Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 19:39
** Lieve2002 **
Avatar van ** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
ey.....
Het iz alweer een tijdje gelden de verkiezingen.....maar laast zag ik een programa over hoe het Wouter Bos was vergaan in de tijd voor de verkiezingen..... Het viel me toen op dat veel mensen zeiden dat "het kontje van Wouter Bos het goed had gedaan"....Waar slaat deze uitspraak eigelijk op.....Net alsof de vrouwelijke kiezers alleen op uitelijk stemmen.....mannelijke stemmers hebben toch ook nie op Femke Halsema gestemd omdat ze een vrouw iz.....daarbij had PvdA altijd al veel zetels....
Ik vind het respectloos dat sommige mensen zo respectloos met de stemrechten van vrouwelijke stemmers omgaan......


kuzzie
Lieve
Advertentie
Oud 09-03-2003, 19:43
Verwijderd
en vergeet de homo's niet
Oud 09-03-2003, 19:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ze zijn gewoon jaloers op zijn charisma.
Niks van aantrekken.

Maar inderdaad: het wordt eens tijd dat het (seksistisch) gezeik over uiterlijk dat niks met politiek te doen heeft
"zouden vrouwelijke kiezers op het lekkere kontje van Bos gestemd hebben"
en:
"halsema heeft een lekker koppie, zou ze wel een goed politicus zijn"
ophoudt.

Zo zie je maar weer welk gedachtengang onder (toch wel velen) domineert: vrouwen kunnen niet stemmen en knappe vrouwen niet regeren.
Gewoon niks vanaan trekken. Dat deden Bos en Halsema ook niet!

Wat ik wel grappig vond is dat de heren nogal pissig reageerden als ik op Bos zat te geilen en niet inging op zijn politieke kwaliteiten
Ik deed dat alleen maar om te laten zien dat het nergens op sloeg om eenzelfde houding aan te nemen tegenover Halsema (waar het me dus om te doen was).

(wat kan ik soms gemeen zijn )

edit: als je je als jongen aangesproken voelt, moet je even gaan nadenken een fatsoenlijke jongen voelt zich hierdoor namelijk niet aangesproken aangezien hij niet voldoet aan het stereotiepe beeld van het soort man die ik hier net afschilder!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-03-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
edit: als je je als jongen aangesproken voelt, moet je even gaan nadenken een fatsoenlijke jongen voelt zich hierdoor namelijk niet aangesproken aangezien hij niet voldoet aan het stereotiepe beeld van het soort man die ik hier net afschilder!
*applaus*
Oud 09-03-2003, 20:39
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Lieve meisjes,

Dat is helaas vrijwel geheel aan jullie zelf te wijten. Immers, het lijkt me sterk dat een man ooit in de eerste plaats het over Bos z'n kontje gaat hebben. En waar een schaap over de dam is, volgen er meer. Dus al hebben jullie weinig met het uiterlijk van Bos van doen, je hebt 't aan je soortgenoten te danken, vrees ik. Je m'excuse
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-03-2003, 20:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Lieve meisjes,

Dat is helaas vrijwel geheel aan jullie zelf te wijten. Immers, het lijkt me sterk dat een man ooit in de eerste plaats het over Bos z'n kontje gaat hebben. En waar een schaap over de dam is, volgen er meer. Dus al hebben jullie weinig met het uiterlijk van Bos van doen, je hebt 't aan je soortgenoten te danken, vrees ik. Je m'excuse
En waarom hebben mannen het in het verleden dan zooooooooo vaak over het uiterlijk van vrouwelijke politici gehad?
van Nieuwenhoven: "lelijk wijf"
Kant: "lekker ding:
Halsema: "lekker ding"
Jorritsma: "vet varken"
Terpstra: "vet varken"

etc etc

Dat mag zeker wel?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-03-2003, 20:50
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ik wil die vraag best voor je beantwoorden hoor, maar voorwaar? Want het is voor veel mannen vrij vanzelfsprekend om als ze Bos zien in ieder geval niet over z'n kontje of uiterlijk te denken. Omdat 'ie een man is, weet je. Bij z'n vrouwelijke counterparts is het weer wat anders. Dat is toch niet denigrerend, dat is gewoon alledaags. Mannen lopen ook niet over straat andere mannen op hun uiterlijk te beoordelen en aldus te behandelen. Vrouwen wel. Shit happens, heel vervelend. Maar helaas.

Ik vind Halsema overigens best wel lelijk...
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-03-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
En waarom hebben mannen het in het verleden dan zooooooooo vaak over het uiterlijk van vrouwelijke politici gehad?
van Nieuwenhoven: "lelijk wijf"
Kant: "lekker ding:
Halsema: "lekker ding"
Jorritsma: "vet varken"
Terpstra: "vet varken"

Je vergeet Nebahat Albayrak
Oud 09-03-2003, 20:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Ik wil die vraag best voor je beantwoorden hoor, maar voorwaar? Want het is voor veel mannen vrij vanzelfsprekend om als ze Bos zien in ieder geval niet over z'n kontje of uiterlijk te denken. Omdat 'ie een man is, weet je. Bij z'n vrouwelijke counterparts is het weer wat anders. Dat is toch niet denigrerend, dat is gewoon alledaags. Mannen lopen ook niet over straat andere mannen op hun uiterlijk te beoordelen en aldus te behandelen. Vrouwen wel. Shit happens, heel vervelend. Maar helaas.


Ik snap wel dat men het over het uiterlijk heeft, maar door MANNEN die zeggen dat VROUWEN ALLEEN maar op Bos gestemd hebben vanwege hun kontje is hetzelfde als wanneer ik zeg dat MANNEN niet op Neltje van Nieuwenhoven hebben gestemd als fractievoorzitter omdat ze haar lelijk vonden.

Snappie wat ik bedoel?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-03-2003, 20:59
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ik snap het. Maar da's toch niet erg?

Enneh...

Citaat:
VROUWEN ALLEEN maar op Bos gestemd hebben vanwege hun kontje
Hun, of die van Bos?
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-03-2003, 21:02
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
** Lieve2002 ** schreef:
ey.....
Het iz alweer een tijdje gelden de verkiezingen.....maar laast zag ik een programa over hoe het Wouter Bos was vergaan in de tijd voor de verkiezingen..... Het viel me toen op dat veel mensen zeiden dat "het kontje van Wouter Bos het goed had gedaan"....Waar slaat deze uitspraak eigelijk op.....Net alsof de vrouwelijke kiezers alleen op uitelijk stemmen.....mannelijke stemmers hebben toch ook nie op Femke Halsema gestemd omdat ze een vrouw iz.....daarbij had PvdA altijd al veel zetels....
Ik vind het respectloos dat sommige mensen zo respectloos met de stemrechten van vrouwelijke stemmers omgaan......


kuzzie
Lieve
]

In die documantaire zat Wouter naar een soort sbs6 roddelprogramma te kijken en daarin werdt gezegt dat hij zo veel vrouwenlijke stemmers trok vanwege zn kontje enzo.

Hebben jullie nooit geleerd dat je Sbs6 programma's niet serieus moet nemen?
__________________
vive la feast!!
Oud 09-03-2003, 21:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Ik snap het. Maar da's toch niet erg?

Enneh...


Wel als daarmee de toon wordt gezet alsof vrouwen niet rationeel kunnen stemmen.

Citaat:

Hun, of die van Bos?
zijn natuurlijk.....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-03-2003, 21:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
duyvel schreef:

Hebben jullie nooit geleerd dat je Sbs6 programma's niet serieus moet nemen?


Maar het probleem is wel dat het dus "serieus" uitgezonden wordt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-03-2003, 21:23
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Wel als daarmee de toon wordt gezet alsof vrouwen niet rationeel kunnen stemmen.
Het is aan jullie om de bal terug te kaatsen 'zo het u schikkend bekomen zal'.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-03-2003, 21:41
Verwijderd
Tuurlijk heb ik wel op Femke Halsema gestemd omdat ze zo'n lekkere kont heeft.
Oud 09-03-2003, 21:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Het is aan jullie om de bal terug te kaatsen 'zo het u schikkend bekomen zal'.
Zoals je kon lezen in een vorig bericht heb ik dat ook gedaan en de "heren" vonden dat niet leuk

(ik heb overigens niet op wouter bos gestemd)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-03-2003, 22:03
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Zoals je kon lezen in een vorig bericht heb ik dat ook gedaan en de "heren" vonden dat niet leuk
Pff. Mietjes.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-03-2003, 22:06
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
** Lieve2002 ** schreef:
ey.....
mannelijke stemmers hebben toch ook nie op Femke Halsema gestemd omdat ze een vrouw iz.....daarbij had PvdA altijd al veel zetels....
Ik vind het respectloos dat sommige mensen zo respectloos met de stemrechten van vrouwelijke stemmers omgaan......


kuzzie
Lieve

Precies... dit is waarom vrouwen vroeger geen stemrecht hadden....
Ads door Google
Oud 10-03-2003, 10:31
NN
NN is offline
Ik heb opeens een hele rare gedachte:
Misschien is het een idee om politici een keer op hun inhoud te gaan beoordelen en niet op hun uiterlijk?
Oud 10-03-2003, 11:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
Blaat.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Democratie en media
Love & Peace
26 21-09-2006 17:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlandse economie slechtste EU
Verwijderd
80 24-07-2005 12:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sterke groei extreem rechts op vmbo
Atje85
285 28-06-2003 16:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ik heb begrip voor Volkert (deel II)
Kubstudent
272 09-04-2003 10:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ben jij tevreden met de verkiezingsuitslag?
Boogie
79 02-02-2003 22:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Links opnieuw winnaar van lijsttrekkersdebat 21 jan!
naam onbekend
52 22-01-2003 17:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.