Oud 23-01-2003, 19:26
kleinedraak
Ik heb dit dus en moet er voor een soort van huiswerk een beetje probereb wat aan te doen. wat kan ik hier aan doen?
Ik ben heel wantrouwend naar mensen toe. Ik denk dat ze me niet mogen of over me roddelen en als iemand een complimentje geeft geloof ik het niet datie het meent. Iemand die zich herkent en ZINNIGE tips heeft?(hierdoor maak ik ook rzuie met ieder1 uit jaloezi enzo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 19:46
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Het ligt ook wel aan je leeftijd denk ik. Toen ik 15 was voelde ik mezelf niets. Ik ben niet lelijk maar heb geen standaard uiterlijk zeg maar (dus niet zoals die V8 meisjes) maar goed zo'n typje is bezig geweest elke keer te zeggen dat ik lelijk was enzo en omdat zij van iedereen zoveel aandacht kreeg voelde ik mezelf nog rotter.

Nu ben ik 3 jaar ouder en zie ik welke dingen er veel belangrijker zijn en zie ik mezelf op mezelf en niet in vergelijking met anderen.

Probeer jezelf alleen te zien en te kijken wat er goed aan je is. En dat is er zeker!!

Ook moet je onthouden dat niet iedereen iedereen aardig kan vinden, ook al lijkt dat wel zo omdat je vast mensen kent waarvan je denkt dat iedereen ze mag. Maar dat is echt niet zo. Ben wie je bent en dan zullen de juiste mensen op je af komen. Laat ze ook toe, als ze dan toch stom gaan doen (als je ze hebt toegelaten) dan weet je aan wie je je aandacht moet schenken en aan wie niet.

Je bent niet slechter dan iemand anders!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:49
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik herken het heel errug....,

maar wat je eraan kan doen


ik ben het wel eens met wat marlies zegt..., maar het is moeilijk om ook echt te doen....
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:21
Mara
Mara is offline
Ik heb 't ook, vertrouw mensen niet...
Komt misschien omdat ik op de basisschool gepest werd, dat weet ik niet, maar ik heb altijd moeite met sociale contacten. Sommige mensen ken ik al jaren als goede vrienden, en nog vertrouw ik ze niet
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:17
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Kijk es naar jezelf in de spiegel, en zie nou es leuke dingen. ZOvan: Goh ik heb wel mooie ogen eigenlijk, of, als ik lach wordt het al een stuk beter. Dan ga je misschien ook wat positiever naar jezelf kijken. Misschien dat je dan de mensen gelooft. Ik bedoel, het lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk dat al die mensen die je complimentjes geven maar glashard lopen te liegen.

En je moet niet meteen zeggen: Er is niks leuks aan mij, want dat is gewoon poep. Dan kijk je te negatief, gewoon ff wat langer denken. Schrijf het anders gewoon op, allemaal positieve punten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:53
gothicje
gothicje is offline
ik herken het absoluut, ik heb het ook heel erg..
ik weet niet echt wat je er tegen kan doen, ik denk dat het inderdaa het beste is om de goede kanten van jezelf op te noemen (wat de andere dus ook al zeiden)
mensen liegen niet zomaar, zeker goede vrienden niet, probeer stap voor stap vertrouwen terug te krijgen in je omgeving, begin met je beste vrienden en je familie omdat die het dichste bij je staan, begin met dingen die echt kloppen, met feiten!
succes
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:07
Verwijderd
pak een papiertje en schrijf de dingen op die je mooi vind aan jezelf.. Schrijf bovendien elke dag op welke complimentjes je hebt gekregen, en over welke dingen je je zelf goed voelt.

Dit is in ieder geval een begin, je aandacht verplaatsen van je negatieve kanten naar je positieve kanten.

Mensen met een minderwaardigheidscomplex horen complimentjes ook vaak niet, of verdraaien dit op zo'n manier dat het geen complimentje meer is. Als ze dan al een complimentje krijgen dan maken ze het vaak heel klein door er allerlei negatieve dingen tegenover te zetten. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar probeer je hier in ieder geval bewust van te worden. Dat is een begin!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 01:14
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Je moet er inderdaad open voor staan. Dus niet dat je maar enkel de negatieve kanten hoort. Maar ook de positieve kanten.

Iedereen krijgt weleens negatief commentaar. Maar, ook krijgt iedereen weleens positief commentaar.
Er zijn velen die open staan voor 't negatieve, en maar weinig die echt op staan voor 't positieve.

't is oneeljik om je enkel maar open te stellen voor negatieve gedachtes of commentaar.

Wees eerlijk tegenover jezelf, je hoeft je toch niet te vergelijken met Miss Universe. Je bent uniek zoals je bent, dat is al heel wat!
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:20
kleinedraak
Bij jullie is het misschien anders. Ik krijg elke dag zowat negatief commentaar en misschien 1xin de maand eens positief commentaar. Die 20 negatieve wegen dan veel zwaarder tegen 1positieve. Ik wil er wel aan gaan werken(ik zal ook wel moeten) ik weet allee gewoon niet hoe. Neem een complimenetje aan. ja moeilijk he als je 14 jaar gepest bent zowat en dat als er wel eens positief commentaar gegeven wordt het voor de gein is. Ik heb al vaak gedacht hey,hij vind me echt leuk. NOT!!!!!!! Dus hoe moet ik mensen nou leren vertrouwen dan????
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:43
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
1) Bij jullie is het misschien anders. Ik krijg elke dag zowat negatief commentaar en misschien 1xin de maand eens positief commentaar.
2) Die 20 negatieve wegen dan veel zwaarder tegen 1positieve. Ik wil er wel aan gaan werken(ik zal ook wel moeten) ik weet allee gewoon niet hoe. Neem een complimenetje aan.

3) ja moeilijk he als je 14 jaar gepest bent zowat en dat als er wel eens positief commentaar gegeven wordt het voor de gein is. Ik heb al vaak gedacht hey,hij vind me echt leuk. NOT!!!!!!! Dus
4) hoe moet ik mensen nou leren vertrouwen dan????
1) Over iedereen is wel wat negatiefs te zeggen. Maar ook (vaak) wat positiefs. Het is zeker niet gemakkelijk om 't positieve aan jezelf onder ogen te zien als je zelf al heel negatief denkt.

2) Ik denk ook niet dat je al het commentaar moet ervaren als iets negatiefs. Maar meer van "ik heb iets dat jij niet hebt".

3) Dus jij werd al vanaf je 1e gepest?

4) Door in iedergeval te beginnen bij 't veranderen van je denkwijze. En door 't accepteren van jezelf, om wie en wat je bent.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:48
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Ik heb het ook een beetje, maar ik ben juist begonnen met het NIET vertrouwen van mensen. En eerlijk gezegd heeft me dat alleen maar goed gedaan. Ik vertrouw de meeste 'vrienden' niet meer, omdat heel veel me hebben laten vallen. Ik probeer zo onafhankelijk mogelijk van iedereen te zijn, en ik voel me dr alleen maar beter bij. MAar dat minderwaardigheidsgevoel heb ik ook gehad op de basisschool....., na een tijdje ben ik daar gewoon overheen gegroeid. Ik kan alleen maar als tip geven, zoek mensen (familie of vrienden) waarin je een rotsvast vertrouwen kan hebben en op wie je kunt rekenen. Op die manier zijn zij dan de boeien waaraan je je vast kunt houden als je dreigt te verzuipen......
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 21:35
** Lieve2002 **
Avatar van ** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
ey....ik herken me wel een beetje in ju.....heb zelf ook een minderwaardigheidscomplex.....maar stoot daarom juist mensen en vrienden heel erg af.....ze zijn mij niet waard denk ik dan......om gek van te worden......

Tip: leer je zelf accepteren zoals je bent.....je vrienden doen dat ook anders wilde ze niet eens met je bevriend zijn.....onthoud dat
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 22:48
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
gothicje schreef:
mensen liegen niet zomaar, zeker goede vrienden niet, probeer stap voor stap vertrouwen terug te krijgen in je omgeving, begin met je beste vrienden en je familie omdat die het dichste bij je staan, begin met dingen die echt kloppen, met feiten!
succes
bij mij is dat 1 van de grootste problemen...
ik had sowieso sinds de basisschool al een minderwaardigheidscomplex enzo, en t begon langzaamaan beter te worden, en toen bleek opeens dat mn beste vriendin, die ik dus gewoon het meest vertrouwde van iedereen, al tijden over me zat te roddelen enzo, en me af zat te kraken
nou... ik kan je vertellen, als iets je raakt is dat t wel
ik ben t opzich wel met je eens dat goede vrienden niet liegen, maar kijk dus uit of een vriend wel zo goed is als ie denkt.
ik heb nu dus t probleem dat ik niemand meer vertrouw, ook vrienden niet die ik hiervoor wel vertrouwde en waarvan het waarschijnlijk onterecht is dat ik ze niet meer vertrouw. ben er nogal paranoide van geworden, voor zover ik dat nog niet was

en ja verder hoe je dat minderwaardigheidscomplex overwint... ik ben dr dus ook mee bezig, maar tis euhmm... beswel moeilijk zegmaar
ik denk dat je gewoon langzaam je vertrouwen terug moet winnen, er veel over praten met betrouwbare mensen, en maar hopen dat je niet van die mensen tegenkomt als ik
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 22:59
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ben wel af en toe wat onzeker geweest en ik ben de grootste zelfcriticus die er bestaat, maar ik heb me echt nooit minder gevoeld dan een ander.

Ik zie het wel veel bij mensen en soms krijg ik dan echt een misselijk gevoel: dan is iets in mij die persoon aan het proberen overtuigen om toch wat sterker in z'n/haar schoenen te staan...En het is heel frustrerend omdat dat toch zelden lukt. Ik heb al vaak gemerkt dat mensen met een minderwaardigheidscomplex zich best wel veilig voelen in die positie (heb ik ondervonden hé, dat zal wel niet voor al die mensen opgaan)...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 07:13
Sleepingsun
Avatar van Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Ik heb dit dus en moet er voor een soort van huiswerk een beetje probereb wat aan te doen. wat kan ik hier aan doen?
Ik ben heel wantrouwend naar mensen toe. Ik denk dat ze me niet mogen of over me roddelen en als iemand een complimentje geeft geloof ik het niet datie het meent. Iemand die zich herkent en ZINNIGE tips heeft?(hierdoor maak ik ook rzuie met ieder1 uit jaloezi enzo)
Ik dat ook gehad.. Nu nog wel een beetje maar het word al beter.. Ik ben me dus af gaan vragen voor mezelf,
waarom zouden vrienden complimentjes geven aan mij, terwijl ze het toch niet menen? Waarom zouden mensen met mij omgaan, als ze me toch niet mogen? Geven mensen mij complimentjes, omdat ze willen dat ik me daar nog rotter door ga voelen omdat ik het gevoel heb dat ze tegen mij aan het liegen zijn? In het begin kon ik niet realistisch daarop antwoorden en had ik zoiets van, "ze geven complimentjes omdat ze denken zo snel van me af te zijn" of "ze gaan met mij om, terwijl ze dat eigelijk niet willen"... Maar hey, daar zijn mensen heel erg snel op uitgekeken hoor.. Als ze op een gegeven moment zoiets hebben van, daar wil ik niet meer mee omgaan, dan doen ze dat ook gewoon niet meer.. Of als ze zoiets hebben van, het is een stom mens, dan gaan ze echt niet meer liegen op den duur...
Toen ik dat in gaan zien ben ik net als al eerder gezegd werd voor de spiegel gaan staan en heb ik tegen mezelf gezegd van, "je ziet er best leuk uit vandaag" of ik ging iets zoeken aan mezelf dat ik wel mooi vond, (was lang zoeken op dat moment maarjah) en toen ben ik me daarop gaan beoordelen "je ogen zijn wel mooi, zie nou wel dat niet alles fout aan je is".. Klinkt stom, maar zo stond ik voor de spiegel.. En het heeft me echt geholpen.. Op een gegeven moment ben ik ook dingen die ik goed doe gaan zien en ben ik in mezelf gaan zeggen, "kijk, zie nou wel dat je wel iets goed kan doen".. Klinkt eigendunk achtig, maar dat is in princiepe ook gewoon wat je op dit moment meer nodig hebt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Sam, het lelijkste hondje..
akumabito
100 03-09-2005 23:12
De Kantine Verkloot mijn quote
Verwijderd
500 10-12-2003 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.