Oud 24-11-2004, 16:30
Verwijderd
Vrijdag heb ik dus de wiskunde a-lypmiade.. Mensen met wiskunde B heet het de b-dag.
7 uur wiskunde maken. gelukkig in groepjes, maar toch. Ik heb totaal geen idee wat ik moet verwachten.

Wie heeft dit nog meer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 17:27
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
je wou toch niet zeggen dat het verplicht was op jouw school . voor zover ik weet gaan er 2 mensen van onze school naar toe ofzo, die wiskunde helemaal te gek vinden en er onwijs goed in zijn en gezellige een wedstrijdje gaan spelen. dat lijkt me dan ook heel vrijwillig. of heb ik nou heel het verkeerde voor beeld?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:39
schurk
Avatar van schurk
schurk is offline
je kunt t vergelijken met de kangaroewedstrijden. hierover is genoeg te vinden op internet, als dat ff nakijkt hoe dat in zijn werk ging dan weet je zo goed als zeker wat je kunt verwachten
__________________
It's a failure that went right
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:14
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 24-11-2004 @ 17:27 :
je wou toch niet zeggen dat het verplicht was op jouw school . voor zover ik weet gaan er 2 mensen van onze school naar toe ofzo, die wiskunde helemaal te gek vinden en er onwijs goed in zijn en gezellige een wedstrijdje gaan spelen. dat lijkt me dan ook heel vrijwillig. of heb ik nou heel het verkeerde voor beeld?
Ja bij mij op school is het wel verplicht om mee te doen... voor 5h, en 5 en 6v. We krijgen er ook een cijfer voor...
Je krijgt een opdracht die je op een creatieve en wiskundige manier moet oplossen. Er is zeg maar niet een antwoord goed ofzo. Het gaat erom op wat voor manier jij aan je antwoorden komt en hoe jij die presenteert. Je hoeft helemaal niet goed in wiskunde te zijn, om een goed werkstuk te maken.
Ik vind die Kangaroewedstrijden trouwens wel ff wat anders hoor. Dat zijn losse sommetjes op zich... dat vind ik van dit niet echt.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:15
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij ons is het ook verplicht. Je krijgt er zelfs een SE-cijfer voor dat 20% meeteld.
Gelukkig zit ik een een leuk groepje, dus zo erg kan het niet worden.

Ook Wiskunde A-lympiade trouwens.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 24-11-2004 @ 21:14 :
Ik vind die Kangaroewedstrijden trouwens wel ff wat anders hoor. Dat zijn losse sommetjes op zich... dat vind ik van dit niet echt.
Daar heb ik wel eens aan mee gedaan. Maar als die olympiade is zoals jij omschrijft, dan vind ik dat idd heel wat andere, lijkt me best leuk. (Maar goed, ik vond die Kangaroewedstrijd ook leuk. )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 13:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Er is idd een verschil tussen individuele landelijke wiskunde dingen en wiskundedagen (in groepjes).

Wij hebben vorig jaar een wiskunde dag gehad, maar die was niet landelijk geloof ik. De opdracht was gemaakt door mensen van de Universiteit Utrecht. Daar kreeg je ook een cijfer voor, gelukkig telde het niet zo zwaar mee. We hadden drie groepjes van 4 leerlingen en eigenlijk was het gewoon één grote groep en we kregen met z'n allen een 7.
Ik vond het wel leuk, maar het is toch jammer dat sommigen zo slecht werken als ze samen moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:13
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb vorig jaar (verplicht) meegedaan aan de Wiskunde B-dag. In groepjes van 4 werk je dan de hele dag aan een Wiskunde PO, je onderzoekt allerlei vraagstukken die allemaal met één onderwerp te maken hebben. Bij ons telde het als gewone PO, het gemiddelde van je PO's is geloof ik 20% van je SE cijfer bij ons. Die PO van vorig jaar op de wiskunde B dag was trouwens wel belachelijk moeilijk...
Wij hebben trouwens - in tegenstelling tot veel andere scholen heb ik gemerkt - ieder jaar in de bovenbouw een wiskunde PO, waarbij je dan van 12.45 tot 17.00 uur (uiterlijk) aan wiskundige vraagstukken werkt, die allemaal met elkaar te maken hebben. Je maakt je PO dan dus op school, onder begeleiding van de wiskunde docenten, die je natuurlijk niet té veel mogen helpen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:44
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 25-11-2004 @ 11:15 :
Bij ons is het ook verplicht. Je krijgt er zelfs een SE-cijfer voor dat 20% meeteld.
Gelukkig zit ik een een leuk groepje, dus zo erg kan het niet worden.

Ook Wiskunde A-lympiade trouwens.
Bij mij telt 't idd ook voor 20% mee. In 5v werd 't bij mij als po berekend.
Maar ach we gaan er t beste van maken... ik ga straks met de meiden uit m'n groepje inkopen doen (chips, drop, chocola )
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:53
Verwijderd
Volgens mij is de B-dag heel wat anders dan de B-Olympiade.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 18:36
meh?
Avatar van meh?
meh? is offline
bij ons is de wiskunde olympiade eigenlijk een soorrt exaam dat je apart moet aflegge en de beste moge zo doorgaan naar de volgende ronde.. niet echt fun hoor.. ale kheb et nooit gedaan en ben et ook nie van plan...
__________________
Don't hold on, go get strong or don't you know there's no modern romance...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Olafant schreef op 25-11-2004 @ 17:53 :
Volgens mij is de B-dag heel wat anders dan de B-Olympiade.
nee hoor... naja het heet wiskunde a-lympiade, en olympiade b-dag of b-lympiade.. weet niet precies eigk.

nou ja, morgen aan de slag dan. Ben benieuwd wat voor opdracht het is. Ik moet iig beginnen in het computer lokaal.. je mag zeker ook internet gebruiken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb in 4V meegedaan aan de wiskunde B dag (telde bij ons mee als PO) en wij vonden het allemaal hardstikke leuk om te doen. Je bent eens op een andere manier bezig met wiskunde en bij ons viel het geloof ik met sinterklaas dus we kregen ook allemaal pepernoten enzo en chocolademelk, was heel erg gaaf
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:38
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Dit is zeker een hoax ofzo?!

7 uur wiskunde op 1 dag?!
Dan ga ik nog wel liever met amerikaanse vlag rondrennen in fallujah
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 25-11-2004 @ 20:38 :
Dit is zeker een hoax ofzo?!

7 uur wiskunde op 1 dag?!
Dan ga ik nog wel liever met amerikaanse vlag rondrennen in fallujah
haha

nou je kan het ook zo zien:
een po over een hele periode verspreid buiten de normale schooldag om. Of één dag aan de po werken, en dan klaar zijn.. het is maar wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 25-11-2004 @ 20:33 :
nee hoor... naja het heet wiskunde a-lympiade, en olympiade b-dag of b-lympiade.. weet niet precies eigk.

nou ja, morgen aan de slag dan. Ben benieuwd wat voor opdracht het is. Ik moet iig beginnen in het computer lokaal.. je mag zeker ook internet gebruiken ofzo.
De olympiade is dat je een toets krijgt waar je maximaal 3 uur over mag doen. Dat gebeurd landelijk tegelijk.
Als je dan een bepaalde score haald mag je door naar de tweede ronde, ook een toets van max. 3 uur.
Kom je dan bij de beste 20 Nederlandse deelnemers, dan kom je in de finale.
Dat is meestal in een universiteit.
Daar word je een paar dagen getraint en dan is de finale.
De beste 2 of 3 vertegenwoordigen Nederland in de internationale wiskunde olympiade.

Netzoals met scheikunde-, natuurkunde- en biologieolympia en weet ik veel wat voor'n vakken nog meer.

Dat klinkt heel anders dan de hele dag wiskunde doen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:05
Verwijderd
heb weleens een t-shirt gewonnen met de kangoeroe wedstrijd

wiskunde olympiade nooit gedaan...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:07
Fluitekruidje
Fluitekruidje is offline
Op www.fi.uu.nl kan je alle informatie over de wiskunde Alympiade en allerlei po's van vorige jaren zien, dan heb je een beetje een idee.... bij ons op school is het (helaas) ook verplicht voor iedereen...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2004, 22:29
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
bij ons is er een wiskunde b-dag en de alfa's zijn lekker ongeveer vrij
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:34
Snukkie
Snukkie is offline
nu we het toch over de wiskunde b- dag hebbe, heeft er nog iemand antwoorden of verslagen voor me, k kom er egt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 15:00
Verwijderd
nou we hebben m vandaag gehad. Ik moet zeggen, het was nog best wel leuk. De opdracht ging over het maken van speelschema's voor volleybal teams. In het begin vond ik het wel moeilijk, maar als je er eenmaal een beetje inkomt gaat het best lekker.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:39
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Anneka schreef op 26-11-2004 @ 15:00 :
nou we hebben m vandaag gehad. Ik moet zeggen, het was nog best wel leuk. De opdracht ging over het maken van speelschema's voor volleybal teams. In het begin vond ik het wel moeilijk, maar als je er eenmaal een beetje inkomt gaat het best lekker.
Hè was je al om 15.00 klaar???
Ik moest nog racen om het om 16.00 af te krijgen...
Die derde van de vooropdracht vonden we best ingewikkeld, waardoor 'ie veel tijd kostte. De eindopdracht ging nog wel. Vorig jaar was 'ie volgens mij moeilijker...
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:42
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
was vandaag ook bij ons op school...
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:44
1lotte4
1lotte4 is offline
bij ons hebben we kangroo en olympiade
dodelijk
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 16:54
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb ook een keer een kangaroe-shirt gewonnen. Jippie!
En vorig jaar was ik 3e van 4V met de wiskunde olympiade! Ga dit jaar weer meedoen, is altijd wel leuk!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 26-11-2004 @ 16:39 :
Hè was je al om 15.00 klaar???
Ik moest nog racen om het om 16.00 af te krijgen...
Die derde van de vooropdracht vonden we best ingewikkeld, waardoor 'ie veel tijd kostte. De eindopdracht ging nog wel. Vorig jaar was 'ie volgens mij moeilijker...
al om half 3 ofzo.. mss nog wel eerder.. we waren wel met zn vieren, maar opdracht 3 ging wel heel lekker. 3 hadden een methode verzonnen, en de vierde was 2 nog aan het uitwerken. De eindopdracht hebben we zo gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:30
Juturna
Avatar van Juturna
Juturna is offline
Wij hadden precies dezelfde. We waren rond 15.00 klaar. Als 1 van de eersten.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:59
Verwijderd
Ik heb ook meegedaan, k werd 4e van onze school **, (en ik zat pas in de 4e klas toen. Maar, onze eerste van de school mocht door naar Eindhoven en is als vierde van Nederland geeindigd, die gaat dus binnenkort naar Mexico!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Juturna schreef op 26-11-2004 @ 18:30 :
Wij hadden precies dezelfde. We waren rond 15.00 klaar. Als 1 van de eersten.
ja hadden wij dus ook.. maar om 1 uur zaten we al van.. nog even en we hebben het af.. naja toen moest het nog uitgeprint worden en alles nog ff doorgekeken, werd het toch half 3... maar echt geen tijdgebrek gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:06
Verwijderd
nou ik heb mn cijfer terug: een 7.5 ongeveer

jullie al iets gehoord?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:49
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Anneka schreef op 07-12-2004 @ 16:06 :
nou ik heb mn cijfer terug: een 7.5 ongeveer

jullie al iets gehoord?


Mijn leraar zei dat we het pas ergens in januari horen ofzo...
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 07-12-2004 @ 16:49 :


Mijn leraar zei dat we het pas ergens in januari horen ofzo...
das minder.. bij ons was alles geloof ik al nagekeken.. iedereen had een voldoende.. er waren zelfs paar met 8.5
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:20
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Omg ik vond de wiskunde b-dag echt een hel krijg gelukkig het cijfer pas na de kerstvakantie. We zaten allemaal inspiratieloos 2 uur te brainstormen en hebben toen het eerste het beste idee gedaan
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 09:10
Verwijderd
Omg, ik snap echt niet dat sommige mensen vrijwillig aan zo'n olympiade mee doen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:49
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 08-12-2004 @ 09:10 :
Omg, ik snap echt niet dat sommige mensen vrijwillig aan zo'n olympiade mee doen.
Bij mij was het dus absoluut niet vrijwillig hoor.

Wij krijgen ons cijfer na de kerstvakantie terug.
Een verlaat kerstcadeautje noemde mijn leraar het...
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:06
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 08-12-2004 @ 15:49 :
Bij mij was het dus absoluut niet vrijwillig hoor.

Wij krijgen ons cijfer na de kerstvakantie terug.
Een verlaat kerstcadeautje noemde mijn leraar het...
hehe die wiskunde leraren ook he
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Goede Fee schreef op 08-12-2004 @ 15:49 :
Bij mij was het dus absoluut niet vrijwillig hoor.

Wij krijgen ons cijfer na de kerstvakantie terug.
Een verlaat kerstcadeautje noemde mijn leraar het...
haha

bij ons zijn alle cijfers er maximaal volgende week door..

in de alympiade groepjes van de 5e klas: 3X groepje met 7.5 en 2x groepje met 8.5

Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 01:47
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik ben echt blij dat ik van die teringzooi af ben.. damn...

Lang leve het luie studenten leven
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 13:47
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-12-2004 @ 23:31 :
haha

bij ons zijn alle cijfers er maximaal volgende week door..

in de alympiade groepjes van de 5e klas: 3X groepje met 7.5 en 2x groepje met 8.5

Hm als er in totaal ook maar 5 groepjes waren... dan begrijp ik nu wel dat ik langer moet wachten... bij mij op school waren er ong. bij elkaar 100 groepjes...
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:51
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-12-2004 @ 23:31 :
in de alympiade groepjes van de 5e klas: 3X groepje met 7.5 en 2x groepje met 8.5

Woow.
Ik wil ook wel een 7,5 die 20% meeteld!

Veel beter zal 't dit jaar ook niet worden, denk ik .
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 09-12-2004 @ 13:47 :
Hm als er in totaal ook maar 5 groepjes waren... dan begrijp ik nu wel dat ik langer moet wachten... bij mij op school waren er ong. bij elkaar 100 groepjes...
nou wij hadden mss wel wat meer groepjes, maar verdeelt voer 4 leraren, die gewoon ff beetje opschieten met nakijken


Citaat:
Woow.
Ik wil ook wel een 7,5 die 20% meeteld!

Veel beter zal 't dit jaar ook niet worden, denk ik


haha is ook beter ja
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:06
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 09-12-2004 @ 15:51 :
Woow.
Ik wil ook wel een 7,5 die 20% meeteld!

Veel beter zal 't dit jaar ook niet worden, denk ik .
Ik ook ik denk serieus dat we hoogstens een 6 hebben. En voor een cijfer die 20% meetelt vind ik dat niet echt hoog.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:07
Verwijderd
bij ons telt ie trouwens maar 10% .. maar heb wel wiskunde a12.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:18
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Oja dat is wel relaxt...ik vind het echt onzin dat ie zo zwaar meetelt :\
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:10
Verwijderd
Volgens mij gaat het hier echt over twee verschillende dingen, de ene in groepjes, de andere individueel (zoals bij mij), bij sommigen verplicht/niet verplicht, paar uur of hele dag en wel of niet meetellend. Hmm vaag.. Ligt dat nou aan mij of is de Wiskunde Olympiade wat anders dan den A-&B-Lympiade? K geloof van wel...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:16
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Jup!

Ik doe mee aan de wiskunde olympiade, en die wordt ergens begin januari gehouden. Bij ons op school doen al over de honderd mee.
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Miss_3488 schreef op 11-12-2004 @ 20:10 :
Volgens mij gaat het hier echt over twee verschillende dingen, de ene in groepjes, de andere individueel (zoals bij mij), bij sommigen verplicht/niet verplicht, paar uur of hele dag en wel of niet meetellend. Hmm vaag.. Ligt dat nou aan mij of is de Wiskunde Olympiade wat anders dan den A-&B-Lympiade? K geloof van wel...
volgens mij is dat niet zo.. maar heb je en een kangoeroewedstrijd en een olympiade.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 16:09
Verwijderd
maj, het verschil tussen kangeroe en olympiade ken ik wel hoor, maar ik dacht gewoon zo omdat er zoveel verschillen zijn tussen alle scholen, misschien twee vormen, maar dat zal dan wel niet...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:29
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Wiskunde a heeft alympiade, wiskunde b heeft wiskunde b-dag, en dan is er ook nog de wiskunde olympiade(voor a & b allebei denk ik..?) en kangeroe. Bij de Alympiade en Wiskunde B-dag is t allebei in groepjes werken, bij de olympiade en kangeroe individueel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is goed te doen hoor... Bij ons telde het als po cijfer (praktische opdracht).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde Olympiade 2008
kiwitje
6 25-01-2008 22:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde - vraag
Elfe
1 17-05-2006 19:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken wiskunde olympiade
Hanneke
33 07-02-2005 22:31
Huiswerkvragen: Exacte vakken Biologie Olympiade
Saycheese
15 21-02-2004 16:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde Olympiade
Bezoeker_02
14 28-11-2003 12:22
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde A-lympiade (of A-olympiade, ook goed)
heavinly
7 20-11-2001 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.