Oud 12-01-2005, 17:38
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
zijn er hier nog veel mensen die mee gaan doen aan de olympiade vrijdag? kunnen we evt. na afloop antwoorden uitwisselen
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 18:13
Verwijderd
hmm.. jammer dat ik dit niet heb geweten ... dan had ik idd meegedaan .. Maar succes gewenst aan iedereen die meedoet!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 18:37
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 12-01-2005 @ 17:38 :
zijn er hier nog veel mensen die mee gaan doen aan de olympiade vrijdag? kunnen we evt. na afloop antwoorden uitwisselen
spannend joh
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:56
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 12-01-2005 @ 18:37 :
spannend joh
?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:26
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
SHIT!
ik wilde dit jaar serieus meedoen.
tienen op het rapport is niet meer zo leuk na 5 jaar
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:40
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 13-01-2005 @ 14:26 :
SHIT!
ik wilde dit jaar serieus meedoen.
tienen op het rapport is niet meer zo leuk na 5 jaar
tienen ? 10en? wouw..
10en op het rapport betekent niet dat je goed bent in olympiade vragen... met een 8 kan je ook goed zijn alleen tja....... het is..andes denken..
__________________
asscceeaass
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 22:19
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
maar ik doe niets in de les, ik kijk 1x de stof en ik weet waar het over gaat / hoe het moet.
(mn talen staan daarentegen wel onvoldoende)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 00:03
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 13-01-2005 @ 22:19 :
maar ik doe niets in de les, ik kijk 1x de stof en ik weet waar het over gaat / hoe het moet.
(mn talen staan daarentegen wel onvoldoende)
wiskunde is o.a een taal.. !
__________________
asscceeaass
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:42
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
mastertime schreef op 14-01-2005 @ 00:03 :
wiskunde is o.a een taal.. !
mooi niet, bij een taal moet je woordjes leren, bij wiskunde moet je 't gewoon snappen en boeiend vinden (dat is wat wiskunde zo leuk maakt) maarrr zijn er nog mensen die meegedaan ehbben?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 17:33
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 14-01-2005 @ 15:42 :
mooi niet, bij een taal moet je woordjes leren, bij wiskunde moet je 't gewoon snappen en boeiend vinden (dat is wat wiskunde zo leuk maakt) maarrr zijn er nog mensen die meegedaan ehbben?
waar kwam je niet uit?
kom met de opgaven..wij solven!
__________________
asscceeaass
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 17:38
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb meegedaan & wilde net een topic openen

De vragen waren toch nog best wel moeilijk. Op één na heb ik overal een antwoord, maar of 't klopt..

Owja, en bij sommige vragen heb ik een antwoord gegeven dat best wel voor de hand lag, dus ik twijfel of het wel klopt. Oa. met die cirkel met een straal van 13 cm, ik heb gewoon een kwart cirkel getekend, hokjes geteld en met 4 vermenigvuldigd. Maar of 't klopt?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:23
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ja, dat had ik ook gedaan, maar iedere keer dat ik die cirkel tekende, kwam ik op iets anders uit, omda thet me niet lukte om zo precies te tekenen...

Maar volgens mij heb ik alle vragen fout! Ik heb geloof ik bij twee dingen niets ingevuld, die met die biljartbal en die met die driehoeken. Daar wer dik echt geen wijs uit...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:46
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 16-01-2005 @ 19:23 :
Ja, dat had ik ook gedaan, maar iedere keer dat ik die cirkel tekende, kwam ik op iets anders uit, omda thet me niet lukte om zo precies te tekenen...

Maar volgens mij heb ik alle vragen fout! Ik heb geloof ik bij twee dingen niets ingevuld, die met die biljartbal en die met die driehoeken. Daar wer dik echt geen wijs uit...
Bij die van die biljartbal heb ik eerst een hele mooie precieze tekening gemaakt en gezien hoek van inval = hoek van uitval ben ik maar net zo vaak een lijntje aan 't tekenen geweest tot het uitkwam & daarna heb ik 't opgemeten! Ik geloof niet dat 't de bedoeling was maar anders had ik ook geen idee.

En met die driehoeken, daar kwam ik idd ook niet uit! Ik had echt geen flauw idee!

En bij die cirkel had ik gewoon een kwart getekend en dat met 4 vermenigvuldigd. Alleen er waren een paar hokjes waarvan ik twijfelde of ik ze er wel of niet bij moest tellen, dus volgens mij klopt 't bij mij ook niet..

Owja, en ook ik heb toch wel heel sterk het gevoel dat ik gewoon alles fout heb.. Ik bedoel: Ik heb bijna overal wel wat ingevuld, maar volgens mij klopt d'r gewoon niets van.. Of ik heb allemaal stomme fouten gemaakt (Bij die vraag van de vijfhoek, er stond dus de straal van de cirkel, terwijl ik dat getal als diameter had gedaan. Toen ik dat hoorde kreeg ik echt even moordneigingen )
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 22:45
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 16-01-2005 @ 21:46 :
(Bij die vraag van de vijfhoek, er stond dus de straal van de cirkel, terwijl ik dat getal als diameter had gedaan. Toen ik dat hoorde kreeg ik echt even moordneigingen )
Is het echt zo erg met je?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:30
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 16-01-2005 @ 22:45 :
Is het echt zo erg met je?
Gheghe. *Late reactie*

Mja, de wiskunde leraar zij dat er waarschijnlijk wel vrij veel waren die 0 punten hebben, en ik heb zo'n gevoel dat ik dat ook heb
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:45
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 14-01-2005 @ 15:42 :
mooi niet, bij een taal moet je woordjes leren, bij wiskunde moet je 't gewoon snappen en boeiend vinden (dat is wat wiskunde zo leuk maakt) maarrr zijn er nog mensen die meegedaan ehbben?
Wiskunde is weldegelijk een taal. Taal is een middel om dingen te beschrijven. Wiksunde doe je dat met getallen en verhoudingen, in plaatst van klanken en letters.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:42
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 21-01-2005 @ 19:45 :
Wiskunde is wel degelijk een taal. Taal is een middel om dingen te beschrijven. Wiskunde doe je dat met getallen en verhoudingen, in plaats van klanken en letters.
Wiskunde is geen taal, maar een formele wetenschap die van een aparte taal gebruik maakt om zo communicatie tussen bepaalde abstracties mogelijk te maken. Ik geef hier een definitie van wiskunde die ik enige tijd geleden heb geformuleerd: Wiskunde is een formeel- wetenschappelijk instrument om met elkaar te communiceren in abstracties, door middel van een aparte taal die als hulpmiddel voor de communicatie over deze abstracties wordt gebruikt. Deze taal maakt dus deel uit van de wiskunde, maar is niet gelijk aan de wiskunde zelf. Overigens maak je in de wiskunde niet uitsluitend gebruik van getallen en verhoudingen om bepaalde dingen te beschrijven, maar bijvoorbeeld ook van bepaalde algebraïsche of topologische srtucturen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:20
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ja, maar bij die biljartbal wist je helemaal niet onder welke hoek hij werd weggestoten. Want hij maakte wel een hoek van 90 graden als hij de eerste kant raakte, maar je wist niet waar dat was. Dus ik kon hem al niet tekenen. Toen heb ik dat op dat blaadje gemeten, er van uit gaande dat het op schaal was getekend... Maar ja, toen kwam ik er dus nog niet uit...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 17:48
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 22-01-2005 @ 19:20 :
Ja, maar bij die biljartbal wist je helemaal niet onder welke hoek hij werd weggestoten. Want hij maakte wel een hoek van 90 graden als hij de eerste kant raakte, maar je wist niet waar dat was. Dus ik kon hem al niet tekenen. Toen heb ik dat op dat blaadje gemeten, er van uit gaande dat het op schaal was getekend... Maar ja, toen kwam ik er dus nog niet uit...
Ik had een vet coole tekening gemaakt (helemaal op schaal), en toen net zo vaak een lijntje gaan tekenen tot het klopte & toen gaat opmeten.. Maar of 't klopt..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 25-01-2005 @ 17:48 :
tot het klopte
Maar of 't klopt..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:46
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 25-01-2005 @ 17:48 :
Ik had een vet coole tekening gemaakt (helemaal op schaal), en toen net zo vaak een lijntje gaan tekenen tot het klopte & toen gaat opmeten.. Maar of 't klopt..
Ja, dat had ik dus ook gedaan, maar toen ha dik dat eindelijk kloppend, wist ik eigenlijjk nog niet hoe ik het uit moest gaan rekenen. Had ik een hele berekening gemaakt, had ik de oppervlakte uitgerekend... Grrrrr
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 17:45
Sappie
Avatar van Sappie
Sappie is offline
Die vraag met die biljartbal vond ik ook heel moeilijk
Ik heb het ook geprobeerd zo goed mogelijk te tekenen, maar ik denk niet dat het klopt

verder heb ik echt een heleboel domme fouten gemaakt, daar kwam ik later achter... bij die armbandjes heb ik bijvoorbeeld geen 'rondjes' gedaan, maar rechte lijntjes... domdomdom

Die cirkel heb ik ook getekend, hokjes geteld, en als het moeilijk te zien was, heb ik iets met de stelling van Pythagoras gedaan

maar ik weet echt bij geen enkel antwoord zeker of het klopt...

vorig jaar vond ik het een stuk makkelijker
__________________
1,2,3,4, hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van papier
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 19:02
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik vond hem vorig jaar ook veel makkelijker, toen had ik 11 punten en toen zat ik pas in de derde! Vond ik best goed van mezelf...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 19:17
Sappie
Avatar van Sappie
Sappie is offline
Ja, idd
ik had toen 10 punten, zat ook in de derde
en nu is er grote kans dat ik er 0 heb hahaha
__________________
1,2,3,4, hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van papier
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:39
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Donderdag is er de uitslag bij ons op school, en ik ben best wel nieuwsgierig of ik überhaupt punten heb

Mja, ik zie wel & ik post 't hier zo snel ik 't weet
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 14:32
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Yeah! Ik heb 2 punten, dus één A-vraag goed!
De eerste had 9 punten, terwijl het anders wel richting de 20 loopt! Ook had wel 55 % van de deelnemers géén antwoorden goed!

Mja, ik heb iig punten
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:28
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 03-02-2005 @ 14:32 :
Yeah! Ik heb 2 punten, dus één A-vraag goed!
De eerste had 9 punten, terwijl het anders wel richting de 20 loopt! Ook had wel 55 % van de deelnemers géén antwoorden goed!

Mja, ik heb iig punten
Gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 01:39
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 22-01-2005 @ 19:20 :
Ja, maar bij die biljartbal wist je helemaal niet onder welke hoek hij werd weggestoten. Want hij maakte wel een hoek van 90 graden als hij de eerste kant raakte, maar je wist niet waar dat was. Dus ik kon hem al niet tekenen. Toen heb ik dat op dat blaadje gemeten, er van uit gaande dat het op schaal was getekend... Maar ja, toen kwam ik er dus nog niet uit...
Ik heb die hele olympiade niet gedaan, maar als ik dit lees denk ik dat je het wel kan weten.

Als er geen effect aan de biljart bal gegeven wordt en hij dan een hoek van 90 graden maakt, zal hij onder een hoek van 45 graden tegen de kant aankomen. Er is waarschijnlijk maar 1 lijn die vanuit de biljartbal een hoek van 45 graden met de kant maakt.

ging het verder trouwens goed? Is dit op de middelbare school gedaan? door welke klassen?

(zit zelf nu in propedeuse jaar, werktuigbouwkunde, hbo)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:48
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 05-02-2005 @ 01:39 :
Ik heb die hele olympiade niet gedaan, maar als ik dit lees denk ik dat je het wel kan weten.

Als er geen effect aan de biljart bal gegeven wordt en hij dan een hoek van 90 graden maakt, zal hij onder een hoek van 45 graden tegen de kant aankomen. Er is waarschijnlijk maar 1 lijn die vanuit de biljartbal een hoek van 45 graden met de kant maakt.

ging het verder trouwens goed? Is dit op de middelbare school gedaan? door welke klassen?

(zit zelf nu in propedeuse jaar, werktuigbouwkunde, hbo)
Ik heb trouwens de antwoorden wel gekregen, dus ik kan 't wel ff opzoeken

Dit is idd op de middelbare school, bij ons op school is 't vanaf de 3e havo/vwo. Dit jaar was hij erg moeilijk. Ter vergelijking: De winnaars van dit jaar hadden maar 9 punten, terwijl dit normaal wel richting de 20 loopt..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 21:38
Supersuri
Supersuri is offline
Ja dat is wel weinig. Herinner me dat ik er zelf ook aan mee heb gedaan ooit. Was verplicht bij ons op school.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:29
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Bij ons was het niet verplicht, je moet er zelfs voor gevraagd worden! Bij ons is het eigenlijk alleen voor de vijfde en zesde, maar ze vragen ere ook altijd een paar uit andere jaren.

De uitslag is er nog niet bij ons op school, zal wel na de vakantie komen, dnek ik...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:42
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 07-02-2005 @ 15:29 :
Bij ons was het niet verplicht, je moet er zelfs voor gevraagd worden! Bij ons is het eigenlijk alleen voor de vijfde en zesde, maar ze vragen ere ook altijd een paar uit andere jaren.

De uitslag is er nog niet bij ons op school, zal wel na de vakantie komen, dnek ik...
niet echt slim, in china bijv. krijg je een 5 jarige voorbereiding voor de IMO
__________________
asscceeaass
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:50
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 07-02-2005 @ 15:29 :
Bij ons was het niet verplicht, je moet er zelfs voor gevraagd worden! Bij ons is het eigenlijk alleen voor de vijfde en zesde, maar ze vragen ere ook altijd een paar uit andere jaren.

De uitslag is er nog niet bij ons op school, zal wel na de vakantie komen, dnek ik...
Wow! Er zelfs voor gevraagd worden!
Bij ons deden er wel 110 mee van 3HAVO tot 6VWO! Maarja, onze school heeft wel 't meeste deelnemers
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:31
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 07-02-2005 @ 16:50 :
Wow! Er zelfs voor gevraagd worden!
Bij ons deden er wel 110 mee van 3HAVO tot 6VWO! Maarja, onze school heeft wel 't meeste deelnemers
En presteren die deelnemers ook wat Waar zit jij op school trouwens? Msg heb ik daar ook gezeten, bij ons deed ook iedereen mee, dus ja nooit zo gedacht dat het zo landelijk was omdat het zo natuurlijk was dat iedereen mee deet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde Olympiade 2008
kiwitje
6 25-01-2008 22:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde - vraag
Elfe
1 17-05-2006 19:38
Algemene schoolzaken wiskunde olympiade
Verwijderd
51 13-12-2004 23:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken Biologie Olympiade
Saycheese
15 21-02-2004 16:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde Olympiade
Bezoeker_02
14 28-11-2003 12:22
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde A-lympiade (of A-olympiade, ook goed)
heavinly
7 20-11-2001 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.