Oud 21-07-2014, 08:26
draadlozekabel
draadlozekabel is offline
Effe kijke hoor het is al 9;20 en nope nog geen oog dicht,wat eigenlijk best raar is. Want ik ben moe, heb geen energie. Maar het lijkt alsof me brein constant aan het werk is, alsof me brein gaat ontploffen omdat ik aan teveel denk.. ik kan niet slapen met een lekker gevoel, laatste x dat ik lekker sliep was na een lange potje voetbal, ik sliep al maanden niet zo lekker.
Als ik opsta, sta ik op met een moe gevoel, geen energie. Ik heb nooit energie, soms wil ik dingen doen zoals de stad in, winkelen. Maar me lichaam werkt maar niet mee. En ik heb laatste tijd last van concentratie, dat je de zin leest maar het niet tot je doordringt. Kan wel uren hierover schrijven, heb wel duizenden klachten van vermoeidheid.. Als iemand weet waarom ik me zo op voel, dan zou ik dat echt waarderen. Het heeft invloed op me leven, lig al weken thuis. Bedankt voor jullie tijd.
Ohja, heb slaappillen al gehad, maar als na effect maken dje je nog veromoeider als je opstaat, niet het meest handige middel voor mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2014, 09:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben je wel voldoende actief zodat je wel moe wordt? Omdat je schrijft dat je beter slaapt na voetballen. Van te weinig doen of juist teveel slapen kan je ook moe en duf worden dus sleep jezelf uit bed of van de bank en ga iets doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 15:05
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik herken het ook; overactief brein maar futloos en onrustig gevoel. Moeite met concentreren op werk en dergelijke.

Wat Daantje zegt, meer lichamelijke beweging. In mijn geval had ik de conditie van een banaan. Ik zit hele dag achter een monitor te hangen op kantoor en dan s'avonds achter de TV. En dan geen beweging en vettig eten, veel cola, weet ik het. Was niet zo raar dat ik me zo ging voelen op den duur.

Elke ochtend voordat ik ga werken, wat oefeningen, joggen, spieren bouwen, etc, En gezonder eten/drinken. i.e. caffeine minderen, meer water drinken. Dat heeft voor mij heel erg geholpen. Het is moeilijk de eerste weken om je levensstijl te veranderen, kwestie van doorzetten en langzaamaan wen je eraan en ga je je fitter en scherper voelen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 15:17
Verwijderd
Gezonder leven.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2014, 03:45
draadlozekabel
draadlozekabel is offline
Citaat:
Ben je wel voldoende actief zodat je wel moe wordt? Omdat je schrijft dat je beter slaapt na voetballen. Van te weinig doen of juist teveel slapen kan je ook moe en duf worden dus sleep jezelf uit bed of van de bank en ga iets doen.
Jaa lijkt me ook het meest logische op dit moment, morgen vroeg beginne met joggen dan maar, bedankt voor de reactie
Met citaat reageren
Oud 23-07-2014, 03:46
draadlozekabel
draadlozekabel is offline
Citaat:
Ik herken het ook; overactief brein maar futloos en onrustig gevoel. Moeite met concentreren op werk en dergelijke.

Wat Daantje zegt, meer lichamelijke beweging. In mijn geval had ik de conditie van een banaan. Ik zit hele dag achter een monitor te hangen op kantoor en dan s'avonds achter de TV. En dan geen beweging en vettig eten, veel cola, weet ik het. Was niet zo raar dat ik me zo ging voelen op den duur.

Elke ochtend voordat ik ga werken, wat oefeningen, joggen, spieren bouwen, etc, En gezonder eten/drinken. i.e. caffeine minderen, meer water drinken. Dat heeft voor mij heel erg geholpen. Het is moeilijk de eerste weken om je levensstijl te veranderen, kwestie van doorzetten en langzaamaan wen je eraan en ga je je fitter en scherper voelen.
Bedankt voor je reactie, ga ik doen !
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:37
PiettePeter
PiettePeter is offline
Heeey,
Ik denk dat als je overal en nergens aan denkt, dat je dan eens iets moet gaan doen wat je afleid, zoals een potje voetbal (natuurlijk niet om 24:00). Probeer het eens.

Peter
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 20:58
Verwijderd
Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan en een bloedtest uitvoeren om te kijken of je een vitamine D tekort hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2014, 20:12
RoosjeV
Avatar van RoosjeV
RoosjeV is offline
Ik heb ook vaak een hersenpan die overkookt, opschrijven helpt. Regelmatig dag en nacht ritme helpt misschien om beter in slaap te komen. En inderdaad sporten, maar zonder muziek. Hersenen hebben tijd nodig om alles op een rijtje te zetten. Het zou kunnen dat je een vitamine D tekort hebt, je kan daarvoor naar de huisarts gaan of gewoon meer de zon in!
maar vooral; schrijf de hersenspoken op! dan zijn ze uit de pan. En dat helpt!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2014, 13:26
Verwijderd
Ik ben zelf ook vermoeid. Heb wel autisme dus ook dat zou met mijn oorzaak dan te maken kunnen hebben. Had opschool altijd dat ik me suf voelde en mn ogen dicht gingen hangen alsof ik zo kon gaan slapen (wat ik dan nooit deed op school gelukkig). Ook indd als ik dingen las of woordjes moest leren drong het maar niet tot me door, of terwijl ik aant lezen was dacht ik aan dingen voor afleiding ofzo.

Dat vermoeide gevoel heb ik vaak, ook overdag en zou eigk gwn als ik zou willen wel in slaap kunnen vallen dan (jij zegt niet goed te kunnen slapen, terwijl ik er juist heel veel slaap van kan krijgen). Had dit al 4 jaar, in de 1ste klas bloedtest gedaan, niks mis, alles goed, genoeg vitamine en hartstikke gezond! Dat is nu nog zo, alleen de vermoeidheid ging maar niet weg totdat ik een gesprek met psychiater had. Ik had mn klachten uitgelegd en ze schreef me medicijnen (stimulantia) voor, Ritalin/Methylfenidaat slik ik nu, eigenlijk voor mensen met ADHD, maar ik mocht het ook gewoon gebruiken, dagelijks had ze verteld.

Het resultaat: ik voel me minder vermoeid. Als ze uitgewerkt raken (na 4 uurtjes) dan merk ik wel dat k suf kan worden, maar voor de rest, goeie concentratie en meer (mentale) energie!

Wat bij mij ook is, is wanneer ik in een goeie lachbui kan zitten, mn vermoeidheid spontaan verdwijnd en ik juist ineens van heel rustig, naar druk kan worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid moe, hoofdpijn, geen energie
bj0etiejfreak
14 13-03-2006 17:56
Lichaam & Gezondheid moe/energieloos etc.
tictactoe
7 10-01-2005 11:59
Lichaam & Gezondheid Geen energie hebben
Phie.
32 20-10-2004 16:11
Psychologie De kronieken van de dag. # 2
Fantôme
500 27-01-2004 16:01
Lichaam & Gezondheid Slapheid, geen energie en conditie
kandyrat
6 10-04-2003 08:35
Psychologie bang en moe
shania
9 23-01-2002 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.