Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 14:13
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
hi, ik moet maar eens gaan nadenken over een onderwerp voor mijn profielwerkstuk gaan kiezen
aangezien ik erg van Frankrijk houd en Frans veruit mijn beste vak is wil ik het wel daaraan koppelen, maar ik heb geen idee wat voor onderwerp. heft iemand een ideetje???
merci, x maddie
__________________
Don't miss the donut by looking through the hole
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 14:13
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
oeps, beetje verkeerde zinsvolgorde, maar jullie snappen em he....... hoop ik.....
__________________
Don't miss the donut by looking through the hole
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:22
PV
PV is offline
ehm.. je zou iets kunnen doen met boeken en films vergelijken (verfilmde boeken). wat zijn de grootste verschillen, de grootste overeenkomsten... zulke dingetjes.

of iets heel anders (geschiedenis, landschap van frankrijk), maar dat is meer voor de combinatie met gesch. of aardrijkskunde.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:24
Yolcu
Yolcu is offline
* een stad (en dan niet zo afgezaagd Parijs) verder uitwerken, de belangrijkste pleinen/gebouwen/feesten, de typische gebruiken van de bevolking, weet ik veel..
* een gebeurtenis in de geschiedenis (van Frankrijk dus)
* een monument/kasteel o.i.d. (ik denk bv aan Versailles: de bewoners door de jaren heen, de inrichting, de verbouwingen, de tuinen, het dorpje erbij... (zie www.versailles.fr) e.d.
* een belangrijk persoon in de geschiedenis (Napoleon ofzo?), literatuur, kunst of wat dan ook verder uitwerken, biografie, voorbeelden van zijn/haar werk.. sowiets...
* misschien een streek/departement?
* de (ex)kolonien van frankrijk (dan heb je het tenminste niet alleen maar over frankrijk, maar ook over landen in afrika)
* heel standaard: over frankrijk in het algemeen. Voorgaande presidenten, opbouw van de regering, een beetje staatskunde: welke departementen zijn er, wat zijn de hoofdsteden van die departementen?
* het volkslied van Frankrijk: waar komt het vandaan, wat heeft het door de eeuwen heen voor de mensen betekend en wat betekent het precies
* musea in parijs? (als je misschien in kunst geinteresseerd bent?)
* de geschiedenis van de Franse taal? (hoe komt men aan de woorden, sommige woorden zijn misschien samengevoegd/veranderd door de eeuwen heen??)
* ......

Ik noem maar wat, je kunt echt heeeel veel dingen bedenken die met de Franse taal, Franse personen en/of Frankrijk te maken hebben. Ik vind zelf het idee van de kolonien wel wat hebben, maar het ligt er maar net aan wat je interessant vindt. Ik ben erg geinteresseerd in de geschiedenis en in toeristische factoren, dat blijkt wel uit mijn voorbeelden. Misschien heb ik je een beetje op weg geholpen?

Heb zelf trouwens m'n profielwerkstuk over het surrealisme gemaakt, heb ook behoorlijke franse teksten voor m'n kiezen gekregen..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:31
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
dank je wel! hier heb ik echt wat aan, niet eens aan gedacht dat over die kolonien! geweldig......hm, kunst lijkt me ook wel leuk, maar dat is natuurlijk ook een beetje niet-apart,
het is op zich wel jammer, ik heb mijn geschiedenis scriptie over Mata Hari gehouden, maar daar had ik dit beter over kunnen doen, ik heb ook het meest droge boek gelezen over het proces van Mata Hari, in het Frans, met ong, het hele Franse rechtsysteem erin....
maar goed, heel erg bedankt in ieder geval, meer reacties zijn altijd welkom natuurlijk!
__________________
Don't miss the donut by looking through the hole
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Je zou het ook kunnen hebben over misdragende Nederlanders in Frankrijk

- Franse revolutie
- het verhaal rondom het vrijheidsbeeld (in de VS) dat een cadeau was van de Fransen
- uitleg over Le Petit Prince (met een biografie over de schrijver)
- stereotyperingen en gebruiken van Franse mensen uitgelegd en in hoeverre deze werkelijk tot uiting komen.
- de oorlog tussen Frankrijk en Engeland
- de rol van Frankrijk voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog
- de (cultuur en taal) verschillen binnen Frankrijk zelf.
- Frankrijk vs Wallonie
- Franse artiesten/kunstenaars
- Cirque du soleil

etc
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 15:19
Nele
hallo, ik wil dus ook mijn eindwerk doen over iets dat te maken heeft met de Franse taal of Frankrijk zelf. Ik vind het leuk om te zien dat ik niet de enige ben en zelfs nog zo recent! Ik doe mijn eindwerk over de Bourgondîërs. Momenteel ben ik zoveel mogelijk informatie aan het inzamelen en ik hoop dat ik er iets deftigs van zal kunnen maken. Ik wens u ook veel succes met je proefwerk.
daag
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:25
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
- Jean d'Arc, dan heb je ook meteen geschiedenis in je profielwerkstuk erbij
- Eiffeltoren, waarom, hoe, door wie, wanneer enz. gebouwd

Misschien heb je er wat aan, iig suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 07:37
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
thnx, maar het mag dus niet over le petit prince en dat soort dingen gaan, ik moet er echt onderzoek ofzow voor doen....
maar dat van dat vrijheidsbeeld sounds interesting!!! thnx.
oh, Nele, veel succes met je bourgondische werkstuk, maak er iets moois van.
x mad
__________________
Don't miss the donut by looking through the hole
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 18:32
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Ik ga ook mijn profielwerkstuk over 't vak Frans maken...

Ik ga het iig over een Franse schrijver/filosoof doen denk ik en de boeken/ toneelstukken die hij/zij heeft geschreven... ik weet alleen nog niet precies wie/wat.

Madame Blanche, ben je er al uit waar je het over gaat doen?
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 08:26
Madame Blanche
Avatar van Madame Blanche
Madame Blanche is offline
haha, eeeeeh, nou ik kwam er laatst achter dat ik het over een jaar pas hoef te maken, steengoed, maar daardoor heb ik natuurlijk wel de tijd om goed over onderwerpjes na te denken...

ik vond dat over de franse kolonien wel erg mooi eigenlijk, lekker apart en je kunt het toch ook aan geschiedenis koppelen?? naja niet dat dat wat boeit, het gaat mij om Frans.

of over een stad, montpellier ofzo.....
maarja, ik zie wel
veel succes in ieder geval!
xx maddie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.