Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2014, 17:44
naomiexxx
Avatar van naomiexxx
naomiexxx is offline
heyy, ik ben erg onzeker over mezelf en dat komt door alopecia areata universalis dat zorgt ervoor dat je nergens haar hebt...(dus kaal) dit maakt me onzeker en angstig en helemaal met mijn klasgenoten, dan komt er nog bij dat ik mijn geaardheid aan het uitzoeken ben en daar helpt dit niet echt aan mee, heb ook tegen een depressie aangehangen daardoor het begint weer goed te gaan maar ben steeds bang dat ik de controle verlies en weer dood wil enz. hoe kan ik dat voorkomen? hoe kom ik minder onzeker? ik hoop dat jullie kunnen helpen (en dat ik het goed heb geplaatst) :$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2014, 06:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vertel eens aan een goede vriend(in) over je ziekte en laat het misschien zelfs zien als je ze vertrouwt. Je hebt geen haar nodig om mooi te zijn! De eerste reactie zal misschien een beetje geschokt zijn, maar je bent wie je bent, met of zonder haar. Je zou het ook gewoon open kunnen gooien, een spreekbeurt erover houden bijvoorbeeld? Het is namelijk niks om je voor te schamen. Een vriend van mij heeft het ook en die heeft na jarenlang een pruik dragen zijn kale hoofd geaccepteerd en hij is naar eigen zeggen veel zelfverzekerder omdat hij niks meer te verbergen heeft.
Je geaardheid komt vanzelf en dat is iets wat je later altijd nog kan vertellen aan wie dat iets aan gaat.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 06:31
naomiexxx
Avatar van naomiexxx
naomiexxx is offline
Maar iedereen weet alsat ik kaal ben dat is ook het probleem, iedereen heeft haar in mijn omgeving endan ben ik weer het zwarte schaapje die dat niet heeft en soms qord buitengesloten etc, daardoow word ik nog onzekerder
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 06:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Word je daadwerkelijk buitengesloten of voelt dat voor jou zo? Je zou het er gewoon eens over moeten hebben met een vriend(in), misschien voel je het alleen zo. Vraag hem/haar om je misschien wat vaker bij dingen te betrekken omdat je zelf niet goed weet hoe je dat moet doen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 07:23
naomiexxx
Avatar van naomiexxx
naomiexxx is offline
Ja ik word buitengesloten, dan betrekken ze me nergens bij de hele dag alleen zitten op school etc, heb meer vrienden buiten school dan in school en dat is niet erg fijn
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 07:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je er al een met je mentor over gepraat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 15:39
naomiexxx
Avatar van naomiexxx
naomiexxx is offline
nee ik heb het nog niet aan mijn mentor verteld, ik weet niet hoe ik het hem moet vertellen, straks moet ik het nog mn teamleider of vertrouwenspersoon of iemand anders vertellen en dan weten straks mijn ouders het nog, die denken dat ik gewoon blij ben enz
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 15:40
Verwijderd
Maar dat ben je niet. Wat is er mis mee dat een teamleider, vertrouwenspersoon of je ouders dat zouden weten?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 15:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar wat heb je eraan als je ouders denken dat het hartstikke goed met je gaat en dat je blij bent terwijl je dat niet bent? Juist dan moet en je ouders er toch voor je zijn? Bovendien kan je echt wel iets met je mentor bespreken zonder dat die dat doorverteld. Je kan toch gewoon zeggen dat je liever niet wilt dat anderen het weten of dat je dat liever zelf verteld?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 16:08
naomiexxx
Avatar van naomiexxx
naomiexxx is offline
maar ik heb het 2 jaar geleden al geprobeerd te vertellen en toen ging het helemaal fout, ik had toen echt bijna die depressie en zag niks meer zeggen, ben naar een leraar gegaan en toen ineens moest ik met allemaal mensen praten maar hun snapten het niet en mn ouders begrijpen het niet die denken dat ik geen gevoel heb tis nou eenmaal niet makkelijk voor me om zomaar op iemand af te stappen (met name mn ouders) en te zeggen dat bik graag hulp wil met zelfverzekerder, blijer minder buitengesloten enzow te voelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe raak ik mijn onzekerheid weer kwijt?
Magaline
5 20-06-2010 12:39
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
Seksualiteit ik ben onzeker
carpediem
52 14-07-2007 21:52
Psychologie Vaak onzeker
Paulusma P
4 16-02-2006 23:31
Psychologie Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen?
Alistar
4 03-08-2005 11:29
Psychologie Beautiful - onzekerheid
lso
8 20-05-2004 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.