Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2014, 18:03
sociallover
sociallover is offline
Hallo,
Dit houd me al een paar weken want ik vraag me af waarom ik slechte dromen krijg.
het zijn niet zomaar dromen maar dromen waarin mijn vriend vreemdgaat, hij het uit maakt en de laatste paar weken dat hij zelfs dood gaat dat andere hem vermorgen of gewoon uit het niks dood gaat. ik denk de hele dag aan waarom ik die slechte dromen heb. als ik wakker word na die droom ben ik nog steeds heel moe en lijkt het net of het echt is gebeurd.

ik heb nu 3,5 jaar met mijn vriend en hij is 5x vreemd gegaan de het begin verspreid over de eerste 2 jaar van onze relatie.
misschien ligt het wel daar aan maar ik krijg die dromen niet weg. soms lijken het wel nachtmerries.

ik word er alleen maar vermoeider van als ik wakker word en ik denk er de hele dag aan. misschien heeft iemand tips hoe ik weer normaal kan dromen zonder dat er iets slechts gebeurt. en ik weet dat het slecht is dat hij vreemd is gegaan en geliever daar geen negatieve reactie op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2014, 18:17
Verwijderd
Waar wil je dan wel een reactie op? Dromen zijn dromen, negeer ze. En/of zoek een normale vriend.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2014, 18:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dromen kun je niet sturen helaas. Maar dingen waar je je overdag veel mee bezig houdt, komen vaak wel 's nachts terug. Zo'n droom is gelukkig niet echt, het voorspelt de toekomst niet en het heeft ook niets te maken met je huidige situatie. Het is gewoon een verzinsel dat jouw hoofd maakt, en hoofden zijn goed in verzinsels maken.

Je zou kunnen proberen om de droom eens op te schrijven 's ochtends (eventueel ook met de zorgen die je erbij hebt), en dan met jezelf af te spreken: ik heb het nu van me af geschreven, dus ik kan al mijn zorgen en gedachten daar laten. Als je er dan later op de dag toch weer aan denkt kun je tegen jezelf zeggen: niet weer, daar heb ik het vanochtend al over gehad en het staat veilig opgeschreven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-09-2014, 10:36
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik heb dit ook heel vaak, en ik heb al haast een jaar bijna elke nacht nare dromen, vooral over mijn vriend. Er is helaas niks aan te doen.. misschien kan je het anders met je vriend bespreken en dan zegt hij vast dat je je nergens meer zorgen over hoeft te maken, wie weet gaat het dan vanzelf weg! Ik zou wel een andere vriend zoeken though.. eentje die je respecteert >.>
Met citaat reageren
Oud 12-09-2014, 23:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vreemdgaan in dromen staat helemaal niet voor vreemdgaan. Het is angst om verlaten te worden, een gebrek aan aandacht of het gevoel dat je niet aan andermans verwachtingen kunt voldoen. Dat je droomt dat hij dood gaat, zou kunnen betekenen dat je iets aan hem mist.

Je moet je dromen niet zo letterlijk nemen. Dan snap ik dat dat lastig is als je een vriendje hebt dat vreemd gaat (/ging), maar het is vaak niet wat het lijkt te zijn. Er zitten in dromen vaak 'verborgen boodschappen', om ze zo even te noemen. Je verwerkt in je slaap wat je overdag bezig houdt, bewust en onbewust. Al je verwachtingen, angsten, irritaties, behoeftes en gevoelens worden in de slaap verwerkt en soms kan dat leiden tot een nare droom. Je kan er met iemand over praten en samen proberen uit te vogelen waarom je erover droomt?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits Verhalen
scholier19
15 09-01-2012 22:13
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #117
indigo
497 05-01-2008 18:56
Liefde & Relatie haat tov broer v vriend
elledc
36 26-10-2005 15:49
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.