Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2013, 20:08
tiot
tiot is offline
Hey ik ben een jongen van 14 jaar,

Onlangs hebben mijn ouders een artikel in de trouw gelezen over slaaptekort en oplossingen.
Het is namelijk zo dat ik al een jaar of 3 slecht slaap. (laat inslaap, moeite met opstaan)
Vroeger las ik altijd boeken omdat ik niet kon slapen en was ik vaak stiekem tot 12 uur wakker.
Nu heb ik al 1.5 jaar een mobieltje waar ik net zoals mijn vrienden vaak s'avonds laat nog op zit.

In het artikel stond dat je pas in een goed ritme komt als je elke dag dezelfde tijd opstaat. Helaas sta ik in het weekend omdat ik zo moe ben vaak pas om 11 tot 1 uur op...

Mijn ouders willen dus dat ik in het weekend vroeg opsta omdat ze denken dat ik dan beter slaap. Maar ik lees dan of zit op mijn mobieltje. (ik wil mijn sociale leven niet compleet vernietigen)...
WAT MOET IK DOEN???

Wanhopige ik.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 21:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
je sociale leven gaat echt niet kapot als je 's avonds niet tot 12 uur met je mobieltje in je handen ligt. Stel je dus niet aan en ga gewoon wat eerder slapen 's avonds. Nogal wiedes dat je in het weekend wil uitslapen als je doordeweeks te weinig slaapt. Maar dat los je niet op door in het weekend óók zo kort te slapen, dat los je op door elke dag iets eerder te gaan slapen.
En dan hoef je niet gelijk om 10 uur je nest in, maar zorg gewoon dat je elke dag eens een kwartier eerder je telefoon weglegt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 08:51
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Precies, en je slaapt ook minder goed in omdát je op je mobiele telefoon zit. Je moet niet vlak voordat je gaat slapen nog zoveel prikkels tot je nemen (tv, mobieltje).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 13:06
Verwijderd
Mobieltje uit.

Klaar.

Als je sociale leven instort als je je mobiel uitzet heb je in de eerste plaats geen sociaal leven.

Laatst gewijzigd op 29-08-2013 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 16:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Volgens mij heeft het slaaptekort ook te maken met je leeftijd. Hier kun je erover lezen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Langdurig slaaptekort
Pervect
16 16-02-2018 22:38
Lichaam & Gezondheid Trilling
Evito
9 30-03-2003 08:36
De Kantine Morgen vroeg uit de veren?
Quantes
46 04-03-2003 14:18
Psychologie Geen gepaste titel gevonden.
Gomez
6 10-02-2003 16:11
Lichaam & Gezondheid Slapen!
*Butterfly*
29 27-02-2002 15:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken De effecten van ernstig slaaptekort
*shadygirl*
7 11-04-2001 08:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.