Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2009, 07:29
Verwijderd
*

Laatst gewijzigd op 27-08-2017 om 14:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2009, 08:26
ganralph
ganralph is offline
waarom geef je überhaupt een vals adres op?

paypal staat er wel om bekend dat ze kopers heel snel in het gelijk stellen bij een geschil met de verkoper.

hoe dan ook, ik weet niet hoe incassotrajecten verlopen als jij een vals adres hebt gebruikt, maar uiteraard wil Paypal zijn geld wel zien.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:19
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
kan je dit niet persoonlijk met die vriend van je uitvechten/oplossen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 15:30
Verwijderd
Je hebt neem ik aan wel een mailtje waaruit blijkt dat hij jou 27 euro gaat betalen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:53
DreamAboutIt
Avatar van DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Citaat:
Mogen zij bijv. met IP adressen je adress enz uitzoeken en dat soort dingen?
Aan de hand van je IP adres kunnen ze je echte adres niet achterhalen. Als ze willen kunnen ze hier wel mee naar de politie gaan (weet niet of ze dit echt doen, en of ze hier vaste protocollen voor hebben) De politie kan wel bij je ISP het adres aan de hand van het IP opvragen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 09:38
ganralph
ganralph is offline
Heb het nog even nagevraagd bij iemand die er wat meer verstand van heeft:

Als ze je echt willen hebben, zullen incassobureaus je vinden. het zijn bloedhonden als het moet, punt. De vraag is hoever ze gaan voor twintig euro. Paypal is een schimmig bedrijfje, dus dit is moeilijk in te schatten.

Heb je trouwens een niet-bestaand adres opgegeven, of een bestaand adres waar jij niet woont?

Maar als ik af mag gaan op je nickname, ben je nog geen 18. Dus zou je helemaal geen Paypal-rekening moeten kunnen openen. Je ouders zijn nu - volgens mij - aansprakelijk voor je schuld. Misschien dat zij er wat mee kunnen om Paypal aan te spreken op het feit dat jij helemaal geen transacties uit mocht voeren via hun systeem.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Je ouders zijn nu - volgens mij - aansprakelijk voor je schuld.
Nee, ouders zijn niet aansprakelijk voor door hun kinderen gemaakte schulden. Ze kunnen onder bepaalde omstandigheden wel aansprakelijk zijn voor door hun kinderen aangerichte schade.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 15:27
ganralph
ganralph is offline
Ok, zou goed kunnen. Maar als een minderjarige een transactie uitvoert die hij niet mag uitvoeren, hoe werkt dat dan?
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 14:32
Hazelwood
Hazelwood is offline
Citaat:
Paypal is een schimmig bedrijfje, dus dit is moeilijk in te schatten.
Wat is er schimmig aan PayPal? bijna elke verkoper op eBay gebruikt het. Of vind je eBay ook een schimmig bedrijfje?

Daarnaast: ik vind het een beetje raar verhaal. Volgens mij probeerde je PayPal gewoon te scammen en ik denk dat dat niet gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 14:48
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wat is er schimmig aan PayPal? bijna elke verkoper op eBay gebruikt het. Of vind je eBay ook een schimmig bedrijfje?

Daarnaast: ik vind het een beetje raar verhaal. Volgens mij probeerde je PayPal gewoon te scammen en ik denk dat dat niet gaat lukken.
ok, dat had ik misschien wat snel gezegd. excuus maar aan de hand van de vraag van TS ben ik de nodige consumentenfora tegen gekomen waarin steeds bepaalde klachten terug komen:

paypal schrijft wel heel snel geld bij de verkoper af als de koper klaagt; en het is heel moeilijk met ze te communiceren.

vooral dat tweede maakt een bedrijf in mijn opzicht "schimmig".

laat ik dus zeggen dat Paypal mij nog al een schimmig bedrijfje lijkt
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 01:40
Verwijderd
Er zijn klachten over paypal maar het is geen schimmig bedrijf hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.