Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2005, 14:36
Verwijderd
Zoals de titel het al aangeeft:
Heb jij ook van die ouders die maandelijks ruzie hebben, maar nooit beslissen om te gaan scheiden.
Hoe ga je hier mee om? Ben je er min of meer immuun voor geworden, of trek je het jezelf aan?

Ik word er ondertussen immuun voor, maar weet nog steeds niet hoe met deze situaties om te gaan. Meestal maar niet op reageren en afleiding zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 15:05
souriceau
Avatar van souriceau
souriceau is offline
Mijn ouders hebben zelfs bijna dagelijks ruzie, en dat al een paar jaar. Sommige weken zijn wel wat erger dan andere, maar toch echt bijna elke dag.
En ook zij gaan niet scheiden, maar hebben het er volgens mij wel al eens over gehad.
En ik trek me er weinig van aan, omdat ik het wel een beetje gewend ben na al die jaren....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 17:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maandelijks? Ha! Wekelijks! Sommige weken zelfs dagelijks. Er is al vaak over scheiden gesproken, hoor. Al zo lang als ik me kan herinneren. Maar uiteindelijk doen ze het nooit. M'n moeder heeft wel eens verteld waarom. Het geld. De financieën. Twee kinderen laten studeren (mbo en univ) is duur. Als we afgestudeerd zijn en het huis uit, zal het er wel van komen. Ondertussen ben ik er immuum voor geworden. Ik zoek even de rust van m'n kamer op, muziek lekker hard en wacht tot het overwaait. Ik kan er niet meer mee zitten. Uiteindelijk doen ze het zichzelf aan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 13:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Mwah, het verschilt.

Tot een tijdje geleden had mijn vader veel stress op zijn werk (hij is daar inmiddels weg en is voor zichzelf begonnen, dat gaat tot nu toe prima, en ik heb ze de laatste tijd ook geen ruzie horen maken) en het kwam in die tijd vaak voor dat ze ruzie hadden ja. Soms zelf wel een paar keer per week. En elke keer dat het gebeurde, vond ik het vreselijk, maar het kwam ook altijd weer goed.

Maar dat ze toevallig wat vaak ruzie hebben hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze gaan scheiden ofzo. Ik zou me eerder zorgen maken als ze het altijd en eeuwig met elkaar eens waren.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 13:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
M@rco schreef op 06-05-2005 @ 14:32 :


Maar dat ze toevallig wat vaak ruzie hebben hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze gaan scheiden ofzo. Ik zou me eerder zorgen maken als ze het altijd en eeuwig met elkaar eens waren.
Mijn ouders hebben, voor zover ik weet, echt nooit ruzie.. Natuurlijk verschillen ze welooit van mening, maar echt ruzie hebben ze nooit. En toch is er wel eens over scheiden gesproken, dus je hebt gelijk, vaak ruzie hebben zegt eigenlijk niet alles
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 13:46
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Wat ik erg vind, is dat mijn vader altijd denkt dat hij een zeer zielig persoon is, dat hij het tegen 4 dames thuis (mijn moeder, zussen en ik) moet opnemen.
Wanneer mijn vader boos is, is hij niet voor rede vatbaar. Dan valt er niet met hem te praten. Dan ben ik gewoon bang voor hem.
Mijn moeder zegt nu telkens na een ruzie dat ze het allemaal niet meer weet. Als ze geen kinderen had gehad, had ze het wel geweten, zegt ze. Ik voel me daar erg rot onder. Ik wil niet dat mijn moeder voor mij ongelukkig is. Ze weet zelf ook dat wij er onder lijden. Ze weet ook dat wanneer ik het huis uitga, dat niet is omdat ik zo graag op mezelf wil wonen, maar omdat ik gewoon vlucht voor de thuissituatie.
Dus het liefst heb ik dat mijn moeder eerlijk is tegenover mijn vader. Maar aan de andere kant geef ik mijn moeder gelijk. Geen idee hoe mijn vader op zulk nieuws reageert...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:19
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
mijn ouders hebben de laatste tijd geen ruzie meer, maar dat is een hele tijd anders geweest. Bijna 6 jaar lang hadden ze zowieso elk weekend en meestal ook wel alle andere dagen van de week ruzie met elkaar. Op den duur bleef het ook niet alleen bij schelden, maar werden er ook dingen stukgemaakt tijdens de ruzie en het ultieme dieptepunt was dat ze op den duur elkaar ook lichamelijk te lijf gingen.
Ik probeerde er altijd doorheen te slapen, maar er waren genoeg nachten dat ik nauwelijks geslapen had. Maar ik heb gelukkig een knop die ik om kan zetten, mijn school enz. heeft er nooit onder geleden en niemand merkte wat aan me.
Op den duur gingen mijn ouders scheidden en ging mijn vader met een andere (veel jongere) vrouw samenwonen. Dit heeft maar 3 maanden geduurd en toen ging het uit. Mijn moeder heeft mijn vader toen teruggenomen, waar ik dan wel ontzettend kwaad om ben geworden. Maar inmiddels is dat ook 5 jaar geleden en hebben mijn ouders nooit meer ruzie...

Het is een rare geschiedenis en we doen allemaal net alsof we het vergeten zijn, maar ik kan er nog steeds niet tegen als mijn ouders harder praten dan normaal.

Mjah..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:28
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
bokky schreef op 06-05-2005 @ 18:19 :


Het is een rare geschiedenis en we doen allemaal net alsof we het vergeten zijn, maar ik kan er nog steeds niet tegen als mijn ouders harder praten dan normaal.

Mjah..
Herkenbaar... Soms weet ik niet eens of het wel echt is gebeurd, ooit zei ik tegen mijn zusje iets van: "toen papa niet bij ons woonde" en ze kon het zich niet eens herinneren. Dan ga je toch echt twijfelen, maar ik weet zeker dat het is gebeurd, alleen wordt er gewoon nooit over gepraat en ik ben jarenlang bang gebleven dat mijn vader alsnog weg zou gaan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.