Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2006, 19:21
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
mijn twee huisgenootjes en ik hebben afgelopen zaterdag een verzoek tot opvraag van service kosten en een verzoek tot huurverlaging voor mijn huurbaas op de bus gedaan.

die is waarschijnlijk vandaag bij hen op de mat gevallen, want toen wij thuiskwamen lag er bij ons allemaal een brief waarin de huurbaas aankondigde dat wij per 1 februari het huis leeg achter moeten laten omdat hij er in wil wonen..

kan dit zomaar? je huurders op straat zetten omdat je weigert de huur te verlagen?

Laatst gewijzigd op 20-11-2006 om 21:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2006, 19:58
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je netjes 'officieel' huurt (en dus een huurcontract hebt), niet.

overigens is een huurverlaging niet iets dat je zomaar even aanvraagt; ik ben nu toch nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-11-2006 @ 20:58 :
overigens is een huurverlaging niet iets dat je zomaar even aanvraagt;
Waarom niet? Als de huisbaas niet aan de gestelde eisen kan voldoen, is dat een redelijk gebruikelijke procedure.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:37
Verwijderd
Nee, als je een huurcontract hebt kan hij dat niet. Veel huisbazen denken echter dat ze dat wel mogen, maar zelfs als er in je contract een clausule staat dat hij de huur op kan zeggen klopt dat niet. Ik heb dit zelf ook gehad, maar ben ruim vantevoren zélf weggegaan omdat ik geen zin in 'gedoe' had.

Sterkte hiermee!

[edit] Ik betaalde ook te veel huur, maar toen ik een specificatie vroeg had hij zoiets van "je betaalt dit of zoekt maar een andere kamer".

Laatst gewijzigd op 20-11-2006 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 20-11-2006 @ 21:37 :
[edit] Ik betaalde ook te veel huur, maar toen ik een specificatie vroeg had hij zoiets van "je betaalt dit of zoekt maar een andere kamer".
En dan doe je het dus via de officiële weg.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-11-2006 @ 21:42 :
En dan doe je het dus via de officiële weg.
Was ik van plan. Maar ik hoorde van zo'n studentenadvies iets dat je huisbaas dan nogal irritant kan gaan doen (gas, water. licht afsluiten bv), dat dat best wel riskant is. En d'r zat geen slot op m'n kamerdeur en ik had bovendien geen zin in een strijd met hem.

Vandaar de 'easy way out'.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:50
Verwijderd
Je huisbaas kan je op die grond er waarschijnlijk wel uitzetten. Hij mag je huurcontract namelijk op grond van dringend eigen gebruik ontbinden. Hieraan zitten een aantal voorwaarden vast. Maar normaal gesproken is daar ook aan voldaan.

Hij heeft nu een brief aan jullie gestuurd en daarin die reden genoemd. Nu moeten jullie allemaal apart binnen zes weken instemmen met beëindiging van het huurcontract, doen jullie dat niet dan eindigt de huurovereenkomst niet. In dat geval kan alleen de rechter dit doen en beoordeelt hij dus alles.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-11-2006 @ 21:50 :
Je huisbaas kan je op die grond er waarschijnlijk wel uitzetten. Hij mag je huurcontract namelijk op grond van dringend eigen gebruik ontbinden. Hieraan zitten een aantal voorwaarden vast. Maar normaal gesproken is daar ook aan voldaan.

Hij heeft nu een brief aan jullie gestuurd en daarin die reden genoemd. Nu moeten jullie allemaal apart binnen zes weken instemmen met beëindiging van het huurcontract, doen jullie dat niet dan eindigt de huurovereenkomst niet. In dat geval kan alleen de rechter dit doen en beoordeelt hij dus alles.
Het zou kunnen dat de huisbaas het pand inderdaad dringend zelf nodig heeft, maar ik vind het wel heel toevallig .
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:00
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
zoo hebben de afgelopen 2 uur alleeeen maar zitten overleggen met elkaar.
we vinden het zelf ook wel heeel toevallig dat hij dit ineens mededeelt.

de reden dat we huurverlaging aanvroegen was omdat we ons scheel betalen aan huur en we volgens t punten systeem van vrom veeel lager uitkomen.
we hebben er flink over vergaderd, dus dit is niet iets "waar we zomaar aan zijn begonnen" we hebben er wel over nagedacht, wat de consequenties konden zijn.
maar dit hadden we niet verwacht...

Citaat:
Hij heeft nu een brief aan jullie gestuurd en daarin die reden genoemd. Nu moeten jullie allemaal apart binnen zes weken instemmen met beëindiging van het huurcontract, doen jullie dat niet dan eindigt de huurovereenkomst niet. In dat geval kan alleen de rechter dit doen en beoordeelt hij dus alles.
ik geloof niet dat híj dat weet.. t was niet eens een echte officiele brief.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:18
Verwijderd
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 20-11-2006 @ 22:00 :
zoo hebben de afgelopen 2 uur alleeeen maar zitten overleggen met elkaar.
we vinden het zelf ook wel heeel toevallig dat hij dit ineens mededeelt.

de reden dat we huurverlaging aanvroegen was omdat we ons scheel betalen aan huur en we volgens t punten systeem van vrom veeel lager uitkomen.
we hebben er flink over vergaderd, dus dit is niet iets "waar we zomaar aan zijn begonnen" we hebben er wel over nagedacht, wat de consequenties konden zijn.
maar dit hadden we niet verwacht...


ik geloof niet dat híj dat weet.. t was niet eens een echte officiele brief.
Het is inderdaad erg toevallig, maar het is moeilijk in te schatten in hoeverre dit invloed heeft op een besluit van de rechter.

Je hebt dan iig het recht om huurverlaging aan te vragen en evt kan je dit bij afwijzing ook doorsturen naar de huurcommissie.

Dat hoeft ook niet. Hij moet jullie schriftelijk mededelen dat hij het huurcontract wil beëindigen omdat hij het pand voor eigen gebruik nodig heeft. De opmaak, grammatica ed van die brief zijn verder niet van belang. Maar zoals gezegd als je het afwijst zal hij naar de rechter moeten.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:27
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
nou ja, t lijkt me niet meer dan logish dat wij hier niet mee accoord gaan. we zitten hier heerlijk, alleen betalen we te veel
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 20-11-2006 @ 22:27 :
nou ja, t lijkt me niet meer dan logish dat wij hier niet mee accoord gaan. we zitten hier heerlijk, alleen betalen we te veel
In dat geval stuur je een brief dat je niet akkoord gaat. Tevens geef je ook aan dat je een huurverlaging wil en dat je het anders doorspeelt naar de huurcommissie.

Overigens weet je de excl huurprijs of alleen die incl servicekosten?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:41
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-11-2006 @ 22:39 :
In dat geval stuur je een brief dat je niet akkoord gaat. Tevens geef je ook aan dat je een huurverlaging wil en dat je het anders doorspeelt naar de huurcommissie.

Overigens weet je de excl huurprijs of alleen die incl servicekosten?
kale huur is 300, alles incl is 400
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 22:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 20-11-2006 @ 21:52 :
Het zou kunnen dat de huisbaas het pand inderdaad dringend zelf nodig heeft, maar ik vind het wel heel toevallig .
Vandaar dat elke geschillencommissie die zich er over buigt betreffende huisbaas hartelijk uit zal lachen.

Opvraag servicekosten is standaard. Sterker nog, je bent meende ik als verhuurder zelfs verplicht het te (kunnen) specificeren.

Voor huurverlagingen zijn regels. Is het verzoek ongegrond dan kan de huisbaas het naast zich neer leggen (en zal de huurcommissie daartegen geen actie ondernemen), maar als er bijvoorbeeld sprake is van veel achterstallig onderhoud, dan zal de huur inderdaad verlaagt moeten worden.

Als je ver boven het gebruikelijke puntensysteem zit is dat een goee grond. Dat de huisbaas zonder taal of teken het huurcontract wil verscheuren pleit tegen hem. De huurcommissie zal hem dan ook waarschijnlijk wel de oren wassen mocht dit ervoor verschijnen.

Aanrader is echter wel voordat je tot zoiets over gaat gewoon de face-to-face benadering te proberen. Vraag hem maar naar het waarom en of het echt zo is, dring flink aan, je merkt vanzelf aan hem/haar hoe de vork in de steel steekt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 23:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 20-11-2006 @ 22:41 :
kale huur is 300, alles incl is 400
En wat houden de servicekosten in? GWL, internet, televisie en wat nog meer? Ik vind het sowieso érg aan de hoge kant.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-11-2006 @ 00:09 :
En wat houden de servicekosten in? GWL, internet, televisie en wat nog meer? Ik vind het sowieso érg aan de hoge kant.
Dat ligt natuurlijk aan het aantal medebewoners, snelheid vh internet, tv abo, etc.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 00:07
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
internet hebben we zelf geregeld en betalen we dus ook zelf, idem voor de tv.

in t contract staat dat die kosten zijn voor:

g/w/l
onderhoud boiler, centrale antenne, verwarmings installatie

en de overige service is

gebruik van boiler/geiser
afschrijving stoffering en roerende zaken??
leegstandsderving
en beheer/administratieve kosten
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 06:13
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 21-11-2006 @ 01:07 :
idem voor de tv.

in t contract staat dat die kosten zijn voor:


centrale antenne

__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2006, 09:49
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
ja hij zorgt dat dat ding in de muur t doet, en wij betalen de kosten van UPC
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 15:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 21-11-2006 @ 10:49 :
ja hij zorgt dat dat ding in de muur t doet, en wij betalen de kosten van UPC
die kosten horen anders gewoon bij je upc-abbo hoor...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 15:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-11-2006 @ 00:09 :
En wat houden de servicekosten in? GWL, internet, televisie en wat nog meer? Ik vind het sowieso érg aan de hoge kant.
je weet niet eens over wat voor appartement het gaat (of jij weet meer dan ik). dan kun je er ook weinig over zeggen of het inderdaad 'erg hoog' is.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 15:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-11-2006 @ 16:44 :
je weet niet eens over wat voor appartement het gaat (of jij weet meer dan ik). dan kun je er ook weinig over zeggen of het inderdaad 'erg hoog' is.
Ik kon uit de beginpost wel afleiden dat het niet om een appartement gaat, maar om een kamer. 100 Euro servicekosten is een redelijke richtlijn voor een appartement, maar voor een studentenkamer in een gedeeld huis vind ik 50 euro al aan de hoge kant. Dan kunnen er dus bijzondere afspraken zijn. Maar anders zijn ze erg hoog.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 16:58
Whappie
Avatar van Whappie
Whappie is offline
wat veel verhuurders doen is de huurprijs laag houden maar belachlijk veel servicekosten vragen.
bijv. kamer van 12 m2 voor 220 euro + 140 euro servicekosten heb ik vaak voorbij zien komen op kamernet.
__________________
<< nu: XTRA-whappie >>
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-11-2006 @ 16:56 :
Ik kon uit de beginpost wel afleiden dat het niet om een appartement gaat, maar om een kamer. 100 Euro servicekosten is een redelijke richtlijn voor een appartement, maar voor een studentenkamer in een gedeeld huis vind ik 50 euro al aan de hoge kant. Dan kunnen er dus bijzondere afspraken zijn. Maar anders zijn ze erg hoog.
als het om een appartement van 30m2 in hartje amsterdam gaat, vind ik 400 euro - ongeacht de samenstelling - een heel ander bedrag, dan voor een 10m2-kamertje in een buitenwijk van leeuwarden. daar doelde ik op - die samenstelling 'huur / servicekosten' is toch iets dat puur fictief bestaat, niet iets dat ook echt makkelijk te verantwoorden is.

overigens vind ik 'centrale antenne' een HELE vreemde post, als je zelf je upc-kabel-abbo betaald.... die kosten BESTAAN namelijk helemaal niet, volgens mij.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-11-2006 @ 21:20 :
als het om een appartement van 30m2 in hartje amsterdam gaat, vind ik 400 euro - ongeacht de samenstelling
Die samenstelling is weldegelijk belangrijk. Die 100 euro servicekosten moet je kunnen verantwoorden en dat gaat bij een studentenkamer heel moeilijk worden, dat beloof ik je.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2006, 08:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-11-2006 @ 22:37 :
Die samenstelling is weldegelijk belangrijk. Die 100 euro servicekosten moet je kunnen verantwoorden en dat gaat bij een studentenkamer heel moeilijk worden, dat beloof ik je.
dat zal best, maar of je nu 100 euro service betaald en 300 euro huur, of 375 euro huur en 25 euro servicekosten, echt veel maakt dat niet uit.

servicekosten worden doorgaans toch uit een nogal grote duim gezogen, zeker waar het studentenkamers betreft.

daarnaast, als de servicekosten het probleem waren, dan was het wellicht verstandiger geweest om de huisbaas daar op aan te spreken, en niet op de huurprijs.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 20-11-2006 @ 21:37 :
Nee, als je een huurcontract hebt kan hij dat niet. Veel huisbazen denken echter dat ze dat wel mogen, maar zelfs als er in je contract een clausule staat dat hij de huur op kan zeggen klopt dat niet. Ik heb dit zelf ook gehad, maar ben ruim vantevoren zélf weggegaan omdat ik geen zin in 'gedoe' had.

Sterkte hiermee!

[edit] Ik betaalde ook te veel huur, maar toen ik een specificatie vroeg had hij zoiets van "je betaalt dit of zoekt maar een andere kamer".
als je tekent voor een contract met zo'n clausule, ben je daar nog altijd zelf deels verantwoordelijk voor. als jij tekent voor een contract waar duidelijk in staat dat de huur per direct opgezegd kan worden, moet je niet gaan zeiken als dat ook echt gebeurd.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 17:09
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
ik heb in t centrum van Haarlem een kamer van 22 m² incl keuken, maar mn kamer is eigenlijk kleiner, maar daar kwam ik pas later achter

daar betaal ik dus 300 euro voor
en dan nog 100 service kosten

idem voor mn 3 huisgenootjes
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 22-11-2006 @ 18:09 :
ik heb in t centrum van Haarlem een kamer van 22 m² incl keuken, maar mn kamer is eigenlijk kleiner, maar daar kwam ik pas later achter

daar betaal ik dus 300 euro voor
en dan nog 100 service kosten

idem voor mn 3 huisgenootjes
Wat kwam uit jouw berekening dat redelijk (wettelijk) zou zijn qua huur?

Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-11-2006 @ 09:13 :
als je tekent voor een contract met zo'n clausule, ben je daar nog altijd zelf deels verantwoordelijk voor. als jij tekent voor een contract waar duidelijk in staat dat de huur per direct opgezegd kan worden, moet je niet gaan zeiken als dat ook echt gebeurd.
Ehm, niet dus. Zoiets mag er gewoon niet in staan. Je geniet als huurder een bepaalde 'bescherming'.
Maar veel huurders weten dat niet, en met studentenkamers is het maar al te vaak 'graag of niet', zeker in steden met kamernood (en Haarlem is er daar één van!). Maar dat betekent niet dat huisbazen de rechten van huurders kunnen negeren/veranderen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-11-2006 @ 09:12 :
dat zal best, maar of je nu 100 euro service betaald en 300 euro huur, of 375 euro huur en 25 euro servicekosten, echt veel maakt dat niet uit.
Dat maakt weldegelijk uit. Op basis van de kale huur kun je huurverlaging aanvragen, de servicekosten moet de huisbaas echter direct verantwoorden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 11:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 22-11-2006 @ 19:16 :
Wat kwam uit jouw berekening dat redelijk (wettelijk) zou zijn qua huur?



Ehm, niet dus. Zoiets mag er gewoon niet in staan. Je geniet als huurder een bepaalde 'bescherming'.
Maar veel huurders weten dat niet, en met studentenkamers is het maar al te vaak 'graag of niet', zeker in steden met kamernood (en Haarlem is er daar één van!). Maar dat betekent niet dat huisbazen de rechten van huurders kunnen negeren/veranderen.
als zoiets er niet in mag staan, dan moet jij er je handtekening dus niet onder zetten.

overigens mag een huisbaas wel degelijk mensen uit huis zetten. Per direct is wat onhandig/niet toegestaan, maar een huisbaas mag altijd zijn eigen bezit weer voor zichzelf gaan gebruiken.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:24
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 22-11-2006 @ 19:16 :
Wat kwam uit jouw berekening dat redelijk (wettelijk) zou zijn qua huur?
volgens het punten systeem van vrom 223 euro
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-11-2006 @ 12:07 :
als zoiets er niet in mag staan, dan moet jij er je handtekening dus niet onder zetten.

overigens mag een huisbaas wel degelijk mensen uit huis zetten. Per direct is wat onhandig/niet toegestaan, maar een huisbaas mag altijd zijn eigen bezit weer voor zichzelf gaan gebruiken.
bron

18. Op welke gronden kan de verhuurder de huur opzeggen?


De verhuurder kan maar op zes gronden de huur opzeggen, andere gronden zijn ongeldig. In de vragen hierna leggen we de betekenis verder uit. De zes gronden zijn:

De huurder gedraagt zich niet als een goed huurder.
De afgesproken tijd is verstreken. Dat is het geval als een huur voor bepaalde tijd overeen was gekomen.
De verhuurder heeft de woning nodig voor dringend eigen gebruik.
De huurder weigert een redelijk aanbod tot het aangaan van een nieuwe huurovereenkomst (dat aanbod mag geen verandering van de huurprijs of servicekosten betreffen, tenzij het om woningen gaat waarvan de huurprijs geliberaliseerd is.
De verhuurder verwezenlijkt een bestemming volgens een geldend bestemmingsplan.
De verhuurder beëindigt de huur op grond van een belangen-afweging tussen huurder en verhuurder. Deze zesde opzeggingsgrond geldt alleen voor (inwonende) hospita-kamerbewoners die langer dan 9 maanden huren.




Oftewel: het mag niet zomaar.

Maar ik heb niet het idee dat deze 'discussie' zin heeft...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 23-11-2006 @ 18:24 :
volgens het punten systeem van vrom 223 euro
Dat is inderdaad een flink verschil...
Hebben jullie al verder actie ondernomen?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:06
create
Avatar van create
create is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 22-11-2006 @ 18:09 :
ik heb in t centrum van Haarlem een kamer van 22 m² incl keuken, maar mn kamer is eigenlijk kleiner, maar daar kwam ik pas later achter

daar betaal ik dus 300 euro voor
en dan nog 100 service kosten

idem voor mn 3 huisgenootjes
Dat vind ik eigenlijk nog vrij gewoon, als je ziet wat er allemaal voorbij komt :/
Maarja, de vraag is enorm dus gooien ze de huur snel omhoog he?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 00:53
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
huhuhuhuhuhhu ben ik vadaag de hle dag in utrecht, kom ik thuis
heeft die klootmongool onze boiler uit gezet!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2006, 01:23
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-11-2006 @ 21:20 :
als het om een appartement van 30m2 in hartje amsterdam gaat, vind ik 400 euro - ongeacht de samenstelling - een heel ander bedrag, dan voor een 10m2-kamertje in een buitenwijk van leeuwarden. daar doelde ik op - die samenstelling 'huur / servicekosten' is toch iets dat puur fictief bestaat, niet iets dat ook echt makkelijk te verantwoorden is.

overigens vind ik 'centrale antenne' een HELE vreemde post, als je zelf je upc-kabel-abbo betaald.... die kosten BESTAAN namelijk helemaal niet, volgens mij.
Dat is zeker belangrijk, het is volgens mij namelijk zo dat je kunt eisen van de huurbaas om je te laten zien wat hij met dat geld gedaan heeft aan het huis. Heeft hij bijvoorbeeld voor gemiddeld 70 euro per maand kosten gehad aan jouw kamer (GWL en misschien overig onderhoud) dan kan je 30 euro per maand terug eisen.

Zo zit het bij ons tenminste, het wordt in een contract dan ook meestal benoemd als 'voorschot serviocekosten'. En als jij 24 uur per dag, 365 dagen per jaar al jouw apparaten aan zet, 3 koelkasten laat loeien en de verwarming op zijn hoogst zet, dan kan je aan het einde van het jaar of kwartaal ook dik gaan bijbetalen aan GWL. ZOu een beetje raar zijn als dat andersom niet zo was
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 15:05
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 26-11-2006 @ 01:53 :
huhuhuhuhuhhu ben ik vadaag de hle dag in utrecht, kom ik thuis
heeft die klootmongool onze boiler uit gezet!!!
Ik zou als ik jou was wel heel erg snel rechtshulp/huurcomissie gaan inschakelen. En wellicht een ander slot op je kamer zetten waar de huisbaas de sleutel niet van heeft (oude slot bewaren, dan mag hij er niks van zeggen want je kunt het slot als je verhuist dan weer 'terugbrengen in de oorspronkelijke staat' en je huisbaas heeft niks op jouw kamer te zoeken, tenzij hij het vooraf aankondigd met geldige reden (zoals onderhoud))
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 22:13
maartenbiemans
maartenbiemans is offline
Kijk op de nieuwe website www.huisbazen.nl ; veel info maar ook mogelijkheid om met andere gedupeerden in contact te komen! spread the word!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine OV-saaikaart #1708
Martiño
500 02-09-2012 17:53
Werk, Geld & Recht Conflicten met huisgenoot
sabrosa
7 25-03-2009 17:14
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic # 137
Hawahaai
497 05-11-2008 07:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.