Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2014, 20:49
Verwijderd
Mijn Opa en Oma hebben hun jongste zoon verloren toen hij 30 was en mijn vader vertelde me altijd dat zij daarna nooit meer gelukkig zijn geworden. Ik schijn sprekend op hem te lijken wat voor heel me familie heel moeilijk was. Is het zo dat als je je kind verliest je daarna nooit meer gelukkig kan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2014, 20:54
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2014, 08:05
Verwijderd
Klopt, dit is bij wet vastgelegd. Er wordt streng op gecontroleerd en de straffen zijn niet mals.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2014, 10:34
Verwijderd
Tuurlijk kan dat wel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2014, 14:11
Verwijderd
Dat kan prima. Mijn oma verloor een zoon en zij zal vast veel verdriet hebben gehad, maar ze heeft ook nog ontzettend genoten van haar leven.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2014, 16:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat is net welke instelling jij hebt. Wanneer je "besluit" altijd ongelukkig te zijn hierdoor kan je best dat je je ook niet gelukkig voelt, omdat je focus ligt op alle negatieve dingen en je je zelf niet toestaat te genieten. je kunt ook de mooie herinneringen koesteren en ervoor kiezen om te genieten van alles wat je samen hebt gehad en alles wat er nog zal komen zonder die persoon. Natuurlijk neemt dat het verdriet niet weg, maar het helpt je wel om iets op een goede manier een plaats te geven.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-09-2014, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is net welke instelling jij hebt. Wanneer je "besluit" altijd ongelukkig te zijn hierdoor kan je best dat je je ook niet gelukkig voelt, omdat je focus ligt op alle negatieve dingen en je je zelf niet toestaat te genieten. je kunt ook de mooie herinneringen koesteren en ervoor kiezen om te genieten van alles wat je samen hebt gehad en alles wat er nog zal komen zonder die persoon. Natuurlijk neemt dat het verdriet niet weg, maar het helpt je wel om iets op een goede manier een plaats te geven.
Pas op hoe je dit soort dingen formuleert, zoals je het nu zegt klinkt het als "als je depressief raakt na het overlijden van je kind is dat je eigen schuld" en dat zal vast niet je bedoeling zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2014, 08:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Pas op hoe je dit soort dingen formuleert, zoals je het nu zegt klinkt het als "als je depressief raakt na het overlijden van je kind is dat je eigen schuld" en dat zal vast niet je bedoeling zijn.
Dat is inderdaad niet wat ik probeer te zeggen, Sarah. Het is meer dat ik het idee heb, dat op lange termijn, je zelf een soort "keuze" maakt hoe je ergens op terugkijkt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwarte Piet
DAH
417 03-08-2016 22:01
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Levensbeschouwing & Filosofie Mijn mening over Aristoteles en diens uitwerking
Memphis Man
7 09-02-2003 14:59
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.