Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij nou van abortus?
Ik ben voor abortus. Iedereen moet zelf weten of ze haar kind wil houden of niet. 93 53.14%
Ik ben tegen abortus in 'normale' omstandigheden, maar vind wel dat er uitzonderingen gemaakt moeten kunnen worden. 49 28.00%
Ik ben tegen aborus en vind dat het verboden moet worden. 6 3.43%
Geen mening, het hangt af van de situatie. 27 15.43%
Aantal stemmers: 175. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2003, 18:49
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Hey iedereen.

Voor ANW moet ik een praktische opdracht maken. Het onderwerp dat ik hiervoor gekozen heb is abortus.

Deze poll gaat over jullie mening over aborus. Zou het verboden moeten worden? Of ben je er wel tegen maar vind je dat er ook uitzonderingen gemaakt moeten kunnen worden?
En waarom heb je eigenlijk deze mening.
Komt dat door ervaringen met abortus doordat een bekende een abortus heeft ondergaan?

En stel dat je onverwacht/ongewenst ouder zou kunnen worden, wat zou je dan doen, zou je dan zelf nadenken over een abortus?

Ik hoop dat jullie antwoord willen geven op deze vragen.

Thnx!
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:53
Verwijderd
Ik vind 'Geen mening, het hangt af van de situatie.' niet echt éen goed antwoord...ik vind dat het afhangt van de situatie, maar ik heb niet geen mening.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:00
Verwijderd
ik heb op de eerste optie gestemd, want ik ben absoluut voor, maar ik wil er nog wel even wat toelichting bij geven. Ik vind dat je je kind niet ''zomaar'' mag aborteren *zo heet dat toch? * Je moet goed de keuzemogelijkheden overwegen vind ik. Ben je zwanger van een gehandicapt kind vind ik het niet meer dan logisch dat je het kind weghaalt. Bot gezegd. Maar je moet, vind ik, als je zwanger bent en je bedenkt dat het eigenlijk niet zo gepland was, wel goed nadenk over je beslissing. Want je kan er heel veel spijt van krijgen en het is emotioneel toch een behoorlijke ingreep zegmaar.

Waarom ik deze mening heb? Dit vind ik gewoon van abortus. Heb niet ''ervaring'' in mijn omgeving ofzo.

En stel dat je onverwacht/ongewenst ouder zou kunnen worden, wat zou je dan doen, zou je dan zelf nadenken over een abortus?

Het zou aan verschillende factoren liggen denk ik.
Of ik het veilig gedaan zou hebben, niet het geval, vind ik het toch m'n eigen schuld, want er zijn voorbehoedsmiddelen genoeg.
Mijn leeftijd zou ik ook wel erg belangrijk vinden, als ik nu zwanger zou zijn, ik ben nu vijftien, denk ik dat ik het kindje toch weg zou laten halen. Ik denk dat ik het nu niet aankan om een kind op te moeten voeden.
Als ik misbruikt ofzo zou zijn en ten gevolge daarvan zwanger zou zijn, zou ik het zowiezo weglaten halen. Ik wil geen kind van een verkrachter.
Misschien ligt het ook wel een beetje aan hoe lang ik met mijn vriend ofzo iets zou hebben, zou ik hem nog maar net kennen en zwanger zijn zou ik er veel langer over moeten nadenken om het te houden dan wanneer ik langere tijd met iemand samen zou zijn...


Dit zeg ik allemaal nu wel, maar zou het echt een keer kunnen gebeuren zou ik er misschien wel heel anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:14
Verwijderd
Ik ben best voor abortus, maar wel met beperkingen. Alleen het probleem is dan: Waar leg je die beperkingen? Dat is zo lastig om dat te bepalen.

En wat versta jij onder normale omstandigheden?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:18
stouver
stouver is offline
Ik ben opzich niet tegen abortus, maar ik ben het niet met Mushu eens dat als je een gehandicapt kind krijgt dat je dat dan per definitie laat weghalen, maar dat is weer een discussie apart.
Onder bepaalde omstandigheden vind ik abortus wel kunnen, bijvoorbeeld na een verkrachting of iets dergelijks, maar als je het (bewust) zonder voorbehoedsmiddelen hebt gedaan is het toch echt je eigen schuld en dus je eigen verantwoordelijkheid, maar ook hierbij hangt het af van de situatie. Is er een mogelijkheid dat jou kindje als het geboren word een 'goed' leven krijgt? Want als er geen vooruitzichten zijn voor je kindje, omdat jij nog niet de verantwoordelijkheid voor het kindje op je kan nemen/ er niet genoeg geld is oid, vind ik wel dat abortus een mogelijkheid moet zijn

het hangt dus af van de situatie..
(maar een mening heb ik wel )

Edit: ik heb dus: Ik ben tegen abortus in 'normale' omstandigheden, maar vind wel dat er uitzonderingen gemaakt moeten kunnen worden.. gekozen
__________________
'Try to find a new way of life'
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In principe vind ik dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen. Voor mij staat vast dat ik nooit abortus zal plegen, maar niet iedereen denkt er zo over en dus moet men zelf kunnen kiezen.
Toch vind ik het ook weer niet kunnen dat een grietje 3 keer zwanger raakt en het 3 keer weg laat halen; gewoon omdat ze geen zin heeft om na te denken over anticonceptie.
Maar goed, het hangt dus van de situatie af (heb ik gestemd).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:25
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
wat was die slogan nog maar?

BAAS IS EIGEN BUIK!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:32
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Met 'normale' omstandigheden bedoel ik dat de moeder (mbv een vader) zou kunnen zorgen voor het kindje, dat ze daar de mogelijkheden voor heeft.
Dat de moeder bijvoorbeeld geen drugsverslaafde is, geen geld heeft oid.

Ow ja, en met de 4e optie bedoel ik echt niet dat je per se geen mening hebt, eigenlijk zijn het dus weer 2 aparte dingen... Dat had het wat duidelijker gemaakt. Sorry.

Wat ik me trouwens ook afvraag: van de jongens/mannen hier: als jou vriendin zwanger zou raken, zou jij dan over een abortus nadenken?
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 23-10-2003 @ 20:25:
wat was die slogan nog maar?

BAAS IS EIGEN BUIK!
baas IN eigen buik ja


juist
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:08
Verwijderd
In beginsel vind ik dat het moet kunnen. Er zijn omstandigheden en situaties te bedenken waarin het niet meer kan, maar die worden aangegeven door de vrouw zelf in die concrete situaties. Daar doe ik als man vooraf geen uitspraken over, die grens zal van persoon tot persoon verschillen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:12
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-10-2003 @ 19:53:
Ik vind 'Geen mening, het hangt af van de situatie.' niet echt éen goed antwoord...ik vind dat het afhangt van de situatie, maar ik heb niet geen mening.
Mee eens, het hangt af van de situatie. Ik heb dan ook gekozen voor 'geen mening'.
Je zou kunnen zeggen:
- ik ben voor abortus (in welke situatie dan ook)
- ik ben absoluut tegen abortus (lijkt me duidelijk)
- ik ben in principe tegen abortus maar in enkele gevallen moet het kunnen (bijv. ongewenst zwangerschap/verkrachting oid)
zoiets?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:16
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zal even van tevoren zeggen: als dit gaat om een gewone situatie, dus dat twee mensen vrijen die allebei ook gemeenschap met elkaar willen hebben. Niet als het tegen de zin van de één is ofzo. Dan geldt het niet wat ik hier zeg, dan vind ik het heel wat anders.

Over het algemeen tegen, omdat je een einde maakt aan een leven. Het is je eigen verantwoordelijkheid als je met iemand naar bed gaat. Ikzelf ben ook heel bewust pas met iemand 'naar bed gegaan' toen ik voor mezelf op een rijtje wat ik zou doen als ik zwanger zou worden en de consequenties daarvan ook zelf zou kunnen dragen. Ik vind dat iedereen bewust met die keuze om moet gaan. Vrijen is natuurlijk heerlijk, maar het heeft ook een biologisch doel. En je weet dat het altijd mogelijk is zwanger te raken, hoe voorzichtig je ook doet en hoeveel voorbehoedsmiddelen je ook gebruikt. Natuurlijk is de kans klein, maar er is altijd een kans.

Als je dan zwanger bent en je kunt het kind echt niet opvoeden, dan kun je het ook afstaan. Je hoeft het zelf natuurlijk niet op te voeden. Als je er echt nog niet klaar voor bent. Maar ik vind dat dan wel een beetje je eigen schuld.

Dat is mijn mening, ik weet dat er VEEL mensen zijn die er anders over denken, maar ik vind, zoals gezegd, dat je de consequenties van je eigen daden moet dragen.

Overigens kan ik ondanks dit heus wel met mensen meeleven als ze zwanger raken en een abortus laten doen. Ik begrijp dat ook heus wel enzo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
stouver schreef op 23-10-2003 @ 20:18:
Ik ben opzich niet tegen abortus, maar ik ben het niet met Mushu eens dat als je een gehandicapt kind krijgt dat je dat dan per definitie laat weghalen, maar dat is weer een discussie apart.
Mjah, dat weet ik wil. Maar ik vind gewoon dat wanneer je zwanger bent van een gehandicapt kind, het voor jou maar bovenal voor je nog ongeboren kind ontzettend moeilijk is een ''normaal'' leven te leiden. Ze kunnen tegenwoordig in allerlei stadiums *of stadia * al zien of het kindje gehandicapt is. En ík zou een gehandicapt kind laten weghalen wanneer ik daar zwanger van zou zijn. Omdat ik mijn leven en het leven van mijn kind dan niet zo moeilijk wil maken. Want het lijkt mij niet dat een gehandicapt kind *ik heb het trouwens wel over alle vormen van handicap, maar ik zou geestelijk het ergste vinden zegmaar* een '' normaal'' en prettig leven zou kunnen leiden.


Ik bedoel ook eigenlijk niet dat je wanneer je zwanger bent van een gehandicapt kind het kind ook gelijk maar moet weghalen, maar ik zou dat doen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-10-2003 @ 21:16:
(...)

Dat is mijn mening, ik weet dat er VEEL mensen zijn die er anders over denken, maar ik vind, zoals gezegd, dat je de consequenties van je eigen daden moet dragen.

(...)
Een tijdje geleden is er op A&N of F&L een nogal heftige discussie hierover geweest waar het punt van die eigen verantwoordelijkheid ook aan de orde kwam. Ik vind het standpunt van 'aanvaarden van de consequenties van je daden' altijd nogal star. Mensen die met elkaar naar bed gaan, ook al nemen ze misschien objectief bezien niet voldoende voorzorgsmaatregelen, aanvaarden gewoon niet de mogelijkheid dat er een kind van komt.
Er valt hen misschien wel een verwijt te maken, maar door te zeggen dat ze 'de consequenties maar moeten dragen' bestempel je dat kind als het ware als een soort straf voor de ouders. Denk je dat die ouders daar blij mee zijn, dat dat kind een fijn leven zal hebben, met het idee dat het ontstaan is uit een foutje en dat zijn ouders hem liever niet hadden gehad? Ik denk het eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:38
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
@nare man: Nee, dat begrijp ik. Geluk is inderdaad wel erg belangrijk voor een kind. Als je ouders je geen liefde en warmte kunnen geven, kun je daar later nogal last van hebben.

Daarom heb ik er ook de mogelijkheid 'afstaan' bij gezet. Als het kind niet gewenst is, kun je het ook afstaan. Dan komt het vaak bij een gezin terecht die er wel heel blij en gelukkig mee is. En die wel heel veel liefde/warmte kunnen geven.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 22:10
Verwijderd
Ik heb voor de eerste optie gekozen. Vooral in het geval van (ongewenste) tienerzwangerschappen vind ik dat een meisje de keus moet hebben om het weg te kunnen laten halen. Maar ik vind wel dat er dan goed voorlichting gegeven moet worden over anticonceptie, zeker als het niet de eerste keer is. Hoe stom het ook klinkt, ze moet dan maar nadenken over de pil ofzo.
In het geval van al 'oudere' mensen waarbij het niet in de carrièreplanning zit ofzo, vind ik eigenlijk dat abortus maar onder bepaalde omstandigheden plaats mag vinden. Ik vind dat je het dan niet kunt maken om abortus te plegen. Er zijn genoeg echtparen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen, en omdat het dan toevallig niet in de planning zit, kun je het niet laten weghalen vind ik. Behalve onder bepaalde omstandigheden dan.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 22:20
Verwijderd
Ik ben tegen abortus, ik geloof niet dat een mens het recht heeft een anders leven te nemen. (En ik ben ook de eerste die tegen hefet gestemd geloof ik )
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 23:29
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Voor, uiteraard..

En waar is de pollkeuze dat abortus verplicht zou moeten worden?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 23:46
Verwijderd
Voor natuurlijk, in de DDR deed men het tenslotte ook zo

Maare, wie maakt er nou zoveel werk van voor ANW, ik had gewoon een leuk verhaaltje uit mn duim gezogen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 23:56
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-10-2003 @ 21:38:
@nare man: Nee, dat begrijp ik. Geluk is inderdaad wel erg belangrijk voor een kind. Als je ouders je geen liefde en warmte kunnen geven, kun je daar later nogal last van hebben.

Daarom heb ik er ook de mogelijkheid 'afstaan' bij gezet. Als het kind niet gewenst is, kun je het ook afstaan. Dan komt het vaak bij een gezin terecht die er wel heel blij en gelukkig mee is. En die wel heel veel liefde/warmte kunnen geven.
Oke

Het is natuurlijk heel persoonlijk en ik probeer je niet te overtuigen, maar ik heb gewoon nogal veel moeite met de gedachtensprong 'verdiende' gevolgen. Je 'accepteert' bewust de consequenties van je daad? Is dat wel zo? Ik denk dat er echt weinig mensen zijn die heel bewust over de mogelijkheid nadenken dat er wel eens iets mis kan gaan bij het neuken, en die dan óók nog vantevoren bewust de keuze maken die gevolgen te accepteren. Mensen gaan als het ware met elkaar naar bed op de voorwaarde dat er niks gebeurt: een ongewenste zwangerschap wordt in de overweging niet betrokken, en daarom kan ik persoonlijk niet goed overweg met de gedachtengang dat je het móet aanvaarden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 08:28
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik ben voor abortus en ik vind dat iedereen vrij mag zijn in haar keuze.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 09:42
Verwijderd
Ik heb voor gestemd, want ik vind dat iedereen dat inderdaad zelf mag beslissen. Je kunt het wel verbieden en uitzonderingsregels maken, maar er zijn altijd mensen die geen rechtmatige uitzondering zijn en toch echt niet voor hun kind gaan zorgen en dan maar met breinaalden enzo in zichzelf gaan prikken; dan kun je 't beter maar legaal maken. In landen waar abortus illegaal is, komt het toch ongeveer net zo veel voor als in landen waar het legaal is.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 14:50
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef op 24-10-2003 @ 09:28:
Ik ben voor abortus en ik vind dat iedereen vrij mag zijn in haar keuze.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 15:34
Susanne
Susanne is offline
Ik ben voor abortus, iedereen mag dat lekker zelf weten.. M'n zus heeft het ook 'laten doen', als zo'n abortus niet had gemogen bij haar had ze nu echt niets meer gekund.. had ze niet eens meer op school gezeten.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 15:59
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
t hangt altijd van de situatie af..
maar als je een kind wil
en dan als je zwanger bent.. de eerste maanden denkt
nee ik wil het niet..
vind ik het stom.. om het weg te laten halen..

eerst beter nadenken
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 17:06
morango
Avatar van morango
morango is offline
Ik ben absoluut niet tegen abortus!! als de kans er is dat je het weg wilt laten halen, dan zou ik niet weten waarom het verboden zou moeten worden. Er zijn al zo ongelovelijk veel mensen op de wereld, van mij hoeven er geen ongewenste kinderen bij te komen! ik zou flink balen als mijn moeder zwanger was geworden, en mij niet had kunnen weg laten halen, omdat abortus verboden was!
ik denk dat de mensen die onveilig hebben gesext, en daar zwanger van zijn geworden, een abortus laten doen absoluut niet nog een keer zouden sexen zonder voorbehoedsmiddel, want het is echt geen pretje om je baarmoeder leeg te laten zuigen...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:27
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kben niet tegen maar het gaat tegen mijn principes in om t zelf te doen... iedereen moet zelf weten wat ie doet maar vind het niet verantwoord als mensen zelf onveilig vrijen en dat risico nemen dat ze dan t kindje maar weg laten halen voor t gemak dat vind ik dus niet goed maar als iemand bv verkracht word of door de pil heen zwanger raakt kan ik t wel begrijpen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:27
Verwijderd
wie was de andere stem tegen? Als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:39
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
wat is er erg aan het beeindigen van een leven?
Dat is dat die persoon gemist gaat worden door zn vrienden en familie omdat ze al die leuke momenten met die persoon nooit weer zullen beleven.
Zelf zal die nooit meer die leuke dingen kunnen doen die die zo graag deed, nooit meer dat lekkere eten eten, nooit meer met dat ene leuke meisje zoenen, weet ik het wat belangrijk is voor mensen.
Het leuke van een ongeboren kind,is dat niets van hierboven van toepassing erop is...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:45
Verwijderd
Klinkt lekker morbide "het leuke van een ongeboren kind is.."
Ik vind het gewoon niet mijn recht om het leven van een ander te nemen.
Een ongeboren kind, is nog niet geboren en ademt nog niet.. ja okey. Maar vanaf het moment van bevruchting staan alle eigenschappen, hoe hij-zij eruit gaat zien etc. al vast.
Mijn mening wordt ook mede beinvloed doordat ik veel met kinderen omga en zelf een zusje van 4 heb. . Mede daardoor vind ik dat wij geen recht hebben om te beslissen over leven of dood. We geven een volwassene ook niet het recht te beslissen over het leven van een ander, waarom wel die van een ongeboren kind.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 20:23
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
voor...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 03:32
LM
LM is offline
Ik ben voor.

Denk je dat hij goed opgevoed word als hij ongewenst is?
Nee, duh
__________________
Why?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 12:24
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
dat is waar als zon kind echt ongewenst is is het vaak wel beter maaaaar als die 2 mensen dan zelf zo dom zijn geweest om onveilig te vrijen vind ik dat ze eerst beter na hadden moeten denken want nu beeindigen ze een leven en dat vind ik niet kunnen geef het kind dan weg voor adoptie..

maar goed je kunt ook zwanger raken zonder dat je er iets aan kunt doen (als je bv wel anticonceptie gebruikt of verkracht word)
en dan vind ik dat het moet kunnen.. (tis heel erg maar je wilt toch geen kind van je verkrachter lijkt mij!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 13:57
Verwijderd
Ik ben voor abortus. Er zijn genoeg vrouwen die geen kinderen willen en door een verbod op abortus moeten ze dat kind toch krijgen. Nu de vragen:
1. Zal dat kind een liefhebbende moeder hebben of een moeder die het kind liever kwijt dan rijk is?
2. Wat voor moeder zou jij voordat kind wensen? Een liefhebbende moeder of een kreng?

Bovendien vind ik "We mogen geen abortus plegen van god." of "Het is gewoon slecht." of "Er zijn mensen die niet zo makkelijk kinderen kunnen krijgen." of "Dan hadden ze maar niet zo dom moeten zijn." geen redenen om de wereld verder te overbevolken met kinderen die niet eens gewenst zijn. Dan straf je het kind omdat zijn ouders 5 minuten geil waren.
Nog een aantal vragen: wat zal er van ongewenste kinderen terecht komen? Wat is de kans dat ze door de staat worden opgevoed of in de criminaliteit belanden?

Het gaat niet om een ongeboren vrucht die niet verwijderd mag worden, het gaat om een mensenleven.

Als ik nu zwanger zou worden, zou ik het kind weg laten halen of laten adopteren. Ik heb op het moment een gruwelijke hekel aan kinderen en dat zou mijn eigen kind niet ten goede komen.

Hopelijk heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:42
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Iedereen moet gewoon bewust een keuze voor een kind kunnen maken. Zonder abortus is dat dus niet het geval. Want als er een ongelukje gebeurt en abortus is geen optie, maak je niet bewust een keuze.
Ookal is het iemand zijn eigen schuld, kinderen mogen niet zomaar zonder gegronde overtuiging op de wereld worden gezet, niet als je daar met abortus wat aan kunt doen.
Liever geen kind dan een ongewild kind.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 15:46
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 25-10-2003 @ 13:24:
maaaaar als die 2 mensen dan zelf zo dom zijn geweest om onveilig te vrijen vind ik dat ze eerst beter na hadden moeten denken want nu beeindigen ze een leven en dat vind ik niet kunnen geef het kind dan weg voor adoptie..
Kom op, je wilt geen kinderen, maar toch moet je er negen maanden mee rondsjouwen en je hele lichaam laten uitlubberen? Alleen om het daarna weg te geven voor adoptie?
Nou nee dank je!
Natuurlijk moeten mensen verantwoordelijker zijn, maar daar kan je een kind toch niet voor straffen? Dat kind heeft nog niks fout gedaan en dat verplicht je nu geboren te worden bij ouders die het kind niet eens willen.
Nee. Bah.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 16:15
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ik heb 'voor' gestemd, moet ook wel, aangezien ik zelf 10 maanden geleden een overtijdbehandeling heb gehad. Dat wil zeggen dat je een 'kleine abortus' laat uitvoeren als je niet langer dan 4 weken zwanger bent.
Ik was 19, en vond mezelf er te jong voor, en mijn vriend zei ook dat hij weg zou gaan als ik het zou houden, dus eigenlijk was er geen keuze meer.
Het kwam door verkeerde anticonceptiemethoden (ik kan niet tegen de pil), periodieke onthouding en condooms in de berekende vruchtbare periodes. Is dus GEEN aanrader!
Ik ben trouwens sowieso (ook voor die tijd) voor abortus, vooral in een vroeg stadium, ik vind het nog wat anders als je al 20 weken zwanger bent, zou ik zelf dan echt niet meer doen, dan is het al echt een kind. Maar weet je, ieder moet dat voor zich weten in mijn ogen, het zijn toch zeker niet mijn zaken wat iemand anders met z'n lichaam doet, en vooral zo'n vruchtje van een week of 4, dat kan ik nog geen mens noemen. Maar daar zullen de menuingen wel over verdeeld zijn.
__________________
negatrippen kan best lekker zijn... mai pen rai
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 19:58
Hubers
Avatar van Hubers
Hubers is offline
ik heb voor gestemd. Ik vind dat als bijvoorbeeld een meisje van 15 ongewenst zwanger raakt, dat zij die verantwoordelijkheid aan kan.
en je moet het natuurlijk zelf weten of je het kind wil houden of niet
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 20:20
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Er zijn zoveel voorbehoedsmiddelen en als het misgaat zoveel andere opties, waarom dan gelijk naar een abortus grijpen???

Ik vind dat als je 15 bent en je alle mogelijke dingen hebt gedaan om een zwangerschap te voorkomen (pil, condoom enz)
en het is niet goed gegaan je altijd de keuze moet hebben tot abortus.

Maar als je er niks aan gedaan hebt om het te voorkomen, wees dan iig zo verstandig om aan een overtijdsbehandeling te nemen of een mornin afterpil te slikken. En niet zo lang af te wachten tot een abortus 'moet' omdat er geen andere manier is.

Iedereen moet het voor zichzelf beslissen wat ze in zo'n situatie zouden doen. Zolang ze er maar goed over nadenken en achter hun keuze staan....
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 21:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gestemd op geen mening, het hangt af van de situatie. Ik ben niet zonder meer voor abortus. Ik vind iig dat je er heel goed over na moet denken, het is niet een beslissing die je zomaar neemt. Ik heb ooit eens ergens gelezen over een stel dat later wel kinderen wilde maar nu nog niet en toen raakte zij ineens zwanger. Ze wilde toen een abortus omdat ze eerst nog een reis door Azie wilde maken. In zo'n situatie keur ik abortus dus absoluur NIET goed. Als een meisje zwanger wordt na een verkrachting dan keur ik abortus WEL goed. Ik kan dus niet zeggen van ik ben voor of tegen abortus maar ik vind dat je elke situatie apart moet zien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:37
Repeltje
Repeltje is offline
Ik vind dat het niet verboden moet worden, stel nou dat je verkracht bent en je bent zwanger daardoor?! Dan moet dat kind z'n hele leven horen dat zijn/haar vader een verkrachter was?! Lijkt me niet echt eerlijk. Bovendien is het voor die moeder ook niet makkelijk.

In bep. situaties laten mensen ook abortus toepassen wanneer ze bij een onderzoek er achterkomen dat het kindje een hele zware aandoening heeft en daardoor na z'n geboorte tig keert geopereerd zou moeten worden (en dan is het vaak nog te vraag of het kindje overleefd). Dan kan je beter voor abortus kiezen dan dat dat kindje na een maandje alsnog dood gaat.

Of stel nou dat het "een ongelukje" is en je hebt al 7 kinderen??

Kortom: abortus moet niet verboden worden!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:58
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb voor de bovenste gekozen, lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 14:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-10-2003 @ 00:56:
Oke

Het is natuurlijk heel persoonlijk en ik probeer je niet te overtuigen, maar ik heb gewoon nogal veel moeite met de gedachtensprong 'verdiende' gevolgen. Je 'accepteert' bewust de consequenties van je daad? Is dat wel zo? Ik denk dat er echt weinig mensen zijn die heel bewust over de mogelijkheid nadenken dat er wel eens iets mis kan gaan bij het neuken, en die dan óók nog vantevoren bewust de keuze maken die gevolgen te accepteren. Mensen gaan als het ware met elkaar naar bed op de voorwaarde dat er niks gebeurt: een ongewenste zwangerschap wordt in de overweging niet betrokken, en daarom kan ik persoonlijk niet goed overweg met de gedachtengang dat je het móet aanvaarden.
Ja, het is ook eigenlijk meer zo dat ik vind dat het zo zou moeten, dat mensen bewust nadenken bij wat ze doen. Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat dat niet gebeurt. En de consequenties: dat is niet een gebroken arm of een gekneusde rib, maar een waar kind die je op moet voeden en die gelukkig behoort te worden (ofzo). Ja, die consequenties zijn dan zwaarder voor het kind dan voor de ouders, misschien. Dat is ook niet goed.

Maar eigenlijk is dit dan een andere discussie. Niet de discussie om de abortus, maar of je wel met elkaar naar bed moet gaan als je de consequenties niet kunt dragen van een eventuele zwangerschap. Denk ik dan. Al heeft het natuurlijk wel met elkaar te maken.

Ok, mijn mening is wel een beetje bijgesteld (althans ik heb het een beetje voor mezelf op een rijtje gezet ofzo).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 14:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Tegen abortus in normale omstandigheden.

t moet mijn inziens niet zoiets zijn als - shit, komt me nu slecht uit want ik wil op vakantie, laat ik t maar afbreken -

hoewel aan de andere kant is t misschien beter voor t kind dat het niet dergelijke ouders krijgt

Nee, echt. Mensen moeten er niet al te gemakkelijk over gaan denken en ik vrees dat bij volledige pro-abortus dat gebeurt. Dat het dus vanzelfsprekend wordt dat je t kan afbreken. En dan sta je daar als vrouw bij je werkgever net zwanger waarvan die werkgever meent dat je toch best even een abortus kunt doen voor hem/haar voor die belangrijke zakentrip.

Zo zit de wereld mi niet in elkaar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:43
desiree1986
desiree1986 is offline
Vond het heel moeilijk. Ik heb gekozen voor 'voor'. Dit omdat ik bij een vriendin min of meer de gevolgen zie van het niet abortusplegen (nee zij is niet zwanger). Haar moeder was 19 toen ze haar kreeg en het was ongewenst. Zij heeft geen abortus gepleegd, maar haar dochter altijd verschrikkelijk behandeld. Voor mijn vriendin zou het beter zijn geweest als haar moeder abortus heeft gepleegd, het klinkt misschien heel hard, maar zo voel ik het als ze weer ten einde raad bij mij thuis komt...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 20:20
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
ben helemaal 100% voor abortus! iedereen moet t zelf kunnen beslissen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 20:37
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
ik ben tegen, ik vind t begrijpelijk dat mensen het zouden willen laten doen na een verkrachting ofzo, maar zelf zou ik het nooit laten doen.. Tenzij het kind toch geen kans heeft om levend ter wereld te komen en ik er ook ernstig ziek van zou worden.. Het bij de wet verbieden vind ik ook niet wat, het is ieders eigen verantwoordelijkheid.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 08:42
Verwijderd
Ik ben vóór abortus, en heb dus ook op de eerste optie gestemt.
Iedereen moet zelf kunnen beslissen over wel/geen abortus.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 09:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik ben voor abortus, maar niet dat het 'zomaar' gebeurd. "Oeps ik ben zwanger, even een abortusje hoor." Ik vind wel dat er gegronde redenen moeten zijn voor een abortus. Dus ik heb niet gestemt
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 11:04
Lientjeuh
Avatar van Lientjeuh
Lientjeuh is offline
Ik ben eigenlijk tegen abortus, in de meeste gevallen wel te verstaan. Ik vind dat dat kind toch ook al leeft en als je het dan laat weghalen is dat ook een vorm van moord! Je beslist toch niet zomaar over iemand ander zijn leven! En ook een gehandicapt kind heeft recht om te leven! Sorry, dat wou ik even kwijt!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken abortus vragen
fiederelsje
19 25-05-2005 19:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abortus op tv
Saycheese
41 07-04-2004 14:26
De Kantine abortus
esperanza
93 12-03-2004 12:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken Onderzoek Abortus!
Stout meisje
23 24-02-2003 07:18
Liefde & Relatie Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus
Latinangel
24 09-08-2002 15:11
Lichaam & Gezondheid abortus in geval van...
X-je
7 22-01-2002 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.