Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2009, 19:55
Verwijderd
Ik doe een onderzoek voor school (best belangrijk want als ik het niet doe mag ik m'n 6VWO niet afmaken.)

Is er een soort van alternatief voor drugs met redelijk overeenkomenede effecten (stoned/high/etcetcetc) ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2009, 20:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn aangezien drugs een verzamelnaam is.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 20:02
Verwijderd
Nou ik bedoel vooral dingen die vaak gebruikt worden. Wiet, LSD, paddo's, XTC, noem maar op haha.


Oh en hypnose wordt wel eens als alternatief gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 20:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Daar dacht ik ook aan, meditatie heb je ook nog en mensen die marathons lopen of bergen beklimmen oid hebben en euforisch gevoel, veroorzaakt door oa endorinen.

Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters. De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine. Opium en heroïne werken op dezelfde receptoren in als endorfine. De smaakervaring bij suikers, vetten en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam. Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie (zelfverminking).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Endorfine
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 20:55
Verwijderd
ik zit te denken aan adrenaline, kan als voorbeeld geven dat ik afgelopen zaterdag op masters of hardcore bijna minstens zo hard stond te stuiteren als iedereen met speed op enzo. De sfeer, het feest, het harde geluid...ik had zo het idee dat ik een flinke adrenalinestoot had gekregen en daarom gewoon lekker door kon dansen. Op de terugweg in de trein zag ik ook dat m'n pupillen flink groot waren. Zondag overdag was ik wel flink moe, maar wel een beetje over mn slaap heen en ik ben dan ook pas zondagavond om tien uur naar bed gegaan.

Nouja, ik had dus ongeveer hetzelfde gevoel als met xtc/speed/coke op; veel energie, geen slaap, weinig vermoeidheid, grote pupillen

en ja het zal vast niet alleen adrenaline zijn geweest, misschien ook wel endorfine zoals veroorzaker noemde, noradrenaline, dopamine...iig wat in die richting
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Nou ik bedoel vooral dingen die vaak gebruikt worden. Wiet, LSD, paddo's, XTC, noem maar op haha.


Oh en hypnose wordt wel eens als alternatief gebruikt.
als je een alternatief voor de bekende drugs bedoeld.

ayahusca (spelling?), peyote, san pedro, yopo zaden, eigenlijk de hele smartshop verzameling.

ik weet niet of ik webshop mag posten dus google azarius+smartshop

oh en ritalin lijkt op speed qua effect ( en chemische samenstelling) alleen een stuk milder
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 14:23
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Lijm.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 17:58
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik denk dat je op de herbal achtige dingen uit gaat komen die in elke smartshop wel te krijgen zijn. Ik zou dan ook als ik jou was even een smartshop in de buurt binnen lopen en daar even rond vragen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 11:46
blablatje
blablatje is offline
Misschien kun je ook denken aan reguliere recept-medicatie die als 'drug' gebruikt wordt. Bij ritalin, lithium en morfine is dat bekend, het oudste verdovingsmiddel distikstofoxide ofwel lachgas was al daarvoor een populaire drug. Ik kan me voorstellen dat het ook met L-dopa gebeurt of met benzodiazepines zoals dormicum of seresta, en ik meen dat ook MAO-remmers recreatief worden gebruikt. Informatie over die medicijnen kun je op www.farmacotherapeutischkompas.nl opzoeken, maar voor je er iets over in je verslag zet raad ik je wel aan om te controleren of het ook echt zo gebruikt wordt (daar zijn vast wel artikelen over te vinden) en waarom.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 12:10
Verwijderd
Citaat:
en ik meen dat ook MAO-remmers recreatief worden gebruikt
volgens mij niet als middel op zich, maar vooral in combinatie met tripmiddelen, om de trip langer te laten duren
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 12:13
Hydrodynamikaas
Avatar van Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat het ook met L-dopa gebeurt of met benzodiazepines zoals dormicum of seresta, en ik meen dat ook MAO-remmers recreatief worden gebruikt.
Ik weet het wel zeker..

Verder wat iedereen hier zegt, ik kan niet echt iets anders bedenken..
Je hebt ook bepaalde ademtechnieken enzo (voorover hurken, paar keer zwaar in en uitademen en snel opstaan bijv), die ook een dergelijk effect hebben
__________________
Je bent bladgroen papi, voer voor de apen!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 12:31
wann
Avatar van wann
wann is offline
Flinke slaaptekorten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 13:34
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Flinke slaaptekorten.
mjah, na meer dan 48 uur doorgaan begin je een stevige portie te hallucineren.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 15:14
John Frum
Avatar van John Frum
John Frum is offline
kanna lijkt wel een beetje op een milde high van wiet, of op het uitstonen.
__________________
"liever niets dan een vrouwenstem"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 15:35
Verwijderd
Citaat:
mjah, na meer dan 48 uur doorgaan begin je een stevige portie te hallucineren.
+ allerlei vreemde dingen horen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 20:10
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
mjah, na meer dan 48 uur doorgaan begin je een stevige portie te hallucineren.
Uren naar m'n behang zitten staren vanwege alle leuke bewegende beelden die ik zag.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 20:32
John Frum
Avatar van John Frum
John Frum is offline
ja ik was afgelopen zondag ook flink aan het hallucineren van brakheid icm slaaptekort. Ik zag buiten in de schemering steeds mensen lopen en hoorde geluiden.

Maar over het algemeen word ik er niet erg gelukkig van als ik zo moe ben.
__________________
"liever niets dan een vrouwenstem"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Uren naar m'n behang zitten staren vanwege alle leuke bewegende beelden die ik zag.
me 's avonds op mijn zolderkamer de hele tijd zitten afvragen of mijn ouders nou echt een verdieping lager over me stonden te praten/roddelen of niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2009, 20:34
John Frum
Avatar van John Frum
John Frum is offline
dat heb ik nuchter ook.
__________________
"liever niets dan een vrouwenstem"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 21:01
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
me 's avonds op mijn zolderkamer de hele tijd zitten afvragen of mijn ouders nou echt een verdieping lager over me stonden te praten/roddelen of niet

Doet me denken aan een keer met xtc (geloof ik, maar weet het niet echt goed meer): met mezelf in gesprek zijn (hardop) en vervolgens onder m'n bed etc. op zoek gaan naar de persoon met wie ik aan het praten was.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 09:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Slaapmedicatie (benzodiazepines en barbituraten)? De smartshop verkoopt ook iets wat eruit ziet als een joint, maar dan gevuld is met allerlei kruiden (naam vergeten). Verder: ritalin, concerta (voorgeschreven bij ADHD, maar met een werking die licht overeenkomt met speed voor niet-ADHD'ers). Morfine-aanverwante stoffen hebben naast de pijnstillende werking eveneens een rustgevend + hallucinerend effect..


Zie je methadon als drugs? Dit is een verzameling van allerlei rustgevende/ pijnstillende-shizzle.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 09:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Misschien kun je ook denken aan reguliere recept-medicatie die als 'drug' gebruikt wordt. Bij ritalin, lithium en morfine is dat bekend, het oudste verdovingsmiddel distikstofoxide ofwel lachgas was al daarvoor een populaire drug. Ik kan me voorstellen dat het ook met L-dopa gebeurt of met benzodiazepines zoals dormicum of seresta, en ik meen dat ook MAO-remmers recreatief worden gebruikt. Informatie over die medicijnen kun je op www.farmacotherapeutischkompas.nl opzoeken, maar voor je er iets over in je verslag zet raad ik je wel aan om te controleren of het ook echt zo gebruikt wordt (daar zijn vast wel artikelen over te vinden) en waarom.
Jemig, MAO-remmers recreatief gebruiken? In combinatie met een glas wijn of een stuk kaas, kan dit al veel schade aan je lichaam berokkenen In combinatie met Prozac kan de afloop zelfs dodelijk zijn.. Wat leip dat mensen dit voor de fun gebruiken
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 18:56
b00mbap
Avatar van b00mbap
b00mbap is offline
Nootmuskaat.
Hoestdrank.
__________________
The Dustbin Cried The Day The Dustman Died.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 09:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nootmuskaat.
Hoestdrank.
Dampo met DXM-ingrediënt idd...! Deadlock zo-ziek-als-een-hond-na-DXM-naamzoek ;X
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 13:18
Verwijderd
Hehe, inderdaad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2009, 14:04
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Jemig, MAO-remmers recreatief gebruiken? In combinatie met een glas wijn of een stuk kaas, kan dit al veel schade aan je lichaam berokkenen In combinatie met Prozac kan de afloop zelfs dodelijk zijn.. Wat leip dat mensen dit voor de fun gebruiken
Zijn wel meer van die combi's, zou ook wel deels het zelfdestructieve element zijn wat een redelijk percentage gebruikers heeft
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 12:27
Verwijderd
benzine snuiven
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 17:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Heel lang in het donker naar een tv met testbeeld of ruis erop kijken. Dan ga je vanzelf wel rare dingen zien.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:01
Verwijderd
Ohja, en I-Doser
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Ohja, en I-Doser
misschien moet ik is een keer goede in-ears kopen want bij mij werkte het totaal niet
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 19:14
Verwijderd
haha ik weet inderdaad ook niet wat ik er van moet geloven...

hoewel, ik heb het al een paar keer geprobeerd, en een keer werd ik na +- 25 minuten een soort van "wakker", voelde me heel lijp, het leek wel alsof ik lag te trillen in mijn bed, maar ik lag gewoon stil verder. kan het niet echt uitleggen maar het leek wel alsof het had gewerkt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 19:59
Scholier2077
Scholier2077 is offline
Kijk op smartshop website's hebben ze heel veel van cactusen tot zaden enz..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen NL betoog; Alternatieve geneeswijzen
S.Einstein
4 11-04-2008 00:13
Lifestyle wie is er alternatief en wie wil wat over hen zeggen?
Miss-Sanne
73 12-03-2004 08:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing/betoog over alternatieve straffen.
Jodo
1 16-02-2004 14:13
Psychologie alternatief=depressief?
bishoujo
53 25-07-2003 19:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Alternatieve straffen...
diamonde
1 06-03-2003 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.