Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 18:13
*Ellen*
*Ellen* is offline
Ik ben voorzitter bij een discussie die we met een groep in de klas moeten voeren. Nou zou ik graag jullie mening willen horen over:
Het verstrekken van heroïne aan verslaafden (als het om 'hopeloze gevallen' gaat)

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 18:23
eastrtp
eastrtp is offline
Nooit doen, waar zou je de grens willen trekken?
Hoeveel zou je ze willen geven?
Nee dit lokt alleen nog maar meer probs uit, ivm de mensen die niet in aanmerking komen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:36
*Ellen*
*Ellen* is offline
Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik wil graag meningen en argumenten horen, daarom heb ik dit forum geopend ...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:06
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Ja alleen geven aan hopeloze junkies zoals misbruikte mannen en vrouwen.
Je vermindert hier mee de fietsen die gestolen worden, inbrekers en kinderen die spuiten zien liggen en er mee gaan spelen.
Ook minder dealers die hun spul kunnen verkopen,zo kunnen er minder kinderen kijk vooral naar Rotterdam waar kinderen worden gevraagd als drugskoeriers.
waar je trek je de grens heeft er niks mee te maken,de degene die methadon heroine krijgen hiervoor zijn zwaar verslaafde.
Ze zijn dit ook al in Zwitzerland aan t doen of Duitsland.
Kijk als je mensen niet helpt krijgen je er meer bij,kijk maar naar de V.S crack palace van de wereld.


__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 09:40
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Voor. Echter moet er sterk op de neven effecten gelet wqorden. De hoofdmotivatie voor mij om voor te zijn twee punten, nl. het feit dat er duidelijk overzicht komt over de gebruikers wereld en aanverwanten en (helemaal op langer termijn) daalt de vermogens criminaliteit met wel 50%. D.w.z. dat we geen gevangenissen te kort hebben en zelfs een personeeld overschot. Deze personeelsleden hebben een rijke ervaring met drugs delinqueten en kunnen dus aan het werk in het heroïne verstrekkings project. Echter; het dient niet zo te zijn dat het erg makkelijk te krijgen is. Het lijkt me wenselijk dat een persoon minimaal 18 jr. moet zijn en moet aantonen dat 'ie het daadwerkelijk zelf gebruikt. Echter is dit een moeilijk project, omdat het buitenland gaat boycotten.
Dan is het te overwegen een overkoepelende organisatie (zoals kerken oid) het te laten uitvoeren en dat te gedogen en op slinkse wijze te subsidieëren.
Voor dus
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 14:03
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
voor.
alleen, wanneer ben je hopeloos?
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 14:46
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Drugs moeten gewoon gelegaliseerd worden. het is allang bewezen dat junkies die hun heroine gewoon kunnen krijgen of goedkoop kopen mee kunnen doen in de maatschappij, net zoals rokers, maar dan zonder wie dan ook lastig te vallen zoals rokers vaak wel doen.

bovendien is dat spul dan zuiverder en dus gezonder. heb je geen kans op ziektes of een vergiftigd lichaam.

Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 17:54
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Hopeloos ben je als je op t station in Rotterdam op je sokken loopt en vraagt om een kwartje.
Of op de Wallen lopen er nog meer rond die hopeloos zijn aleen hebben ze wel schoenen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 18:28
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Hopeloos ben je als je op t station in Rotterdam op je sokken loopt en vraagt om een kwartje.
Of op de Wallen lopen er nog meer rond die hopeloos zijn aleen hebben ze wel schoenen.
kwartje ?! wat is dat haha maar je heb wel gelijk ja
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 20:23
vakje27
Avatar van vakje27
vakje27 is offline
Vind ik een goed initiatief! Hoe meer de verstrekking ervan legaal en dus controleerbaar is, hoe beter het is! Dan heeft de criminele/illegale wereld ook minder afzet, en is er minder animo om die troep hierheen te brengen!
Uiteraard moet het wel in echt "hopeloze gevallen" gebeuren, en moet daarop ook goed toezicht gehouden worden!
__________________
ostensibly motionless, the hare was tremblingg wtih excitement, for without his spectacles he appeared completely helpless!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 21:17
Prada
Prada is offline
Zwaar op tegen...Heroïne is gewoonweg niet goed voor de mens...En het argument dat je het zo uit de criminaliteit haalt, slaat nergens op....Daarmee draai je de problematiek om...Pak juist die criminaliteit aan; dan pak je daarmee meteen het drugsprobleem aan...Zorg voor meer preventie; voorkomen is beter dan genezen!!!
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 09:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Prada schreef:
Zwaar op tegen...Heroïne is gewoonweg niet goed voor de mens.

onzin. tis zwaar verslavend, maar niet onegzond voor het lichaam. omdat het spanning vermindert is het zelfs gezond als je het kon krijgen zonder dat je moest gaan stelen.

..En het argument dat je het zo uit de criminaliteit haalt, slaat nergens op....

natuurlijk wel. zo hoeven ze tenminste niet meeer te stelen.

Daarmee draai je de problematiek om...Pak juist die criminaliteit aan; dan pak je daarmee meteen het drugsprobleem aan...

hoe denk je dat te willen doen? die verslaafden zullen echt wel blijven stelen als ze per se hun heroine nodig hebben.
en de politie heeft het al druk zat, ze hebben geen oneindige manschappen.

Zorg voor meer preventie; voorkomen is beter dan genezen!!!
we hebben het hier over junkies die al verslaafd zijn, beste prada.
en je zult drugsgebruik toch niet kunnen uitbannen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:39
Prada
Prada is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
onzin. tis zwaar verslavend, maar niet onegzond voor het lichaam. omdat het spanning vermindert is het zelfs gezond als je het kon krijgen zonder dat je moest gaan stelen.
Een verslaafde kan niet normaal functioneren in een maatschappij...Dat houdt dus in dat belastingbetalers moeten dokken voor deze personen en dat slaat dus nergens op...

Citaat:


natuurlijk wel. zo hoeven ze tenminste niet meeer te stelen.
Ik doelde meer op de drugshandel zelf...

Citaat:


hoe denk je dat te willen doen? die verslaafden zullen echt wel blijven stelen als ze per se hun heroine nodig hebben.
en de politie heeft het al druk zat, ze hebben geen oneindige manschappen.
De verslaafden van nu zijn misschien niet te helpen, maar we kunnen wel meer steken in preventie voor de toekomst...

Citaat:

we hebben het hier over junkies die al verslaafd zijn, beste prada.
en je zult drugsgebruik toch niet kunnen uitbannen.
Zie boven...Misschien niet uitbannen; maar dat mag geen reden zijn om het niet aan te pakken...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Met heroine verslaving valt volgens diverse onderzoeken wel een gewoon leven te leiden, punt is dat het fout gaat door de extreem hoge prijs, die met een normale baan niet op te brengen is, waardoor ze in criminaliteit vervallen enz...

Of deze theorie klopt weet ik niet, maar dit is wel wat ik verreweg het meest gehoord heb...

Overigens is wel zeker dat bij niet al te groot gebruik van zuivere heroine dit minder schadelijk is dan bijvoorbeeld alcohol...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 11:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Prada schreef:
Een verslaafde kan niet normaal functioneren in een maatschappij...Dat houdt dus in dat belastingbetalers moeten dokken voor deze personen en dat slaat dus nergens op...

onzin. zie waaromniet?'s reply.
onderzoek heft uitgewezen dat verslaafden zeker wel normaal kunnen functioneren in de maatschappij, vooral als je niet spuit maar snuift of chineest. de enige reden dat verslaafden in deze maatschappij niet functioneren, is die hoge prijs, die weer het resultaat is van de illegalisatie.
vroeger gebruikte in oosterse landen heel wat mensen opium, waar heroine van afgeleid is. dat was zo gewoon als sigaretten bij ons.
toch functioneeerden ze net zoals andere mensen. ik vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als sigaretten ineens verboden zouden worden en de prijs net zo duur werd als van heroine. wedden dat binnen de korste tijd heel nl vol ligt met stelende nicotinejunks.

Ik doelde meer op de drugshandel zelf...


als je het legaliseert haal je het toch uit de criminaliteit? dan kunnen de drugshandelaren er geen poen meer aan verdienen.

De verslaafden van nu zijn misschien niet te helpen, maar we kunnen wel meer steken in preventie voor de toekomst...
Zie boven...Misschien niet uitbannen; maar dat mag geen reden zijn om het niet aan te pakken...
imho is de enige goede manier om het aan te pakken legalisatie.

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 11:36
Prada
Prada is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
onzin. zie waaromniet?'s reply.
onderzoek heft uitgewezen dat verslaafden zeker wel normaal kunnen functioneren in de maatschappij, vooral als je niet spuit maar snuift of chineest. de enige reden dat verslaafden in deze maatschappij niet functioneren, is die hoge prijs, die weer het resultaat is van de illegalisatie.
Ik zie niet in waarom een hoge prijs lichamelijke klachten kan veroorzaken...En de geestelijke verslaving is doorslaggevend als argument tegen het normaal functioneren in een maatschappij...

Citaat:

vroeger gebruikte in oosterse landen heel wat mensen opium, waar heroine van afgeleid is. dat was zo gewoon als sigaretten bij ons.
toch functioneeerden ze net zoals andere mensen.
Kun je de (vroegere) oosterse maatschappij vergelijken met de hedendaagse (westerse) wereld?

Citaat:

ik vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als sigaretten ineens verboden zouden worden en de prijs net zo duur werd als van heroine. wedden dat binnen de korste tijd heel nl vol ligt met stelende nicotinejunks.
De lichamelijke verslaving van nicotine is vele malen minder dan heroïne...Ik denk dat jouw hypothetische voorbeeld ietwat overdreven is...

Citaat:

als je het legaliseert haal je het toch uit de criminaliteit? dan kunnen de drugshandelaren er geen poen meer aan verdienen.
Dan zou het enkel werken als het internationaal geregeld wordt...Denk aan de gevolgen van enkel in Nederland...

En waar moet het vandaan komen?

Citaat:

imho is de enige goede manier om het aan te pakken legalisatie.

En dat is je goed recht, maar ik denk het tegenovergestelde...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 21:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Prada schreef:
Ik zie niet in waarom een hoge prijs lichamelijke klachten kan veroorzaken...En de geestelijke verslaving is doorslaggevend als argument tegen het normaal functioneren in een maatschappij...
Als een verslaafde gewoon af en toe z'n spul krijgt (geen slecht spul, en niet spuit) kan ie zonder veel lichamelijke klachten functioneren...

Over geestelijk, dat is waar. Punt is dat je aan zoveel dingen geestelijk verslaafd kan zijn, ook genoeg dingen die nu legaal zijn, dat is an sich dus geen reden voor verbieden.

Wat niet zeg dat ik voor legalisatie ben...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 21:12
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
[politiek incorrect]als het om hopeloze verslaafden gaat ben ik voor euthansie.[/politiek incorrect]
en verder vind ik het een slecht plan want dit kost handenvol geld en stimuleerd het drugsgebruik, als je maar hopeloos genoeg bent krijg je zelfs van de regering, nou sorry maar dat vinnik echt loos
__________________
als je dit kunt lezen heb je geen strabisme (zoek dat maar op in het woordenboek)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2002, 07:40
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Floppy the Rabbit schreef:
[politiek incorrect]als het om hopeloze verslaafden gaat ben ik voor euthansie.[/politiek incorrect]
, misschien ook ethisch incorrect?,
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 08:56
Verwijderd
Citaat:
*Ellen* schreef:
Ik ben voorzitter bij een discussie die we met een groep in de klas moeten voeren. Nou zou ik graag jullie mening willen horen over:
Het verstrekken van heroïne aan verslaafden (als het om 'hopeloze gevallen' gaat)


Gewoon verstrekken ja, wat mij betreft moeten ze alle drugs legaliseren. Dan haal je het ten eerste uit het criminele circuit en ten tweede je haalt heel wat mensen uit de problemen. Of er dan meer verslaafden bijkomen is niet zeker, maar wanneer het gelegaliseerd is heb je toch een bepaalde kwaliteit (zover dat er al is bij drugs ). Daarnaast vind ik wel dat je mensne die dan echt verslaafd zijn moet helpen...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 15:09
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Prada schreef:
Ik zie niet in waarom een hoge prijs lichamelijke klachten kan veroorzaken...

wie heeft het over 'lichamelijke klachten'?
de dure prijs van heroine zorgt ervoor dat verslaafden al hun tijd en geld besteden aan het krijgen van hun nieuwe portie drugs en er soms zelfs hun lichaam voor verkopen,
als heroine legaal en goedkoop en daardoor ook zuiver zou zijn dan zou er niks aan de hand zijn, dan hoeven ze niet de hele dag bezig te zijn met het krijgen van een nieuwe portie heroine. je kunt zelfs met heroine op nog goed functioneren. (niet als je spuit natuurlijk, maar een snuif belemmert je niet om te werken)
daar komt nog bij dat drugs als ze illegaal zijn vol troep zitten, ze zijn onzuiver, zowel de drugs als de spuiten. de spuiten kunnen zelfs ziektes bevatten.
en die onzuiverheden zijn wel slecht voor de lichamelijke gezondheid, in tegenstelling tot de drug zelf, die alleen ontzettend verslavend is.

En de geestelijke verslaving is doorslaggevend als argument tegen het normaal functioneren in een maatschappij...

nonsens, ook als verslaafde kun je makkelijk functioneren in de maatschappij, zeker als het legaal zou zijn en je verzekerd bent van heroine de volgende dag en de dag daarna. daar zijn onderzoeken naar gedaan.
dus dit argument van je is helemaal niet doorslaggevend.

Kun je de (vroegere) oosterse maatschappij vergelijken met de hedendaagse (westerse) wereld?

natuurlijk waarom niet? dingen zoals werken voor je geld zijn niet veranderd.

De lichamelijke verslaving van nicotine is vele malen minder dan heroïne...Ik denk dat jouw hypothetische voorbeeld ietwat overdreven is...

nee hoor. die van nicotine is echter uitgestrekt over een langere periode. de lichamelijke verslaving van heroine is na een paar weken totaal weg, die van nicotine duurt soms jaren, als je een zware roker bent.

Dan zou het enkel werken als het internationaal geregeld wordt...Denk aan de gevolgen van enkel in Nederland...

nou, oke, die criminelen zullen nog geld blijven verdienen aan de drugsverkoop in andere landen, maar hier iig niet.

en waar moet het vandaan komen?

de drugs? nou, laat de overheid maar een vergunning geven aan een of andere farmacceutische industrie om Harddrugs te maken ofzo.

En dat is je goed recht, maar ik denk het tegenovergestelde...
dat zal dan wel het resultaat zijn van onwetendheid.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 18:27
*Ellen*
*Ellen* is offline
bedankt allemaal ik kan jullie meningen goed gebruiken in de discussie die ik volgende week maandag moet leiden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 10:31
twiety
twiety is offline
Mijn mening ligt aardig dicht bij die van de Osdorp Posse (zeker wat betreft dit onderwerp), dus hier een songtekst:


Bestrijd Het Drugsbeleid

Er zijn belachelijk veel problemen door illegale drugs
zoals misbruikers of de maffia en gangsters en thugs
Brute moorden en diefstal, afpersing en chantage
Veel corruptie en zwendel, het verbranden van plantages
Zwaar verslaafde junkies zonder waarden of normen
en zwangere vrouwen die hun eigen babies misvormen
Mensen die O.D.-en, bad trippers die flippen
Hoeren die voor heroïne zonder rubbertjes wippen
Junks geestelijk, lichamelijk en financieel aan de grond
en goeie dealers zijn gezond en komen heel lekker rond!
Al die junkies met AIDS die toch hun naalden maar delen
Ziek en dakloos zonder weerstand, dus zo sterven er velen
Deze negativiteit is een sein van de tijd
want het is tijd voor de strijd tegen het overheidsbeleid!
Want er is een oplossing, luister met concentratie:
En dan geef ik je de voordelen van legalisatie!

BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En kies voor verstand, tolerantie en vrijheid!
BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En maak een einde aan misbruik en criminaliteit!
BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En geef ons veiligheid, kwaliteit en zekerheid!
BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En streef naar legalisatie voor een betere tijd!

Tegen drugslegalisatie heersen vele vooroordelen,
maar noem mij nu maar één nadeel dan noem ik tien voordelen!
EEN! Je zet de criminaliteit buitenspel
want als er niets meer te verdienen valt dan stoppen ze wel
TWEE! Al het geld wordt dan legaal binnen gehaald
zodat er over die miljarden ook belasting wordt betaald
DRIE! Zij die al junk zijn en het niet kunnen betalen
kunnen voortaan gratis halen. Fietsendiefstal zal dalen!
VIER! De overheid kan kwaliteit garanderen
waardoor de volksgezondheid weer een stap vooruit zal marcheren
VIJF! Harddrugverkoop kan via apotheken gaan
waardoor de hardere gebruikers meteen geregistreerd staan
ZES! We kunnen zo meteen ook mooi controleren
dat één geregistreerde niet meer dope komt halen dan hij kan verteren
ZEVEN! Geen woekerprijzen maar een eerlijke handelsnatie
gepaard met begeleidingsservice en produktsinformatie
ACHT! De koffieshops kunnen nu vrijuit bestaan
zodat volwassen mensen vrij hun eigen gang kunnen gaan
NEGEN! Mensen zullen voortaan drugs bewust kopen
en legaal is ook niet stoer meer, dus het sust het meelopen
TIEN! Het wordt het einde van een hypocriet beleid
want alcohol en tabak zijn net zo slecht als illegale schijt!
Dus snap je nog waarom de de top tegen legalisatie is?
Ze hebben vast een aandeel in deze illegale biz!

BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En kies voor verstand, tolerantie en vrijheid!
BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En maak een einde aan misbruik en criminaliteit!
BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En geef ons veiligheid, kwaliteit en zekerheid!
BESTRIJD HET HYPOCRIETE DRUGSBELEID!
En streef naar legalisatie voor een betere tijd!

BESTRIJD HET DRUGSBELEID! (3x)
En legaliseer die handel voor altijd!
BESTRIJD HET DRUGSBELEID! (3x)
En eindig deze situatie voor altijd!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
kewl liedje.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:45
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
de overheid moet verslaafden van de heroine afhelpen niet eraanhelpen
__________________
ill call him, mini me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2002, 18:50
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Voor. We hebben het hier over hopeloze verslaafden, die minstens een jaar in een afkickcentrum oid hebben gezeten.

Citaat:
Kenny McCormick schreef:

nee hoor. die van nicotine is echter uitgestrekt over een langere periode. de lichamelijke verslaving van heroine is na een paar weken totaal weg, die van nicotine duurt soms jaren, als je een zware roker bent.
Volgens mij klopt dit niet. De lichamelijke verslaving van nicotine is na een maand ofzo al weg, IIRC.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 13:43
twiety
twiety is offline
Lichamelijke afkickverschijnselen van heroine duren tussen de 7 en de 10 dagen.

http://www.jip.org/lan/docs/drugs_hard.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.