Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 18:19
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
wat is er mis met een islamitische school ? er wordt toch gewoon les gegeven? mischien word er ook koran les gegeven of godsdienst. maar je mag toch wel je eigen geloof volgen!
nederland is een vrij land dus je kan geloven wat je wilt.
ik heb zelf ook op een islamitische school gezeten de al-imanschool en daar is helemaal niks mis mee!
er wordt juist heel erg goed les gegeven! de meeste kinderen hebben allemaal vwo als advies gekregen! ik zit nu op het atheneum.
dus het is gewoon onzin dat islamitische scholen door mensen worden afgekeurd. en dat er zomaar leugens over worden verteld!
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Advertentie
Oud 10-10-2003, 18:36
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ben je blind ofzo?
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 10-10-2003, 18:48
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 10-10-2003 @ 19:36:
Ben je blind ofzo?
waar heb je het over?
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Oud 10-10-2003, 18:50
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
*~SuPaHgIrL~* schreef op 10-10-2003 @ 19:48:
waar heb je het over?
kijk ff of er heel toevallig niet al een topic hierover is?

is maar een tip hoor
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 10-10-2003, 19:05
Verwijderd
Met die scholen opzich is niets mis, ze bevorderen alleen niet de integratie
Oud 10-10-2003, 19:43
Verwijderd
Nou, er valt best veel te zeggen voor de stelling dat Islamitisch onderwijs de integratie wel belemmert.

Ten eerste is het zo dat kinderen die al slecht Nederlands spreken, door op school hun eigen taal te horen en gebruiken, nou niet bepaald gestimuleerd worden om goed Nederlands te leren. Voor kinderen die al wel goed Nederlands spreken is daar uiteraard niets op tegen.

Ten tweede is het wel zo dat m.i. de Islam bepaalde dingen bevat die nogal in gaan tegen wat wij kaaskoppen als beschaafd beschouwen. Denk aan bepaalde regels van Islamtisch personen- en familierecht als verstoting en de verdeling van nalatenschappen en een fundamenteel beginsel als het gewicht van getuigenissen van vrouwen. Als kinderen leren dat dat goed is, of dat Allah dat zo wil, dan lijkt het me dat ze nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen als ze erachterkomen dat dat in werkelijkheid helemaal niet zo geaccepteerd wordt.

Ik zie überhaupt het punt niet. Als als moslim hier woont en je spreekt Nederlands, dan kun je toch net zo goed islamitische godsdienstles in het Nederlands volgen? Voor mijn part lees je die Koranteksten dan maar wel in het Arabisch maar de discussie kun je toch gewoon in het Nederlands voeren?
Oud 10-10-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2003 @ 20:43:
Ik zie überhaupt het punt niet. Als als moslim hier woont en je spreekt Nederlands, dan kun je toch net zo goed islamitische godsdienstles in het Nederlands volgen? Voor mijn part lees je die Koranteksten dan maar wel in het Arabisch maar de discussie kun je toch gewoon in het Nederlands voeren?
Dit wordt ook op scholen gedaan. Godsdienstlessen zijn meestal in het nederlands.
Oud 10-10-2003, 19:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Eentje is wel weer genoeg...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout?
Verwijderd
173 06-03-2004 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische scholen belemmeren integratie _NIET_
SSER
215 10-11-2003 18:20
Algemene schoolzaken Ik vind islamitische scholen goed!
*~SuPaHgIrL~*
44 10-10-2003 20:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: Femke Halsema is niet geschikt als lijsttrekker
Boogie
107 02-02-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.