Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2014, 10:15
Verwijderd
Hallo iedereen !!

Ik ben een 16 jarige jongen. En ik wil toch wat kwijt aan jullie !!

Er is iets wat mij dwars zit.. En hoe apart het ook zal klinken. Ik zal het toch vertellen:

Ik zelf vind het een hele koude kille wereld. De mensen zijn niet meer zoals vroeger. En als ik nu kijk hoe de huidige generatie in de moderne revolutie zit. Dan baart het mij best veel zorgen.. Want waar is de warmte en liefde gebleven van vroeger? Waar is de ouderwetse contact gebleven van vroeger?

En aan de ene kant zijn er nog gelukkig wel moderne mensen die wel aardig doen tegen mij, maar toch..... Het blijft toch zo jammer dat de mens een halve zombie is geworden dankzij de nieuwste gadgets... (Inmiddels ook de ouderen!!)

Dus eigenlijk vroeg ik mij af of iemand zich ook zo voelt ?

Groetjes.

(Ik zou graag meer willen erover vertellen. Maar ik ben benieuwd naar de reacties. )
Advertentie
Oud 30-06-2014, 10:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Persoonlijk ervaar ik wel dat mensen in het OV erg verdiept zijn in bijvoorbeeld hun telefoon of e-reader (maar is dat heel verschillend van de mensen die vroeger in hun krant of boek verstopt zaten?). In mijn vriendenkring en bij verenigingen waar ik kom merk ik juist dat er nog wel heel veel lieve en zorgzame mensen zijn. Hoe mensen zijn verschilt waar je komt en hangt ook een beetje af van je eigen houding.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 30-06-2014, 10:40
Verwijderd
Dankjewel voor je bericht Ellin !!

Met mijn eigen houding is er echt niks mis mee !!

En Ellin, zolang (de moderne) mensen mij als een klein broertje behandelen dan kan ik meer mezelf zijn.

Ik geloof zeker dat er nog lieve en zorgzame mensen bestaan! Want als jij het zegt. Geloof ik het zeker.
Oud 30-06-2014, 11:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat versta je onder vroeger? Je bent 16, dus veel verder dan 10 jaar terug zullen je eigen herinneringen niet gaan en grote kans dat je zelfs deze mooier maakt in je hoofd dan dat het daadwerkelijk is. Ga je verder terug dan is vroeger alleen datgene wat je weet over horen zeggen, van TV, boeken etc. en dat is natuurlijk ook geen geweldig beeld.

Er is nog genoeg warmte en liefde in de wereld, ook mét de moderne gadgets die jij als spelbreker ziet. Het is nu zelfs makkelijker om contact te maken/onderhouden met mensen die veel verder weg zitten. De manier waarop je contact hebt verschuift alleen naar een deel dat ook online plaatsvindt.

Dat mensen niet aardig tegen je doen staat mijns inziens totaal los van het probleem dat je beschrijft in je post. zoiets kan zo veel verschillende oorzaken hebben en kan je moeilijk afschuiven op de hedendaagse technologie.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-06-2014, 11:06
Verwijderd
Ach man, je overdrijft. Tuurlijk zijn we veranderd door de huidige gadgets, maar mensen spreken echt nog wel af hoor, op een ouderwetse manier. We kunnen nu gewoon altijd met elkaar praten waar we ook zijn. En dat is toch ook fijn?
Oud 30-06-2014, 11:25
Verwijderd
Wolter, en over je laatste zin wil ik zeggen dat ik echt helemaal niks verkeerds doe of zeg !

En Carl, hm... Zolang er inderdaad met respect en aardigheid met mij zal omgegaan worden. Vind ik het alleen maar fijner.
Oud 30-06-2014, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Ik zelf vind het een hele koude kille wereld. De mensen zijn niet meer zoals vroeger.
Gelukkig niet zeg.
Citaat:
En als ik nu kijk hoe de huidige generatie in de moderne revolutie zit.
Welke revolutie?
Citaat:
Dan baart het mij best veel zorgen.. Want waar is de warmte en liefde gebleven van vroeger? Waar is de ouderwetse contact gebleven van vroeger?
Dat was er vroeger niet meer of minder.
Citaat:
En aan de ene kant zijn er nog gelukkig wel moderne mensen die wel aardig doen tegen mij, maar toch..... Het blijft toch zo jammer dat de mens een halve zombie is geworden dankzij de nieuwste gadgets... (Inmiddels ook de ouderen!!)
Heb je zoveel gadgets?
Oud 30-06-2014, 11:33
Verwijderd
De moderne revolutie.

En ik heb alleen een computer en een ouderwetse telefoon met bellen/sms'en.
Oud 30-06-2014, 11:37
Verwijderd
:')

Je bent inderdaad ouderwets, als je daar al niet tegen kunt.
Oud 30-06-2014, 11:47
Stefan B
Stefan B is offline
Het grote verschil tegenwoordig is dat je minder snel onbekende mensen aanspreekt. Als je een gesprek wil voeren gebruik je tegenwoordig gewoon je mobiel om te chatten, en als je de weg moet weten gebruik je gewoon een app als google maps ofzo. Best jammer eigenlijk, maar ach, zo is de wereld nu eenmaal.

In het openbaar vervoer is het overigens vaak wel erg. Wordt je soms gewoon vuil aangekeken als je een gesprek voert met je vrienden ipv stil naar je mobiel staart..
Oud 30-06-2014, 11:55
Verwijderd
Ik vind het ook heel erg Stefan
Oud 30-06-2014, 12:13
Verwijderd
Citaat:
De moderne revolutie.
Wat houdt die revolutie precies in?
Oud 30-06-2014, 12:24
Verwijderd
Paranoide, kijk eens wat ik heb gevonden op een andere website.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Ik ben een jongevrouw van 20, voor de buitenwereld een spring int veld en immer dartel. Ik studeer aan de universiteit en objectief gezien heb ik alles mee in 't leven. Er is echter iets in me, aanwezig, al sinds ik me dit bewust kan herinneren. Het is alsof mijn hersenen in hun ontwikkeling plaats maakten voor een klein extra vakje, gevuld met een constante. Een soort constante mistroostigheid, die altijd aanwezig is, of op de loer ligt. Het is een enorme druk, die soms lichter wordt maar me nooit zorgeloos maakt. Onlangs ontdekte ik oude dagboeken van toen ik 10 jaar was, waarin ik schreef dat ik nog liever zou sterven dan met het drukkende zwarte gevoel om te gaan.

Het is een onbeschrijflijke onrust, die me nooit echt belette te leven. Ik noem mezelf gelukkig, echt extreem en zelfs nu nog. Ik heb zin om te weten hoe mijn toekomst er zal uitzien en ik geniet van heel veel dingen, die het liefst zo simpel mogelijk zijn. Maar ik kan echt, echt niet meer omgaan met de buitenwereld en al zijn stimuli, eisen, prestatieverwachtingen. Eigenlijk is dit niet onoverkomelijk, maar in combinatie met de (digitale) revolutie die de 21e eeuw meebracht word ik letterlijk gek. Ik word door een chaotische storm overspoeld, waarin ik me lang probeerde staande te houden. De vereiste om als jong volwassene via 1000 media bereikbaar te zijn, je leven te delen, gewoon constant ér te zijn, het maakt me steeds radelozer, help. Dit schreef ik onlangs op voor ik mijn facebookaccount verwijderde:

Ik kan niet meer leven in deze digitale revolutie
ik voel me mislukt

Ik kan niet meer voldoen aan de constante vereiste om er te zijn, online, rusteloos en 24/24.
Ik kan niet meer voldoen aan de vereiste om berichten te beantwoorden binnen luttele minuten nadat ze zelf verstuurd werden.
Ik wil niet meer voldoen aan het impliciet bevel constant een digitaal medium in mn zak te hebben, dat steeds brandend klaarligt om me door één aanknop te overspoelen en confronteren met immer vernieuwende whereabouts, emails, foto's, uitnodigingen, broldietochgelezenmoetworden, vriendschapsverzoeken, hallowaarbenjewatdoeje's.
Ik veracht het dat je eist mijn leven met jou te delen
en toch, als ik het niet doe heb ik het voor jou niet
Ik wil niet meer voldoen aan jouw vereiste mijn leven elke dag uit te stallen als rebels en spannend, volgestouwd met avontuur en plezier, amusant en druk. Alles behalve alledaags. Geen plaats voor rust, nooit een time-out gegund, mijd het saaie en ga op zoek naar adrenaline. Je liet onbeschaamd een nieuwe standaard voor het ideaal leven nestelen in jongeren's gedachten. Je bezweert deze nieuwe manier van indirecte, continue en eeuwigdurende communicatie als de enige legitieme manier om deze maatschappij te overleven. Is dat dan echt het nieuwe sociaal zijn, echt.

Je gaf leven een nieuwe definitie die niet houdbaar is noch correct.

Ik geloof niet dat ik het alleen ben, die niet kan voldoen aan al deze compleet onmenselijke sociale vereisten. Het is niet in de mens zijn natuur om op zo'n manier te overleven. Het is kunstmatig en verkeerd, het verwijdert zichzelf van waar het bestaan om draait. Sociaal contact, rechtstreekse ontmoeting, zien, leren, proeven, ontdekken. Dat met ieders eigen zintuigen, niet door een scherm en toetsenbord waar een compleet andere wereld op je afstormt en je imponeert.

ik voel me constant achtervolgd, nagejaagd, bekeken, droevig.
omdat ik er niet meer in slaag, en jij er voor zorgt dat de wereld dat opmerkt.

Ik kan niet meer leven in deze digitale revolutie
ben ik dan echt een mislukkeling?

Ik geloof het niet, jou geloof ik evenmin. ik stop ermee.

- Het is de combinatie van het altijd aanwezige zware gevoel, samen met het niet wegkunnen GEWOON NIET VOOR EVEN KUNNEN ONTSNAPPEN aan de drukte die er is in de nieuwe maatschappij. Ik ben op een bepaald moment volledig geblokkeerd en ontploft van radeloosheid, ik was kapot. Ik heb de lijn extreem doorgetrokken, mijn gsm drie weken afgelegd en tevergeefs geprobeerd even niet bereikbaar te zijn en zo terug te kunnen ademen. Ik wilde weg, echt zo graag even rust. En mijn geluk vinden in buiten zijn, sporten, lezen, studeren. Dat heeft alles net enorm doen escaleren, ik ben geen verplichtingen meer nagekomen, ik heb enorm veel mensen en verenigingen in de steek gelaten. écht in de steek gelaten. Nadat ik doorhad wat ik had gedaan was het kwaad al geschied, de roddels over mijn mentaal geschift zijn al verspreid en de teleurstelling onvergeeflijk. In plaats van proberen goed te maken, ben ik nu bang geworden, en neemt het zes maanden sluimerende zwarte kamertje, toe aan kracht en weegt het steeds zwaarder op me. Ik durf zelfs niet meer goed te maken, na te horen hoe mensen over me praten. Ik heb bij enkelen geprobeerd mijn gedrag te verklaren, maar dat werd echt niet begrepen en als enorm egoistisch beschouwd. Ik vind er uiteindelijk zelf geen rationele verklaring voor. gewoon niets laten weten? niéts? Ik zie steeds minder uitwegen, de druk, vereisten en constante transparantie in deze eeuw maken het voor mij onleefbaar. help"
Oud 30-06-2014, 12:51
Verwijderd
Ze is een aansteller. Je doet inspiratie op uit verkeerde bronnen.
Oud 30-06-2014, 12:55
Stefan B
Stefan B is offline
Ze heeft wel gedeeltelijk gelijk. In sommige gevallen kun je door social media e.d. wel vrij snel onder enorme druk komen te staan. Je bent tegenwoordig ook 24/7 bereikbaar. Als je daar minder goed tegen kunt krijg je denk ik beetje dat gevoel wat zij beschrijft. Daar hebben de meeste alleen geen last van. Maar is wel begrijpelijk.
Oud 30-06-2014, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Ze heeft wel gedeeltelijk gelijk. In sommige gevallen kun je door social media e.d. wel vrij snel onder enorme druk komen te staan. Je bent tegenwoordig ook 24/7 bereikbaar.
Ze heeft helemaal geen gelijk. Social media is niet verplicht en je mobieltje kan je uitzetten. Het is je eigen keuze.
Citaat:
Als je daar minder goed tegen kunt krijg je denk ik beetje dat gevoel wat zij beschrijft. Daar hebben de meeste alleen geen last van. Maar is wel begrijpelijk.
Als je er niet goed tegen kan moet je er niet aan meedoen.
Oud 30-06-2014, 13:06
Stefan B
Stefan B is offline
Tegenwoordig is het redelijk verplicht, werkgevers kijken naar je social media, klasgenoten/collega's verwachten dat je het hebt, etc. En mobiel uitzetten kan lang niet altijd, een grote hoeveelheid mensen dient bereikbaar te zijn voor het werk e.d.

Wettelijk verplicht is het niet, maar met de sociale standaard van tegenwoordig kom je er vrijwel niet omheen.
Oud 30-06-2014, 13:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Tegenwoordig is het redelijk verplicht, werkgevers kijken naar je social media, klasgenoten/collega's verwachten dat je het hebt, etc. En mobiel uitzetten kan lang niet altijd, een grote hoeveelheid mensen dient bereikbaar te zijn voor het werk e.d.

Wettelijk verplicht is het niet, maar met de sociale standaard van tegenwoordig kom je er vrijwel niet omheen.
Mensen in mijn omgeving weten dat ik geen internetabonnement heb, als ik WiFi heb ben ik bereikbaar via W'app of facebook, in alle andere gevallen niet. Zo ben ik op school en onderweg in de trein vaak online, maar kan ik ook prima een internetloze week kamp doorkomen.
Daarnaast kies je er ook zelf voor hoe bereikbaar en beschikbaar je bent. Binnen één dag op mailtjes reageren is een keuze. Veel met meerdere mensen chatten is ook een keuze. Ook zijn er mensen die hun werktelefoon gewoon lekker uit zetten zodra ze thuis komen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Ads door Google
Oud 30-06-2014, 13:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ze heeft wel gedeeltelijk gelijk. In sommige gevallen kun je door social media e.d. wel vrij snel onder enorme druk komen te staan. Je bent tegenwoordig ook 24/7 bereikbaar. Als je daar minder goed tegen kunt krijg je denk ik beetje dat gevoel wat zij beschrijft. Daar hebben de meeste alleen geen last van. Maar is wel begrijpelijk.
Er zit ook een uit-knop op alle apparaten. Je kiest er zelf voor om 24/7 online te zijn en om te reageren op mensen. De weeld vergaat heus niet als je iemand laat wachten op een antwoord en als dat voor de persoon aan de andere kant van de lijn wel zo is, is dat voor het probleem van die persoon.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-06-2014, 13:16
Stefan B
Stefan B is offline
Dan zal mijn (werk)omgeving wel uniek zijn. Nou ja, redelijk uniek, aangezien jongevrouw van 20 blijkbaar een vergelijkbare omgeving heeft.
Oud 30-06-2014, 13:47
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dan zal mijn (werk)omgeving wel uniek zijn. Nou ja, redelijk uniek, aangezien jongevrouw van 20 blijkbaar een vergelijkbare omgeving heeft.
En twee mensen is natuurlijk een hele representatieve steekproef

Je houdt altijd de keuze om wel of niet bereikbaar te zijn. ik heb collegae die er zelf voor kiezen na werktijd bereikbaar te blijven en daar zie ik ook geregeld mails van voorbijkomen tegen middernacht. Het is hun eigen keuze om op die momenten met werk bezig te zijn en mails te beantwoorden die ze ook prima de dag erna vanaf 8:00 kunnen beantwoorden. Maar bij hen gaat alsnog de mobiele werktelefoon in de vakanties uit of wordt er in de weekenden alleen gereageerd wanneer mensen echt dingende zaken hebben.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-06-2014, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Tegenwoordig is het redelijk verplicht, werkgevers kijken naar je social media,
Dat doen ze niet als je het niet hebt.
Citaat:
klasgenoten/collega's verwachten dat je het hebt,
Dat is jammer voor de klasgenoten.
Citaat:
etc. En mobiel uitzetten kan lang niet altijd, een grote hoeveelheid mensen dient bereikbaar te zijn voor het werk e.d.
Dan moet je werk kiezen waar directe bereikbaarheid niet zo nodig is. Moet ik alles voorkauwen?
Citaat:
Wettelijk verplicht is het niet, maar met de sociale standaard van tegenwoordig kom je er vrijwel niet omheen.
Je komt er gemakkelijk om heen als je het echt wilt. Het probleem met de TS en die kut uit dat verhaal is dat ze er helemaal niet omheen willen.
Oud 30-06-2014, 15:13
Stefan B
Stefan B is offline
Je kunt er omheen, dat is waar. Laat ik het daar maar bij houden.
Oud 30-06-2014, 17:33
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik snap t wel. Ik ervaar ook wel vaker onrust van alles wat continu doorgaat en kan. Dat er zo veel keus is. De prestatiedruk. En natuurlijk is het je eigen keus hoe je ermee om gaat, of je je erdoor laat beïnvloeden, maar het idee dat alles maakbaar is vergroot de verantwoordelijkheid van eenieder om zelf iets van zijn/haar leven te maken. En als dat je niet lukt ben je sneller een mislukkeling in ieders ogen, waar je vroeger misschien juist wat extra hulp zou krijgen. Maar daar staan ook een heleboel voordelen tegenover. Ik merk de laatste tijd dat er steeds meer initiatieven op social media ontstaan die de hulp aan elkaar juist vergroten. Ruilhandel via internet, een facebookgroep van de buurt waar overgebleven eten wordt weggegeven en iemand die je helpt met een klusje gauw gevonden is. Zelf ben ik nu wat hulpbehoevend en een enkel berichtje op facebook met de vraag naar wat bezoek en hulp met koken en boodschappen levert overweldigend veel reacties op. Bovendien is contact met de buitenwereld onderhouden als je je huis niet uit kunt een stuk makkelijker. Als je een idee hebt over hoe je de samenleving leuker zou kunnen maken zijn er via internet veel makkelijker gelijkgestemden te vinden en is het organiseren van iets eenvoudiger. S nachts ben ik niet bereikbaar en als ik een rustdag wil meld ik op facebook dat ik alle apparaten uit zet, dan is ook niemand ongerust of pissig als ze me niet kunnen bereiken. Voor mails kun je desnoods een automatisch antwoord instellen waarin je zegt dat je nu niet te bereiken bent en dat je over zoveel dagen zult reageren. Voor telefoontjes kun he hetzelfde doen met een voicemail. Eventueel kun je een vaste dag je apparaten uitschakelen. Als je omgeving het maar weet verwachten ze ook niet dat je bereikbaar bent. Het verlangen naar vroeger heeft weinig zin want je kunt toch niet terug in de tijd. Probeer voor jezelf een manier te vinden om met de 'problemen' van deze tijd om te gaan.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 18-07-2014, 00:00
Verwijderd
Mensen, er is een waarheid. Niet de ''waarheid'' die jullie kennen, maar de echte waarheid. Wat de overheid, Obama enz allemaal voor zich houd, zoek op Google: Anonymous .
Of zoek op Instagram de volgende mensen: @dilute_the_power , @ihatesheeple , @fucksheeple , @thepoorguy , @tukro of andere mensen . Zij tonen jou de echte waarheid, het is echt een koude wereld geworden . Het is allemaal zo veranderd dat deze wereld niet meer leuk is! De wereld is een en al crap geworden, iedereen is een zombie en een sheep. Doe 6 jaar research naar Anonymous, dan weet je al behoorlijk veel en daardoor ga je meer en meer research op andere dingen doen, de echte waarheid dus. Doe maar 6 jaar research, dat heb ik gedaan en ik weet alles! #killuminati . check mijn instagram voor meer informatie @fucksheeple
Advertentie
Oud 18-07-2014, 04:27
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Doe maar 6 jaar research, dat heb ik gedaan en ik weet alles!
Nou, gefeliciteerd, de "Quickening" zal spoedig jouw deel zijn, veel geluk met de rest van je leven.
Oud 18-07-2014, 11:53
Verwijderd
De hele wereld is zombie en sheep en neemt zomaar alles aan wat ze op google tegenkomen!
Oud 25-07-2014, 16:19
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
In het openbaar vervoer is het overigens vaak wel erg. Wordt je soms gewoon vuil aangekeken als je een gesprek voert met je vrienden ipv stil naar je mobiel staart..
In een stiltecoupé wel, ja. Of als je sowieso luidruchtig bent. Dan heb ik liever dat men stil naar zijn/haar telefoon kijkt dan dat ze zitten te kakelen. Sociaal doen is ook maar een overschat iets.
In het OV zit ik ook helemaal niet te wachten op een onbekende die over het weer begint.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 25-07-2014, 20:46
AutistBoy
AutistBoy is offline
Misschien niet op deze manier bedoeld, maar ik heb een meisje waar ik verliefd op ben een tijdje via fb gestalkt en na het blokkeren via andere mensen contact gezocht met haar. Dus dit is ook veel makkelijker door deze wereld. Waar vroeger een straatverbod nog werkte, kan je nu nog via Internet iemand stalken.
Ik stalkte haar trouwens niet met opzet.
Ik doe mijn profielwerkstuk over social media dus weet daar voor- en nadelen van, voor als iemand niet gelooft dat het nadelen heeft en bovengenoemd voorbeeld van mij is ook al een nadeel.
Oud 25-07-2014, 20:48
Verwijderd
Je stalkte haar per ongeluk?

En wat is het nadeel dan?
Oud 25-07-2014, 21:04
AutistBoy
AutistBoy is offline
Ik wist wel dat ik fout bezig was, maar het was niet mijn bedoeling.
Dus niet echt "per ongeluk" maar zeker niet expres.
Waar refereer je precies naar met je 2de vraag?
Oud 26-07-2014, 16:46
Verwijderd
Wat ik bedoel is dat de 'nadelen' die jij tot nu in dit topic besproken hebt vooral nadelen van jouw persoonlijkheid zijn. Daar staat social media verder los van, behalve dat het voor jou dan allicht dient als 'trigger'.
Oud 26-07-2014, 23:33
AutistBoy
AutistBoy is offline
Ik heb in mijn profielwerkstuk iets van 12 nadelen van social media.
Is dat genoeg om nadelen te hebben? Of wil je dat ik ze allemaal hierop zet?
Oud 27-07-2014, 10:17
Verwijderd
Dat heeft nergens wat mee te maken, maar post ze vooral ja.
Oud 28-07-2014, 23:37
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Hallo iedereen !!

Ik ben een 16 jarige jongen. En ik wil toch wat kwijt aan jullie !!

Er is iets wat mij dwars zit.. En hoe apart het ook zal klinken. Ik zal het toch vertellen:

Ik zelf vind het een hele koude kille wereld. De mensen zijn niet meer zoals vroeger. En als ik nu kijk hoe de huidige generatie in de moderne revolutie zit. Dan baart het mij best veel zorgen.. Want waar is de warmte en liefde gebleven van vroeger? Waar is de ouderwetse contact gebleven van vroeger?

En aan de ene kant zijn er nog gelukkig wel moderne mensen die wel aardig doen tegen mij, maar toch..... Het blijft toch zo jammer dat de mens een halve zombie is geworden dankzij de nieuwste gadgets... (Inmiddels ook de ouderen!!)

Dus eigenlijk vroeg ik mij af of iemand zich ook zo voelt ?

Groetjes.

(Ik zou graag meer willen erover vertellen. Maar ik ben benieuwd naar de reacties. )
I feel ya bro! *brohug

Toen ik dit begon te lezen moest ik zowat huilen hoe waar het is dat
er (bijna) geen liefde meer in de wereld is, dit doordat ik juist meer
compassie en echte samenleving wil zien dankzij mijn persoonlijkheid en verleden.

PiettePeter
Oud 28-07-2014, 23:40
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Dat heeft nergens wat mee te maken, maar post ze vooral ja.
het is eigenlijk overbodig ja, maar de connectie is er (heel erg ver) abstract wel!

De 12 nadelen van social media gaan over social media, en deze hebben wat te maken met de nieuwe gadgets uit de post van de beginner van het topic.
Just say'in
Ads door Google
Oud 28-07-2014, 23:43
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
het is eigenlijk overbodig ja, maar de connectie is er (heel erg ver) abstract wel!

De 12 nadelen van social media gaan over social media, en deze hebben wat te maken met de nieuwe gadgets uit de post van de beginner van het topic.
Just say'in
woops sorry, ik las alleen de laatste 2 posts.
Wis nie waar het over ging...
Oud 28-07-2014, 23:48
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Mensen, er is een waarheid. Niet de ''waarheid'' die jullie kennen, maar de echte waarheid. Wat de overheid, Obama enz allemaal voor zich houd, zoek op Google: Anonymous .
Of zoek op Instagram de volgende mensen: @dilute_the_power , @ihatesheeple , @fucksheeple , @thepoorguy , @tukro of andere mensen . Zij tonen jou de echte waarheid, het is echt een koude wereld geworden . Het is allemaal zo veranderd dat deze wereld niet meer leuk is! De wereld is een en al crap geworden, iedereen is een zombie en een sheep. Doe 6 jaar research naar Anonymous, dan weet je al behoorlijk veel en daardoor ga je meer en meer research op andere dingen doen, de echte waarheid dus. Doe maar 6 jaar research, dat heb ik gedaan en ik weet alles! #killuminati . check mijn instagram voor meer informatie @fucksheeple
Wait a minute...

Wat bedoel je?? Natuurlijk is er altijd een waarheid, maar jouw waarheid is ook niet de waarheid, maar een waarheid!
Oud 30-07-2014, 16:46
RWAKK
Avatar van RWAKK
RWAKK is offline
The zombie apocalypse is happening!
__________________
Do Anything You Wanna Do
Oud 30-07-2014, 17:49
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
In een stiltecoupé wel, ja. Of als je sowieso luidruchtig bent. Dan heb ik liever dat men stil naar zijn/haar telefoon kijkt dan dat ze zitten te kakelen. Sociaal doen is ook maar een overschat iets.
In het OV zit ik ook helemaal niet te wachten op een onbekende die over het weer begint.
Hoe kun je nou zeggen dat sociaal overschat is? DE WERELD ZOU EEN STUK BETER ZIJN ALS IEDEREEN SOCIAAL WAS!! GEEN EGOCENTRISCHE POETINS OF EEN STELLETJE neonazi's! (sorry voor de referentie, maarja zo vind ik het wel in deze wereld en mijn mening mag ik geven...)
En ja het is irritant als mensen superhard praten, maar daar zijn er ook genoeg van die bellen en dan schreeuwen...

Het gaat ook niet persé om onbekenden, maar ook om vrienden.

Groeten
Peter
Oud 30-07-2014, 17:57
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Dat doen ze niet als je het niet hebt.

Dat is jammer voor de klasgenoten.

Dan moet je werk kiezen waar directe bereikbaarheid niet zo nodig is. Moet ik alles voorkauwen?

Je komt er gemakkelijk om heen als je het echt wilt. Het probleem met de TS en die kut uit dat verhaal is dat ze er helemaal niet omheen willen.
Ehm.. Ik las dit en dacht eens na...

Die 'kut' uit dat verhaal wilt er misschien wel omheen, maar weet niet meer hoe, je weet wel dat machteloze gevoel, een enorme storm binnen in je!

En ik moet ook wel zeggen dat de mensen tegenwoordig veel makkelijker afhankelijk raken van devices, dit maakt de mens langzamer hand angstig voor de buitenwereld en blijven eerder bij hun veilige digi wereld (dit geldt overigens niet voor iedereen) en de mensen worden in sommige dingen ook wel dom. (dit is hoe ik het zie, don't blame me!)

Peter
Oud 30-07-2014, 22:39
Verwijderd
Citaat:
I feel ya bro! *brohug

Toen ik dit begon te lezen moest ik zowat huilen hoe waar het is dat
er (bijna) geen liefde meer in de wereld is, dit doordat ik juist meer
compassie en echte samenleving wil zien dankzij mijn persoonlijkheid en verleden.

PiettePeter
Neem me niet kwalijk, maar ik denk dat dit sarcastisch bedoeld is.
Oud 31-07-2014, 07:39
Verwijderd
Ik ben het niet met je eens. Ik ken lieve mensen die anderen gewoon helpen En ook een ttijdje zonder telefoon kunnen, als het moet. Social media is makkelijker om afspraken te maken en om met mensen in contact te komen die ver wonen. De sociale controle vind ik het nu prima. Ons kent ons, heb ik een hekel aan.
En als je tteveel informatie over jezelf op bijv. Fb post is dat je eigen schuld. Vooral als je irl doordat geen gespreks onderwerp meer hebt. .
Oud 31-07-2014, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het niet met je eens. Ik ken lieve mensen die anderen gewoon helpen En ook een ttijdje zonder telefoon kunnen, als het moet. Social media is makkelijker om afspraken te maken en om met mensen in contact te komen die ver wonen. De sociale controle vind ik het nu prima. Ons kent ons, heb ik een hekel aan.
En als je tteveel informatie over jezelf op bijv. Fb post is dat je eigen schuld. Vooral als je irl doordat geen gespreks onderwerp meer hebt. .
Achja.

Zolang de moderne mens ook een goede opvoeding krijgt. Ben ik al blij.
Oud 31-07-2014, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Die 'kut' uit dat verhaal wilt er misschien wel omheen, maar weet niet meer hoe, je weet wel dat machteloze gevoel, een enorme storm binnen in je!
Gewoon, telefoon weg/uit.
Citaat:
En ik moet ook wel zeggen dat de mensen tegenwoordig veel makkelijker afhankelijk raken van devices,
Lijkt me logisch aangezien devices nu pas een beetje in opkomst zijn.
Citaat:
dit maakt de mens langzamer hand angstig voor de buitenwereld en blijven eerder bij hun veilige digi wereld (dit geldt overigens niet voor iedereen) en de mensen worden in sommige dingen ook wel dom. (dit is hoe ik het zie, don't blame me!)
Waarom worden ze angstig? Waarom worden ze dom? Kan je dat ook onderbouwen?
Oud 31-07-2014, 16:39
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Wolter, en over je laatste zin wil ik zeggen dat ik echt helemaal niks verkeerds doe of zeg !

En Carl, hm... Zolang er inderdaad met respect en aardigheid met mij zal omgegaan worden. Vind ik het alleen maar fijner.
Wow wacht even, dus het ging niet om de gadgets, maar eerder om hoe mensen met jou omgaan???????
Dan maakt het toch niet uit of die gadgets er zijn of niet??

Peter
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Oud 31-07-2014, 16:41
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Neem me niet kwalijk, maar ik denk dat dit sarcastisch bedoeld is.
@ouderwets Hoezo?? niets sarcastisch!
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Oud 31-07-2014, 16:56
PiettePeter
PiettePeter is offline
PiettePeter schreef:
Die 'kut' uit dat verhaal wilt er misschien wel omheen, maar weet niet meer hoe, je weet wel dat machteloze gevoel, een enorme storm binnen in je!

Reverend schreef: Gewoon, telefoon weg/uit.

PiettePeter schreef: Ja, en zo gemakkelijk gaat dat voor zo iemand misschien dus niet als je vanbinnen een waterval van emoties bent... just sayin'

PiettePeter Schreef:
En ik moet ook wel zeggen dat de mensen tegenwoordig veel makkelijker afhankelijk raken van devices,

Reverend schreef: Lijkt me logisch aangezien devices nu pas een beetje in opkomst zijn.

PiettePeter schreef: klopt! Maar dat betekend niet dat dat alleen maar goede dingen terweeg brengt... Mensen die niet meer zonder kunnen hebben eigenlijk een verslaving en bij een verslaving kunnen mensen hun gezondheid, etc. verkl*ten.

PiettePeter schreef:
dit maakt de mens langzamer hand angstig voor de buitenwereld en blijven eerder bij hun veilige digi wereld (dit geldt overigens niet voor iedereen) en de mensen worden in sommige dingen ook wel dom. (dit is hoe ik het zie, don't blame me!)

Reverend schreef: Waarom worden ze angstig? Waarom worden ze dom? Kan je dat ook onderbouwen?

PiettePeter schreef: Met angstig maakte ik een foutje, ik bedoel dat mensen elkaar steeds minder te hulp schieten (ja alleen vrienden dan, maar vroeger hielpen mensen vreemden ook (meer)...). Ze kunnen dom worden omdat ze hun devices voor bijv. rekenen kunnen gaan gebruiken en worden zo steeds makkelijker, zoek maar op, je hoeft het niet meer van je hersenen te hebben (ze dagen hun hersenen niet_meer/minder uit)...
Maar waarschijnlijk klopt dit argument weer niet helemaal, het is alleen een visie oke! Een mogelijkheid...

P.S dit is niet aanvallend bedoeld, ookal kan het zo overkomen.

P.P.S ik vind het leuk om te discussieren, ookal verlies ik
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 31-07-2014 om 17:03.
Oud 31-07-2014, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Achja.

Zolang de moderne mens ook een goede opvoeding krijgt. Ben ik al blij.
Klopt, maar mijn post was voor de ts had ik duidelijker in mmoeten zijn.
Oud 31-07-2014, 20:33
Verwijderd
Relevant:

Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Diathermane
Verwijderd
0 14-06-2006 20:03
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De Legende Van Maneschijn.
Ieke
0 05-04-2004 20:45
Verhalen & Gedichten Een vraag aan jullie, *Waarschuwing*; vergt heel wat leeswerk!.
Dreamerfly
7 12-01-2004 11:57
Levensbeschouwing & Filosofie Het is heel simpel, Hou van iedereen. (stelling)
Kip187
6 23-09-2003 16:58
Games wie kent het spel bid for power
giresun27
30 19-02-2002 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.