Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2003, 21:56
Blackeyed
Blackeyed is offline
Voor m'n 16de verjaardag zou ik graag een neuspiercing hebben. Ik heb der lang over na gedacht en zou echt graag een hebben...maar m'n ouders zijn er radicaal tegen. M'n pa zegt dat hij er zelfs 220 volt opzet als ik met zoiets thuiskom
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe heb je je ouders overtuigd? Moet ik wachten tot m'n 18de ( ni dat mijn ouders het dan leuk vinden) of heeft iemand goeie argumenten?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2003, 21:59
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Duidelijk wachten!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:10
Verwijderd
Ik wou een navelpiercing toen ik 13 was, maar ik moest wachten tot mijn 18e verjaardag.
Met mijn zeur kwaliteiten had ik hem uiteraard nog voor mijn 14e verjaardag!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:44
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Gewoon doen en kijken wat hun reactie is. Als ze flippen, haal je 'm dr gewoon uit. Of

- vertel je verhaaltje. Dat je weet wat de voor-en nadelen zijn, en waarom je die piercing precies hebben wil. Met 'ikwilhetikwilhetikwilhetikwilhet' kom je nergens

- zorg dat je De Vraag goed getimed hebt, als je moeder net een flinke overgangsaanval heeft, maak je niet veel kans

- als je ouders afspraken met je hebben gemaakt/gaan maken, doe dan echt wat er afgesproken is. Op die manier win je steeds meer vertrouwen en mag je (meestal) op den duur steeds meer.

Beetje afgezaagde tricks ja, maar vaak werken ze wel..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 07:30
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Mijn ouders gebruiken psychologie.. "En ik vind het misselijkmakend en ik kan je dan nooit meer aankijken want ik vind het zo vies, maar je mag wel hoor" Ja hoor, heel fijn..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:15
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
zet hem gewoon als je echt graag wilt,dan zien ze het vanzelf wel en vinden ze het echt niet oke kun je hem er alsnog uithalen,want zeg nou zelf wat kunnen ze er aandoen,hem uit je neus rammen ofzo????? precies dus als je goed over heb nagedacht gewoon doen!
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:20
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
deesmees schreef op 06-08-2003 @ 10:15:
zet hem gewoon als je echt graag wilt,dan zien ze het vanzelf wel en vinden ze het echt niet oke kun je hem er alsnog uithalen,want zeg nou zelf wat kunnen ze er aandoen,hem uit je neus rammen ofzo????? precies dus als je goed over heb nagedacht gewoon doen!
Ja, dat is inderdaad dè manier om je ouders op de kast te krijgen om ze er eerstkomende tijd met een beetje pech niet meer af te krijgen ....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:24
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
fijn toch weer een last minder
Ahh nee das wel lullig maar soms zou ik willen dat ze bij mij op de kast gingen zitten en daar week bleven hoor
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:25
Verwijderd
Citaat:
deesmees schreef op 06-08-2003 @ 10:15:
zet hem gewoon als je echt graag wilt,dan zien ze het vanzelf wel en vinden ze het echt niet oke kun je hem er alsnog uithalen,want zeg nou zelf wat kunnen ze er aandoen,hem uit je neus rammen ofzo????? precies dus als je goed over heb nagedacht gewoon doen!
Precies, gewoon je ouders minachten en voor het blok zetten, zo creeër je een goede sfeer thuis
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:31
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
een vriendin van me heeft het niet eerst gevragen maar gewoon gedaan!!!!
Haar ouders moesten eraan wennen maar vonden het wel oke,nu heeft ze ook een lippiercing en navelpiercing etc.
Maar ze kunne je toch nie tegenhouden,als jij dat nou toch mooi vind!!!
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:35
Reneetje
Reneetje is offline
Citaat:
deesmees schreef op 06-08-2003 @ 10:31:
een vriendin van me heeft het niet eerst gevragen maar gewoon gedaan!!!!
Haar ouders moesten eraan wennen maar vonden het wel oke,nu heeft ze ook een lippiercing en navelpiercing etc.
Maar ze kunne je toch nie tegenhouden,als jij dat nou toch mooi vind!!!
Ik weet niet wat voor easy going ouders die vriendin van jou heeft, maar dat hoef ik dus bij mijn ouders écht niet te doen. Dan kan ik echt rekenen op 'n paar maandjes niet meer uit ofzo. Dus zomaar laten zetten zou ik sowieso niet doen.

Gewoon wachten tot je achtiende. Zo mooi is zo'n neuspiercing nou ook weer niet.
__________________
I get high on a buzz, then a rush when I'm plugged in you.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:42
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Een keertje rustig met je ouders praten en uitleggen waarom je m precies wilt. Duidelijk, rustig en vooral overtuigend, misschien dat je ouders dan overstag gaan. Je bent 'al' 16, dat lijkt me niet te jong voor een piercing, maar als je ouders 'nee' blijven zeggen, helaas pindakaas.. Dan zul je nog even moeten wachten..

Ik heb zelf ooit diamanten knopjes in mijn oor gehad (13 tot 15 jaar) en ik wil nu misschien een tongpiercing, maar dat weet ik nog niet zeker..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:43
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja ik vind ook dat je dan maar moet wachten, maar je kan ook gewoon rustig vertellen dat het ding er weer uit groeit, niet zo groot is, dat het gaatje in je neus dichtgroeit dus dat je het na een tijdje niet meer ziet. Zeg gewoon dat je het heel erg graag wilt.

En dan niet zo van: JA godverdomme ik wil dat ding gewoon, schijt aan jullie' of 'Ahhh toeeeeeeeee ik wil em zoooo graag' maar gewoon normale toon.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
deesmees schreef op 06-08-2003 @ 10:15:
want zeg nou zelf wat kunnen ze er aandoen,hem uit je neus rammen ofzo?????
Prijs jezelf maar gelukkig dat jij mijn dochter niet bent.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:04
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 08:30:
Mijn ouders gebruiken psychologie.. "En ik vind het misselijkmakend en ik kan je dan nooit meer aankijken want ik vind het zo vies, maar je mag wel hoor" Ja hoor, heel fijn..
hehehe
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-08-2003 @ 10:54:
Prijs jezelf maar gelukkig dat jij mijn dochter niet bent.
evil!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:17
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 05-08-2003 @ 22:56:
M'n pa zegt dat hij er zelfs 220 volt opzet als ik met zoiets thuiskom
Hahahaha Die moet ik onthouden!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:24
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
moet ik bang worden dan??
Ik zou me niet laten tegenhouden door mijn ouders hoor al wil ik absoluut geen piercings in me lijf
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2003, 10:28
*Shorty*
Avatar van *Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 05-08-2003 @ 22:56:
Voor m'n 16de verjaardag zou ik graag een neuspiercing hebben. Ik heb der lang over na gedacht en zou echt graag een hebben...maar m'n ouders zijn er radicaal tegen. M'n pa zegt dat hij er zelfs 220 volt opzet als ik met zoiets thuiskom
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe heb je je ouders overtuigd? Moet ik wachten tot m'n 18de ( ni dat mijn ouders het dan leuk vinden) of heeft iemand goeie argumenten?
Ik wilde ook altijd heel graag een navelpiercing, maar mijn ouders vonden het ook niet goed, dus toen heb ik maar gewacht to mijn 18e... Sorry, maar ik vrees dat er nix anders opzit
__________________
is ook
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:31
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 08:30:
Mijn ouders gebruiken psychologie.. "En ik vind het misselijkmakend en ik kan je dan nooit meer aankijken want ik vind het zo vies, maar je mag wel hoor" Ja hoor, heel fijn..
ghehe.. dat flikt m'n ma ook altijd. maar daar kijk je op 'n gegeven moment gewoon doorheen.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:30
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 06-08-2003 @ 11:31:
ghehe.. dat flikt m'n ma ook altijd. maar daar kijk je op 'n gegeven moment gewoon doorheen.
Ja, misschien wel.. Maar ik ben niet z'n rebels meisje, eerlijk gezegd ben ik zelfs "bang" om rebels te zijn.. Zeker als het om zoiets gaat

Nou ja... Laat maar, ik wacht wel een jaartje ofzo. Dan wil ik het nog even graag als eerst
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:37
emi
emi is offline
Ik moet ook wachten tot mn 18e voordat ik mn wenkbrauwpiercing en/of lippiercing mag laten zetten.
Als ik thuis zou komen met een piercing krijg ik gewoon helemaal geen geld meer van mijn ouders. Naja, dat ik toch wel weer 100 euro in de maand minder . Dus nog maar ff 1.5 jaar wachten denk ik ...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:38
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 13:30:
Ja, misschien wel.. Maar ik ben niet z'n rebels meisje, eerlijk gezegd ben ik zelfs "bang" om rebels te zijn.. Zeker als het om zoiets gaat
tja.. is ook wat voor te zeggen natuurlijk. ik wou voor mijn achtiende dolgraag 'n tattoo (nog steeds eigenlijk) maar dat werd me ook verboden door m'n ouders op zo'n manier. Achteraf gezien is 't maar goed dat ik geluisterd heb (of nou ja, eigenlijk meer dat ik er nooit geld voor had, maar dat laten we even buiten beschouwing ) anders had ik met een of ander gaar kutplaatje (had toen nog niet echt nagedacht over 't ontwerp e.d.) op m'n arm gelopen waar ik spijt van gehad zou hebben.

Citaat:
Nou ja... Laat maar, ik wacht wel een jaartje ofzo. Dan wil ik het nog even graag als eerst
kan idd ook
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:40
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 06-08-2003 @ 13:38:

kan idd ook
En het verslechtert de situatie iig niet
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:43
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 13:40:
En het verslechtert de situatie iig niet
Dat zal waarschijnlijk toch wel meevallen
M'n ma had ook wat tegen piercings, m'n pa al helemaal, maar mja.. gewoon laten zetten en "oh, valt toch wel mee, zo erg ziet 't er niet eens uit." (hoor 't vaker; ze (ouders) krabbelen meestal wel terug, en het is per slot van rekening nog altijd jouw lichaam. )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2003, 12:53
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 06-08-2003 @ 13:43:
Dat zal waarschijnlijk toch wel meevallen
M'n ma had ook wat tegen piercings, m'n pa al helemaal, maar mja.. gewoon laten zetten en "oh, valt toch wel mee, zo erg ziet 't er niet eens uit." (hoor 't vaker; ze (ouders) krabbelen meestal wel terug, en het is per slot van rekening nog altijd jouw lichaam. )
Ik weet bijna zeker dat mijn moeder graag, elke keer dat ze me ziet, duidelijk wil maken dat ze het lelijk vind.. Zo is ze wel hoor..

En ik mág wel, in principe.. Het is mijn eigen keuze geworden vinden ze.. Maar als je moeder het bijna walgelijk vind om te zien en dat ze het grote onzin vind etc, dat houdt me toch behoorlijk tegen.. Ookal wil het zo graag..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:56
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
tja, ik weet niet hoe serieus ze er in is idd, maar ik kan me het haast niet voorstellen dat je je eigen kind bij elke kans zal inpeperen wat voor "verkeerde eigen keuze" je hebt gemaakt :\
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:57
emi
emi is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 13:53:
Ik weet bijna zeker dat mijn moeder graag, elke keer dat ze me ziet, duidelijk wil maken dat ze het lelijk vind.. Zo is ze wel hoor..
ja dat heb ik ook idd. Ze doet het nu ook al in de broeken waarin ik loop (gewoon skatebroeken) dus hoe erg zal het dan wel niet gaan worden als ik een piercing neem ..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:01
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 06-08-2003 @ 13:56:
tja, ik weet niet hoe serieus ze er in is idd, maar ik kan me het haast niet voorstellen dat je je eigen kind bij elke kans zal inpeperen wat voor "verkeerde eigen keuze" je hebt gemaakt :\
Nou ik zie haar er zeker voor aan...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:04
Reneetje
Reneetje is offline
Dit wordt zo onderhand meer een psychologie topic.
__________________
I get high on a buzz, then a rush when I'm plugged in you.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 05-08-2003 @ 22:56:
M'n pa zegt dat hij er zelfs 220 volt opzet als ik met zoiets thuiskom
De vader van één van mijn beste vriendinnen zei dat hij hem er persoonlijk uit zou rukken als hij er 1 tegen kwam. Ze had dus een piercing in haar navel genomen en toen hij erachter kwam bleef hij lekker zitten. Ze had het alleen wel eens mogen vertellen. Hij durfde niet te zeggen dat hij het mooi vond, want zijn vrouw zat erbij....
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:35
emi
emi is offline
Ja dat is de enige piercing die ik mag, een navelpiercing. En die wil mijn vader dan financieren. Alleen wil ik er geen, ik loop toch nooit in korte shirtjes en ik vind het niet eens mooi ook.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:45
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik wilde nog een neuspiercing erbij, maar dat mocht niet want ik had er al 1 in mn gezicht. en toen ik hem dus had laten zetten kwam mn moeder er pas na 2 dagen achter terwijl we notabene op vakantie waren gegaan. ik moest dr zelfs nog vragen hoe ze het vond staan.
en ja, dan heeft ze natuurlijk niet echt meer veel rede om te zeggen dat hij eruit moet

maar voor jou, ik zou gewoon wachten tot je genoeg lef hebt en hem dan zetten. en als je thuis komt en ze zeggen er wat van het commentaar gewoon weg wuiven. ze zullen mssn wel onwijs boos worden, maar dat duurt even en dan is het over en heb jij je piercing
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:46
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 05-08-2003 @ 22:56:
Voor m'n 16de verjaardag zou ik graag een neuspiercing hebben. Ik heb der lang over na gedacht en zou echt graag een hebben...maar m'n ouders zijn er radicaal tegen. M'n pa zegt dat hij er zelfs 220 volt opzet als ik met zoiets thuiskom
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe heb je je ouders overtuigd? Moet ik wachten tot m'n 18de ( ni dat mijn ouders het dan leuk vinden) of heeft iemand goeie argumenten?
als je t echt wil, moet je zorgen dat je wat betrouwbare informatie over de gevolgen en de risico's enzo hebt; een neuspiercing groeit nl zo dicht en er kan echt nix foutgaan

verder als zij t niet mooi vinden is dat mooi hun probleem. ik neem aan dat jij de kleren van je ouders ook niet zo geweldig vindt
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 15:41
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik heb al wat informatie opgezocht en al een heel goeie piercingshop in de buurt gevonden. Maar ieder keer als ik er over begin, ben ik vlug uitgepraat : Nee is Nee. Ik heb echt geen zin om maanden op m'n kamer te zitten want zoiets zou gebeuren als ik er meethuis kwam. Nog een paar opmerkingen van m'n pa : Ik heb boven nog een hondenketting,zal die aan u vastmaken.
Laat maar een gat schieten,ik duw de piercing der wel door.
Zo van die dingen,heel lollig allemaal
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:57
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
beetje kinderachtig, zou ze niet serieus nemen die mensen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2003, 17:17
S
Avatar van S
S is offline
Geen neuspiercing .
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 20:18
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 06-08-2003 @ 16:41:
Ik heb al wat informatie opgezocht en al een heel goeie piercingshop in de buurt gevonden. Maar ieder keer als ik er over begin, ben ik vlug uitgepraat : Nee is Nee. Ik heb echt geen zin om maanden op m'n kamer te zitten want zoiets zou gebeuren als ik er meethuis kwam. Nog een paar opmerkingen van m'n pa : Ik heb boven nog een hondenketting,zal die aan u vastmaken.
Laat maar een gat schieten,ik duw de piercing der wel door.
Zo van die dingen,heel lollig allemaal
dan moet je maar ns met ze gaan praten, dat je op een normale manier behandelt wil worden en dat je zelf wel uit kan maken wat je wil en wat niet enzo....
anders op kamers???
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 09:58
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-08-2003 @ 21:18:
dan moet je maar ns met ze gaan praten, dat je op een normale manier behandelt wil worden en dat je zelf wel uit kan maken wat je wil en wat niet enzo....
anders op kamers???
Dat is normaal. Althans naar mijn mening wel..

Het zijn wel je ouders en daar heb je maar naar te luisteren en respect voor te hebben. Wanneer ze iets echt niet willen heb jeje daar maar bij neer te leggen.

Kvind 't overigens enorm kinderachtig om stiekem een piercing te laten zetten wanneer m'n ouders een weekend weg zouden gaan. Tis zo achterbaks. Zo van o ze zijn er niet, mooi ik ren naar een piercingzetmeneer en wanneer ze terug komen hebben ze pech want ik heb mn piercing toch al.

Grow up.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:00
Reneetje
Reneetje is offline
Citaat:
rodina schreef op 07-08-2003 @ 10:58:
Dat is normaal. Althans naar mijn mening wel..

Het zijn wel je ouders en daar heb je maar naar te luisteren en respect voor te hebben. Wanneer ze iets echt niet willen heb jeje daar maar bij neer te leggen.

Kvind 't overigens enorm kinderachtig om stiekem een piercing te laten zetten wanneer m'n ouders een weekend weg zouden gaan. Tis zo achterbaks. Zo van o ze zijn er niet, mooi ik ren naar een piercingzetmeneer en wanneer ze terug komen hebben ze pech want ik heb mn piercing toch al.

Grow up.
Mja, precies. Maar mijn ervaring is als je eenmaal zoiets hebt gedaan, je ouders je ook veel sneller wantrouwen. Ze gaan veel sneller denken van; 'Kan Renée dat nog wel alleen aan? Ze is toen ook naar dat feest geweest wat niet mocht. Nee, we laten haar maar thuis.' Tenminste, dat was bij mijn opvoeders zo. Ik weet niet hoe jouw ouders zijn.. maar stiekem laten zetten heeft absoluut geen zin. Dan werk je ze alleen maar tegen je.
__________________
I get high on a buzz, then a rush when I'm plugged in you.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:31
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
rodina schreef op 07-08-2003 @ 10:58:
Dat is normaal. Althans naar mijn mening wel..

Het zijn wel je ouders en daar heb je maar naar te luisteren en respect voor te hebben. Wanneer ze iets echt niet willen heb jeje daar maar bij neer te leggen.

Kvind 't overigens enorm kinderachtig om stiekem een piercing te laten zetten wanneer m'n ouders een weekend weg zouden gaan. Tis zo achterbaks. Zo van o ze zijn er niet, mooi ik ren naar een piercingzetmeneer en wanneer ze terug komen hebben ze pech want ik heb mn piercing toch al.

Grow up.
als ik iets wou wat van mijn ouders niet mocht en ik vond dat onredelijk deed ik dat echt wel hoor; ze hadden echt niet veel te zeggen over mij en terecht; als je 16 bent kan je zelf toch wel veelal uitmaken wat goed voor je is en wat niet meer...
zeker als er niet gewoon over iets gepraat kan worden, maar het gewoon 'nee' zonder rede oid is
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:55
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-08-2003 @ 13:31:
als ik iets wou wat van mijn ouders niet mocht en ik vond dat onredelijk deed ik dat echt wel hoor; ze hadden echt niet veel te zeggen over mij en terecht; als je 16 bent kan je zelf toch wel veelal uitmaken wat goed voor je is en wat niet meer...
Ik weet voor mezelf dat ik, op 17-jarige leeftijd, wel kan uitmaken of een piercing "goed" voor me is of niet.. Maar ik ken veel 16-jarigen of zelfs 17-jarigen die dat ECHT niet kunnen..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:22
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-08-2003 @ 13:55:
Ik weet voor mezelf dat ik, op 17-jarige leeftijd, wel kan uitmaken of een piercing "goed" voor me is of niet.. Maar ik ken veel 16-jarigen of zelfs 17-jarigen die dat ECHT niet kunnen..
dat zal best, maar een neuspiercing is niet een blijvend iets ofzo, dat kan iemand makkelijk voor zichzelf uitmaken

ennum, als iemand van 16 wel iets 'onredelijks' wil, kan je als ouder ook wel uitleggen waarom dat niet mag (niet dat dat geaccepteerd wordt, maar dat terzijde)
de ouders van genkgirl doen dat helemaal niet, ze zeggen gewoon nee zonder echte reden (omdat ze het niet mooi vinden)
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 14:45
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
rodina schreef op 07-08-2003 @ 10:58:
Dat is normaal. Althans naar mijn mening wel..

Het zijn wel je ouders en daar heb je maar naar te luisteren en respect voor te hebben. Wanneer ze iets echt niet willen heb jeje daar maar bij neer te leggen.
Als ze onredelijk zijn hebben ze toch mooi pech. Respect komt van twee kanten.

Citaat:
Kvind 't overigens enorm kinderachtig om stiekem een piercing te laten zetten wanneer m'n ouders een weekend weg zouden gaan. Tis zo achterbaks. Zo van o ze zijn er niet, mooi ik ren naar een piercingzetmeneer en wanneer ze terug komen hebben ze pech want ik heb mn piercing toch al.
Het is nog veel kinderachtiger om je kind iets te ontzeggen puur omdat je het zelf niet mooi vindt.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:52
Blackeyed
Blackeyed is offline
terjuist nog maar eens derover gepraat en m'n ma kan ik ergens wel overtuigen maar m'n pa blijft van die onnozele praat uitslaan. Ongelooflijk. Hij vindt dat een neuspiercing 'kermisachtig' is en daarmee was de discussie gedaan. Ik ben niet echt van plan om er 1 stiekem te laten zetten,ik wil echt wel 1 maar ik kan wel wachten. Is het waar dat als je 1tje laat schieten,dat het redelijk vlug toegroeit en dat er bijna geen litteken van overblijft? Zijn er nog voor/nadelen aan piercen tov schieten buiten het prijsverschil?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:07
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 07-08-2003 @ 18:52:
terjuist nog maar eens derover gepraat en m'n ma kan ik ergens wel overtuigen maar m'n pa blijft van die onnozele praat uitslaan. Ongelooflijk. Hij vindt dat een neuspiercing 'kermisachtig' is en daarmee was de discussie gedaan. Ik ben niet echt van plan om er 1 stiekem te laten zetten,ik wil echt wel 1 maar ik kan wel wachten. Is het waar dat als je 1tje laat schieten,dat het redelijk vlug toegroeit en dat er bijna geen litteken van overblijft? Zijn er nog voor/nadelen aan piercen tov schieten buiten het prijsverschil?
ja piercen is beter, ontsteekt minder snel dacht ik. en je kraakbeen vergroeit er minder snel van.
maar goed het is wel meteen een heeeel stuk duurder.

heb je ook oorbellen? een neuspiercing komt ongeveer op hetzelfde neer, mssn als je dat tegen ze zegt?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:10
Blackeyed
Blackeyed is offline
Heb dat ook verteld. Maar m'n pa wilt het gewoon niet omdat HIJ het niet mooi vindt. Tja,en wat kan je dan nog doen? Ik zie het ook nog niet gebeuren dat hij het toelaat op 18 jaar.
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 20:04
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 07-08-2003 @ 19:10:
Heb dat ook verteld. Maar m'n pa wilt het gewoon niet omdat HIJ het niet mooi vindt. Tja,en wat kan je dan nog doen? Ik zie het ook nog niet gebeuren dat hij het toelaat op 18 jaar.
Wanneer je 18 bent is het je eigen verantwoording, en voor die tijd die van je ouders?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 20:05
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 07-08-2003 @ 19:07:
en je kraakbeen vergroeit er minder snel van.
Zit er in je neusvleugel kraakbeen dan?

of is dat een hele domme opmerking?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 09:33
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 07-08-2003 @ 18:52:
terjuist nog maar eens derover gepraat en m'n ma kan ik ergens wel overtuigen maar m'n pa blijft van die onnozele praat uitslaan. Ongelooflijk. Hij vindt dat een neuspiercing 'kermisachtig' is en daarmee was de discussie gedaan. Ik ben niet echt van plan om er 1 stiekem te laten zetten,ik wil echt wel 1 maar ik kan wel wachten. Is het waar dat als je 1tje laat schieten,dat het redelijk vlug toegroeit en dat er bijna geen litteken van overblijft? Zijn er nog voor/nadelen aan piercen tov schieten buiten het prijsverschil?
als je n neuspiercing eruit haalt, groeit ie dicht en zie je er nix meer van (weet k uit ervaring )

dus ik zou t gewoon doen, toestemming of niet. ik zou tegen mn pa zeggen dat het dan jammer is dat ie t niet mooi vind maar dat ik het toch ga doen; ik zou niet ineens binnenlopen met n neuspiercing. nou, ik heb mijn wenkbrauw (-ouw?? geez...i suck) en lippiercing ook niet gevraagd of aangekondigd, maar mijn ouders zijn daarin toch heel makkelijk
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Tongpiercing!
Yasmiine_
4 16-06-2012 19:37
Lifestyle Het Grote Piercing & Tattoo Topic!
Jules
500 10-04-2005 11:27
Lifestyle het grote piercingtopic
Gadje
500 02-02-2005 23:24
Lifestyle algemene tattoo-topic
ikkezeker
201 10-09-2004 12:49
Liefde & Relatie hoe haal ik mijn ouders nou toch over?!
droppie
38 15-07-2003 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.