Oud 03-03-2021, 09:56
DonnieTheDodo
DonnieTheDodo is offline
Zelf ben ik een jongen, heb nu net 2 maand verkering maar ik ervaar heeel veel stress. Ik voel vaak dat ze afstandelijk is tegen mij, afstandelijker dan dat ik ben in ieder geval, en afstandelijker dan dat ik zelf aankan, voel mij er helemaal niet prettig bij. Zelf ben ik wel erg klef hoor moet ik zeggen, ik heb het idee dat ik zelf altijd het initiatief neem wanneer wij klef doen. Doordat zij dat niet echt doet voel ik mij dan een soort van afgewezen. Mijn grootste angst is om gekwetst te worden door iemand zoals zij die zo ongelofelijk veel voor mij betekent, en elke x als ik haar zie mijn hart sneller doet laten slaan. Maar ik word zo onzeker van die afstand van haar kant, kan echt niet omgaan met die stress die dat veroorzaakt ben radeloos. Ook ben ik erachter gekomen dat ze voordat ze mij leerde kennen met meer jongens seks heeft gehad dan dat ze zegt, dat maakt mij eigenlijk nog jaloerser en laat mij nog meer stressen. Ze liked ook andere jongens op insta maar dat is misschien wel gewoon normaal, en krijgt heel veel snaps van andere jongens binnen maar stuurt nooit wat terug zegt ze maar dat maakt mij allemaal wel erg jaloers en laat mij stressen. Thuis merken ze het soms ook dat ik last van stress heb, ik reageer korter af en ben niet meer bezig met wat ik hiervoor belangrijk vond. Zoals school, sport dieet sociaal doen thuis. Ik heb ook het idee dat ik veel meer vraag dan dat zij terug vraagt.. beetje een dubbel gevoel, zij zegt dat ik 1000000% de ware voor haar ben en ze maakt al toekomstplannen…wat moet ik doen met deze situatie?

Is dit allemaal normaal in een relatie en moet ik hier gewoon mee leren omgaan? Wat zouden jullie doen? Plz help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2021, 13:23
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Jouw stress is niet normaal nee. Ik raad je aan om er met haar over te praten, maar ga haar ook niet pushen om meer met jou te doen dan zij duidelijk zou willen. Dat zij aangeeft een toekomst met je te zien, is heel fijn en mooi en het kan geen kwaad om onzekerheden te bespreken. Misschien zit haar wel iets dwars?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2021, 15:33
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Dude, ik post echt nooit (serieus) op dit subforum maar ik herken mezelf van vroeger hier zo hard in terug dat ik je toch ga proberen te helpen.

Ik heb dit vroeger ook gehad en dit is echt een keiharde downward spiral. Dit kan je vergelijken met 2 magneten. Jullie trokken naar elkaar toe, maar door bepaalde acties van beide kanten zijn de magneten langzaam aan het draaien. En iedereen weet wat er gebeurt met magneten die worden omgedraaid, die vliegen ineens heel snel uit elkaar.

Jij bent te afhankelijk en zal daardoor wanhopig overkomen, wat simpelweg niet aantrekkelijk is en de ander juist afstoot, waardoor ze nog afstandelijker zal worden en jij er nog harder achter achteraan holt en de magneten dus nog sneller draaien.

Praat met haar over hoe jij je voelt en maak vooral duidelijk dat jij hier niet vrolijk van wordt. Vertel dat je hier zelf wat aan wilt doen en vraag of ze geduld heeft. Ga op zoek naar andere dingen om jezelf bezig te houden en je zal zien dat ze vanzelf wat meer naar jou toetrekt, waardoor jij minder stress hebt en weer wat zelfvertrouwen tankt. Als jouw verandering hierin niet helpt dan ben je blijkbaar toch niet helemaal de ware voor haar. Dat is even kut, maar dat komt wel weer goed.

Succes!
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Met citaat reageren
Oud 10-03-2021, 12:44
DonnieTheDodo
DonnieTheDodo is offline
Bedankt @betercore

Afgelopen week heb ik inderdaad aangegeven dat, wanneer wij klef doen, het initiatief iedere keer van mij komt en ik mij daarom afvraag of zij het eigenlijk wel leuk vindt. Ze werd emotioneel en zij dat ze me nog wel degelijk leuk vindt, maar dat ze gewoon niet zo erg knuffelig en klef van zichzelf is. Ik vroeg of ze het dan wel leuk vond dat ik dat juist wel ben.. 'vind ik niet erg' zei ze.. is toch niet een hele leuke reactie?

Is zij dan gewoon niet mijn type misschien?

Zelf probeer ik steeds meer afstand te nemen van haar omdat ik zelf niet erg gekwetst wil worden door haar..

Is dit tij nog te keren?

Ik vind dit heeeel erg lastig hebben jullie advies voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 14:01
Liefde & Relatie Verward maar verliefd en wil niet opgeven!
Potonga
13 28-08-2011 17:43
Liefde & Relatie Stress + Relatie
KiMZz
21 24-12-2005 19:06
Levensbeschouwing & Filosofie bekeerd naar de islam
merels
199 04-10-2005 22:10
Liefde & Relatie sorry, even van me afschrijven..
michelle_flo
10 22-11-2003 23:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.