Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2014, 22:44
PiettePeter
PiettePeter is offline
Hoi mijn naam is Geordi,
Ik ben eigenlijk een erg teruggetrokken persoon, ook al lijkt dit niet altijd zo...
Ik ben erg onzeker over van alles ook al weet mijn bewuste-ik dat er vaak geen duidelijke en dus legitieme aanleiding voor is en dus onnodig is, maar toch blijf ik onzeker tot in de eeuwigheid, verlegen als een aardbij en heb ook een probleem met mijn persoonlijkheid WIE BEN IK EIGENLIJK??

Als kind heb ik wel vrienden gehad en ik was erg begaan met hun (blijkbaar als ik het aan hun vraag), maar als ik terugdenk voel ik dat ik niet aangesloten met hun was (niet een met hun!), ik probeerde en probeer nog steeds (net zo als (bijna) iedereen in de pubtijd denk ik...) mijn gevoelens en meningen te uiten maar ik verberg,
mijn meningen worden ook wel heel makkelijk veranderd door de meningen van anderen ook al wil ik dit zelf eigenlijk niet als ik er goed over nadenk, maar dan is het al te laat en heb ik laten merken dat ik het er (tegen mijn wil in) mee eens ben...

Mijn persoonlijkheid is erg complex en ik begrijp mezelf vaak ook niet, waardoor ik anderen vaak ook niet goed kan begrijpen (een gezegde die ik weleens heb gehoord: verwacht niet dat andere je begrijpen als je jezelf niet begrijpt, waaraan ik toe kan voegen: verwacht niet dat je een ander begrijpen zult als je jezelf niet begrijpt.), dit levert problemen op in de sociale omgang ):

Als kind al was ik erg geintreseerd in technologie, daarbij weet ik dat dat deels komt omdat ik dan kan doen wat ik wil, ook al kan ik het ook leuk vind om buiten te spelen met iem. anders, maar toch wil ik het toch maar liever niet riskeren om iets te gaan doen met iem. waarbij het kan zijn dat ik iets ga doen wat ik niet leuk vind (als ik dit lees denk ik een soort onzekere ik weet al hoe dit zal gaan angst).

Ook doordat ik niet precies weet wie ik ben, acteer ik vaak meerdere persoonlijkheden, die stoere, aardige, wijze, alles-wetende of slachtoffer persoonlijkheid. IK WORD ER GEK VAN DAT IK NIET GEWOON MEZELF BEN!!! D':

Als kind ben ik ook wel gepest en hierdoor nog onzekerder geworden,
en ook bang om uiteindelijk buiten te spelen

Ik voel dat ik het verleden eens moet vergeten (waar ik bang voor ben om een van een reden... ) en er gewoon voor moet gaan, maar ik kan niet vergeten wat er is gebeurd en ik weet ook niet wat ik dan zou moeten (maarja zo simpel is het nu om dat nu te bedenken, dat ik het niet moet weten maar moet bedenken, wat wil ik nu? wat is mijn mening? wat ga ik (hier aan) doen?, maar op het moment zelf blijft mijn hoofd leeg...)

Ik weet dat dit geen duidelijke post zal zijn, maar ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen
Ik stort overigens ook een beetje mijn hart hier.

En comment plz niet met "Maar als je het in de tekst al zet dat je het wel weet..." of iets zoals dat!
Alvast bedankt voor het begrip.

Groetjes, PietterPeter

P.S Echt srry voor mijn onduidelijkheid, maar zoals ik al zei,,, Ik begrijp mezelf amper! (ik weet dat er niet stond!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2014, 15:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hoi PietterPeter
Goed nieuws: je bent niet de enige die onzeker is. En je bent ook niet de enige die soms (of vaak) doet alsof. Tot op zekere hoogte hoort dat bij de leeftijd (ik heb het idee dat je ergens tussen de 14-18 bent en dan ben je nu eenmaal een soort van menselijke wervelstorm vanbinnen). Dus wat dat betreft mag je best iets milder voor jezelf zijn. Je mág je namelijk best zo voelen. Alleen is de een meer een binnenvetter, en is heeft een ander juist veel contact met anderen nodig om er doorheen te komen.
Jij moet gewoon doen waar jij gelukkig van wordt. Niet wat anderen vinden dat je zou moeten doen. Die meeste mensen redeneren toch alleen maar vanuit wat ze zélf leuk en belangrijk vinden. Dus als jij liever met een computer prutst dan met een vriend afspreekt: geen probleem. Dat maakt jou niet abnormaal of gek. Je zou bijvoorbeeld ook gelijkgestemden kunnen zoeken op het internet (bijvoorbeeld het tweakers forum of reddit ofzo) om over je interesses te praten. Sowieso kun je op het internet goed oefenen met je eigen mening uiten. Je krijgt namelijk wat meer tijd om over je reacties na te denken. Als je dat maar vaak genoeg doet, gaat het in het echt ook vanzelf makkelijker.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 15:22
PiettePeter
PiettePeter is offline
Heel erg bedankt ;')

Ook bedankt voor de tips!
Dit heeft me zelfs (gek genoeg) meer geholpen dan een gesprek met mijn ouders,
ik voel alsof ik echt begrepen word.
Nog een keer thnx voor je pep-talk.

Groetjes Geordi
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 15:58
PiettePeter
PiettePeter is offline
Waar ik mee zit word vaak niet begrepen, waardoor ik vaak antwoorden krijg die te simpel zijn...

zoals met lezen, ja gewoon het boek lezen het gaat allemaal vanzelf, dus niet!

Ik heb problemen met mijn onzekerheid, maar da's een ander verhaal, mijn drang om te gaan computeren als ik dat op een moment beter niet kan doen (ach wat zeg ik nou toch allemaal? Kan ik dat echt nu pas inzien???) en met mijn persoonlijkheid (daar kunnen jullie ook nie veel mee...), als in mijn keuzes.

Hopelijk heeft iemand anders dit ook meegemaakt zodat hij/zij zijn/haar ervaringen kan delen.

erg bedankt.
Peter

Laatst gewijzigd op 02-08-2014 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:06
Verwijderd
Je hoeft ook helemaal niet begrepen te worden om te functioneren.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:27
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Je hoeft ook helemaal niet begrepen te worden om te functioneren.
Volgens mij begrijp jij mij ook niet (of ik jou niet)... Het gaat niet om functioneren, maar om het geholpen worden met problemen, als mensen je daarbij niet begrijpen dan geven ze vaak hulp waarvan zij denken dat ze het juiste doen, maar vervolgens geen ene fuq geholpen heeft...

Peter
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:32
PiettePeter
PiettePeter is offline
Trouwens, hoe heb jij je waarden veranderd??
Ik heb daar wel moeite mee, zoals vriendschap.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij begrijp jij mij ook niet (of ik jou niet)... Het gaat niet om functioneren, maar om het geholpen worden met problemen, als mensen je daarbij niet begrijpen dan geven ze vaak hulp waarvan zij denken dat ze het juiste doen, maar vervolgens geen ene fuq geholpen heeft...
Dan moet je het op je eigen manier (aan)leren en doen. Hulp van anderen is leuk maar uiteindelijk sta je er altijd alleen voor.

Daarom zeg ik ook, het probleem is niet zozeer dat mensen jou niet begrijpen. Het probleem is dat jij een probleem hebt met het feit dat mensen jou niet begrijpen.

Citaat:
Trouwens, hoe heb jij je waarden veranderd??
Mijn waarden? Als in normen en? Die veranderen bij iedereen met de tijd. Dat gebeurt maar zelden bewust.
Citaat:
Ik heb daar wel moeite mee, zoals vriendschap.
Wat is de moeite met vriendschap?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 18:05
PiettePeter
PiettePeter is offline
Erg bedankt voor je tips, nou is het eindelijk duidelijk!

Ja, als in normen en waarden.

De moeite met vriendschap is dat ik me er of teveel mee bezig houd of teweinig, dus ik geef er ineens of teveel waarde aan of weer te weinig D:
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 01-08-2014, 02:50
RWAKK
Avatar van RWAKK
RWAKK is offline
Ik ging ook liever chillen dan leren. Nou ik heb daarvan geleerd en ik leef nog. Maak je geen zorgen.
__________________
Do Anything You Wanna Do
Met citaat reageren
Oud 01-08-2014, 20:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat is het doel van dit topic ten opzichte van je andere topic hier? Als ik het goed lees, gaan ze allebei over de moeite die je hebt met je omgeving (omdat je je onzeker voelt, en daarbij het gevoel hebt dat je niet begrepen wordt door je omgeving). Als het echt nagenoeg over hetzelfde gaan voeg ik ze namelijk liever even samen, want dan staat alles voor jou op 1 plek en dat is voor ons (forumbazen) ook wat overzichtelijker.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 13:03
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Wat is het doel van dit topic ten opzichte van je andere topic hier? Als ik het goed lees, gaan ze allebei over de moeite die je hebt met je omgeving (omdat je je onzeker voelt, en daarbij het gevoel hebt dat je niet begrepen wordt door je omgeving). Als het echt nagenoeg over hetzelfde gaan voeg ik ze namelijk liever even samen, want dan staat alles voor jou op 1 plek en dat is voor ons (forumbazen) ook wat overzichtelijker.
Doe maar, want ik starte dit topic, omdat ik het gewoon opnieuw wou proberen, met een andere zinsopbouw, maar wou met een schone lei beginnen
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 14:06
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Doe maar, want ik starte dit topic, omdat ik het gewoon opnieuw wou proberen, met een andere zinsopbouw, maar wou met een schone lei beginnen
goed, ik heb de boel samengevoegd!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 14:48
PiettePeter
PiettePeter is offline
Ik lijk wel op ouderwets zeg, in plaats van net zoals hem hier de hele dag rond te janiken, kan ik maar beter gewoon de wijde wereld in, maar heb geen mensen om mee om te gaan nu, of ze zijn op vakantie of ze hebben (bijna) nooit tijd... Dus word dat nieuwe mensen vinden!

Maarja, let's be happy people
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 04-08-2014 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 15:18
RWAKK
Avatar van RWAKK
RWAKK is offline
Waarom kraak je Ouderwets nu af dan? Beetje hypocriet.
__________________
Do Anything You Wanna Do
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Waarom kraak je Ouderwets nu af dan? Beetje hypocriet.
Ik dacht dat Peter mij wel aardig vond en om mij gaf..

Maar helaas.... Zo zie ik maar weer dat niet iedereen te vertrouwen is.... Heel jammer eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 01:49
RWAKK
Avatar van RWAKK
RWAKK is offline
En nu doe jij weer overbodig zielig... Ga gewoon allebij weg ofzo
__________________
Do Anything You Wanna Do
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 14:35
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Waarom kraak je Ouderwets nu af dan? Beetje hypocriet.
Is maar een vergelijking, niets persoonlijks hoor...

Maar als ik net gestopt ben met zeiken, is er toch geen reden meer om weg te moeten v.w gezeik?
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2014, 14:37
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Ik dacht dat Peter mij wel aardig vond en om mij gaf..

Maar helaas.... Zo zie ik maar weer dat niet iedereen te vertrouwen is.... Heel jammer eigenlijk.
Ik vind je wel aardig, alleen ben je wel heel snel en vaak depri, en dat vind ik in sommige mate af en toe irritant, heb ik je net weer vrolijk gekregen, dan begin je zo weer over hoe kil je de wereld vind..

Hij heeft wel geholpen om mij inzichten te geven die ik niet kon bedenken.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 04-08-2014 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 14:39
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Ga gewoon allebij weg ofzo
het is allebei!
Grappeke (het is wel waar, maar het maakt niet uit)
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie Wat houdt dat voor jou in:psychische en/of psychiatrische problemen/stoornis hebben?
Dreamerfly
8 02-02-2004 08:38
Psychologie Het syndroom van Asperger: helemaal zo gek nog niet
mathfreak
121 20-11-2003 20:57
Psychologie Ze zeggen dat ik Asperger heb, maar ik heb borderline
Rabbi Daniel
122 21-10-2003 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.