Oud 03-01-2003, 17:02
Pompompom
Pompompom is offline
Allo mensjuhs op het forum!

M'n verhaal (inleiding tot de vragen ): ik ben 3 maanden veel ziek geweest en heb 2 keer in het ziekenhuis gelegen. Eerst om een abces uit mijn keel weg te laten halen, en later om m'n amandelen weg te halen (en er zat weer een abces aan te komen bleek). Ik kon nauwlijks eten die 3 maanden, sommige tijden helemaal niet, ik kon mijn mond dan niet open krijgen en helemaal niet slikken. Ik heb ook veel antibiotica gehad. Ik ben zoiezo niet zo heel breed ofzo, eigenlijk wel dun. En nou ben ik dus wel 10 kilo afgevallen ! Kunnen jullie mij misschien tips geven hoe ik weer een beetje spieren krijg/dikker wordt zonder naar de sportschool te gaan. Hoeveel sit-ups en hoeveel push-ups is goed voor je lichaam op een dag? Wanneer op de dag, 1 keer? Of misschien 's morgens en 's avonds? Ik wil graag dikker worden en een beetje sterker worden. Ik heb ook nog 2 gewichten van elk (2 maal 5,4) 10,8 kilo, dat zou dus denk ik wel genoeg moeten zijn... Alvast bedankt voor de tips! (ps: en waar kan je bijvoorbeeld het beste sit-ups doen? Op de grond of op je bed bijvoorbeeld...als het uitmaakt?)

*sorry voor de onoverzichtelijke vragen *
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:44
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
komt me heel bekend voor.. 2 jaar geleden ongeveer in dezelfde situatie gezeten.. chronische keelontsteking & iedere vorm van anti biotica gehad.. waarna ik ook ongeveer 10 kg af ben gevallen.

Best normaal na 2 weken alleen drinken en een maand geen vast voedsel

Anyways. je lichaam zal zich na een tijdje weer op t 'oude' gewicht krijgen. Slaat gewoon wat meer vet en voedingsstoffen op waardoor je qua massa wel weer wat toeneemt.
Krachttraining staat er helemaal los van, geen aangepast schema volgen maar wel rustig aan beginnen.. je lichaam moet ook eerst aansterken.
Voor tips over wat te doen met je krachttraining moet je toch wat preciezer zijn, maar zet voor jezelf reeele doelstellingen en werk daar steeds naartoe. Daarmee bereik je uiteindelijk het meest.

suc6
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:23
Pompompom
Pompompom is offline
Hehe, dankjewel voor de tips Marshall_Mathers! Maar kan iemand me vertellen welke oefeningen je het beste kan doen? Als je gewoon algemeen (alle spieren) wat wil trainen thuis?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:54
bullitgetit
bullitgetit is offline
ik zou in geen geval push ups gaan doen als je in massa wilt toenemen. wel als je sterker wilt worden maar dat is iets heel anders.
De regel is namelijk voor meer volume/massa train je met zware gewichten zodat je maximaal 6 herhalingen kunt doen.
Dus pak die losse gewichten.
Voor je bovenbeenspieren groter maken is kniebuigingen een hele goeie manier.
__________________
with the real energy taste!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:20
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
er is in je bibliotheek vast wel een boek verkrijgbaar waarin oefeningen staan voor het gebruik van dumbells.

ik jka ze hier wel allemaal gaan uitleggen, maar een plaatje zegt alles in 1 keer.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 20:14
the_conquer
the_conquer is offline
Okee koop een set dumbells.

voor de rest van de info zie www.ehf-group.nl
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 23:21
Verwijderd
ga hardlopen/joggen.
goed voor de conditie en voor de been- en buikspieren.
niet te hard beginnen dan, zorgen dat je goed gegeten hebt (niet direct ervoor anders krijg je last van je milt) en misschien is een flesje water meenemen ook wel een goed idee.
Voor je boven lichaam zou je denk ik het beste kunnen gaan gewichtheffen ofzo.
Push-ups kan je trouwens ook best goed doen, op 2 manieren.
Manier 1, vooral voor de boven armen: Je armen recht onder je schouders (dus je handen dicht bij elkaar)
Manier 2, vooral voor je borstspieren: Je armen wijd uit elkaar, veel ruimte tussen je handen.
Als je deze oefeningen gaat doen, niet meteen proberen zoveel mogelijk te doen, maar gewoon rustig beginnen.
Niet meteen voor de 25 gaan.
Als je na 3 push-ups al niet meer kan, niet verder gaan, als je het maar regelmatig genoeg doet gaat het van zelf beter.

En dan nog een tip, maar die kan je niet thuis doen, is te gaan zwemmen.
Beetje afwisselen, schoolslag, borstcrawl en rugslag (met je armen ook), goed voor je spieren, je krijgt er een sterke rug van en een goede conditie

Maar natuurlijk het belangrijkste van al is goed en gezond eten. En niet te weinig. Ook niet zoveel dat je niet meer kan en er dan nog meer bij gooit, maar net zoveel totdat je geen honger meer hebt, dat je voelt dat je lichaam niet meer nodig heeft.
En goed rusten als je bezig bent geweest met vanalles.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.