Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 17:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-03-2005 @ 11:04 :
Hij is binnen, slet

Ik moet nu naar school, maar die Gigabyte doos ziet er veelbelovend uit. Bij de Gigabyte videokaart 2 games en dual video support tussenstukje bijgeleverd gekregen (en dat voor de goedkoopste 6600GT ) en het moederbord zit letterlijk alles bij wat je ooit maar eens nodig zou kunnen hebben! Zelfs hele tussenstukken om IDE powerconnectoren naar SATA om te zetten

Vanmiddag even de boel installeren
uhm, ik weet niet hoe het zit met jou en hardware kopen.
Maar dat krijg je er altijd standaard bij, bij het moederbord tenmiste.
Ik had 8x sata kabeltjes, 2 verloop stukjes, bracket, en nog andere zooi.

En bij de Videokaart is dat ook standaard.
Niet zo speciaal hoor, mafkees.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 14:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-03-2005 @ 13:26 :
Nou het is altijd wel kutten met DOS onder XP. Zo ook Magic Carpet 2. Als ik het gewoon draai zie ik het geheugengebruik naar 511MB gaan (ja van de 512MB op die comp). Geluid werkt ook vaak niet, en vage foutmeldingen zijn legio.

DOS-gaming onder XP is zelden probleemloos.
Mjah, ik heb er inmiddels een hele studie van gemaakt en ik krijg vrijwel elk spel aan het werken...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-03-2005 @ 18:42 :
uhm, ik weet niet hoe het zit met jou en hardware kopen.
Maar dat krijg je er altijd standaard bij, bij het moederbord tenmiste.
Ik had 8x sata kabeltjes, 2 verloop stukjes, bracket, en nog andere zooi.

En bij de Videokaart is dat ook standaard.
Niet zo speciaal hoor, mafkees.
Ik heb altijd gezworen bij Asus tot nu toe en ik kan je vertellen dat de inhoud er meestal wel goed uitzag, maar dat het in feite vrij karig was. Extra opzetstukken voor je back om wél firewire te kunnen draaien terwijl het moederbord het gewoon ondersteunde? Heb ik dus echt een hekel aan.

Enig probleempje was het volgende: Ik heb een casefan aan de achterkant van m'n peeceetje. Een hele stille, prachtig ding en het houdt de kast goed koel. Ik sloot die altijd aan op de "PWR_FAN" connector op m'n moederbord omdat hij niet bij de "SYS_FAN" kon komen, door een te korte kabel. In feite doen die twee connectoren precies hetzelfde en springen ze op hetzelfde moment aan en uit, alleen in Hybernate zou de casefan uit moeten springen en dat doet hij dan dus niet. Maar nu zit er op de Gigabyte geen "PWR_FAN" connector en heb ik dus met m'n soldeerboutje aan de slag gemoeden om een nieuwe kabel aan de fan te maken.

Maar verder ben ik erg te spreken over de prestaties van m'n moederbord tot nu toe. Hij zet alleen bij het opstarten altijd 2 of 3 seconden m'n CPU fan uit en dan springt hij weer aan. Maar dan begint de boel dus te loeien. Heb ik de CPU fan failure notifier maar uitgeschakeld...

De videokaart is dik in orde, ik heb net even zitten genieten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:27
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-03-2005 @ 15:06 :
Mjah, ik heb er inmiddels een hele studie van gemaakt en ik krijg vrijwel elk spel aan het werken...
Dan zal ik je zeker PM'en bij mn volgende DOS-probleempje.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-03-2005 @ 15:13 :
Ik heb altijd gezworen bij Asus tot nu toe en ik kan je vertellen dat de inhoud er meestal wel goed uitzag, maar dat het in feite vrij karig was. Extra opzetstukken voor je back om wél firewire te kunnen draaien terwijl het moederbord het gewoon ondersteunde? Heb ik dus echt een hekel aan.

Enig probleempje was het volgende: Ik heb een casefan aan de achterkant van m'n peeceetje. Een hele stille, prachtig ding en het houdt de kast goed koel. Ik sloot die altijd aan op de "PWR_FAN" connector op m'n moederbord omdat hij niet bij de "SYS_FAN" kon komen, door een te korte kabel. In feite doen die twee connectoren precies hetzelfde en springen ze op hetzelfde moment aan en uit, alleen in Hybernate zou de casefan uit moeten springen en dat doet hij dan dus niet. Maar nu zit er op de Gigabyte geen "PWR_FAN" connector en heb ik dus met m'n soldeerboutje aan de slag gemoeden om een nieuwe kabel aan de fan te maken.

Maar verder ben ik erg te spreken over de prestaties van m'n moederbord tot nu toe. Hij zet alleen bij het opstarten altijd 2 of 3 seconden m'n CPU fan uit en dan springt hij weer aan. Maar dan begint de boel dus te loeien. Heb ik de CPU fan failure notifier maar uitgeschakeld...

De videokaart is dik in orde, ik heb net even zitten genieten
Prestaties van Moederborden met dezelfde chipsets zijn nihil, ligt meestal aan de Bios/Overlock mogelijkheden. En wat er natuurlijk allemaal op zit.

Btw, welke Cpu stepping heb je?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-03-2005 @ 18:27 :
Dan zal ik je zeker PM'en bij mn volgende DOS-probleempje.
Ja, doe dat
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-03-2005 @ 18:36 :
Btw, welke Cpu stepping heb je?
Stepping? Doet AMD daaraan? 0 Geeft CPU-Z bij mij... Revision is in ieder geval DH8-D0.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:05
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
pff, kijk op je cpu, en kijk wat er staat .
CBBHD SPBW heb ik gaat lekker, 2500 mhz stabiel .
Kan natuurlijk nog hoger, maar geen zin om daar eens een tijdje er achter te gaan zitten.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:01
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
Ik wil een nieuwe PC: om goed te gamen

wat vinden jullie van deze specificaties:

Amd athlon 3500+
1024 Mb ram
ATI Radeon 9600 PRo
160 GB harde schijf

is dit goed genoeg om ff goed te gamen, want de 3d hou ik niet lang, die had ik al
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zou die videokaart maar meteen vervangen. Ik neem aan dat je een nieuw moederbord aanschaft en dan zou ik wel meteen voor PCI-E gaan. Nu zou je met een AGP moederbord zitten en dat schiet niet echt op.

En als HDD zou ik een 200 GB HDD nemen, scheelt maar een paar euro voor die 40 GB...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Idd, ga voor een Nforce 4 bordje, en eventueel als je het geld hebt een X800 (€250) of een X800XL (€317).

6600 GT(€200) is wel een redelijk goed kaartje, maar hogere resoluties dan 1024 x 768 en met FSAA en AF, dan heeft hij heel veel problemen.

Je zou ook een 3200+ kunnen nemen, zorgen dat je een goede cpu core hebt, en dat met redelijk geheugen, gewoon gaan overlocken .
Zowizo eventjes wachten op de Venice, april is hij leverbaar.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De gewone X800? Meh... 6600GT presteert ongeveer even goed, als ik me niet vergis.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:28
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik heb ook een nieuwe PC uitgezocht op de Norrod-website:

***

Chieftec Bigtower L/BX ZILVER € 115,00 (hier zit een 360W voeding in)

Asus MB P5G DC-V Deluxe I S775 € 155,00 (ondersteun PCI-Express)

Intel Pentium 4 550 (3.4GHz) € 299,00

512Mb DDR2 PC4300 533MHz € 79,50

512Mb DDR2 PC4300 533MHz € 79,50

HDD 200Gb 7200rpm SATA 8Mb € 114,00

DVD ROM 16x Speler € 25,00

NEC 3520 DVD +/- Rewriter 16sp € 69,00

VGA GeForce 6600GT 128Mb PCI-E € 199,00

Iiyama E435S-S 17 inch TFT ZIL € 289,00

***

Ik zou best voor AMD willen gaan, maar de enige moederborden die ze verkopen die met PCI-Express om kunnen gaan zijn Intel-only.

Verder: heeft iemand ervaringen met de monitor (TFT Iiyama E435S, 17")? Andere op- of aanmerkingen?

http://www.norrod.nl/ws_a_sysconf_fr...ijzig=101&ch=0

Dit zou de link moeten zijn naar het basissysteem (dat je volledig kunt aanpassen) dat ik heb gekozen, en aangezien we vrijwel zeker bij Norrod gaan kopen heeft het weinig zin om iets te suggereren wat ze daar niet verkopen.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-03-2005 @ 12:16 :
De gewone X800? Meh... 6600GT presteert ongeveer even goed, als ik me niet vergis.
Gek, de X800 heeft ook GDRR3 geheugen wel 256 mb en 256 bits bus, iets lagere lock daardoor: 400/350 (700DDR) maar presteert wel beter, vooral in hogere resoluties.
Keuze snel gemaakt .

En je kan zeker wel een systeem samenstellen met Pci-Express van Amd, zeker niet goed gekeken? Ze hebben zowel Asus als Gigabyte bordjes .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:54
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 30-03-2005 @ 12:28 :
Ik zou best voor AMD willen gaan, maar de enige moederborden die ze verkopen die met PCI-Express om kunnen gaan zijn Intel-only.

Verder: heeft iemand ervaringen met de monitor (TFT Iiyama E435S, 17")? Andere op- of aanmerkingen?
Welnee... wat dacht je hiervan?

Gigabyte MB K8NF-9 - €109
AMD Athlon 64 3500+ S939 - €285
2x Crucial 512MB DDR PC3200 400Mhz - €138
Behuizing NoRRoD Midi ATX (zwart) - €35
Fortron 400 watt (E-) ATX voeding - €60

(Lijkt me beter dan een of andere Chieftec voeding... maar ja, zelf weten, als je die Chieftec kast mooier vindt )

Monitor is wel een mooi ding, vriend van me heeft hem ook.

(Als ik die systeemconfigurator bekijk dan staat dat geheugen er niet bij, staat wel op de site bij PC Onderdelen. Ik zou zeker dat nemen ipv die merkloze meuk)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat is norrad een shit winkel zeg, weining keus 3d kaarten, geheugen is al helemaal niks...

pfff

@ M@rco:

__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:20
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De X800 is goed in HL2 ja, maar verder geloof ik niet zo. Zie ook dit handige lijstje

http://episteme.arstechnica.com/eve/...m/844003222631
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:24
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Jah daar staat de X800SE dat is de 9800XT met 3dc en SM2.0B.

De X800 = 12 piplines en niet 8.

Zie ook hier:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2290&p=11

Citaat:
Showing a 1 - 19% performance lead over the 6600 GT in just every game but Doom 3, the X800 definitely proves its worth here. The 22% lead the 6600 GT holds in Doom 3 does help a little, but the X800 posts 3 big wins and only the one loss
Hij verliest het alleen in Doom III, maar zodra op 1600x 1200 FSAA en AF wordt ingeschakeld wint hij weer.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 15:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 30-03-2005 @ 12:28 :
Ik zou best voor AMD willen gaan, maar de enige moederborden die ze verkopen die met PCI-Express om kunnen gaan zijn Intel-only.
Onzin, Gigabyte heeft een heel mooi Nforce 4 bordje voor socket 939 met PCI-E voor nog minder dan 100 euro in de meeste winkels. Ik heb hem zelf ook
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:55
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ai, ik heb met m'n neus gekeken

Ik zal er nog even naar kijken, AMD trekt me wel na drie generaties Intel
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 30-03-2005 @ 21:55 :
Ai, ik heb met m'n neus gekeken

Ik zal er nog even naar kijken, AMD trekt me wel na drie generaties Intel
maar waarom norrod?Die zaak heeft echt niks van hardware.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:05
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-03-2005 @ 13:24 :
Hij verliest het alleen in Doom III, maar zodra op 1600x 1200 FSAA en AF wordt ingeschakeld wint hij weer.
Wat is FSAA en AF ?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
FSAA = Full Scene Anti Aliasing
Dat zorgt er voor dat alle blokjes een geheel worden zeg maar. Lijntjes zijn weg, ziet mooier uit, alles als een geheel zeg maar.

AF = Anisotropic Filtering
Verhoogt ook de beeld kwaliteit, dingen die verder weg staan worden mooier, etc. Meer detail.

Naja, test bijvoorbeeld Far Cry eens zonder FSAA en AF. Ga een tijdje spelen, zet hem daarna aan bijvoorbeeld 2x FSAA en 4x AF. Dat kan een 6600 GT wel aan.

Hoe hoger hoe mooier, maar als je op 1600 x 1200 speelt, dan heb je (bijna) geen FSAA meer nodig, dan ziet alles al 'smooth' uit.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:04
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-03-2005 @ 22:04 :
maar waarom norrod?Die zaak heeft echt niks van hardware.
Tja, m'n vader wil wel graag een "echte" winkel om heen te kunnen mocht er ergens iets mee zijn (hij betaalt, dus...), Norrod zit in de buurt (Groningen, ze hebben zelfs de universiteitscomputerwinkel overgenomen), bovendien geven ze 5% studentenkorting en hebben ze zo'n handige "stel-je-PC-samen-via-onze-website" ding dat ik wel handig vindt.

Biedt dat Crucial geheugen echt meer dan merkloos of zit dat meer tussen de oren? Er zit wel een aardig prijsverschil tussen namelijk.

Verder denk ik dat ik in plaats van de Iiyama monitor voor de Samsung 710 T ga. Die is €90 duurder, maar heeft een veel hoger contrast (1:600, de Iiyama heeft 1:350) en is iets minder helder (300 tegenover 350), wat toch een klacht over de Iiyama lijkt te zijn (te helder, tenzij je de helderheid helemaal omlaag schroeft). de Samsung is wel 2ms langzamer (12 tegen 10), maar dat is nog steeds snel genoeg lijkt me.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 31-03-2005 @ 12:04 :
Biedt dat Crucial geheugen echt meer dan merkloos of zit dat meer tussen de oren? Er zit wel een aardig prijsverschil tussen namelijk.
Dat wel, maar het is mijn ervaring dat je beter iets méér kunt betalen voor goed geheugen, dan dat je nu het goedkoopste neemt wat er is, en er vervolgens een hoop ellende mee hebt. Gebeurt vaak zat dat mensen problemen krijgen met merkloos geheugen, Crucial is echt heel goed geheugen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 12:13
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 30-03-2005 @ 12:28 :


Verder: heeft iemand ervaringen met de monitor (TFT Iiyama E435S, 17")? Andere op- of aanmerkingen?
dode pixels. De E435S heeft er ontzettend veel last van. Andere types van iiyama niet, maar deze is vaak een ramp, een complete sterrenhemel. Als je een goede weet te vinden, is het zeker een supergoed scherm.
__________________
he lol, en nog meer, apeldoorn :/
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:15
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
M@rco schreef op 31-03-2005 @ 12:48 :
Dat wel, maar het is mijn ervaring dat je beter iets méér kunt betalen voor goed geheugen, dan dat je nu het goedkoopste neemt wat er is, en er vervolgens een hoop ellende mee hebt. Gebeurt vaak zat dat mensen problemen krijgen met merkloos geheugen, Crucial is echt heel goed geheugen.
Okee, dan neem ik denk ik dat Crucial geheugen wel. Ik heb met eerdere computers een keer last gehad van kapot RAM, toen lag het 64-MB reepje van in totaal 96 MB eruit. Erg vervelend inderdaad, maar uiteindelijk snel opgelost.

Citaat:
Party_P schreef:
dode pixels. De E435S heeft er ontzettend veel last van. Andere types van iiyama niet, maar deze is vaak een ramp, een complete sterrenhemel. Als je een goede weet te vinden, is het zeker een supergoed scherm.


Okee, bedankt voor de info. Ik neigde nu toch al naar de Samsung 710 T, dan neem ik die waarschijnlijk. Voor zover ik zie is dat wel een goede TFT.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 31-03-2005 @ 17:15 :
Okee, dan neem ik denk ik dat Crucial geheugen wel. Ik heb met eerdere computers een keer last gehad van kapot RAM, toen lag het 64-MB reepje van in totaal 96 MB eruit. Erg vervelend inderdaad, maar uiteindelijk snel opgelost.


Let er wel op dat het Crucial geheugen in die systeemconfigurator, ECC geheugen is; dat is eigenlijk bedoeld voor servers en onnodig duur. Je moet het gewone PC3200 geheugen hebben, maar dat is blijkbaar alleen los verkrijgbaar ofzo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:21
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
M@rco schreef op 31-03-2005 @ 17:40 :


Let er wel op dat het Crucial geheugen in die systeemconfigurator, ECC geheugen is; dat is eigenlijk bedoeld voor servers en onnodig duur. Je moet het gewone PC3200 geheugen hebben, maar dat is blijkbaar alleen los verkrijgbaar ofzo.
Bij de info over het geheugen staat wel "Error Checking : NON-ECC". Weet je het zeker?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hm, dat zie ik alleen bij de 128/256MB modules... dacht dat je 2x512 wilde

Tenminste, als we het over hetzelfde systeem hebben; ik zit bij AMD te kijken. Weet niet of jij nog steeds een Intel aan het samenstellen bent
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:24
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Argh, ik nam aan dat het geheugen hetzelfde zou zijn en was weer vrolijk bij Intel gaan kijken. In dat geval moet ik misschien toch maar voor het cheapass merkloze spul gaan, want om nou het RAM er los bij te kopen is ook een beetje onhandig.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:27
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 31-03-2005 @ 17:40 :


Let er wel op dat het Crucial geheugen in die systeemconfigurator, ECC geheugen is; dat is eigenlijk bedoeld voor servers en onnodig duur. Je moet het gewone PC3200 geheugen hebben, maar dat is blijkbaar alleen los verkrijgbaar ofzo.
Het is niet alleen voor servers en het is ook niet onnodig duur... het spul bestaat zegmaar niet voor niets...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 23:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
twain4me schreef op 31-03-2005 @ 21:27 :
Het is niet alleen voor servers en het is ook niet onnodig duur... het spul bestaat zegmaar niet voor niets...
Nee, maar je stopt ook geen SCSI HDD's in je game-PC, dat is gewoon onzin...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 23:20
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-04-2005 @ 00:13 :
Nee, maar je stopt ook geen SCSI HDD's in je game-PC, dat is gewoon onzin...
Waarom niet als je snelheid wilt?

Offtopic: Je raad nooit wat ik weer eens geflikt heb, kom eens op msn
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 23:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
twain4me schreef op 31-03-2005 @ 21:27 :
Het is niet alleen voor servers en het is ook niet onnodig duur... het spul bestaat zegmaar niet voor niets...
Nou, oke... het is misschien ook iets voor highend systemen, maar iig niet voor gewone desktopsystemen. Dáárvoor is het onnodig duur (en normale moederborden ondersteunen het toch niet eens?)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 23:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-04-2005 @ 00:29 :
Nou, oke... het is misschien ook iets voor highend systemen, maar iig niet voor gewone desktopsystemen. Dáárvoor is het onnodig duur (en normale moederborden ondersteunen het toch niet eens?)
Jawel, je hebt borden geloof ik die zowel ECC als gewoon pakken.
Het is alleen zo dat ECC minder fouten heeft dan gewoon, een gewone gebruiker merkt dat niet, kan je beter een setje kopen met TCCD of Bh-5 dan met ECC .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 00:19
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2005 @ 00:34 :
Jawel, je hebt borden geloof ik die zowel ECC als gewoon pakken.
Het is alleen zo dat ECC minder fouten heeft dan gewoon, een gewone gebruiker merkt dat niet, kan je beter een setje kopen met TCCD of Bh-5 dan met ECC .
vergeet de buffer niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2005 @ 00:20 :
Waarom niet als je snelheid wilt?

Offtopic: Je raad nooit wat ik weer eens geflikt heb, kom eens op msn
In een game systeem zijn het alleen extra kosten. Een SCSI HDD vertoont net zo snel kuren als een IDE HDD en opzich is die extra snelheid niet iets waar je in een game systeem iets aan hebt. Memory speed is bijvoorbeeld veel belangrijker.

Offtopic: MSN wil weer eens niet, ik kom zo snel mogelijk
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een snelle schijf is wel degelijk van belang voor gameprestaties, denk bijvoorbeeld aan laadtijden van levels

En of een SCSI schijf net zo snel kuren vertoont betwijfel ik ook. Die dingen worden erop gemaakt om 24/7 onder zware belasting te draaien, volgens mij zijn ze over het algemeen wel iets degelijker dan normale desktopschijven.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:23
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-04-2005 @ 16:14 :
Een snelle schijf is wel degelijk van belang voor gameprestaties, denk bijvoorbeeld aan laadtijden van levels

En of een SCSI schijf net zo snel kuren vertoont betwijfel ik ook. Die dingen worden erop gemaakt om 24/7 onder zware belasting te draaien, volgens mij zijn ze over het algemeen wel iets degelijker dan normale desktopschijven.
Dat valt best wel mee. We hebben voor onze servers nu zelfs IDE schijven genomen omdat ons dat op zowel lange als korte termijn geld scheelt.

Laadtijden van levels zijn eventueel een issue, maar dan nog betaal ik liever 125 euro voor een 300 GB HDD die net iets langzamer is dan een schijf van 1.300 euro.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 16:45
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Echte die hard gamers hebben toch geld te veel, c.q rijke pa.

6800 Ultra in Sli, 4 gb aan mem...wat boeit het nu of je dan nog een raid config van SCSI Harddisks heb met een rpms van 15k .

Offtopic: Ik heb mijn 6600 GT gefrituurd, kijken of ik garantie terug kan krijgen bij Alternate, kijken of jij gelijk had over die zaak
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:26
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2005 @ 17:45 :

Offtopic: Ik heb mijn 6600 GT gefrituurd, kijken of ik garantie terug kan krijgen bij Alternate, kijken of jij gelijk had over die zaak
wat is je klantnummer.... zal ik deze info even bij je profiel laten zetten
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 01-04-2005 @ 18:26 :
wat is je klantnummer.... zal ik deze info even bij je profiel laten zetten
Tja hij doet het niet meer...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2005 @ 17:45 :
Offtopic: Ik heb mijn 6600 GT gefrituurd, kijken of ik garantie terug kan krijgen bij Alternate, kijken of jij gelijk had over die zaak
Zal een pijnlijke zaak worden.

In ieder geval niet opsturen, dan raken ze het kwijt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-04-2005 @ 20:02 :
Zal een pijnlijke zaak worden.

In ieder geval niet opsturen, dan raken ze het kwijt.
Ow moset het opsturen in iedergeval, langs gaan kan ik zowizo niet, Ridderkerk --- Limburg is een eindje. .

Ach jah, gamen doe ik wel niet geen leuke games uitgekomen, ga wel verder op pci kaartje.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:20
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2005 @ 20:03 :
Ow moset het opsturen in iedergeval, langs gaan kan ik zowizo niet, Ridderkerk --- Limburg is een eindje. .

Ach jah, gamen doe ik wel niet geen leuke games uitgekomen, ga wel verder op pci kaartje.
ze zitten daar midden in een verhuizing.... sta je in het ene pand liggen de hardeschijven nog in het andere
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 20:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 01-04-2005 @ 20:20 :
ze zitten daar midden in een verhuizing.... sta je in het ene pand liggen de hardeschijven nog in het andere
Ow, naja dan ga ik wel op vakantie, als ik terug kom hoop ik dat alles gegereld is .

Anders een nieuwe 3d kaart halen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 20:42
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2005 @ 21:13 :
Ow, naja dan ga ik wel op vakantie, als ik terug kom hoop ik dat alles gegereld is .

Anders een nieuwe 3d kaart halen
stomme vraag: Wat gebruik je nu om te kunnen zien wat je typt

hoe is het eigelijk gebeurd??
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 23:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 01-04-2005 @ 21:42 :
stomme vraag: Wat gebruik je nu om te kunnen zien wat je typt

hoe is het eigelijk gebeurd??
Pci kaartje, ik leg het nog wel eens uit, moet ff router fixen.

Handig als je meerdere computers hebt + een pa die die rotzooi spaart
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:31
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-04-2005 @ 00:18 :
Pci kaartje, ik leg het nog wel eens uit, moet ff router fixen.

Handig als je meerdere computers hebt + een pa die die rotzooi spaart
ik spaar zelf rotzooi....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [PC] nieuwe pc, advies gevraagd
Guinevere03
3 07-04-2006 00:04
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe pc
Fall-out-boy
2 16-10-2005 11:35
Software & Hardware [Algemeen] Midend PC kopen
jinx
91 24-03-2005 18:00
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe Pc kopen (offerte)
Verwijderd
48 18-02-2005 23:42
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe PC of...
Venomous
82 22-01-2005 16:28
Software & Hardware [algemeen] nieuwe pc komt niet in bios
Chilli Dude
33 05-01-2005 14:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.