Oud 22-06-2014, 15:21
lomeya
lomeya is offline
hallo,
mijn zusje heeft best veel problemen
ze kan dagenlang achter elkaar huilbuien hebben zomaar uit het niet
ze raakt van alles gestrest en geirriteerd
ze vertelde me dat ze zich niet begrepen voelt en alleen. maar dat snap ik niet want ze is best populair enzo op school en heeft veel vriendinnen. ze is 15 jaar. ze is snel bang voor alles en heel snel gekwetst enzo. ze kan helemaal niks krijgen. ze slikt medicijnen maar dat helpt natuurlijk niet super goed. en ook slaapt ze soms gewoon een hele nacht niet, ze komt nooit snel haar bed uit. en is dan dagenlang helemaal uitgeput.
het leren voor school lukt haar ook helemaal niet en is dagen bezig om een toets te leren waar ze dan toch een onvoldoende voor haalt. ze is bijna nooit vrolijk en kan niet ergens plezier in zien. ik zie gewoon dat ze niet blij is, ookal lacht ze. ze heeft wel gesprekken ook op school maar ze vertelt daar niet alles. tegen mij ook niet hoor maar ze verteld wel dat ze bij gesprekken op school het niet fijn vind om te praten wat haar dwarszit. dat wilt ze ook nooit tegen mij.

ik weet niet wat ik moet doen maar ze gaat dit nooit volhouden. het is al langer dan een jaar zo. en ik wil niet dat er straks iets met haar gebeurd, maar dit houd ze nooit vol natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2014, 15:47
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Zou het geen depressie kunnen zijn? Als ik de tekst zo lees, is dat het eerste waar ik aan denk.. Kan ze niet naar een psycholoog? Misschien dat ze daar wel tegen praat, omdat het toch een andere sfeer is dan met school? Met school heeft ze misschien het idee, dat ze het niet vertrouwd?

Wat zeggen jullie ouders ervan dan?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2014, 16:07
Krume
Krume is offline
Manisch depressief misschien?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2014, 16:57
lomeya
lomeya is offline
Citaat:
Zou het geen depressie kunnen zijn? Als ik de tekst zo lees, is dat het eerste waar ik aan denk.. Kan ze niet naar een psycholoog? Misschien dat ze daar wel tegen praat, omdat het toch een andere sfeer is dan met school? Met school heeft ze misschien het idee, dat ze het niet vertrouwd?

Wat zeggen jullie ouders ervan dan?
ze praat al met een psycholoog maar dat hoefde niet meer omdat het iets beter ging maar het gaat nu totaal niet beter en die psycholoog is er niet meer maar mn ouders vinden niet dat ze naar een psycholoog hoeft want mn moeder verteld dat ze daar niet veel praat en dingen verteld dus dat zou geen nut hebben..

mn ouders hebben al zoveel medicijnen geprobeerd maar niks werkt.. zij weten het geloof ik ook niet maar mn zusje praat er niet echt over dus is het voor hun ook lastig..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2014, 16:58
lomeya
lomeya is offline
Citaat:
Manisch depressief misschien?

zou kunnen maar dan heb je meer stemmingswisselingen en mn zusje is nooit ECHT heel vrolijk ofzo..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2014, 17:29
Verwijderd
Ik ben ook nooit vrolijk maar dat maakt me niet meteen depressief.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2014, 21:46
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik ben ook nooit vrolijk maar dat maakt me niet meteen depressief.
Nee maar dat maakt wel dat je geen bipolaire stoornis (manisch-depressief) hebt . Hoewel dat ook weer gecompliceerder ligt natuurlijk, maar goed.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2014, 16:32
WhiteBlossom
Avatar van WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Als ze niet praatte bij haar psycholoog, deed haar psycholoog misschien ook iets niet goed. Ze worden immers wel opgeleid om de problemen uit mensen te trekken en die op te lossen.
Misschien is zwaarder geschut (psychiater) een betere oplossing? Die heeft waarschijnlijk meer ervaring met dingen als manische depressiviteit, aangenomen dat ze dat dan ook heeft.
__________________
The Melody of Logic will Always play out the Truth
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Broer en zus willen legale seksrelatie
Love & Peace
130 08-03-2007 12:16
Psychologie Mijn zusjes
Verwijderd
15 05-12-2004 20:54
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 23:28
Psychologie Mijn broertje van 13 mishandeld mijn zusje van 9..
Static Dollie
21 11-02-2003 11:58
ARTistiek ~ Zusje, een verhaal over familiebanden ~
Anne
12 27-04-2002 22:22
Verhalen & Gedichten Hey lief zusje (Voor Eend)
Andora
3 06-02-2002 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.