Oud 21-11-2005, 20:46
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hoi ik heb een vraagje...

Wat is de snelste manier om spieren te kweken?

(denk aan: Buikspieren, bi-triceps, vet van de bil af enz.)

Wissel hier de tips uit, naar elkaar toe, en vooral naar mij toe

(en nee, dit is niet de zoveelste "een vriend van mij wilt" , maar

een "ik zou graag willen" topic

Even voor de duidelijkheid:

Ik ben niet dik, maar wel een beetje vet erop, dat ik wil omzetten naar spieren.

Alvast bedankt !
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:54
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ga naar de sportschool en vreet goed, alleen dan zul je groeien.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:01
clienus
Avatar van clienus
clienus is offline
je zult eerst af moeten vallen volgens mij anders kun je nog zo hard trainen maar met dat laagje spek er op zul je nog geen blokje van je wasbordje zien. of je moet zo trainen dat je minder eet en meer verbuikt.

je moet gericht gaan trainen. ik zie dat je 17 bent dus je kan naar een sportschool daar kun je vragen naar advies. ikzelf weet er niet vel meer van dan opdrukken en buikspieroefeningen doen.

ook een tip denk niet dat je in 1 maand tijd een wasbordje kan kweken. doe het geleidelijk. als je geleidelijik traint zal het resultaat ook langer blijven. dan als je in 1 x heel explosief gaat trainen. als je dan 2 weken niks doet dan ben je al bijna weer terug bij af.

succes!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:03
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik zag het alweer: Sportschool.

Ik dacht eigenlijk meer aan home-made-fitness zeg maar
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:04
Jolene
Avatar van Jolene
Jolene is offline
vraag het aan ~(S-|-)2v!lL~
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:05
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hoezo dat?
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:07
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Wedden dat jij over een jaar thuis nog niks bereikt heb, ga dan eerst een half jaar in de sportschool aan de slag en dan thuis trainen, zodat je de oefeningen goed onder de knie krijgt.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:19
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
HMMMZ...

Mkay, bedankt.

Moet je ook iets aan je eetpatroon aanpassen?
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 21-11-2005 @ 20:46 :
.....
Ik ben niet dik, maar wel een beetje vet erop, dat ik wil omzetten naar spieren.
.....
zal ik het ook eens een keer zeggen, vet kun je niet omzetten naar spieren

Niks mis met thuis trainen maar het is inderdaad wel belangrijk dat je je oefeningen goed uitvoert maar dit hoef je niet per definitie in een sportschool te leren, train je zonder gewichten dan zou je het zelfs jezelf kunnen leren. Het is wel zo dat je in een sportschool zeker weet dat het goed aangeleerd wordt.

Eetpatroon hoef je ook niet aan te passen als je niet echt intensief sport, het is echter nooit verkeerd beter op te gaan letten wat je eet (doe ik ook nu ik weer sport)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 23:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
adon1s schreef op 21-11-2005 @ 21:07 :
Wedden dat jij over een jaar thuis nog niks bereikt heb, ga dan eerst een half jaar in de sportschool aan de slag en dan thuis trainen, zodat je de oefeningen goed onder de knie krijgt.
Dat niet alleen, bij een goede sportschool hebben ze betere spullen en de meeste mensen die die zooi zelf kopen doen er na een paar maanden toch niks mee.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 00:35
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
het grootste deel van de mensen haakt inderdaad wel af als ze thuis trainen. Als je een beetje serieus resultaat wil bereiken moet je gewoon echt 4-5 keer per week naar de sportschool, dan zie je ook veel sneller resultaat en raak je alleen maar gemotiveerder.

Als je 2 x per week een beetje met gewichten klungelt gaat de vooruitgang ontzettend langzaam en je zult nooit alle spiergroepen even goed kunnen aanpakken.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 00:39
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Je zou natuurlijk dit ding kunnen kopen en in een paar weken een sixpack trainen. Voordeel is dat de drempel veel lager is dan naar de sportschool gaan en zelfs dan thuis op een matje. Als je echter veel meer spieren wil trainen en ook weet dat je de discipline hebt is een sportschool een beter alternatief.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 00:44
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 21-11-2005 @ 21:19 :
HMMMZ...

Mkay, bedankt.

Moet je ook iets aan je eetpatroon aanpassen?
Nee dat hoeft niet spieren komen uit de lucht en het vet valt straks gewoon op de grond

http://forum.dutchbodybuilding.com

Alstu. Tip van de dag, lees u maar eens goed in en bedenk dan wat je wil
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 06:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 21-11-2005 @ 21:19 :
HMMMZ...

Mkay, bedankt.

Moet je ook iets aan je eetpatroon aanpassen?
Om spieren te kweken zul je wat meer eiwitten moeten eten
Ik weet nog wel toen mijn vader nog veel aan sport deed dat hij eens een extra eitje at, of een extra stuk vlees.
Véél fruit en zuivel.

Zoals al eerder gezegd in dit topic: Ga eerst een tijdje naar de sportschool voordat je thuis begint met oefeningen doen

Om spieren te kweken zul je toch ook met gewichten moeten werken, zo goedkoop zijn die niet (heb hier een setje dumbels liggen van bij elkaar 30kg, die waren bij elkaar iets van 70eu.)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:03
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Danku Danku

Nu even een abbo sportschool regelen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:04
Encrypted
Encrypted is offline
Voor je serieus begint met trainen zou ik héél veel lezen! Voornamelijk op het forum dat MightyDuck je aanreikte. Met google kan je natuurlijk ook erg veel vinden met een search naar 'bodybuilding'. Leer van andermans fouten, bijv. één van mij: aankloten met gewichten van 3kg zonder ook maar een flauw benul te hebben van wat een spier prikkelt om te gaan groeien. En iets wat veel mensen vertikken; train je benen! het trainen van je benen zal ten goede komen aan de spiergroei in de rest van je lichaam, plus dat het er natuurlijk niet uitziet met van die dunne benen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 22-11-2005 @ 20:04 :
plus dat het er natuurlijk niet uitziet met van die dunne benen
haha, bij mij op de sportschool liep er zo'n figuur, bovenlijf was echt goed gespierd... en dan van die spillebeentjes eronder, dat zag er inderdaad niet uit
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:21
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-11-2005 @ 23:46 :
Dat niet alleen, bij een goede sportschool hebben ze betere spullen en de meeste mensen die die zooi zelf kopen doen er na een paar maanden toch niks mee.
Juist ik heb me ooit van die gewichten gekocht, maar daar heb ik misschien net 3 dagen wat mee geklooid.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:22
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 22-11-2005 @ 20:04 :
Voor je serieus begint met trainen zou ik héél veel lezen! Voornamelijk op het forum dat MightyDuck je aanreikte. Met google kan je natuurlijk ook erg veel vinden met een search naar 'bodybuilding'. Leer van andermans fouten, bijv. één van mij: aankloten met gewichten van 3kg zonder ook maar een flauw benul te hebben van wat een spier prikkelt om te gaan groeien. En iets wat veel mensen vertikken; train je benen! het trainen van je benen zal ten goede komen aan de spiergroei in de rest van je lichaam, plus dat het er natuurlijk niet uitziet met van die dunne benen
Ben heel lang schaatser geweest, met me benen zit het wel goed
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:24
mirnie
mirnie is offline
ga boksen! Echt ik ben ook al aardig aan het afvallen. Je gebruikt al je spieren. Heel anders dan bij fitness. Het effect is veel groter. Alleen je moet ff doorzetten met je conditie. De conditietraining is de eerst paar lessen best zwaar
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 23:44
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik weet nie of het volgende helpt, maar in theorie zou et wel moeten werken: een goed dieet (als in wat je dagelijks eet). Dat is het belangrijkste bij afvallen en trainen.
Vaak, maar toch voldoende en niet te veel zou moeten helpen. Als je vaak per dag eet, dan zou je stofwisseling meer moeten werken.
Mijn planning die ik zou geven zou dan zijn 6 keer per dag:
Ontbijt, brunch, lunch, middag, middag, diner.
Wel allemaal licht, zodat je niet te vol zit voor het volgende.
2 ons groenten, 2 stuks fruit iig, zelf in te delen (zorg dat tomaat er bij zit).
Verder gewoon overdag een bruin broodje, met kaas ofzo.

Verder regelmatig bewegen. Hoeft nie veel te zijn, 10 push- en sit-ups per dag, elke dag doen, heb je na een maandje al een beetje resultaat.
Ook zoiets met je armen, voor je bi- en triceps.
Verder lijken vechtsporten me wel geschikt (boksen, judo, iaido, aikido, karate, wing tsun etc.).

Pff, moeje mij es horen, tips geven terwijlk et zelf nie doe... (maar wel wil!!!)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 07:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cha schreef op 23-11-2005 @ 23:44 :
(zorg dat tomaat er bij zit).
Waarom tomaat? Dat is toch hoofdzakelijk water...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:25
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 24-11-2005 @ 07:48 :
Waarom tomaat? Dat is toch hoofdzakelijk water...
Tomaat bevat het antioxidant lycopeen, dit helpt o.a. de kans op ziektes als prostaatkanker, longkanker en verschillende soorten epitheelkanker verminderen. Maar er zijn zoveel voedingsmiddelen die de gezondheid op een bepaaldpunt verbeteren en die kan hij moeilijk iedere dag gaan eten.

Edit: Ik zal ook maar even wat tips geven aan de TS.

Ik zal je eerst even uit de droom helpen: Er is geen manier om 'snel' spieren te kweken en ook geen manier om spieren 'om te zetten' in vet. Wil je een gespierde en in jouw geval ook een droge body, dan zull je er iets voor over moeten hebben. Goed op je voeding letten, regelmatig en gestructureerd trainen en daarbij een aantal keer per week aërobe inspanning om dat vetlaagje er van af te krijgen.

Mbt tot trainen: Ga naar een sportschool, thuis trainen werkt niet, tenzij je voor 100den euro's (of meer) aan apparatuur wil gaan kopen. Train je hele lichaam en niet zomaar een aantal spiergroepen. Je krijgt het mooiste resultaat als je je hele lichaam traint. Je kan in 't beginnen starten met een fullbody schema al ben ik hier zelf niet zo fan van. Je kan beter 1/2x per week upperbody en 1/2x lowerbody doen of je spiergroep nog verder onderverdelen in dagen. Voor goede schema's moet je maar even op internet zoeken of je aanmelden op de site die MightyDuck je heeft gegeven. En voor je bilspieren: Ga squatten! Heerlijke oefening en je krijgt er een strakke ass van.

Mbt tot voeding: Eet verdeeld over de dag 6-8 maaltijden met 'schoon' voedsel. Let ook op je eiwitinname en met goed vet (meervoudig of gewone onverzadigde vetten) is niets mis. Voedsel waar je aan kunt denken: Volkorenbrood, muesli, brinta, melk, kwark, kalkoenfilet, kipfilet, tonijn, witte vis, fruit, groente, rijst, etc. En stop met Junkfood! Jij kan als 17-jarige jongen best 2500-3000 kcal/dag eten en daarmee afvallen als je erbij traint en aan cardio doet. En als jij 2500-3000 kcal/dag aan gezond voedsel binnen krijgt heb je echt de behoefte niet meer aan andere troep.

Ga verder inderdaad op internet zoeken, meld je aan op forums die specifiek gericht zijn op krachttraining en lees veel. Zoekt en gij zult vinden.

Laatst gewijzigd op 24-11-2005 om 08:42.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
lycopeen komt ook voor in watermeloen en abrikoos... en persoonlijk vind ik dat lekkerder
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:41
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 24-11-2005 @ 08:31 :
lycopeen komt ook voor in watermeloen en abrikoos... en persoonlijk vind ik dat lekkerder
Klopt, watermeloen bevat zelfs een hoger gehalte aan lycopeen. Alleen watermeloen kun je niet het hele jaar door (even goedkoop) krijgen. Tomaat daarintegen wel.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-11-2005 @ 08:41 :
Klopt, watermeloen bevat zelfs een hoger gehalte aan lycopeen. Alleen watermeloen kun je niet het hele jaar door (even goedkoop) krijgen. Tomaat daarintegen wel.
Dan nog heeft lycopeen weinig met spieropbouw te maken?
Ik dacht dat het alleen hielp tegen prostaatkanker
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:46
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 24-11-2005 @ 08:43 :
Dan nog heeft lycopeen weinig met spieropbouw te maken?
Ik dacht dat het alleen hielp tegen prostaatkanker
Voor zover ik weet niet nee. Maar sommige bodybuilders zijn net iets te obsessed met het eten van gezond voedsel en eten alles waar ook maar van beweerd word dat het een gunstig effect heeft op de gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-11-2005 @ 08:46 :
Voor zover ik weet niet nee. Maar sommige bodybuilders zijn net iets te obsessed met het eten van gezond voedsel en eten alles waar ook maar van beweerd word dat het een gunstig effect heeft op de gezondheid.
Bodybuilden is ook geen sport... het is een manier van leven
Maar daar heb je wel gelijk in denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:54
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 24-11-2005 @ 08:47 :
Bodybuilden is ook geen sport... het is een manier van leven
Maar daar heb je wel gelijk in denk ik
Het is een sport EN een manier van leven.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 09:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-11-2005 @ 08:54 :
Het is een sport EN een manier van leven.
Ook nog een mogelijkheid
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:11
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
mirnie schreef op 23-11-2005 @ 19:24 :
ga boksen! Echt ik ben ook al aardig aan het afvallen. Je gebruikt al je spieren. Heel anders dan bij fitness. Het effect is veel groter. Alleen je moet ff doorzetten met je conditie. De conditietraining is de eerst paar lessen best zwaar
Zoals je zelf al zegt zal boksen vooral affect hebben op je conditie. TS is echter uit op het "kweken van spieren", en dan kom je bij boksen bedrogen uit.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 18:04
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
gerwin schreef op 24-11-2005 @ 16:11 :
Zoals je zelf al zegt zal boksen vooral affect hebben op je conditie. TS is echter uit op het "kweken van spieren", en dan kom je bij boksen bedrogen uit.
Heeheee steeds meer "normale" mensen snappen het. Die profboksers zijn om een andere reden zo gespierd. Niettemin schitterende sport dat boksen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 18:37
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
wat dacht je van het lichaam dat yuri van gelder heeft gekregen met ringzwaaien
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 18:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Inderdaad, boksers doen er meestal nog krachttraining naast
Niet alleen boksers overigens, andere vechtsporters doen dat ook
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 20:32
mirnie
mirnie is offline
wij krijgen idd aardig wat krachttraining erbij hoor. Je gebruikt al je spiergroepen. Na het boksen voelen mijn spieren heeel erg strak aan. Reken maar dat je er kracht en conditie van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 22:47
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
mirnie schreef op 24-11-2005 @ 20:32 :
wij krijgen idd aardig wat krachttraining erbij hoor. Je gebruikt al je spiergroepen. Na het boksen voelen mijn spieren heeel erg strak aan. Reken maar dat je er kracht en conditie van krijgt.


Naast Boksen(op het moment ff niet btw) doe ik veel aan BB en het komt absoluut niet overeen met elkaar.
Conditie krijg je van alle soorten herhalingen wel alleen scheelt het enorm in de mate waarin.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 23:28
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
een spuitje. ofzo
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid spieren kweken
ryan appel
42 01-03-2022 18:59
Lichaam & Gezondheid Te dun, wil gespierd
Verwijderd
22 26-09-2016 00:24
Lichaam & Gezondheid Spieren
Heys
3 27-04-2016 08:44
Lichaam & Gezondheid Aankomen/spieren kweken/thuis
Pompompom
6 05-01-2003 23:21
Lichaam & Gezondheid Spieren kweken!!!!
Cameo
1 21-04-2002 12:12
Lichaam & Gezondheid Spieren kweken...
MisterImpossible
25 15-04-2002 21:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.