Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2004, 09:46
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Topsport is op geld gericht, dat is al langer duidelijk.
Topsporters verdienen bedragen waar de "gewone" man jaren voor werken moet.

Als een knaap van 18 in zijn uppie in Londen gaat wonen om voor Fulham te spelen. Wanneer Andy van der Meyde op zijn 22e in Milaan gaat wonen en bij AC op de bank terecht komt.
Tallenten gaan vaak op vroege leeftijd naar het buitenland en slechts een enkeling wordt een topper.

Jammer dat spelers zo vroeg het buitenland zoeken voor het avontuur, waar ze zelf het slot al van kennen, maar euro tekens verbloemen dat slot.

Gaat het nu om geld, of gaat men voor het voetbal?
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2004, 09:51
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
misschien is het in nederland wel zo kut dat ze liever daar op de bank gaan zitten.
als ik zou mogen kiezen tussen wonen in london/madrid/rome of in enschede/arnhem/tilburg zou ik het ook wel weten
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 10:22
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 03-02-2004 @ 10:51:
misschien is het in nederland wel zo kut dat ze liever daar op de bank gaan zitten.
als ik zou mogen kiezen tussen wonen in london/madrid/rome of in enschede/arnhem/tilburg zou ik het ook wel weten
ach wat hebben die jongens nu aan levenservaring, genoeg om in zo'n wereld stad te wonen? Die jongens kunnen hun eigen was niet eens doen, laat staan iets fatsoenlijks op tafel te zetten.
In dat soort steden wil iedereen iets van je, je bent onervaren in het leven en maakt snel fouten.

Blijf dan nog een paar jaar in Nederland en wordt qua voetbal en je leven eerst volwassen.


De jongens van nu zijn eerder miljonair dan volwassen.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:04
Verwijderd
tsja helaas is dat bij veel spelers wel het geval jah, om het verhaal van kevin bobson maar weer even aan te halen, hij ging van NAC (altijd basisplaats) naar Espanyol, waar hij een kansje zou krijgen om zich te bewijzen, maar vrijwel zeker op de bank zou belanden, maar hij ging toch. nou zit hij daar zelfs op de tribune en heeft er veel spijt van.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:17
Point of View
Avatar van Point of View
Point of View is offline
Alweer een topic waarin je kritiek hebt op de sport van tegenwoordig waarin alles om geld draait. Het zit je wel hoog of niet

Maar ontopic. Ik denk dat je het per geval moet bekijken. Volgens jou moet Arjen Robben dus niet naar Manchester United gaan? Tuurlijk kan hij nog enkele jaren rijpen bij PSV, maar de kans doet zich nu voor dus waarom niet gaan?!

Collins John is een ander geval. Ja het is een talent. Maar om nu al naar London te gaan? Hij is net 18 en net doorgebroken. Laat hem nog een jaartje of twee rijpen bij Twente. Het ligt er natuurlijk ook aan wat Fulham hem beloofd heeft. Als hij echt de opvolger van Saha moet worden zal hij elke week spelen. Maar stel dat hij tegenvalt? Dan komt hij na vijf wedstrijden op de bank en valt de rest van het seizoen in. Zo kan het ook gaan. En dan zit je daar als 18 jarige in London.

Dus wat de jonge talenten betreft heeft USPalermo wel gelijk. De eredivisie is misschien zo slecht nog niet Maar als je echt een supertalent bent (Robben, Sneijder, Van der Vaart etc) dan is het zeker geen slechte beslissing om al vroeg naar het buitenland te gaan. Het niveau in bv Engeland is nu eenmaal hoger en dus word je daar sneller een betere voetballer.
__________________
Sunset is an all day process
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Point of View schreef op 03-02-2004 @ 12:17:
Alweer een topic waarin je kritiek hebt op de sport van tegenwoordig waarin alles om geld draait. Het zit je wel hoog of niet

Maar ontopic. Ik denk dat je het per geval moet bekijken. Volgens jou moet Arjen Robben dus niet naar Manchester United gaan? Tuurlijk kan hij nog enkele jaren rijpen bij PSV, maar de kans doet zich nu voor dus waarom niet gaan?!

Collins John is een ander geval. Ja het is een talent. Maar om nu al naar London te gaan? Hij is net 18 en net doorgebroken. Laat hem nog een jaartje of twee rijpen bij Twente. Het ligt er natuurlijk ook aan wat Fulham hem beloofd heeft. Als hij echt de opvolger van Saha moet worden zal hij elke week spelen. Maar stel dat hij tegenvalt? Dan komt hij na vijf wedstrijden op de bank en valt de rest van het seizoen in. Zo kan het ook gaan. En dan zit je daar als 18 jarige in London.

Dus wat de jonge talenten betreft heeft USPalermo wel gelijk. De eredivisie is misschien zo slecht nog niet Maar als je echt een supertalent bent (Robben, Sneijder, Van der Vaart etc) dan is het zeker geen slechte beslissing om al vroeg naar het buitenland te gaan. Het niveau in bv Engeland is nu eenmaal hoger en dus word je daar sneller een betere voetballer.
en John schijnt rond de 7 miljoen opgeleverd te hebben, dat speelt ook een rol natuurlijk
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:00
Tovenaar
Tovenaar is offline
Van sommige voetballers snap ik inderdaad de keuze niet. Bijvoorbeeld al die middenvelders die nu naar Chelsea gaan, of alle ''vedetten'' die de laatste jaren de wijk hebben genomen naar Inter Milan. Dat zijn gewoon clubs die alleen maar kopen en kopen, dus zal er nooit een goed team worden opgebouwd en bovendien is de druk om te presteren vele malen groter. Dan zou ik liever voor een leuke middenmoter in Spanje of Engeland kiezen, ik kan me gewoon niet voorstellen dat Bogarde ondanks zijn enorme salaris veel gelukkiger is dan toen hij bij Ajax speelde... Sowieso is het zo, als je echt goed bent komen ze vanzelf wel een keer bij je terug.

Maar inderdaad je moet het per geval bekijken. Collins John snap ik ook niet helemaal, vrees voor hem dat hij zal verpieteren bij Fulham. Maar de echte toptalenten in Nederland, zoals een Van der Vaart, een Robben, die zijn nu al eigenlijk te goed voor onze eredivisie, dus is het logisch als ze dit jaar of misschien volgend jaar naar dan wel Engeland dan wel Spanje vertrekken.

Toch blijft het voor voetballers een hele moeilijke keuze, je kan nu makkelijk zeggen dat je nog drie jaar in Nederland wil blijven maar als echt Real, Man utd, of AC Milan komt, wees dan maar eens in staat om alleen je verstand te gebruiken bij die beslissing.

(ook de zaakwaarnemers spelen trouwens een aardige rol, ik denk dat voetballers behoorlijk op moeten passen wie ze hun zaken laten regelen, ik zou wel eens willen weten wie er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat bijvoorbeeld een speler als Ronaldo naar Inter vetrok en daar zijn grootste nachtmerrie beleefde...)
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:01
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Robben is een geval appart, eveneens als vd Vaart.
Zei zijn de eredivisie al ontgroeid.
Strik eromheen en naar Engeland of Spanje laten gaan, kans van slagen: 99%.

Sneijder zeker nog niet.
Sneijder heeft 1 top avond gehad, verder een aantal leuke wedstrijden in de competitie.
Hij moet zeker nog dit seizoen afmaken en daarna nog 1 jaar bij Ajax blijven presteren, DAN is hij klaar voor het grote werk.
Heitinga en de Jong hetzelfde geval, hebben zeker nog 1.5 jaar nodig om voetbal/levens ervaring op te doen.

Collins zou er aan het einde van het seizoen nog niet eens klaar voor zijn, Fulham heeft 3 spitsen, wat moet die jongen daar nu?
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:46
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-02-2004 @ 14:01:
*Lang verhaal*
Een speler kan ook gehaald worden voor de toekomst. Ajax en Feyenoord halen toch ook tal van buitenlandse jeugdspelers, en brengen ze pas veel later in het team? (de halve opleiding van PSV bestaat uit Belgen) Dat zouden de grote clubs in Europa ook kunnen doen bij Heitinga & co.

Collins John word ook puur gehaald voor de toekomst: eerst een jaar of 2 rijpen en dan een basisplaats.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:12
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-02-2004 @ 10:46:
*Knip*
Wanneer Andy van der Meyde op zijn 22e in Milaan gaat wonen en bij AC op de bank terecht komt.
*Knip*
eehm...AC??Hij speelt bij Inter vriend..
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:40
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-02-2004 @ 11:22:
ach wat hebben die jongens nu aan levenservaring, genoeg om in zo'n wereld stad te wonen? Die jongens kunnen hun eigen was niet eens doen, laat staan iets fatsoenlijks op tafel te zetten.
In dat soort steden wil iedereen iets van je, je bent onervaren in het leven en maakt snel fouten.

Blijf dan nog een paar jaar in Nederland en wordt qua voetbal en je leven eerst volwassen.


De jongens van nu zijn eerder miljonair dan volwassen.
als hij eerst naar eindhoven was gegaan had hij net zo goed zijn eigen eten moeten koken. bovendien heb je in london ongetwijfeld meer restaurants. levenservaring die kerel is als jongetje zijn land zonder ouders ontvlucht omdat er oorlog was.
heet je john nieuwenburg of robert fuchs en ben je jaloers?
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:44
walter
Avatar van walter
walter is offline
inderdaad

bovendien, zo moeilijk is het leven niet als je vet veel geld hebt, je koopt een huis, een manager regelt je business, een huishoudster doet het huishouden, desnoods doe je dat zelf nog, dat kan ik ook nog wel hoor

en punt is dat de sportieve uitdaging in engeland italie of spanje gewoon veel groter is
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:39
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Bogarde gaat tenminste wel voor het voetbal!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:52
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 04-02-2004 @ 13:39:
Bogarde gaat tenminste wel voor het voetbal!



Denk dat veel spelers wel voor het geld gaan maar is dat dan niet meer dan logisch?
Iedereen wil altijd meer dat is volgens mij menselijk.
Spelers willen ook vaak naar een land waar goed en mooi voetbal wordt gespeelt en in die competities verdienen spelers vaak nou eenmaal meer. (Engeland/Italië)
Het is helaas niet anders tegenwoordig.
Zijn nog maar weinig spelers die niet voor het grote geld kiezen.
Kurt Elshot (bijv.) had allang weggekunt maar blijft bij zijn club en stad. respect voor dat soort mensen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:38
Verwijderd
als jij een baan (met dezelfde taken als je huidige baan) krijgt aangeboden door een ander bedrijf, maar met een hoger salaris, dan kies je daar toch ook voor?

Voor veel voetballers is voetbal veel meer geworden dan een hobby: een baan. En dan wil je zoveel en zo snel mogelijk geld binnenkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 15:08
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-02-2004 @ 14:38:
als jij een baan (met dezelfde taken als je huidige baan) krijgt aangeboden door een ander bedrijf, maar met een hoger salaris, dan kies je daar toch ook voor?

Voor veel voetballers is voetbal veel meer geworden dan een hobby: een baan. En dan wil je zoveel en zo snel mogelijk geld binnenkrijgen.
Die knaap is een half jaar ouder dan jou, jij zou in je eentje wel ff naar Londen gaan??

En Andy speelt i.d.d. bij Inter, foutje, maar het ging eigenlijk meer om de stad en de grote club waar hij op de bank belandt......
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
USPalermo schreef op 04-02-2004 @ 16:08:
Die knaap is een half jaar ouder dan jou, jij zou in je eentje wel ff naar Londen gaan??

En Andy speelt i.d.d. bij Inter, foutje, maar het ging eigenlijk meer om de stad en de grote club waar hij op de bank belandt......
waar staat het dat ie alleen gaat? Het zou me niets verbazen als bijvoorbeeld z'n ouders/vriendin of wie dan ook de eerste week of eerste twee weken meegaan om allerlei zaken te regelen.

Ik weet niet of je het beseft, maar er gaan in Nederland ook honderden scholieren van 18 op kamers. Dit is alleen een extremere versie ervan: naar het buitenland. Maar die 'knaap' heeft er volgens mij heus wel over nagedacht voordat hij dat contract tekende.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:17
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-02-2004 @ 17:09:
waar staat het dat ie alleen gaat? Het zou me niets verbazen als bijvoorbeeld z'n ouders/vriendin of wie dan ook de eerste week of eerste twee weken meegaan om allerlei zaken te regelen.

Ik weet niet of je het beseft, maar er gaan in Nederland ook honderden scholieren van 18 op kamers. Dit is alleen een extremere versie ervan: naar het buitenland. Maar die 'knaap' heeft er volgens mij heus wel over nagedacht voordat hij dat contract tekende.
zijn vader is dood, hij heeft wel een vriendin maar die is geloof ik ook nog zwaar minderjarig.....

Denk niet dat zijn moeder alles voor hem regelen kan, betwijfel of ze 1 woord engels spreekt(Oké Collins en Jonh........).

En of hij er overnagedacht heeft?--> hij werd 's avonds gebeld en binnen een dag tekende hij het contract.

Dat van die studenten slaat nergens op, stel de studie bevalt je niet, wat maakt het uit, ik ga terug naar pa en ma, collins kan dat niet, die zit voor 4,5 jaar vast aan Fulham.

Nee, jij weet waar je over praat.......
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2004, 16:20
Verwijderd
oja, misschien vergat ik de belangrijkste reden wel:

het is droom van (bijna) elke speler om in de premier league te voetballen!

dan laat je zo'n kans ook niet schieten.

en trouwens, vaak wordt er vanuit de club ook heel veel geregeld voor een speler.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:28
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-02-2004 @ 17:20:
oja, misschien vergat ik de belangrijkste reden wel:

het is droom van (bijna) elke speler om in de premier league te voetballen!

dan laat je zo'n kans ook niet schieten.

en trouwens, vaak wordt er vanuit de club ook heel veel geregeld voor een speler.
om te SPELEN ja, maar wat denk je dat er met Collins gaat gebeuren, die mag de bank warm houden in Londen.

En als ik de kans zou krijgen, wie weet......
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:33
Verwijderd
John zal zelf ook wel weten dat ie weinig in de basis zal staan, hij zal het in het begin moeten hebben van invalbeurtjes. Maar het is geen gekke gedachte dat hij zich daarin kan bewijzen en daarmee een basisplaats kan verdienen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:53
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-02-2004 @ 17:33:
John zal zelf ook wel weten dat ie weinig in de basis zal staan, hij zal het in het begin moeten hebben van invalbeurtjes. Maar het is geen gekke gedachte dat hij zich daarin kan bewijzen en daarmee een basisplaats kan verdienen.
maak dan gewoon het seizoen hier af en ga dan naar Londen....
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
USPalermo schreef op 04-02-2004 @ 17:53:
maak dan gewoon het seizoen hier af en ga dan naar Londen....
misschien is er dan al een andere spits gekocht en is de kans voorbij.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:34
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-02-2004 @ 18:23:
misschien is er dan al een andere spits gekocht en is de kans voorbij.
dat kun je in het contract zetten: speler maakt het seizoen bij Twente af en vertrekt dan naar Londen......
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
USPalermo schreef op 05-02-2004 @ 10:34:
dat kun je in het contract zetten: speler maakt het seizoen bij Twente af en vertrekt dan naar Londen......
ik denk dat fulham meteen een goede spits nodig had, omdat saha weg is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 20:09
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 05-02-2004 @ 10:34:
dat kun je in het contract zetten: speler maakt het seizoen bij Twente af en vertrekt dan naar Londen......
Dat is met Robben en Hoogstraate ook gebeurt.

Het zou eigenlijk een regel moeten worden dat spelers niet voor hun 20ste naar een ander land kunnen.
Maarja dan kan je ook geen jonge talenten van buitenland hier heen halen..
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:54
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 05-02-2004 @ 21:09:
Dat is met Robben en Hoogstraate ook gebeurt.

Het zou eigenlijk een regel moeten worden dat spelers niet voor hun 20ste naar een ander land kunnen.
Maarja dan kan je ook geen jonge talenten van buitenland hier heen halen..
Voor de kleinere voetballanden zal dit een negatief effect hebben, de spelers krijgen geen goeie basis en zullen nooit veel verder doorgroeien. Bijvoorbeeld voor Nigerianen, waar de competitie en de algemene facilitieten een te laag niveau hebben.

Deze maatregel zal alleen een positief effect hebben voor de middelmatige (rijke) voetballanden waar ze over genoeg know-how en faciliteiten beschikken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 11:35
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Niet altijd, maar vaak zie ik spelers in het buitenland niet echt beter worden. Een goed voorbeeld vind ik Kluivert, maar ook Reiziger, Bogarde, F George en Nwanko Kanu...
Toch zijn er natuurlijk spelers die wél blijven groeien, maar die zijn er in mijn ogen veel minder...

Een jongen als Van Nistelrooij doet het goed. Maar zijn carrièregang vind ik ook veel logischer. Beginnen bij Den Bosch, vervolgens de hartens stelen in Friesland bij SC Heerenveen. Een transfer naar P$V, waar hij 's lands topscoorder werd en voor een transfer met een redelijk prijskaartje naar Man Unt. Waar hij superster is geworden...
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:36
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 06-02-2004 @ 12:35:
Een jongen als Van Nistelrooij doet het goed. Maar zijn carrièregang vind ik ook veel logischer. Beginnen bij Den Bosch, vervolgens de hartens stelen in Friesland bij SC Heerenveen. Een transfer naar P$V, waar hij 's lands topscoorder werd en voor een transfer met een redelijk prijskaartje naar Man Unt. Waar hij superster is geworden...
Je moet niet in de bron spugen waar je uit gedronken hebt.

Ruud heeft respect voor de clubs waar hij voor heeft 'mogen' voetballen.

En dan vinden een aantal ex-ajacieden het vreemd dat ze in de ArenA uitgefloten worden.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 18:44
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 06-02-2004 @ 13:36:
Je moet niet in de bron spugen waar je uit gedronken hebt.

Ruud heeft respect voor de clubs waar hij voor heeft 'mogen' voetballen.

En dan vinden een aantal ex-ajacieden het vreemd dat ze in de ArenA uitgefloten worden.
Dat is niet in bronnen spugen waaruit ik gedronken heb...
Dat is een constatering. Bovendien zal een Kluivert of Kanu door mij niet uitgefloten worden...Seedorf ligt weer wat anders
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:43
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Ruud spuugt dus duidelijk NIET in die bron.

Voor een aantal Ajacieden is dat anders. Zonder Ajax --> geen Davids, Seedorf, Kluivert met centjes en status. Maar wel voor nop vertrekken naar het buitenland op jonge leeftijd. En dán ook nog opkijken als je daar een paar jaar later aan herinnert wordt door de mensen die jou als voetballer gewaardeerd hebben.
En in mindere mate de mensen die jou groot gemaakt hebben...
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.