Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2008, 14:54
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Hallo alle mensen!

Ik zit een beetje met iets raars, iedere keer als ik een leuke jongen ontmoet kan het voor mij niet snel genoeg gaan! Ik ben gewoon veel te ongeduldig maar ik snap niet waarom, het is zeg maar zo dat ik vanaf mijn 13e jaar al gewoon in vaste relaties heb gezeten: 1 van 3 jaar, 1 van anderhalf jaar en 1 van 10 maanden. Iedere keer met egt een hele kleine pauze er tussen in. Nu ben ik net 3 weken vrijgezel, heb een leuke jongen ontmoet en ook gewoon echt kei leuk. Maar het gaat voor mij niet snel genoeg, hoe kan ik nou zorgen dat ik zeg maar niet ga haasten met hem, dat ik hem dus afschrik?

Please help....
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2008, 15:32
Verwijderd
---> L & R
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 15:41
Verwijderd
Misschien moet je toch een selectie maken van waar je wel een topic over opent en waar je geen topic over opent. Want hoe meer topics je opent over verschillende jongens, hoe minder belangrijk je topics stuk voor stuk lijken en dan krijg je minder reacties waar je iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 16:37
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Misschien moet je toch een selectie maken van waar je wel een topic over opent en waar je geen topic over opent. Want hoe meer topics je opent over verschillende jongens, hoe minder belangrijk je topics stuk voor stuk lijken en dan krijg je minder reacties waar je iets aan hebt.
Daar ben ik het helemaal mee eens, je hebt nogal veel recente topics open.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 17:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Waarom heb je zo'n haast? Is het de angst alleen te zijn?

Tja, hoe je ervoor kunt zorgen dat je niet gaat haasten... Door rustig aan te doen lijkt mij. Als hij echt zo belangrijk voor je is dan zul je toch gewoon geduldig moeten zijn.

Verder wat Alicia Silverstone zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:00
Verwijderd
hoe ongeduldiger hoe meer topics. logisch toch
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 07:45
Verwijderd
misschien moet je je niet zo aanstellen en gewoon van je leeftijd en de bijbehorende ongeduldigheid genieten.

Al die topics.. en je wil toch alleen maar dat we posten wat ej wil horen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 07:46
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Doe gewoon rustig aan en wacht ook een beetje af wat hij wil/doet/vraagt. Ik weet niet of het de anderen op is gevallen, maar ik zie wel een aflopende lijn, in de duur van je relaties. Ik weet niet of dat toeval is, of dat het een oorzaak heeft, maar het viel me wel op. (Sorry, ik zie heel snel bepaalde patronen/lijnen in iets)

Misschien een beetje offtopic, maar kan dat er niet mee te maken hebben, dat je na die eerste relatie alles steeds sneller wil?

Edit: @wat Get Psycho zegt: En dat gebeurt wss niet, omdat je mensen om advies vraagt en die mensen vrijwel altijd een andere mening over iets hebben dan jijzelf (en dat is niet specifiek naar jou bedoeld, TS)
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 16:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
---> L & R
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 09:26
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
De reden dat ik idd nogal veel topics heb geopend is omdat
1. ik egt terug wilde naar mijn ex maar hem vervolgens wel egt met rust laat dankzij de reactie's.
2. over dat stukje van: egt terug naar je ex is niet voor mij maar voor een hele goeie vriendin van mij die het niet zelf wilde posten.
3. omdat die klojo op me werk me egt heel erg dwarszit en ik continue bedreigingen naar me hoofd kijg.
4. ik idd heel ongeduldig ben omdat ik idd bang ben om alleen te zijn, omdat ik eigenlijk niemand heb waar ik me egt goed bij voel.
5. En ik hoef niet te horen wat ik eigenlijk zelf wil horen, want anders zou ik wel gewoon naar me hart luisteren, ik ben een heel wispelturig gevalletje omdat ik heel onzeker ben over wie of wat.
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 09:34
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Als je zo onzeker bent, moet je eerst wat zekerder van jezelf zien te worden en dan pas op zoek gaan naar een relatie. Zelfs in vriendschappen merkte ik dat, toen ik me heel erg onzeker voelde, ik me veel te stevig vastklampte aan mijn vrienden. Nu kon ik het zelf nog wel een beetje tegenhouden, om het door te laten slaan, maar het is niet goed, en ik kan me voorstellen dat het voor die persoon niet echt prettig voelt.

In relaties heeft dit een ander gevolg (ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk wel dat het zo is), namelijk dat je die persoon, onbewust en ongemeend, als een soort bezit gaat zien. Niet in de letterlijke zin, maar als diegene dan iets doet met een ander jongen/meisje, dat je dan al meteen de meest rare dingen gaat denken, of denkt dat hij een ander heeft. Als je wat zekerder van jezelf bent, dan kun je dat voorkomen.

En een tijdje alleen zijn, dat is geen schande, hoor. Het voelt misschien niet zo leuk, maar het is beter om dan een tijd alleen te zijn en dan iemand te vinden waarvan je echt heel veel kunt houden en wat dan zo'n relatie van 3 jaar tot gevolg heeft, dan wanneer je steeds meteen na een relatie een nieuwe relatie aangaat, terwijl ze steeds korter worden.

Geef alles in ieder geval de tijd om tot rust te komen, en zorg, vóór je een nieuwe relatie aangaat, dat je zeker bent van jezelf. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 09:39
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Hoe kan je zekerderder worden vanjezelf? En je hebt idd gelijk over dat 2e stukje..Bij mijn 2e ex had ik dat heel veel maar bij 1e en 3e dan weer totaal niet.
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 14:54
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Hoe wordt je zekerder... Mja, moeilijk om daar een heel duidelijk antwoord op te geven, want het is uiteindelijk iets dat uit jezelf moet komen. Jij moet gaan geloven dat je de moeite waard bent en niet minder bent dan een ander.

Er zijn wel truukjes die kunnen helpen. Doe jezelf zelfverzekerd voor (en dat is niet hetzelfde als arrogant). Mensen reageren vaak positiever op mensen die zelfverzekerd over komen en positievere reacties zorgen dat je ook zelfverzekerder wordt. Verder, durf fouten te maken en op je bek te gaan, ipv dingen te ontlopen uit angst dat het fout gaat. Al is het maar om te leren dat dingen die fout lopen nooit zo erg zijn als jij ze in gedachten maakt. Beetje relativeringsvermogen is ook handig. Is je buik nou echt zo dik, of denk je dat alleen maar en zelfs al ben je wat aangekomen; is dat nou echt zo`n ramp als je er van maakt?
En belangrijkste: ga je zelf niet met anderen vergelijken, want je legt het standaard tegen ze af. Want je ziet dan alleen die dingen waarin anderen beter zijn en waarin jij minder bent. Bovendien zijn er zoveel mensen om je mee te vergelijken dat je dan zoveel dingen vind waarvan jij denkt dat je ze 'moet' hebben om voor vol aangezien te worden, dat zelf superman niet zoveel dingen kan zijn/doen tegelijk. Probeer dus ook niet voor anderen te denken over dingen die jij denkt dat anderen vinden dat jij moet zijn. Probeer gewoon te vinden wat bij jou past en hoe jij vindt dat je moet zijn. En je niet zo druk maken om wat anderen denken is echt niet hetzelfde als het anarchistische 'het interesseert me niet wat anderen van je vinden', want tis nog steeds prettig als mensen je mogen. Maar negatieve reacties relativeren helpt wel goed.

Ooh en wat toch echt waar is: als je ouder wordt, meer meemaakt en meer soorten mensen leert kennen, wordt je automatisch echt zelfverzekerder. Prettig als die puberteit weg is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 15:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Weet je wat ik denk dat wel zou helpen? Gewoon voor een tijd geen vriend voor jou. Je zit als sinds je 13de continu in relaties, wanneer heb je de kans gekregen om jezelf te ontwikkelen, om er achter te komen wie jij bent? Als je hele wereld steeds om jongens jongens jongens draait snap ik wel dat je niet weet wat je met jezelf aan moet. Je hebt nooit gewoon aan jezelf gedacht en je weet zelf niet wat je wil. Tijd voor jezelf is in dit geval wel op z'n plaats denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 18:10
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Hoe wordt je zekerder... Mja, moeilijk om daar een heel duidelijk antwoord op te geven, want het is uiteindelijk iets dat uit jezelf moet komen. Jij moet gaan geloven dat je de moeite waard bent en niet minder bent dan een ander.

Er zijn wel truukjes die kunnen helpen. Doe jezelf zelfverzekerd voor (en dat is niet hetzelfde als arrogant). Mensen reageren vaak positiever op mensen die zelfverzekerd over komen en positievere reacties zorgen dat je ook zelfverzekerder wordt. Verder, durf fouten te maken en op je bek te gaan, ipv dingen te ontlopen uit angst dat het fout gaat. Al is het maar om te leren dat dingen die fout lopen nooit zo erg zijn als jij ze in gedachten maakt. Beetje relativeringsvermogen is ook handig. Is je buik nou echt zo dik, of denk je dat alleen maar en zelfs al ben je wat aangekomen; is dat nou echt zo`n ramp als je er van maakt?
En belangrijkste: ga je zelf niet met anderen vergelijken, want je legt het standaard tegen ze af. Want je ziet dan alleen die dingen waarin anderen beter zijn en waarin jij minder bent. Bovendien zijn er zoveel mensen om je mee te vergelijken dat je dan zoveel dingen vind waarvan jij denkt dat je ze 'moet' hebben om voor vol aangezien te worden, dat zelf superman niet zoveel dingen kan zijn/doen tegelijk. Probeer dus ook niet voor anderen te denken over dingen die jij denkt dat anderen vinden dat jij moet zijn. Probeer gewoon te vinden wat bij jou past en hoe jij vindt dat je moet zijn. En je niet zo druk maken om wat anderen denken is echt niet hetzelfde als het anarchistische 'het interesseert me niet wat anderen van je vinden', want tis nog steeds prettig als mensen je mogen. Maar negatieve reacties relativeren helpt wel goed.

Ooh en wat toch echt waar is: als je ouder wordt, meer meemaakt en meer soorten mensen leert kennen, wordt je automatisch echt zelfverzekerder. Prettig als die puberteit weg is.
qft en @volgende:
s je buik nou echt zo dik, of denk je dat alleen maar en zelfs al ben je wat aangekomen; is dat nou echt zo`n ramp als je er van maakt?
En belangrijkste: ga je zelf niet met anderen vergelijken, want je legt het standaard tegen ze af. Want je ziet dan alleen die dingen waarin anderen beter zijn en waarin jij minder bent. Bovendien zijn er zoveel mensen om je mee te vergelijken dat je dan zoveel dingen vind waarvan jij denkt dat je ze 'moet' hebben om voor vol aangezien te worden, dat zelf superman niet zoveel dingen kan zijn/doen tegelijk. Probeer dus ook niet voor anderen te denken over dingen die jij denkt dat anderen vinden dat jij moet zijn.

En ook al ben je dan lelijk of dik, hecht niet zoveel waarde aan je uiterlijk. Karakter is veel belangrijker... Hoewel veel mensen daar tegenwoordig volgens mij anders over denken.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 08:11
Verwijderd
en post alles in 1 topic, dat kan ook wel helpen.

Nee serieus Ik denk dat ik met de bovestaande tips meega. Je moet ook leren om alleen te zijn. Angsten zijn er om te overwinnen remember???
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 08:42
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Ja..alleen jammer dat het zo moeilijk is om ze te overwinnen...Weet je dat ik nu gewoon 1 maand vrijgezel ben en dat dat het langste ooit is?? Das toch eigenlijk niet normaal...
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Ja..alleen jammer dat het zo moeilijk is om ze te overwinnen...Weet je dat ik nu gewoon 1 maand vrijgezel ben en dat dat het langste ooit is?? Das toch eigenlijk niet normaal...
Waarom denk je dat het zo moeilijk is? Als het dat niet zou zijn, zou het zeker geen probleem zijn. Een maand vrijgezel zijn op je 18e is echt zo'n ramp niet, het is net wat je er zelf van maakt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2008, 08:49
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Naja vind het geen ramp, vind het een ramp dat ik voor het eerst 1 maand vrijgezel ben sinds me 13e! Ik begin er langzaam aan te wennen dat wel..Volgens mij zit er serieus een draadje bij mijn hoofd los. Dat ik zo nodig iemand MOEST hebben, terwijl dat helemaal niet nodig is...Je hebt ook lol zonder een "vriendje". I think i have lonlyniss issuis of hoe je dat ook schrijft...!
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Naja vind het geen ramp, vind het een ramp dat ik voor het eerst 1 maand vrijgezel ben sinds me 13e! Ik begin er langzaam aan te wennen dat wel..Volgens mij zit er serieus een draadje bij mijn hoofd los. Dat ik zo nodig iemand MOEST hebben, terwijl dat helemaal niet nodig is...Je hebt ook lol zonder een "vriendje". I think i have lonlyniss issuis of hoe je dat ook schrijft...!
Nou, kijk, daar hebben we het al. Probeer nou eerst maar eens lol te hebben zonder jongens, maar met vriendinnen. Vriendjes zijn hartstikke leuk, maar eerst zul je toch echt jezelf leuk moeten vinden voordat je toelaat dat iemand anders je leuk vindt. En dat wil dus ook zeggen dat je jezelf bezig moet kunnen houden (hoe raar dat oko klinkt.

En oh. Hou het maar gewoon bij Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 18:35
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Naja vind het geen ramp, vind het een ramp dat ik voor het eerst 1 maand vrijgezel ben sinds me 13e! Ik begin er langzaam aan te wennen dat wel..Volgens mij zit er serieus een draadje bij mijn hoofd los. Dat ik zo nodig iemand MOEST hebben, terwijl dat helemaal niet nodig is...Je hebt ook lol zonder een "vriendje". I think i have lonlyniss issuis of hoe je dat ook schrijft...!
*kuch* Ik ben al bijna 19 jaar vrijgezel en het is ook dan nog wel uit te houden, hoor. Een maandje vrijgezel op je 18e is heus geen schande.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 18:49
Verwijderd
Loneliness issues? Eenzaamheid is niet op te vullen met een relatie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 08:21
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
@prutsor. Voor jou miss niet maar mijn hoofd d8 echt dat vrijgezel zijn een schande zou zijn.
@aftermath. Nee maar mijn lichaam dacht van wel, samen met mijn hoofd. Als ik maar iemand zou hebben zou ik niet eenzaam zijn.
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 08:45
blablatje
blablatje is offline
Ik vraag me af of je deze jongen wel écht leuk vindt. In de vier weken dat je vrijgezel bent heb je al je ex terug gewild, de jongen van je werk leuk gevonden, nog een keer je ex terug gewild en nu is er deze jongen weer. Vind je de jongen echt zelf leuk of alleen de aandacht die je van hem krijgt?
Misschien zou het een goed idee zijn als je met jezelf afspreekt dat je de komende drie maanden helemaal "jongensvrij" blijft. Geen afspraakjes en ook geen serieus flirtwerk. Dan wen je een beetje aan het idee dat je zonder vriendje ook leuk bent, zodat je niet bij elke mannelijke leeftijdsgenoot onmiddelijk denkt dat dit de volgende "liefde van je leven" moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 08:49
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Ja ik vond hem ook wel egt leuk..das het probleem niet. Maar ik moet zoiezo van mensen uit de omgeving nu voor minstens nog 5 maanden vrijgezel zijn. Dus ik zei alleen maar: ik kijk wel...ik ga niet op zoek das in ieder geval zeker.
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2008, 08:51
Verwijderd
Citaat:
@prutsor. Voor jou miss niet maar mijn hoofd d8 echt dat vrijgezel zijn een schande zou zijn.
dat komt mij bekend voor
dat besefte ik onlangs pas, dat/waarom ik eigenlijk altijd met de-eerste-de-beste-sucker-die-interesse-toonde de boot wou ingaan... en dat dan ook effectief deed. heeft me veel energie gekost, die relaties met mensen die niet bij mij pasten, en achteraf heb ik ook regelmatig gedacht: what wàs I thinking
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 10:07
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Ja idd! Zo zit ik dus ook: what the PIEP was i thinkin..En nu voor het eerst gewoon 1 maand vrijgezel bijna..gewoon niet normaal hoe raar dit voor me voelt. Vanavond ga ik weer is uit met vrienden die ik al HEEEEEL lang niet heb gezien. Dus das wel weer even lekkere afleiding!
Wat ik ook merkte van mezelf, is dat ik altijd mezelf zo veranderde zodat die jongen mij leuk vond. Dus als hij hield van computergames ging ik dat ook doen. Zodat we wat meer "gemeen" hadden..zo bizarro. Ik heb gewoon geen idee meer wat IK leuk vind
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 10:23
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Dus je zegt het zelf al: je hebt gewoon niet tijd genoeg gehad om jezelf te ontwikkelen. Ik ken je probleem in mindere mate wel, ik heb ook 3 jaar in relaties gezeten (met twee verschillende jongens, een keer twee jaar en een keer een jaar) en vlak daarna leerde ik wéér een leuke jongen kennen... maar na deze jongen ben ik vrijgezel gebleven, gewoon omdat ik steeds maar in relaties zat. Vooral als je jong bent, kan dat een behoorlijke belemmering opleveren.
Nu ben ik twee jaar vrijgezel en dat vond ik wel heel fijn, omdat ik veel meer mezelf heb leren kennen en ook veel meer vrijheid had.

Wat overigens niet betekent dat het niet kan gebeuren dat je na een relaties gewoon keihard voor iemand anders valt. Dat ken ik namelijk ook

(Poh wat onsamenhangend)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 10:57
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Ja het is eigenlijk ook best wel raar en funky en weet ik veel wat..maar goed in ieder geval. Bedankt voor de reacties..en van mij mag hier ook een slotje op. Net als de rest
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 17:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
dat komt mij bekend voor
dat besefte ik onlangs pas, dat/waarom ik eigenlijk altijd met de-eerste-de-beste-sucker-die-interesse-toonde de boot wou ingaan... en dat dan ook effectief deed. heeft me veel energie gekost, die relaties met mensen die niet bij mij pasten, en achteraf heb ik ook regelmatig gedacht: what wàs I thinking
Ik was net van plan hier te typen: dat komt mij vrij bekend voor van iemand die ik redelijk ken.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 21:18
Verwijderd
ach ja, ik vond altijd een lange relatie hebben zoveel gemakkelijker dan altijd maar moeten keuren wat er in de aanbieding was, proberen, denken "neeh... lamaar", volgende, enz enz, was zoveel rustgevender. "sorry, heb al iemand".
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 16:01
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Ja klopt! Dan hoef je niet de hele tijd om je heen te kijken.
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 19:38
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja klopt! Dan hoef je niet de hele tijd om je heen te kijken.
Dat hoeft sowieso niet
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 11:43
Littleladylike
Avatar van Littleladylike
Littleladylike is offline
Wel als je opzoek bent Dan kijk je continue om je heen
__________________
There is no such thing as True Love when your young
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit dingen gebeurt
Verwijderd
15 06-01-2013 19:45
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 11:57
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Coma (drama)
Anne
13 11-11-2002 12:22
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.