Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2014, 08:45
Megamandy
Avatar van Megamandy
Megamandy is offline
Hallo,
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik heb echt een slechte band met mijn vader. Het enige wat hij kan doen is chagrijnig zijn, niet alleen tegen mij, ook tegen mijn zusje. Het verschil tussen ons is alleen dat ik het mij ontzettend kan aantrekken. En mijn zusje veel makkelijker daarin is. Nu heb ik sinds kort. Een ontzettend lieve vriend, maar ook als hij er is dan kan mijn vader niet normaal doen. Hij staat om de kleinste dingen te vloeken en te chagerijnen.gisteravond ook al. Hij was boos om een klein dingetje en dan zeg ik dat hij niet zo overdreven moet reageren, en dan krijg ik weer de wind van voren. Vervolgens loopt hij boos naar boven en ben ik helemaal overstuur. Ik schaam mij gewoon voor mijn vader. Bij mijn moeder hoef ik dit ook niet te zeggen want die is er zelf ook klaar mee en zegt elke keer je gaat t zelf maar oplossen met je vader ik bemoei mij er niet mee. Gelukkig is mijn vriend ontzettend lief voor mij op zo'n moment, maar het is gewoon niet leuk om dat zo mee te maken.ik wil niet dat hij elk weekend mee maakt hoe chagerijnig mijn vader is. Ik zit gewoon met Mijn handen in mijn haren omdat ik niet meer weet wat ik er mee aan moet. iemand tips, of zelf zoiets mee gemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2014, 08:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is er misschien een reden dat je vader altijd zo chagrijnig is? Is hij erg moe of kan hij slecht tegen veranderingen? Mijn vader heeft asperger, en dat hebben we jarenlang niet geweten, als klein meisje dacht ik dat mijn vader gewoon altijd boos en chagrijnig was. Nu begrijpen we dat hij met sommige situaties gewoon geen raad wist en daarom zo reageerde. Mijn vader heeft nu een diagnose, heeft gesprekken hierover gehad, en nu gaat het stukken beter

Ik suggereer niet dat jouw vader datzelfde heeft, maar door te achterhalen wat de oorzaak van zijn slechte humeur is kan je er op een rustig moment over in gesprek gaan. Als jullie weten waardoor hij chagrijnig is kunnen jullie er misschien ook beter mee om leren gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-06-2014, 23:00
max0535
max0535 is offline
Zo is mijn vader ook, ik negeer hem soms maar dan word hij nog bozer. Als hij in de buurt is probeer dan voorzichtig te zijn probeer geen fouten te maken, maar dat is ook niet echt een goede optie. Misschien moet je vader psychologische hulp zoeken of kalmeermiddelen gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-06-2014, 07:21
Verwijderd
Lekker gemakkelijk van je moeder wel, "los het zelf maar op ik bemoei me er niet mee" tegen een kind zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2014, 17:07
Verwijderd
Misschien zijn haar ouders gescheiden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Slechte relatie met ouders
Vitamien
5 13-08-2015 10:38
Psychologie Help! Mijn vader heeft therapie nodig?
Rikje18
1 24-09-2013 00:16
De Kantine Asosaai gedrag #1512
fizzle-fluffy
500 29-09-2011 14:11
Liefde & Relatie Vriend(in) in het leger
Arwyn
55 06-03-2009 20:37
Seksualiteit wat voor een contact had jij met je vader (voor vrouwen)
nijmegenaar
86 04-01-2006 23:12
Psychologie Vader
juultje17
103 15-02-2002 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.