het VWO (4e, 5e, 6e klas) 1 dossiertoets per toetsweek herkansen. Alleen in de laatste dossiertoetsweek mochten we er 2 herkansen. We hadden 5 dossiertoetsweken per jaar, dus 6 herkansingen per jaar in totaal.
Die dossiertoetsen waren trouwens wel de enige toetsen die we kregen, verder geen repetities e.d. (Ja wel mondelingen en luistertoetsen enzo, maar die telden dan als dossiertoets.)
Oud 13-04-2008, 09:28
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb komende week herkansingen

Edit: oja en ik moet nog leren. En er is vandaag bezoek.
Oud 16-04-2008, 12:10
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Ik doe VWO, en bij ons mag je in de 4e voor je afgesloten vakken (naar ik meen) 2 SE's herkansen van verschillende vakken. Dan heb je nog een poging tot ophalen door een vakherkansing afgesloten vak in de 5e en 6e.
Daarnaast mogen in totaal over de eerste 2 toetsweken 2 herkansingen maken een 1 vakherkansing aan het eind van het jaar. Dus; in de 4e best veel, daarna niet meer.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Oud 16-04-2008, 15:36
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb net herkansing numero 1 gehad. Nog 2 te gaan en dan zijn we klaar met alle SE's. Woehoe.
Oud 16-04-2008, 17:19
Kookie_1
Avatar van Kookie_1
Kookie_1 is offline
ik heb 1 afgesloten vak van havo 4 mogen herkansen (herexamen eigenlijk)
van elke schoolexamenweek in de 5e mogen we een vak herkansen
en nu hebben we ook nog een herexamen op een afgesloten vak uit de 5e
Oud 09-05-2008, 21:53
Verwijderd
Bij ons in de vierde en de vijfde
6 Voortgangstoetsen per jaar en 6 Toetsen per jaar (beide met een max van 3 per periode)
En in de zesde
4 Toetsen (max 2 per periode)
En nog 1 SE herkansing waarbij je het hele vak herkanst. Alleen voor vakken die verplicht zijn en waarin géén examen wordt gedaan (zoals literatuur, anw enz.)

Ziek tijdens een toets betekende in princiepe een herkansing, tenzij je alibi gechekt was en klopte.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken ziekmelden ten koste herkansing?
WeAreOne
3 31-10-2013 20:49
Eindexamens 2006 certificaten halen op het ROC
Verwijderd
11 28-05-2006 13:11
Eindexamens 2005 School Examen Herkansen
0oFZo0
40 01-05-2005 17:58
Algemene schoolzaken Herkansingen
*** Sido ***
48 07-03-2005 19:34
Algemene schoolzaken Herkansingsmogelijkheden.
Runnerf
53 04-07-2004 11:53
Algemene schoolzaken Hoeveel herkansingen op je school?
Hallelujah
99 12-02-2004 17:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.