Oud 22-01-2004, 13:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik woon dus sinds kort in een leefgroep en ja, op zich is het wel beter dan thuis hoor. Het is alleen heel erg wennen. De leiding hier...ik weet niet wat ik ervan moet denken. Automatisch hou ik een enorme afstand van ze. Ik heb mezelf zo vaak pijn gedaan door me aan dat soort mensen te hechten en vervolgens afscheid moest nemen, dat wil ik nu niet meer.

Ik ben sinds dat ik hier woon al de hele tijd ziek. Het ziek zijn gaat met vlagen, dus ik vermoed zelf dat het gewoon puur met de stress te maken heeft. Hoe gestresster ik ben, hoe zieker ik word. Maar werken kan ik er weer niet door, omdat ik daar gewoon te zwak voor ben.
Vervolgens gaat echt alles slecht, paardrijden gaat slecht, korfbal gaat kut, ik word om niks enorm gevoelig en ook om niks keihard.

Het liefst zit ik heel de dag bij mijn cavia Nicky, want zij is het enige dat ik nog van thuis heb. Zij is alleen maar heiliger voor mij geworden. Ik let op haar voeding, ik let op haar gedrag, zodat ik er op tijd bij ben als ze zich wat minder voelt en ik dan gelijk in kan grijpen.

Vervolgens was het gister crisis hier. D'r was er eentje van de leiding, die begon opeens iedereen af te kraken. Tenminste degene die er waren. Chris, Linda en ik dus. Ik stelde me maar aan met ziek zijn, ik speelde een slachtoffer rol en moest daar maar eens mee ophouden. Hallo?! Hoevaak heeft zij me nou gezien?! Twee keer misschien?! Ik werd daar zo kwada om, omdat een gedeelte van mijn verleden weer omhoog kwam. Die leraar die mij altijd verwijten had gemaakt die nooit waar waren geweest, dat ik verder door niemand meer gegloofd werd. Ik raakte gewoon in paniek, ik wilde weg daar. Ik haatte het hier, ik was enorm van slag. Ook mijn twee huisgenootjes waren pislink. De droger die de hele tijd stond te piepen, werd keihard dichtgeslagen, als er een deur keihard dichtgeknald kon worden, werd dat gedaan. Op een gegeven moment zaten we met z'n allen op mijn kamer tv te kijken en achter de pc te rotzooien en ondertussen proberen rustig te worden. Maar Chris en Linda hadden elkaar natuurlijk en ik voelde me daar verdomd alleen. Ik was hier de gene die helemaal in paniek was, maar die juist het rustigst bleef. Ik zat voor die andere twee te zorgen gewoon.

Ook nu heb ik zoiets van: Was ik hier maar nooit naartoe gegaan. De leiding hoef ik ook echt niet te spreken vandaag, die bekijken het maar. Ik overleef het wel alleen nu, ik haal m'n eigen eten en hou me even helemaal afzijdig van dit huis. Kga zo ff langs huis om even bij m'n katten te zijn. Ik ga daar wel tv kijken of zo. Gewoon even weg van dit huis. Niemand hoeft te weten waar ik ben, helemaal niemand. Die taken die ik moet doen, doe ik vanavond wel, want trainen zit er tochniet in vandaag.

Maar is dit nou normaal? Ik zit hier al drie weken en ikben nog steeds zo gestresst als ik weet niet wat? Ik word hier niet gegloofd dat ik ziek ben en speel maar een slachtofferrol. Ik voel me zo verneukt worden hier zo.Ik dacht dat ik rust zou hebben, maar hier is geen rust, hier is net zo veel ellende.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 13:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Eendje toch Ik denk wel dat het normaal is. Je bent uit je vertrouwde leefomgeving naar een andere gegaan. Het kost even tijd om daar aan te wennen. Blijkbaar uit zich dat bij jou in ziek worden en gevoeliger (ook normaal). Als het goed is, gaat dat vanzelf over als je er gewend bent. Kan je niet met iemand daar erover praten?

*knuff*
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:30
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Jeej, wat rot dat het nog niet echt lekker loopt, maar net zoals grl al zei, je moet er gewoon heel erg wennen denk ik!

Ik hoop dat je er gauw meer op je plek voelt!
Liefs
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:43
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Dat je ziek & gevoeliger bent, is denk ik wel normaal,
heeft ook met aanpassen/wennen ed te maken denk ik.
(voor aanpassen/wennen is ook geen vaste tijd oid, ik denk
niet dat je nu al kan zeggen dat het te lang duurt oid.)

De manier waarop er gereageert wordt en hoe ermee
omgegaan wordt is minder, imho. Zeker als ik zo lees dat dát absoluut geen goede invloed op je heeft...

Ik zou zeggen, praat er met iemand over. (als je dat al niet doet?)
Blijf er iig niet mee zitten, maar doe er iets aan. Je merkt
zelf al dat jij je er ook niet beter door gaat voelen... Laat
het dan niet te lang aanmodderen. (f)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Vergelijk hoe je nu voelt eens met hoe je je thuis voelde na ruzie met je broer en vervolgens met je ouders?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-01-2004 @ 14:05:
Vergelijk hoe je nu voelt eens met hoe je je thuis voelde na ruzie met je broer en vervolgens met je ouders?
dan isset precies hetzelfde.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 15:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
({)(}) heey meizzie....
wat jammer dat het daar niet gelijk lekker loopt
hopelijk komt dat nog! ik weet ook niet waarom diegene dat zei... zeker als ze jou maar enkele keren heeft gezien, is het niet aan haar te oordelen hoe je jij voelt en of je je aanstelt!!!

wat al is gezegd, het heeft vast erg te maken van dat je moet wennen. Zomaar van de ene leefomgeving naar een andere is over het algemeen niet makkelijk. En je hebt behalve nicky, niets / niemand uit je vertrouwde leefomgeving meegenomen... Dat lijkt me ook heel erg moeilijk.

ik hoop heel erg dat het straks beter met je gaat.
dikke knuffel!!! wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 22-01-2004 @ 13:43:
Dat je ziek & gevoeliger bent, is denk ik wel normaal,
heeft ook met aanpassen/wennen ed te maken denk ik.
(voor aanpassen/wennen is ook geen vaste tijd oid, ik denk
niet dat je nu al kan zeggen dat het te lang duurt oid.)

De manier waarop er gereageert wordt en hoe ermee
omgegaan wordt is minder, imho. Zeker als ik zo lees dat dát absoluut geen goede invloed op je heeft...

Ik zou zeggen, praat er met iemand over. (als je dat al niet doet?)
Blijf er iig niet mee zitten, maar doe er iets aan. Je merkt
zelf al dat jij je er ook niet beter door gaat voelen... Laat
het dan niet te lang aanmodderen. (f)
Sluit ik me bij aan. En misschien is dat ziek zijn juist dat alles er nu uit komt...? Ik zou het er iig met iemand over hebben en het liefst iemand van de leiding, vraag desnoods om hulp, dan zien ze ook dat je er best uit wilt komen en dat je je niet als een slachtoffer op stelt (ik zeg niet dat dat zo is, maar zij zien dan dat het niet zo is).
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2004 @ 16:14:
Sluit ik me bij aan. En misschien is dat ziek zijn juist dat alles er nu uit komt...? Ik zou het er iig met iemand over hebben en het liefst iemand van de leiding, vraag desnoods om hulp, dan zien ze ook dat je er best uit wilt komen en dat je je niet als een slachtoffer op stelt (ik zeg niet dat dat zo is, maar zij zien dan dat het niet zo is).
weet je wat nou het probleem is? Ik hoor 1 keer per week een gesprek te krijgen, maar mijn pb-er is ziek en niemand neemt haar plaats in. Keb dus sinds dat ik hier zit nog nooit met iemand gepraat. Nee, waarom zouden ze ook?! Ik stel me toch aan.
Mijn psych is op vakantie voor 2,5 week en ik heb 10 februari pas een nieuw gesprek met haar.
Iedereen die ik nu nodig heb is weg, ziek of heeft het te druk.

Ik heb me voorgenomen om vanaf nu vooral mijn eigen leven te leiden hier. Schijt aan al die rotregels, zij houden zich ook niet aan die van hunzelf.
ik ben vanmiddag de hele tijd in mijn eigen huis geweest. Lekker bij de katten en een veilige omgeving. Even geen stress. Nu ik hier weer ben voel ik de spanning steeds hoger oplopen.

Ik ga vanavond gewoon trainen en daardoor kan ik vanavond mijn taak niet doen. Nou, pech voor ze, ik vind trainen belangrijker. Ik weet dat ik met deze instelling veel gezeik zal gaan krijgen, maar liever gezeik, dan dat iedereen over me heen walst.

Ik had gister echt het gevoel dat ik plat op de grond lag en die leiding constant eens lekker met de hielen op me zaten te poren. Zo van: "Hier nog één!"*poor* "je stelt je aan!" *poor* "Je moet ons bellen als je er niet uit komt!" *poor*
Denk je nou echt dat ik mensen die ik niet vertrouw op ga bellen als ik ergens niet uit kom?! Daar heb ik m'n vrienden voor hoor. Ik hoef ze niet, ze bekijken het maar. Stelletje greppelsletten.
Ze gaan maar iemand anders pakken, maar mij krijgen ze niet meer klein. Alleen nog maar bang...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:20
Verwijderd
Die pb-er stelt zich aan. Kan je geen gesprek met iemand anders aanvragen? Dan laat je je ook van je goede kant zien: nl dat je wel wilt. Ook vertrouwen moet groeien, maar dat gebeurt niet als je ze geen kans geeft. Je ging in een leefgroep, omdat je het zelf nog niet kon, toch? Neem dan ook hulp aan, anders kan je net zo goed op jezelf gaan wonen, dan heb je geen last van anderen. Je woont nu in een huis met andere mensen, misschien moet jij dat eerste stapje richting hun zetten (en als je dat al gedaan hebt, misschien nog wel één of twee of dertig). Als jij er langer zit heb je er waarschijnlijk ook vrienden, maar ook dat moet groeien.

Met schijt aan alles hebben schiet je niks op, dat weet je zelf ook wel. Je maakt er alleen maar meer problemen mee, denk ik. En dat lijkt me niet de bedoeling. Met dingen als taken kan er misschien best rekening met trainingen ed gehouden worden, dat lijkt me niet meer dan logisch.

Thuis is nu in zekere zin je 'veilige omgeving', in dat leefhuis moet dat nog groeien en dat kost (veel) tijd, das logisch. Misschien nog wel logischer omdat je ook pdd-nos hebt (toch?).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
hmmjah, met mn andere huisgenoten kan ik het wel vinden hoor. Alleen eentje is nogal vaag, daar word je ook zo ontzettend moe van. Dan wilt ie bijvoorbeeld vandaag weten wie er mee-eet, terwijl hij officieel morgen boodschappen moet doen, maar nu weet ik dat nog niet he? Maarja, begint ie helemaal moeilijk te doen, maja, is mijn pakkie aan niet.

Verder heb ik het vandaag met die leidster uitgepraat, ze vond ook wel dat haar reactie mogelijk verkeerd was. Dus we hebben het gewoon uitgesproken. Ik ben nu ook weer wat rustiger in mijn hoofd, ik weet niet hoe dat komt, maar ja, ik geniet van de tijd dat het er is.
Er was natuurlijk wel veel gebeurd afgelopen twee weken. de leiding begreep ook wel dat ik enorm gestresst was en dat dat ook mogelijk weer kon komen, omdat niemand een gesprek met mij aan gegaan was. Nu hebben we gelijk een afspraak gemaakt.

Ik heb gewoon weer rust in mn hoofd en dat heb ik ook deels aan de moeder van mn vriend te danken. Ze is er echt voor me geweest, wanneer ik paniekerig was. Mijn vriend natuurlijk ook he
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:55
Verwijderd
Fijn om te horen dat het beter gaat.

En ik vind het echt goed van je dat je het uitgepraat hebt met die leidster. Hopelijk heeft dat gesprek ook nog een beetje nut. Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik wete niet wat voor nut dat gesprek heeft, maar ik hoor elke week zo'n gesprek te hebben

Gister avond was er weer gezeik in de groep, maar 1 iemand had zn taken niet gedaan en ze doet ze ook vrij weinig, dus ergens vond ik de leiding wel gelijk hebben. Maar ze was helemaal overstuur en zo. Kwam ze bij mij mn kamer binnen stormen.

Ik vind het fijn dat mensen zo vaak vertrouwen in me hebben hoor, maar ik sta altijd te snel en te vaak in het middelpunt.
Het is best wel leuk om af en toe wat populair te zijn en zo, maar ik snap niet hoe ik het voor elkaar krijg. Ik bedoel, ik heb ook mijn eigen leventje en zo. Maja, tzal wel in mij zitten. Mijn moeder heeft dat ook altijd gehad. Het feestbeestvertrouwengezelligpersoon zit bij mij een beetje in de familie. Wij kennen geen vreemden. Al heb je iemand net leren kennen mag ie gelijk mee eten en iedereen vind dat gezellig en zo. Die persoon hoort er gewoon gelijk bij. Maar ja...best lastig dat ik dat soms ge-erfd heb, omdat ik zelf een persoon ben die zichzelf liever op de achtergrond zet en onbewust sta ik er dus middenin

Maar ja, wat zeur ik eigenlijk. Er zijn zoveel mensen die juist die plek van mij zouden willen hebben.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 24-01-2004 @ 14:02:
Maar ja, wat zeur ik eigenlijk. Er zijn zoveel mensen die juist die plek van mij zouden willen hebben.
Dus? Jij bent toch jij en niet die andere mensen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Vertrouw op God.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 24-01-2004 @ 14:14:
Vertrouw op God.
Dan moet je daar wel in geloven. (Ik weet niet of ze dat doet?)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Isa schreef op 24-01-2004 @ 14:14:
Vertrouw op God.
Heb vertrouwen in jezelf. Dat is wat minder abstract ten minste, als je like me niet religieus bent opgevoed.
...Je moet het allemaal zélf doen. Wat heeft het voor zin om blindeloos op iemand anders te vertrouwen Het geeft toch veel meer voldoening zélf ergens voor te vechten!? ipv af te wachten op....?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Isa schreef op 24-01-2004 @ 14:14:
Vertrouw op God.
Ik vertrouw niet op m, omdat ie in mijn ogen niet bestaat en al zou ie bestaan, ik t een ongelooflijke eikel vind, omdat ie zoveel mensen zoveel last bezorgt. En begin het nu maar niet goed te praten, want god is geen god, god is de duivel. En dit is mijn mening.

Er is in mijn groep één iemand die zegt dat ie zijn conditie van God heeft gekregen, maar elk normaal persoon zou weten, dat je zelf een conditie op kunt bouwen. En al zou je naar z'n buik kijken, zou je zeggen dat ie de mag van een koe heeft gekregen van god, maar ja, die vent maakt ook wel eens een foutje.

Maar verder haat ik het steeds erger daar. Ik zit nu ook weer lekker thuis en naja, mocht vandaag niet mee eten, omdat die gast met die koeienmaag persé vrijdag de boodschappen al wilde halen en ik toen nog niet zeker wist of ik mee at, dus ik was vervelend en hij straft me door niet voor mij te koken. Hij ziet het als straf, ik zie het als een lachertje. Stommert. Thuis is het eten altijd veel beter dan het goedkoopste-in-de-reclame-niet-te-veel-want-dat-is-zonde-van-het-geld-voedsel.
Wat maakt ie vanaaf? Boerenkool met één of andere gare worst Grilworst of zo. Wel vaag, dat gelijk iedereen bij zn ouders gaat eten of niet soms?

Ja, sorry, moet mn irritaties kwijt hoor, maar als dit zo langer doorgaat ga ik gewoon terug naar huis, ook al ben ik daar niet meer welkom he? Ik mag gerust op de koffie komen en zo, als ik maar niet terug naar huis kom voor vast. Dat geeft mij weer het gevoel dat ik compleet dakloos ben. Ik heb geen huis meer, alle plekken waar ik me veilig voel worden me afgenomen.
Ik voel me nergens meer veilig, de spanningen lopen op en vervolgens heb ik mezelf straks niet meer in de hand en wie krijgt dan de schuld? Ik. En kan ik er wat aan doen? Nee.

Najah, lomp gezeik van me.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2004, 18:11
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-01-2004 @ 17:17:
Najah, lomp gezeik van me.
Lief, lief eendje. Als jij ergens mee zit, als je ergens je mening geeft of als je je irritatie kwijt wilt, is dat GEEN gezeik! Het is beter dan het opkroppen. Als het gezeik was was heel Psychologie gezeik op dit forum! Sorry.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
hmmjah...maybe...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 10:55
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37
Verhalen & Gedichten op zoek naar onderwerpen!
Snippie
14 08-01-2003 18:07
Lichaam & Gezondheid Hoe goed is kruidenthee?
Sannetje
10 03-01-2003 14:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.