Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2014, 22:39
Rachelll
Rachelll is offline
Is er nog iemand op dit forum met Emetofobie (overgeefangst)
herken je jezelf ook in:
- altijd griepgolven in de gate houden
- altijd de houdbaarheidsdatum controleren
- bij misselijkheid thuisblijven
of juist constant op andere gefocust zijn dat ze niet ziek worden?

Ikzelf zit hier al zeker 11 jaar mee en vraag me me af of er meerdere op dit forum zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2014, 08:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Is er nog iemand op dit forum met Emetofobie (overgeefangst)
herken je jezelf ook in:
- altijd griepgolven in de gate houden
- altijd de houdbaarheidsdatum controleren
- bij misselijkheid thuisblijven
of juist constant op andere gefocust zijn dat ze niet ziek worden?

Ikzelf zit hier al zeker 11 jaar mee en vraag me me af of er meerdere op dit forum zitten.
Overgeven is niet leuk, dus ik denk dat iedereen wel een vorm van Emetofobie heeft. Ikzelf krijg het echter wel voor elkaar, als m'n maag al een paar uur protesteert, m'n vinger in de keel te steken. Die verlossing is zoveel beter dan nog een paar uur zwetend in bed liggen. Zoals met alle fobieën is de beste remedie: confrontatie.

V.w.b. de griepgolven, houdbaarheidsdatum; het is altijd goed op je gezondheid te letten, zij het met mate, je mag best wat vertrouwen in je lichaam hebben. Ze is van nature stabiel en in staat veel kwaad af te weren.
Bij misselijkheid thuisblijven wordt in Nederland als zwak gezien. Tenzij je bouwvakker bent en op 30 meter hoogte moet werken zie ik geen reden om bij misselijkheid thuis te blijven, thuis ben je net zo misselijk als op school/werk. Neem desnoods een leeg zakje mee..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 11:59
Rachelll
Rachelll is offline
Ik weet wat de beste therapieen zijn, ben op het moment ook in therapie voor mijn angst. Ik heb een erg veel last van mijn fobie in het dagelijks leven, ik blijf er vaak voor thuis en vind sommige sociale situaties erg spannend. Gelukkig gaat het steeds iets beter door mijn psychiater!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 16:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb geen echte emetofobie, maar heb wel een angststoornis gehad waarbij ik 24 uur per dag heel misselijk was. Ik was niet bang voor het overgeven an sich, maar ik liet wel veel activiteiten vallen omdat ik zo misselijk was. De misselijkheid werkte enorm verlammend en daardoor kon ik niet eens fatsoenlijk eten (en ik houd echt van lekker eten) Ik ben heel langzaam opgeknapt door te leren dat ik met m'n angst toch nog dingen kan doen. En gaandeweg werden daardoor de angst en de misselijkheid steeds minder.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 07:28
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Emotofobie is een groot woord, maar ik word niet blij als ik misselijk ben of anderen om mij heen misselijk zijn. Ik heb net echter een maand op neurologie gelegen waar ik veel kamergenootjes met een hersenschudding heb gehad die niks anders deden dan de hele dag overgeven. In t begin kon ik haast aan niks anders denken maar dat ebde vanzelf weg. De angst is een beetje minder geworden. Wat ik wil zeggen: zorg dus dat je een maand op neurologie komt te liggen
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Angst voor overgeven.
Luna
22 30-11-2013 16:48
Psychologie Angst en fobie .. ?
Verwijderd
28 31-05-2005 08:20
De Kantine Wat voor fobieën hebben jullie allemaal
olijke otter
112 14-12-2004 16:56
Psychologie Bang om ziek te worden.
Amore
23 23-11-2004 16:00
Lichaam & Gezondheid Elke ochtend misselijk...
Balance
10 03-12-2002 14:05
Lichaam & Gezondheid Niet eten ===> Wat doet het met je lichaam?
Somebody Special
35 22-11-2001 19:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.